Co jeść, żeby mieć zdrowe zęby? 5 superfood na zęby!

Co jeść, żeby mieć zdrowe zęby? 5 superfood na zęby!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

niejednokrotnie pisaliśmy już o tym jakie produkty źle wpływają na etap naszego uzębienia.

dziś pochylimy się nad tym jakie pożywienie i obecne w nim witaminy oraz minerały świetnie wpływają na zdrowie naszych zębów.   Na mocne szkliwo Za etap naszego szkliwa ; wapń. wyrobami bogatymi w wapń okazują się: chude mleko, chudy jogurt, szpinak, produkty zbożowe, rabarbar, łosoś, sardynki, buraki, woda mineralna obfita w wapń.   Na twarde zęby Na twardość zębów największy wpływ ma witamina D. bywa ona odpowiedzialna za przyswajanie wapnia oraz fosforu i jest odpowiedzialny za mineralizację szkliwa. Witaminę D znajdują się zwłaszcza w produktach jak na przykład: tłuste ryby (tuńczyk, halibut, makrela, łosoś, śledź), tran,  jaja, tłusty nabiał (masło), kukurydza, kakao.   zapobiegający bakteriom Na zwiększenie dziąseł oraz walkę z bakteriami powodującymi próchnicę najdogodniejsza jest witamina A. Najwięcej jest jej w: marchwi, szpinaku, melonie, agreście, kapuście, morelach, dyni, jajach, czerwonym mięsie oraz wątróbce.   Na zdrowe dziąsła Witamina C znana jest zwłaszcza ze względu na prewencję przeziębień, ze względu na to że działa przeciwbakteryjnie i wzmacnia naczynia krwionośna. zapobiega ona również odsłanianiu się szyjek zębowych. odszukamy ją m .in. w: kapuście, kiwi, cytrusach, czerwonych pomidorach, kartoflach, selerze, czerwonej papryce, cynaderkach i brokułach. zapobiegający próchnicy

Najlepszym sojusznikiem wapnia w bitwie o mocne szkliwo jest fluor. superfood

Ma on oddziaływanie przeciwbakteryjne i rozcieńcza kwasy zagrażające zdrowiu zębów. substancje zasobne w fluor to: herbata, ryby, sól fluorowana, cielęcina, ryż, woda mineralna.   zapobiegający kamieniowi nazębnemu Po dowolnym jedzenia zaleca się żucie gumy (bez Dieta na zdrowe zęby - 5 produktów! cukru) przez 10-15 minut. Obecnie jest to najmocniejszy sposób zapobiegania powstawania kamienia nazębnego. Żucie gumy wzmaga produkcję śliny, która likwiduje bakterie i kwasy i oczyszcza przestrzenie międzyzębowe.   Zbilansowa zestaw dań z wyjątkiem tego, że wiemy jakie produkty musimy jeść, aby móc pochwalić się leczniczym uzębieniem musimy pamietać, że nasza zestaw dań musi być zbilansowana. znaczy to, że uwzględnienie grup składników nie wystarcza – należy pamietać o odpowiednich proporcjach. Zaleca się w największej ilości spożywanie owoców i warzyw (powinny stanowić połowę naszego jedzenia), nabiału i tłuszczów nienasyconych zawartych w rybach, białym mięsie, orzechach i oliwie, które powinny stanowić  25% naszej zabiegu odchudzającej. Pozostałą część (25%) pozostaje na grupę składników z pełnego ziarna jak na przykład kasze, makarony i ciemne pieczywo.   sekwencja spożywania Nie bez nieistotne dla naszych zębów jest również sekwencja spożywanych składników. Niektóre z nich okazują się przecież kriogenne (przyspieszają rozwój próchnicy) inne a okazują się kariostatyczne (chronią przed próchnicą). Konsumpcję zaczynamy od pokarmów negatywnych dla naszego uzębienia np. słodyczy, chipsów, a nawet suszonych owoców. następnie należy popić to kakao albo mlekiem (może być nawet czekoladowe). Na końcu jemy świeży owoc, jajko i pijemy zieloną herbatę. Pamiętajmy, że po spożyciu artykułu o dużej kwasowości (owoc, sok, napój gazowany) musimy wstrzymać się godzinę z umyciem zębów. Chcesz posiadać zdrowy oraz śliczny uśmiech?

Regularne mycie zębów oraz wizyty u dentysty to podstawa  jak  posiadać  białe  zęby,  składniki  zdrowe  na  zęby

. Nie bez wpływu mimo wszystko jest nasza codzienna zestaw dań. To, alt2 co jemy, ma ogromny wpływ na nasz uśmiech. Próchnica niejako wynika przede wszystkim z niewłaściwego sposobu odżywiania. Żeby zachować zdrowe zęby dość istotne jest wprowadzenie do własnej zabiegu odchudzającej kilku składników kuracji odchudzającej, które pomogą zatroszczyć się o nasze szkliwo oraz biały uśmiech. Sprawdź, co jeść aby zachować zdrowe uzębienie. Latem, częściej niż w innych porach roku sięgamy po niezdrowe oraz słodkie przekąski. Podjadanie słodyczy oraz picie słodzonych, gazowanych napojów może spowodować rozwój dolegliwości w jamie ustnej. W wyniku rozkładania cukrów bakterie wytwarzają kwasy niszczące szkliwo zębów, co przeprowadza do próchnicy. Dlatego właściwa dla dobrych zębów zestaw dań może być uboga w jasne. Po jakie składniki najrozsądniej sięgać, aby zachować zdrowy uśmiech oraz dziąsła?     1. Łosoś Na szczycie najlepszych źródeł wit. D (podstawowego budulca kości) znajdują się tłuste ryby morskie, szczególnie dziki łosoś. Dlatego zamiast czerwonego mięsa oraz steku z wołowiny, wybierz grillowanego łososia. Już pół filetu dzikiego łososia jest wystarczające, aby usatysfakcjonować dzienną dawkę zapotrzebowania na witaminę D. znaczne jej ilości odnajdziemy też m.in. w tuńczyku, sardynkach, ; żółtkach jaj oraz mleku. 2. Jajka Jaja okazują się źródłem minerałów takich jak magnez, żelazo, jod oraz wapń. Szczególnie taki ostatni składnik odgrywa widoczną funkcję poprawnym rozwoju zębów. 3. Migdały Jeśli jest zależne nam na prawidłowej przekąsce, którą możemy usatysfakcjonować niewielką ssanie w żołądku podczas wycieczki albo podróży samolotem, wybierzmy garść orzechów. Orzechy okazują się znakomitym wyborem, gdyż okazują się zasobne w substancje. Królami wśród bakalii okazują się migdały, zawierają białko oraz zdrowe tłuszcze. Dodatkowo alt3 mają w zawartości niewiele cukru, zaś najwięcej wapnia, jednego z najzdrowszych minerałów dla zębów, który odnajdziemy jedynie w przetworach mlecznych. 4. Feta Sery to następne doskonałe kopalnia wapnia, ale również wiele innych korzyści dla zębów. Dla przykładu, w jednym z tekstów laboratoryjnych podano uczestnikom grupy składników kuracji odchudzającej mlecznych: mleko, jogurt bez cukru oraz ser cheddar, a następnie badano pH w ich jamie ustnej (wartość pH poniżej 5,5 jest sprzyjała erozji szkliwa oraz powstawaniu ubytków). Okazało się, że mleko oraz jogurt nie spowodowały tak korzystnych zmian w pułapie pH, ale ser już tak. Już 15 g sera na dzień jest wystarczające, aby nasze zęby miały dodatkową ochronę.

5. jarzyny

W trosce o zdrowe zęby, na przegryzkę najrozsądniej wybrać surową marchewkę, jabłko oraz seler, który ponadto jest źródłem witamin A oraz C, dwóch przeciwutleniaczy, korzystnie wpływających na dziąsła. Równie pełnym zdrowia wyborem będą ciemnozielone jarzyny liściaste takie jak brokuł, jarmuż czy kapusta. Obok świetnej jakościowo szczoteczki, pasty i płynu, zaleca się pamietać o kuracji na zdrowe zęby. Przeczytaj i dowiedz się co jeść, a czego stronić od, aby ochraniać swoje zęby przed atakiem bakterii powodujących próchnicę.   W jamie ustnej żyją bakterie, które żywią się resztkami pokarmów. Tworzą one na zębach płytkę nazębną, która po pewnym czasie modyfikuje się w twardą, żółtawą masę - kamień nazębny. Każdy posiłek naraża nas na tworzenie się kamienia, próchnicy czy paradontozy. Bakterie i kwasy obecne w pożywieniu gromadzą się na zębach, produkując kwasy, które atakują dziąsła, szkliwo, skutkują tym tworzenie się zapaleń alt4 i próchnicy. Dlatego tak istotne okazuje się, aby w codziennej kuracji wybierać produkty, które chronią nasze zęby. Sprawdź osobiście! zestaw dań na zdrowe zęby - co jeść?  Mleko - okazuje się najbogatszym źródłem wapnia i protein. Dzięki nim zęby staja się mocne i odporne na oddziaływania kwasów wytwarzanych poprzez bakterie. Pamiętaj, że wypicie kubka mleka dziennie zaspokoi ponad 1/4 dziennego zapotrzebowania na wapń.  Ryby - szczególnie te morskie, a zwłaszcza uwielbiany poprzez nas łosoś, zawierają mnóstwo fluoru, wzmacniającego zęby i zapobiegającegoi próchnicy. Żółty ser - zawiera proteiny, wapń i fosfor które stanowią doskonałą ochronę przed próchnicą. występujące w serze substancje zapobiegają demineralizacji zębów i neutralizują szkodliwe kwasy w jamie ustnej  jak  posiadać  białe  zęby

.  Zielona herbata 

- okazuje się ona obfita w substancje ograniczające rozmnażanie się bakterii i bakterii- polifenole i flawonoidy. Zapobiegają one tworzeniu się próchnicy i nieprzyjemnego aromatu z ust.  Stanowczo ogranicz albo zredukuj w własnej kuracji natomiast: Chipsy - drobinki tej przekąski oblepiaja zęby, i gdy natychmiast się ich nie wyszczotkuje, sprawia tworzenie się szkodliwych bakterii. Nie dość więc, że okazują się kaloryczne, to dodatkowo szkodzą zębom! Cukier - notoryczne spożywanie cukrów sprawia tworzenie się bakterii próchnicowych. Już od najmłodszych lat zaleca się elminować cukry zabiegu naszych pociechy.  Soki z owoców - cukier i kwasy z owoców obecne w tych napojach mogą powodować, że płytka nazębna sprawniej się składa. mimo wszystko co istotne, soki wzbogacone w wapń i fosfor nie okazują się tak szkodliwe dla zębów jak te bez dodatków mineralnych. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness