Bieganie bez kontuzji - 7 cennych rad dla początkujących

Bieganie bez kontuzji - 7 cennych rad dla początkujących

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Zaczynasz swoją przygodę ze sportem oraz wybierasz właśnie bieg? A może przygotowujesz się do kolejnego maratonu oraz chcesz zwyciężyć życiowy rekord? Musisz to mieć świadomość!   Zaczynasz swoją przygodę ze sportem oraz wybierasz właśnie bieg? A może przygotowujesz się do kolejnego maratonu oraz chcesz zwyciężyć życiowy rekord? Eksperci LUX MED radzą, aby właściwe zadbać o swój oraz przygotowanie do wysiłku, co pozwoli uniknąć niepotrzebnych kontuzji. zobacz zatem najistotniejsze zasady, jak biegać zdrowo oraz rozsądnie.   Zdrowa 13tka biegacza jogging zdobyło już serca tys. Polaków oraz cieszy się rosnącą popularnością. To jeden z zwłaszcza ogólnorozwojowych sportów, a do tego łatwo dostępnych. To jedynie moda, ale przede wszystkim zdrowy tryb funkcjonowania, gdyż maleje ryzyko zachorowania na mnóstwo dolegliwości tj. nadciśnienie tętnicze czy otyłość oraz poprawia samopoczucie. jogging okazuje się także bezpieczne, jeżeli będziesz przestrzegać podstawowych zasad. 1. Przygotuj swój Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia niebezpiecznych zdarzeń u przyszłych biegaczy, sprawdź czy nie ma przeciwwskazań do zaczęcia intensywnego uprawiania sportu. W tym zamiarze przeprowadź podstawowe eksperymenty diagnostyczne np. serca oraz eksperymenty funkcjonalne. 2. Strój To ważny składnik wyposażenia każdego biegacza. Musi być wygodny oraz nie powinien krępować ruchów; tzw. „materiały oddychające” minimalizują wchłanianie wilgoci przez strój oraz zapobiegają przegrzaniu. Dodatkowo zadbaj o prawidłowe obuwie, przystosowane do ; aktywności tzn. posiadające wkładkę dostosowaną do kondycji Twojej stopy oraz system amortyzacji lub stabilizacji. 3. Podłoże kupuj miękką nawierzchnię np. w lesie lub parku. W taki sposób amortyzujesz uderzenia o podłoże, które mają niekorzystny wpływ na Twój organizm. jogging po piaszczystym lub kamienistym przestrzeni niesie ze sobą ryzyko kontuzji stawów skokowych.Jak biegać zdrowo? 13 zasad! alt="jak biegać bez kontucji" src="a" />

4. Rozgrzewka Odpowiednia rozgrzewka ma ważne wartość

. Spokojny sprint oraz ćwiczenia oparte na rozciąganiu odpowiednio przygotują Twoje ciało do każdego ćwiczeniach. Spróbuj rozciągnąć mięśnie łydki stojąc przy ścianie lub drzewie oraz wytrzymaj ok. 30 sekund. Ćwiczenie zrób naprzemiennie. 5. Marszobieg na początek Jeśli zaczynasz przygodę z bieganiem postaw najpierw na marszobiegi. Pozwolą przyzwyczaić Twój organizm do świeżej aktywności oraz zwiększonego wysiłku fizycznego. 6. A obecnie 30 minut joggingu Po etapie spaceru możesz już systematycznie zwiększać zaangażowanie mięśni oraz pozostałych partii ciała. Pół 60 minut aktywności to kolejny krok, aby rozpocząć właściwe treningi. z upływem czasu możesz wydłużać moment joggingu. 7. Odpowiednie tempo Na początku nie biegaj nadto szybko. Wsłuchaj się w swoje ciało oraz jeśli odczuwasz zmęczenie – zwolnij, zatrzymaj się. świetne tempo to takie, przy którym możesz prowadzić rozmowę oraz nie brakuje Ci tchu. przenigdy nie biegaj ponad swoje siły. 8. Nawadnianie Regularnie uzupełniaj płyny, które tracisz pocąc się oraz rozciągnąć mięśnie. Przed rozpoczęciem joggingu świetnie okazuje się pić wodę. Natomiast, podczas ćwiczeniach, w zależności od jego intensywności, wybieraj wodę lub płyn izotoniczny. Płyny należy uzupełniać co 15-20 min. po 150-300 ml. Pamiętaj, że im wyższa temperatura oraz obszerniejsza wilgotność powietrza tym obszerniejsza utrata h2o z człowieczego ustroju. 9. regeneracja Dzięki treningowi biegowemu wzmacniają się jedynie mięśnie, więc kości, ścięgna oraz więzadła. Pozwól, aby Twoje ciało nadążało za zmianami

oraz daj mu odetchnąć podczas przerw. W przeciwnym razie narazisz się na kontuzje. 1  jak  zdrowo  biegać

0. kuracja dietetyczna Wszystko, co zjemy, pora produktów, ich zbilansowanie alt2 wpływają na wydolność ludzkiego ustroju, wytrzymałość oraz siłę człowieczego ustroju podczas wykonywanych ćwiczeń. Dopasuj swój menu do poziomu wysiłku fizycznego oraz zwróć także uwagę na źródła energii oraz składniku odżywczych. 11. Menu biegacza Wprowadź do jadłospisu węglowodany złożone obecne w z pełnego ziarna produktach zbożowych (np. chleb razowy, płatki zbożowe, kasze grube, ryż brązowy, makarony razowe), jarzynach oraz owocach. Zapotrzebowanie na węglowodany okazuje się zależne od intensywności wysiłku oraz okazuje się ok. 50-60% dziennego zapotrzebowania. 12. Nie ryzykuj kontuzji ryzyko kontuzji wzrasta, jeżeli podejmiesz aktywność o nadto dużej intensywności. Optymalnym rozwiązaniem okazuje się przeplatanie joggingu z marszem zastosując metodę Run/Walk np.: 2 minuty joggingu oraz 4 minuty spaceru przez pół godziny. W miarę polepszenia wydolności zmieniaj proporcje. 13. Biegasz, by zmniejszyć masę? Jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy musisz pamietać, że bieg mocno obciąża stawy. Każdy dodatkowy kilogram jest powodował sprawniejsze ścieranie się chrząstki stawowej. Dlatego na początek lepszą formą aktywności dla Ciebie jest nordic walking lub orbitrek. - jogging ma niezliczone zalety, ; w owej dyscyplinie zdarzają się kontuzje. Podczas podejmowania owej popularnej aktywności sportowej należy pamietać o odpowiednim przygotowaniu własnego człowieczego ustroju, aby zmniejszyć ryzyko urazów - powiadamia dr.n.med.

Grzegorz Juszczyk, ekspert ds. profilaktyki grupy LUX MED

. - W tym zamiarze trzeba uwzględnić szereg czynników tj. etap kondycji, intensywność ćwiczeniach oraz wybudować eksperymenty diagnostyczne oraz funkcjonalne pod kątem biegania. trzeba pamietać, że regularne uprawianie owej aktywności maleje częstość występowania dolegliwości przewlekłych takich jak: nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, choroba wieńcowa, otyłość, hipercholesterolemia, więc osteoporoza czy stany depresyjne”. Przeczytaj cały tekst: 13 sposobów na zdrowe bieg - alt3 FIT nie FAT http://fitniefat.pl/215526,13-sposobow-na-zdrowe-bieg.html#ixzz4nRteOJo5 Podczas treningów biegowych trzeba napotkać mnóstwo ludzi uprawiających trening. Jedni okazują się „starymi wyjadaczami” ubranymi w techniczne wdzianka, na których kilometry odcisnęły już swoje piętno. Ci biegacze przemierzają trasę w energicznym oraz błyskawicznym joggingu. Widać, że trening nie sprawia im trudności oraz że okazują się w własnym żywiole. Inni, w wolniejszym rytmie oraz ubraniu pachnącym nowością zaliczają swój 5-ty albo 10-ty trening. Spotyka się też osoby, które cechują się wśród wprawionych biegaczy. To osoby, które zazwyczaj pragną pozbyć się nadmiaru niepotrzebnych kilogramów. Zbytnio się forsują oraz nie okazują się odpowiednio przygotowani do ćwiczeniach. zamierzają biegać oraz zminimalizować masę, ale niejednokrotnie niedociągnięcie im elementarnej wiedzy na temat biegania. Dlatego też prawdopodobnie nie zgubią swoich niepotrzebnych kilogramów. Mogą natomiast łatwo zrazić się dobiegania. Wszyscy Ci, którzy zamierzają spalić swoją tkankę tłuszczową powinni uzyskać informacje na temat jak biegać żeby zminimalizować masę. Jak biegać żeby zminimalizować masę? Osobom, które przez ostatnie dekady omijały wszelkie kondycji wysiłku fizycznego na pewno nie jest łatwo nagle wyjść oraz regularnie biegać. Ba, prawdopodobnie nawet nie będą mogły przebiec małego odległości. Po przebiegnięciu małego odległości pojawi się zadyszka, nogi zrobią się poważne. Jedni zrezygnują oraz wrócą rozczarowani domu a inni na przekór słabości zrobią szybki trening by następnie polec w domu oraz chorować.

Ci, którzy pokonają zniechęcenie po pierwszych treningach biegająjak  uniknąć  kontuzji  podczas  biegania

dalej popełniając niejednokrotnie mnóstwo błędów. Nie wiedzą czemu nie chudną oraz nie poprawiają swojej sprawności mimo, że biegają. Zatem jak biegać żeby zminimalizować masę? Przede wszystkim należy sobie uświadomić że człowiek swoją tkankę tłuszczową alt4 może gubić tylko w określonych warunkach. Jednym z głównych okazuje się wykonywanie ćwiczeń, spaceru, joggingu w określonym przedziale swojego tętna. Jego nadzorowanie umożliwia na w miarę dokładne określenie czy nasz trening wykonywany okazuje się z przewagą przemian tlenowych czy może już beztlenowych. Co to oznacza? Każdy wie, że do tego żeby np. rozpalić ogień w kominku potrzebny okazuje się tlen. Bez niego ognia raczej nie jest, a każda próba rozpalenia … spali na panewce. Podobnie w organizmie ludzkim (oraz tylko). Do spalania warstwy tłuszczu potrzebny okazuje się tlen. Musisz zatem przyswoić w którym zakresie tętna biegasz. Jeśli twoja krew podczas joggingu jest bogata w tlen – będziesz spalać tkankę tłuszczową. W którym zakresie tętna spala się tłuszcz? Strefa tętna, przy której wszelkie przemiany energetyczne w organizmie zachodzą w pełnym tlenie, a co za tym idzie spalany okazuje się tłuszcz okazuje się dosyć szeroka oraz dochodzi aż do 80% tętna maksymalnego. Wyznaczenie swojego HRmax (tętna maksymalnego) nie okazuje się trudne oraz okazuje się opisane w artykule o zakresach w trakcie treningów. Oczywiście przy różnych wartościach naszego tętna tkanka tłuszczowa jest się spalać mniej albo więcej skutecznie. najbardziej bezpiecznym zakresem okazuje się 65-70% HRmax. wyznaczonych granic należy się bezwzględnie trzymać.Zwłaszcza owej wyższej. Po którym czasie biegania zaczynamy spalać tkankę tłuszczową? Biegasz aby zminimalizować masę? Musisz przyswoić, nawet jeśli nie będziesz usatysfakcjonowany z owej informacji, że twój trening musi trwać określony moment, by przynosił oczekiwany efekt. Energia  ze spalania tłuszczu uwalnia się tylko po 20-30 minutach ćwiczeniach. Do tego momentu głównym paliwem okazuje się glukoza.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness