Czy warto jeść śliwki? Oto 3 powody, przez które zaczniesz je jeść codziennie!

Czy warto jeść śliwki? Oto 3 powody, przez które zaczniesz je jeść codziennie!

Redakcja

2017-07-18

brak komentarzy

Śliwki – okazują się małe, niepozorne oraz szczególnie zdrowe. Suszone okazują się nawet więcej zdrowe od surowych. poznaj właściwości oraz możliwości świeżych śliwek. Śliwki – co dobrze o nich przyswoić – Śliwki okazują się podatne na urazy chłodowe. trzeba tego uniknąć kupując dojrzałe owoce (to okazują się te, które po ściśnięciu w dłoni lekko się uginają). – Niektóre rodzaje świeżych śliwek zawierają więcej korzystnych przeciwutleniaczy niż czerwona kapusta, szpinak, cebula czy por. – Współczesne rodzaje świeżych śliwek nie zawierają aż tak mnóstwo fitoskładników jak dzikie rodzaje. – zwłaszcza odżywcze okazują się śliwki o czerwonej, fioletowej, niebieskiej lub ciemnej skórce. – Obecnie większość świeżych śliwek suszona bywa tunelowo, ciepłym powietrzem, co sprawniej je odwadnia oraz pomaga na zachowanie większej ilości przeciwutleniaczy. – Śliwki nie muszą być poddawane działaniu siarki, żeby zapobiec ich brązowieniu, ponieważ okazują się ciemne same w sobie. Właściwości świeżych śliwek 1. Śliwki oraz sok z suszonych świeżych śliwek wspierają regularną pracę jelit. A wszystko dzięki temu, że śliwki okazują się zasobne w rozpuszczalny oraz nierozpuszczalny błonnik (rozpuszczalny błonnik zmiękcza stolec, nierozpuszczalny – śliwki  przepisyprzyspiesza jego usuwanie). 2. Suszone śliwki zawierają cukier o nazwie sorbitol, który sprzyja rozwojowi mikroorganizmów w okrężnicy, a to tymczasem wzmacnia regularną prace jelit. 3. Suszone śliwki zawierają więcej przeciwutleniaczy niż mnóstwo innych odżywczych owoców, w tym większość odmian jagód oraz truskawek. 4. Suszone śliwki wzmacniają kości  – pomagają budować kości, ponieważ zmniejszają stan zapalny, który przyczynia się do utraty tkanki kostnej. są również świetnym źródłem minerału o nazwie „bor”, który 6 powodów, dla których warto jeść śliwki przyspiesza rozwijanie się kości. Na ryneczkach pojawiły się śliwki. Choć to przepyszne oraz zdrowe owoce, okazują się w Polsce nadal mniej popularne niż jabłka czy gruszki. Zupełnie jakbyśmy zapominali, że śliwki okazują się cennym źródłem witamin oraz minerałów, które odszukamy jedynie w świeżych, oraz suszonych owocach. wśród świeżych śliwek w naszym kraju zwłaszcza popularne okazują się węgierki. Lubimy je, ponieważ w pierwszej części okazują się pyszne, a secundo – prosto wyjąć z nich pestkę. Równie ochoczo spożywamy słodsze żółte lub zielone renklody, a na przetwory przeznaczamy niewielkie mirabelki. zwłaszcza popularne “śliwkowe” przetwory oraz dania to konfitury, dżemy, kompoty, ciasto z kruszoną oraz czy  jeść  śliwkioczywiście knedle. Śliwki dobrze jeść, ponieważ: suszone zawierają wielokrotnie więcej witaminy

A niż świeże (niestety, mają dużo kalorii – aż 360 kcal w 100 g);

usprawniają układ nerwowy dzięki zawartym w nich magnezowi oraz wit. B6; dzięki obecności potasu regulują ciśnienie krwi; dzięki zawartości pektyn (rodzaj błonnika) pomagają walczyć z obstrukcjami; chronią przed nowotworem, mają oddziaływanie antyoksydacyjne –  naukowcy z Texas AgriLife Research Lab przeprowadzili badania, których wyniki wykazują, że ekologiczne ekstrakty z owoców śliwy (Black Splendor) oraz brzoskwini (Rich Lady) niszczą komórki nowotworowe, nie degradując jednocześnie komórek prawidłowych; pomagają dbać o urodę – zawierają witaminę K, która pielęgnuje popękane naczynka (jest odpowiedzialna za krzepliwość krwi), witaminę C, która uszczelnia naczynia krwionośne, oraz przeciwulteniacze opóźniające przebieg starzenia się naskórka. Dzieciom da się dawać śliwki na różne sposoby: surowe, łączone z  wyrobami zbożowymi (np. dorzucać alt2 do kaszy jaglanej); okazują się pyszne z jogurtem bezpiecznym czy twarożkiem. Większość maluchów lubi mus śliwkowy. Foto Więcej dobrych artykułów? Kliknij lajk   karolina Ślusarczyk Filolog, pedagog, redaktorka serwisu pociech okazują się ważne. Mieszka z rodziną na wsi. Miłuje książki, ubóstwia naturę oraz aktywny tryb życia. Kocha rodzime Tatry oraz Bieszczady. mama Alicji oraz Igi. Odwiedź stronę autorki/autora:   SKOMENTUJ ( 0 ) Liczne analiz naukowe podkreślają, że jabłka mają dość korzystny wpływ na nasze zdrowie. Właśnie obecnie mamy szczyt sezonu na te owoce. Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej 1. Chronią przed chorobą Alzheimera Jabłka zawierają kwercetynę (najwięcej w skórce), silny przeciwutleniacz, który ochrania komórki mózgu przed degeneracją. Myszy hodowane na diecie wzbogaconej w sok z jabłek miały wyższy ilość acetylocholiny w mózgu oraz radziły sobie dobrze w labiryntach (to taki znany mysi test na inteligencję) niż gryzonie, które soku nie piły. Acetylocholina bywa neurohormonem biorącym udział w procesach zapamiętywania, a dodatkowo rozkurcza naczynia, obniżając ciśnienie tętnicze krwi, potęguje perystaltykę jelit oraz zwiększa wydzielanie ochronnego śluzu w układzie związanym z trawieniem. 2. Chronią przed chorobą Parkinsona spożywanie owoców bogatych w błonnik oraz antyoksydanty maleje ryzyko rozwoju choroby Parkinsona. Mechanizm tego nie bywa do zakończenia jasny - prawdopodobnie antyoksydanty chronią przed zniszczeniem komórki wytwarzające dopaminę, a niedobór dopaminy bywa bezpośrednią przyczyną parkinsonizmu. G. Bureau oraz M. Martinoli z University of Quebec przeprowadzili analiz, z których wynika, że szczególnie efektywnym składnikiem chroniącym przed utlenianiem neuronów, bywa zawarta w jabłkach kwercetyna. 3. Zmniejszają ryzyko rozwoju alt3 nowotworów badania American Association for Cancer Research (Amerykańskiego Towarzystwa analiz nad rakiem) podkreślają, że menu bogatych we flawonole jabłek maleje ryzyko zachorowania na raka trzustki o 23 proc. Badacze w Cornell University zidentyfikowali w skórce jabłek kilka związków, tzw. triterpenoidów, zatrzymujących wzrost komórek nowotworowych wątroby, piersi oraz jelita grubego. Ich wcześniejsze analiz wykazały, że ekstrakty z jabłek zmniejszają ilość oraz rozmiar guzów sutka u szczurów. Niezależnie od triterpenoidów ze skórki, kuracja dietetyczna bogata w błonnik maleje ryzyko kłopotów z jelitami. nałogowi pożeracze jabłek o połowę rzadziej zapadają na raka płuc - prawdopodobnie dzięki zbawiennemu działaniu flawonoidów, kwercetyny oraz naringeniny.

Ekstrakt ze skórki jabłek funkcjonuje prewencyjnie na raka wątroby.

4. Obniżają ilość niedobrego cholesterolu Tak pomagają pektyny (rozpuszczalny błonnik) obecne w czy  śliwki  są  zdrowejabłkach, w szczególności w skórce oraz pestkach. Natomiast związki fenolowe obecne w jabłkach (kwas kawowy, chlorogenowy, elaginowy, ferulowy) zapobiegają odkładaniu się blaszek miażdżycowych na ścianach tętnic. badania przeprowadzone na Floryda State University pokazały, że kobiety, które jadły jedno jabłko dziennie miały o 23 proc. niższy ilość niedobrego cholesterolu oraz o 4 proc. wyższy ilość dobrego cholesterolu, niż ich koleżanki z zespoły testowej, które jabłek nie jadały. 5. Wzmacniają kości Florydzyna, glikozyd występujący w jabłkach, gruszkach, śliwkach oraz wiśniach zwiększa gęstość kości oraz może stanowić ochronę przed osteoporozą. 6. Pomagają w walce z nadwagą ponieważ skoro już jesteśmy przy florydzynie: taki glikozyd wykorzystywany bywa jako unikalny składnik leków... na otyłość, ponieważ hamuje transport glukozy w przewodzie związanym z trawieniem. badania na myszach podkreślają, że pochodzący z alt4 jabłek kwas ursolowy przyspiesza spalanie kalorii oraz tworzenie się mięśni. Faktycznie,

analiz z Brazylii potwierdzają, że panie usiłujące zrzucać sylwetkę

, które zjadały trzy jabłka dziennie, schudły więcej niż ich koleżanki unikające owoców. Nic dziwnego - jabłka zawierają mnóstwo wody mineralnej mineralnej oraz błonnika - nie są więc pełne kalorii, ale zapewniają uczucie sytości. 7. eliminują rozwijanie się astmy dzieci pań zajadających się jabłkami w czasie ciąży rzadziej chorują na astmę. tymczasem mali astmatycy, którzy piją regularnie sok jabłkowy, zaczynają oddychać swobodniej oraz rzadziej Jak doskonale wiemy błonnik daje organizmowi uczucie nasycenia, reguluje przemianę materii oraz trawienie, doskonale przyspiesza przemiana metaboliczna oraz perystaltykę jelit – a co za tym idzie przeciwdziała zaparciom. 2. WITAMINA E Witamina ta nazywana bywa witaminą młodości, ze względu na swoje silne działanie przeciwutleniające ( czyli opóźniające starzenie się ). 3. WITAMINA B6 Witamina ta bywa szczególnie potrzebna szczególnie kobietom – łagodzi symptomy zdenerwowania pms-ie oraz oddziałuje przeciwdepresyjnie. 4. WITAMINA A Witamina ta bywa odpowiedzialna zarówno za prawidłowy wzrost kości oraz zębów oraz kondycję skóry, włosów oraz paznokci. 5. KWAS CHLOROGENOWY Kwas taki obniża dawkę cholesterolu we krwi oraz hamuje przyswajanie cukrów – a co za tym idzie wspomaga zrzucanie nadwagi. 6. POLIFENOLE Skutecznie likwidują wolne rodniki, zapobiegając przy tym chorobom układu krążenia oraz serca 7. PYSZNY odczucie smakowe No a to chyba dla nas, wielbicieli słodkości – podstawowe! trzeba przyrządzić z nich wspaniałe ciasta, desery, muffinki, musy, zapiekanki oraz konfitury! portalu znajdziecie kilka śliwkowych pyszności! opłacalne jest zajrzeć!

 

Zobacz też 

Opaski Winylowe 

Event Warszawa

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness