Czy można schudnąć jeżdżąc rowerem? Cała prawda!

Czy można schudnąć jeżdżąc rowerem? Cała prawda!

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

ktywność fizyczna do podstawa szczupłej oraz zdrowej sylwetki ciała. To banał, ale dużo ludzi o tym zapomina. zestaw dań bywa istotna, ale choćby najdogodniejsza, jeśli nie zostanie wsparta treningiem – pójdzie na marne. Pisząc o wysiłku – niekoniecznie mam na myśli litry potu wylane na siłowni, czy fitnessie. To niezłe aktywności, ale zwykle gdy wykupisz (albo dostaniesz analiz) karnet na na przykład dwa wejścia w tyg. – poprzez pozostałą część tygodnia może nie chcieć Ci się nic robić – a przed sobą będziesz usprawiedliwiony/usprawiedliwiona – przecież posiadasz karnet. Oczywiście wyolbrzymiam trochę, ale chciałbym zachęcić Cię do częstszego wychodzenia na rower. Jazda na rowerze bywa praktycznie bezpłatna, możesz to robić w jakiejkolwiek kilku chwilach oraz nie musisz poczekać do najbliższej środy czy soboty :) Rower to sport szczególnie towarzyski, świetnie bywa zebrać na przejażdżkę grupę znajomych. Nawet jeżeli rozmyje się to na krótkim wypadzie – nic nie szkodzi, najważniejsza bywa osobiście aktywność. Większe trasy, możesz sobie zostawić na następny dzień, w innym gronie, albo samodzielnie. bo w zrzucaniu nadwagi na rowerze, w mojej opinii – najważniejsza bywa radość z tego pochodzącą. Można do odchudzania podejść metodycznie. Kupić pulsometr oraz zacząć jeździć zgodnie z jego wskazaniami. dość popieram taką jazdę, ale nie zrozum mnie źle – to zabija radość. To znaczy, jeśli jazdę na rowerze traktujesz jako narzędzie do odchudzenia: Dziś 60 kilometrów, jutro 40 kilometrów, pojutrze odnowa, potem 100 kilometrów itd. posiadasz ścisły plan oraz się go trzymasz – efekty z pewnością się pojawią. mimo wszystko trzeba sobie zostawić margines przyjemności. Niekoniecznie jechać dla planu, ale by po prostu zobaczyć interesujące miejsce. z dnia na dzień obserwować jak zwiększa Ci się średnia prędkość, jak pod górkę pod tkanki tłuszczowej a rower" src="z" />którą miesiąc temu ledwo łapałeś oddech – dziś podjeżdżasz bez kłopotu. Obserwować swoje ciało oraz swoje potrzeb. A samoistnie spalenie tkanki tłuszczowej, stanie się miłym efektem ubocznym jazdy.   Oczywiście, jeżdżąc na ćwierć gwizdka – możesz tak jeździć godzinami – a efekty będą mizerne. Trzeba pojeździć trochę interwałowo, momentami przyspieszyć, momentami zwolnić, podjechać pod stromą górkę, przynajmniej dwa razy w tyg. pojechać gdzieś dalej za miasto. Ale nic nazbyt mocno, nic zgodnie z planem. 

EcoSlim prezzo

Jeśli najdzie Cię później ochotę na starty w zawodach – a to co innego,

tutaj przydaje się korzystny plan treningowy oraz trzymanie się go. W samym zrzucaniu nadwagi zalecam dużo anarchii oraz   czy  da  się  schudnąć  jeżdżąc  roweremsłuchania własnego ciała (byle nie głosu: „Może jutro, dziś zjem pizzę”). Więcej o samym ćwiczenia przeczytasz w jednej z tych powieści. Nie muszę chyba pisać, że jeżdżąc na rowerze, tylko schudniesz, więc wymodelujesz sobie uda, biodra, nie pozostanie to więc bez wpływu na Twój brzuch oraz pośladki. Jazdę na rowerze, zaleca się przeplatać innymi aktywnościami. Basen, tenis, trening, a przede wszystkim rolki. Dlaczego rolki? primo na nich też można poczuć prędkość, secundo angażują dużo pozostałych partii mięśni niż rower. Jazda na rowerze dodatkowo wpływa na nasz układ krążenia, krew bywa prawidłowo dotleniona, dzięki czemu organizm prędzej się regeneruje. wzrasta odporność całego ludzkiego ustroju, wzmacniają się mięśnie serca, redukuje zagrożenie nadciśnienia czy żylaków. Na rowerze spala się dużo kalorii. Jazda po asfalcie, ze średnią prędkością 20 km/h (czyli nie oszukujmy się, niezbyt szybkim tempem, ale świetnym na początek) pomaga spalić mniej więcej 700 kalorii na godzinę. Ponoć 7000 spalonych kalorii to kilogram wagi mniej. Ale pamiętaj o tym, że najważniejszy bywa alt2 bilans na koniec dnia. Spalonych kalorii na rowerze, nie wolno „przejeść” – bo efektu nie okaże się żadnego. Tu poczytasz o optymalnej kuracji, ja ze własnej strony napiszę kilka banałów :) Śniadanie bywa szczególnie ważne, tak nam powtarzano już w przedszkolu. oraz to fakt. nie wolno poczekać ze śniadaniem do 60 minut 10 czy 12. zaleca się więc rozkładać sobie posiłki na mniejsze. Ja staram się nie jeść np. 4 kanapek na raz. Jem najpierw dwie, mija godzina czy dwie oraz dopiero zjadam dwie następne. O owocach oraz jarzynach chyba pisać nie muszę, zwłaszcza, że wiosna się zaczęła oraz okaże się ich niebawem dużo. okazuje się jeszcze kwestia „nie jedź po…”. Nie jedz po 20, nie jedz po 18, nie jedz po 16 (hardkor). Dużo bywa zależna od indywidualnych predyspozycji, ale jeśli odwiedzasz spać np. o północy, a ostatni posiłek zjesz o 18… Hmmmm… ja bym osiwiał z głodu :) Ja praktykuję rozkładanie kolacji na raty – tak jak śniadania. Dzielę niedużą kolację na pół oraz drugą część jem mniej więcej 60 minut 20. Wtedy żołądek nie bywa przeciążony, a ja nie chodzę sfrustrowany, zły oraz głodny. Ale to trzeba indywidualnie dopasować. Najważniejszy oraz tak bywa bilans spożytych kalorii oraz tego co spaliliśmy. Jeśli bywa ujemny to waga okaże się spadać. Czyli jak widzisz, powinno wystarczające trochę motywacji (co zrobić gdy jej niedociągnięcie?), kilka prostych zasad oraz jeszcze zdążysz do letnich miesięcy zrzucić brzuszek. A jeśli czytasz ten tekst po wakacjach – posiadasz jeszcze prawidłowo :) Do przyszłych letnich miesięcy posiadasz szansę wyglądać jeszcze prawidłowo! Jazda na rowerze kojarzy ci się tylko z miłą przejażdżką po mieście? Okazuje się, że podczas niej trzeba spalić dużo kalorii, przyspieszyć metabolizm alt3 oraz pozbyć się cellulitu.

Trzeba tylko przyswoić, jak zazwyczaj jeździć, jak długo oraz w jakim czasie,

aby rozpoczać spalenie tkanki tłuszczowej. Chcesz zrzucić masę? trener personalny michał Gronowski zdradza jak zrzucić masę aplikując trening na rowerze (trener-personalny.pl). Jazdę rowerem traktujemy zazwyczaj rekreacyjnie. Czy przejażdżka na rowerze może zastąpić trening? Oczywiście. Jeśli bywa to jednostajna, średnio intensywna jazda, trzeba ją porównać do wysiłku tlenowego (aerobowego), czyli takiego, podczas którego organizm zdobywa energię prosto ze zgromadzonego w naszym ciele tłuszczu. Taki trening bywa skuteczny w zrzucaniu nadwagi. O dużo więcej efektywny bywa mimo wszystko trening interwałowy. Możemy go zrobić dzięki jeździe w zmiennym czasie - raz jedziemy szybko, tak że ledwie starczy nam tchu, a raz wolniej - a to wszystko w konkretnych przedziałach czasu. Żeby zrobić interwały możemy więc odpowiednio dobrać trasę, np. cyklicznie pokonywać górki (wysiłek) oraz zjazdy (odpoczynek). Taki wysiłek nie zdobywa energii prosto z tłuszczu, ale ma spory wpływ na przyspieszenie metabolizmu, co przeprowadza do Przygotowanie sprzętu Aby przygotować się do codziennej jazdy trzeba zatroszczyć się o rower. W tym zamierzenia należy nasmarować łańcuch, napompować opony, oraz sprawdzić oddziaływanie hamulców. Jeżeli pojazd nie bywa w pełni sprawny, należy oddać go do serwisu rowerowego. ta inwestycja da wymierne korzyści, pozwoli dotrzeć bezawaryjnie do zamierzenia, oraz skupić się na ćwiczenia, a nie na walce z oporną materią. Jeżeli pada deszcz albo bywa chłód wcale nie trzeba rezygnować z dojazdu na rowerze. Należy przyjąć na siebie ubranie dostosowane do pogody, a pojazd wyposażyć w akcesoria przydatne do jazdy w gorszych warunkach pogodowych, czyli w błotniki oraz jeżeli bywa to możliwe w osłonę łańcucha napędowego. W normalnym użytkowaniu pojazdu pomóc może też montaż bagażnika na tył roweru, sakwy bocznej albo koszyka alt4 na kierownicę. Jeżeli rower nie posiada szansy montażu ww. akcesoriów da się wypróbować bagażnik montowany do sztycy podsiodłowej. Przepisy aktywności drogowego wymagają, aby rower wyposażony był po zmroku w białe (albo żółte) pozycyjne światło z przodu oraz czerwone z tyłu. Czerwony odblask z tyłu roweru o innym kształcie niż trójkąt jak  schudnąć  na  rowerzezamontowany musi być na stałe identycznie oraz dzwonek.

Trochę wyliczeń Przyjmując,

że miejsce pracy oddalone bywa od miejsca zamieszkania o 10 km oraz, że drogę tę da się zwyciężyć jadąc średnio 15-20 km na godzinę, dojazd do zamierzenia zajmie odpowiednio między 40 a 30 min. Dla efektywnego spalania warstwy tłuszczowej nie liczy się sam fakt przejechania ilości km, a intensywność z jaką wykonywany bywa trening. Średnia intensywność ćwiczenia nie powinno ani wyzwaniem dla układu krążenia, ani dla mięśni, a bywa to istotne jeśli wspominamy o utracie wagi. Przy powyższych założeniach w drodze do pracy spalonych pozostanie między 300 a 400 kcal, a dodając do tego drogę powrotną, dzienna wartość spalonych kcalorii wniesie 600-800. Daje to 3-4 tys. kcal tygodniowo przy zachowaniu wolnych od ćwiczeń weekendów. Jaki ma to przelicznik na utratę wagi? Wydatek 3000 kcal to mniej więcej 0,5 kg tłuszczu. Dane te oczywiście są uogólnione oraz nie należy ich traktować jak ścisłe obliczenia, ale jako przybliżone wartości. Wynik taki da się osiągnąć bez wydatków (finansowych) na trenerów, siłownię, dojazdy do klubów fitness, przy zachowaniu właściwie identycznego, jak taki bez treningów, planu dnia. Należy też wspomnieć, jeżeli jesteśmy przy finansach, że używając roweru jako głównego środka transportu pieniądze da się przełożyć na żywą pieniąadze. oszczędności wydawane na paliwo do auta, przeglądy serwisowe oraz na wszystkie zużywające się materiały eksploatacyjne zostają w kieszeni.

Zobacz też 

Opaski na rękę Warszawa

Fitness Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness