Ćwiczenia na ławce rzymskiej - jak je poprawnie wykonywać?

Ćwiczenia na ławce rzymskiej - jak je poprawnie wykonywać?

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Ćwiczenie na ławce rzymskiej upraszcza trening prostowników, jak  ćwiczyć  na  ławce  rzymskiej

czyli mięśni leżących poniżej odcinka czworobocznego i najszerszego grzbietu, które tworzą część ciągnącą się od kości krzyżowej aż do czaszki. To też organ prostujący kręgosłup, który jest odpowiedzialny za ruch klatki piersiowej, szyi oraz odcinka lędźwiowego. Ćwiczenie na tym przyrządzie bywa elementem ćwiczeń obwodowego. Jak je przeprowadzić? Pozycja początkowa polega na ułożeniu ciała przodem na ławeczce. Nogi powinny być oparte o platformę, kolana wyprostowane, łydki umieszczone na specjalnej poduszce, a kolce biodrowe mają znajdować się na końcu ławeczki. szczególnie ważne bywa, aby dostosować ciało tak, aby ćwiczenie nie stwarzało trudności i bywa wykonywane prawidłowo. Wysokość sprzętu trzeba więc dostosować indywidualnie. Ćwiczenie polega na utrzymaniu wyprostowanego i napiętego tułowia, który w czasie wykonywania aktywności bywa zginany w dół. Po nim następuje powrót do położenia startowej, czyli do linii prostej całej sylwetki. Taki trening umożliwia na rozciągnięcie mięśni grzbietu. Wysokiej jakości ławka która ma w sobie to co podstawowe w sprzęcie takie jak: nowoczesną i wygodną tapicerkę Jak ćwiczyć na ławce rzymskiej? 3D , idealnie dopasowującą się do układu ciała dzięki dwóm rodzajom pianek wzmocnionych dodatkową warstwą tkaniny.

Pianki mają różną gęstość dzięki czemu tapicerka nie odkształca się gwarantując zawsze wysoki luksus.trening  na  siłowni

Mocny skaj w kolorach semi-pro to elegancki i ekologiczny materiał. Całość bywa oparta na gładkiej płycie MDF. O trwałość szwów dbają rdzeniowe nici epic firmy COATS. następną nowością okazują się 4 bez wyjątku nowe blokady. Wykonane w nowoczesnej technologii z pianki EVA. To bez wyjątku nowa jakość, pianki okazują się bardzo stałe i charakteryzują się wysokim stopniem amortyzacji. Średnica 8 cm zapewnia luksus i bezpieczeństwo ćwiczenia. Dodatkowym atutem nowoczesnej MS-L009 bywa trzystopniowa regulacja kąta ławki i poziomu blokad (też 3-stopnie). Mocna konstrukcja zbudowana bywa z wytrzymałego profilu 50x50x2mm za stabilność jest odpowiedzialny system Quadro bolt bazujący na kwadratowych śrubach zamkowych. Dane techniczne: profil konstrukcyjny: 50x50x2 mm klasa sprzętu: H - gwarancja domowa uchwyt pomagający zająć właściwą pozycję nowe wygodniejsze pokrętło regulacja kąta 3 stopnie (co 5 stopni - 25, 30, 35) Wymiary i waga: waga: alt2 24 kg wymiary (dł./szer./wys.): 125 / 42 / 120 cm max. waga człowieka: 150 kg Gwarancja: do użytku domowego - 2 dekady Regulacja ławki: Ćwiczenia na ławce skośnej preferowane okazują się głównie przez panów, ale niektóre z nich nadają się również dla kobiet.

Taki trening służy przede wszystkim rozciągnięciu i wzmocnieniu mięśni brzucha,

zarówno prostych, jak również bocznych. Większość ludzi trenuje w taki metoda na siłowni, ale niektórzy decydują się na kupno takiego przyrządu do ćwiczeń, jak ławka skośna. W taki sposób tworzą własną domową minisiłownię. Skłony boczne na ławce skośnej To ćwiczenie na ławeczce to ćwiczenie angażujące głównie mięśnie skośne brzucha. Zastosowana ławeczka skośna musi mieć w niższej części drążek blokujący nogi, dobrze przesuwany. Należy ułożyć się na ławce w położenia bocznej (na boku), tak aby od pasa w dół ciało przylegało do ławki. Nogi blokujemy za pomocą drążka. Aby kończyny górne nie przeszkadzały w wykonaniu ćwiczenia, należy je skrzyżować na klatce piersiowej. Od tego momentu trzeba rozpocząć wykonywanie ćwiczenia. Należy wykonywać skłony tułowia do dołu i wzwyż. Przy podnoszeniu alt3 wzwyż przy maksymalnym wychyleniu wstrzymujemy ruch na kilka sekund. sprawia to wzmożenie zdenerwowania mięśni. Przy skłonie do dołu tułów powinien być w położenia równoległej   trening  na  ławce  rzymskiejdo ziemi. ważne bywa powolne, płynne wykonanie tego ćwiczenia. Przed treningiem należy upewnić się, że nasze ubranie do ćwiczeń bywa odpowiednie do ćwiczenia na ławce, a dokładniej, czy oba materiały nie skutkują tym wzajemnego ślizgania się.

Mogłoby to utrudnić wykonanie ćwiczeniach i spowodować kontuzję

. Skręty tułowia na ławce skośnej W tym ćwiczeniu angażowane do ćwiczeń okazują się nie jedynie mięśnie skośne, ale również mięśnie jasne brzucha. Należy ułożyć się na ławce, tak aby plecy i biodra przylegały do ławki. Nogi natomiast okazują się uniesione i położone na drążku. Kończyny górne powinny być splecione na klatce piersiowej lub na karku. Z takiej położenia należy powoli unosić barki i skroń, rozdzielając plecy od ławki i jednocześnie skręcając tułów na zmianę raz w lewo, raz w prawo. Zarówno w tym, jak również poprzednim ćwiczeniu ważne bywa prawidłowe oddychanie. Przy podnoszeniu w górę alt4 powinien być zrobiony wydech, a przy opadaniu na dół – wdech. O poprawnym wykonywaniu ćwiczenia świadczy stałe napięcie mięśni skośnych, powszechnie nazywane „czuciem” mięśni. Skłony w leżeniu głową w dół na ławce skośnej Skłony w leżeniu głową w dół na ławce skośnej to więc dość dobre ćwiczenie na mięśnie jasne i skośne brzucha. Należy ułożyć się płasko na plecach z głową w dół na ławce do ćwiczeń, tak aby biodra i plecy przylegały do ziemi. Nogi natomiast zaczepione okazują się wysoko o drążek, przy czym powinny być ugięte w kolanach. Ręce mogą być splecione za karkiem lub na klatce piersiowej. następnie trzeba przejść do wykonania ćwiczenia. Należy powoli podnosić wzwyż kolejno skroń, barki i resztę tułowia. W końcowym etapie podnoszenia trzeba nieco skręcić tułów, w zamierzenia wyższego oddziaływania na mięśnie skośne. ta opcja ćwiczenia bywa jednak trudniejsza i bywa związane ze zwiększonym ryzykiem pojawienia się kontuzji. Dlatego też na samym początku zaleca się wykonywanie ćwiczenia bez skrętu tułowia. Podczas takiego ćwiczeniach mięśni należy wiedzieć o poprawnym oddychaniu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness