Czy warto biegać regularnie? Oto 5 zalet, dzięki którym będziesz biegać codziennie!

Czy warto biegać regularnie? Oto 5 zalet, dzięki którym będziesz biegać codziennie!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

Regularne uprawianie biegania, to już jedynie recepta na szczupłą sylwetkę,  jak  biegać  regularnie

pośladki ze skały oraz większe prawdopodobieństwo dobiegnięcia do uciekającego autobusu. To także (może przede wszystkim?) świetna recepta na dłuższe życie. Nie wiem, jakbym radził sobie w trudnych chwilach swojego życia, gdyby nie jogging. Może popadłbym w alkoholizm? Zaprzyjaźnił się z dystrybutorem jamajskiej trawy oraz w chwilach zwątpienia PALIŁ gniew? A może dołączyłbym do okolicznego gangu oraz kradł radia? To okazuje się jedna wielka niewiadoma. zazwyczaj się zastanawiam jak potoczyłoby się moje życie bez sportu, gdzie wyładowywałbym nadwyżki złej energii... W kolejnymi razie lekkoatletyka ukształtowała mój charakter, jogging nauczyło cierpliwości, a sport okazał się najlepszą pigułką antydepresyjną. oraz choć aktualnie biegam niemal codziennie, to rzadko wychodzę na trening, żeby trenować. Czasami w bieganiu chodzi o coś zupełnie innego...

 Abstrahując od moich życiowych przemyśleń na temat biegania, chciałbym krok po kroku odkrywać przed Wami korzyści płynące z regularnego Pozytywy płynące z biegania są ogólnie znane: możesz wejść na 5 piętro bez zadyszki, przenigdy nie spóźnisz się na autobus, a jeśli Ci ucieknie to złapiesz go na najbliższym przystanku, nie   czy  warto  biegacmusisz odmawiać sobie ciastka do kawy oraz jeśli świat zaatakują zombie – możesz czuć się bezpiecznie:) Poza oddziaływaniem na naszą kondycję oraz kondycję psychiczną, trucht ma dodatkowo jeden „skutek uboczny” – sprawia, że nasze ciało wygląda jak z okładki sportowych magazynów. jogging a mięśnie Większość niewiast ceni subtelny oraz delikatny kształt własnego ciała. jogging nie wyrobi Ci ogromnych mięśni, nie będziesz mogła mierzyć się w mistrzostwach kulturystycznych. Podczas biegania pracują praktycznie wszystkie zespoły mięśniowe – dzięki temu wzmocnisz swoje mięśnie, ale nie bój się, zamiast rozbudowanych ud będziesz mieć smukłe nogi. Trening biegowy to wysiłek tlenowy (albo w skrajnych przypadkach beztlenowy, ale tyczy się to tylko sprinterów). umożliwia to na redukowanie tłuszczu – tłuszcz „zamienia się” w mięśnie. Nie bez przyczyny w światku sportowym mówi się – najpierw masa, później rzeźba. mimo wszystko tyczy się to tylko ludzi, którym jest zależna na zbudowaniu solidnej masy mięśniowej, jeżeli Twoim głównym celem okazuje się trucht maratonów albo pozostałych długich dystansów,  masa mięśniowa nie jest Twoim sprzymierzeńcem. Zbudowanie jej wcale nie okazuje się

takie jasne jak się ogólnie wydaje oraz samym bieganiem sprawisz, że Twoja sylwetka jestjak  zacząć  biegać

jak z Infografika: jakie zalety ma regularne bieganie? żurnala! dużo niewiast boi się uprawiać sport obawiając się nadmiernego wzrostu masy mięśniowej. Każdy ma inny cel – jeżeli Twoim okazuje się osiągnięcie subtelnej sylwetki, trucht pomoże Ci to osiągnąć. jogging „zamienia” tłuszcz na mięśnie redukowanie tłuszczu rozpoczyna się już od początku ćwiczeniach (podnosimy przecież przemiana materii oraz spalamy kalorie), mimo wszystko na początku organizm zdobywa energię przede wszystkim z węglowodanów. Po ok. 30 - 40 minutach proporcje ulegają zmianie oraz wykorzystywane zaczynają być zasoby tłuszczu. ważne zatem, aby wysiłek trwał odpowiednio długo. Dla początkujących spokojne wybieganie jest najlepszą formą wysiłku. Zaawansowane biegaczki mogą różnicować własny trening w wieloraki sposób, np. podbiegi, przebieżki, zabawy biegowe czy interwały. Co dodatkowo poza bieganiem? Oczywiście nie zapominajmy o nadprogramowych ćwiczeniach stabilizacyjnych – co powinno stanowić podstawę w ćwiczeniach siłowym biegacza, ; amatora! Dziś skupiamy się na wyglądzie, dlatego nie będę wymieniać korzyści dla Twojej formy (a są znaczne, uwierz!). Dzięki ćwiczeniom na piłce, trx-ie, czy „berecie” wzmocnisz większość partii mięśni oraz wyrzeźbisz sylwetkę. Jeżeli próbowałaś ćwiczeń na wymienionych przyrządach, to wiesz, że wymagają nie lada wysiłku. Na pewno okazuje się to genialne uzupełnienie ćwiczeniach, jeżeli marzy Ci się świetna sylwetka na lato. dużo niewiast ma kompleksy związane ze własnym ciałem. Na pewno większość z Was oglądała zawody lekkoatletyczne. Kobiety występujące na arenach sportowych mogą pochwalić się niezwykle smukłą, albo w przypadku biegających krótsze dystanse, umięśnioną sylwetką. Pracują  latami, aby zdobywać medale, a przy okazji dostają super ciało. mimo wszystko prawie każdy może tak wyglądać, jeżeli dość tego chce! jogging okazuje się niezwykle skuteczne w kształtowaniu sylwetki marzeń! jogging wpływa na ogół naszego ciała, dlatego nie musisz się martwić, że więcej ukształtują Ci się nogi, brzuch, czy pośladki. Każdy z nas posiada mięśnie – więcej albo mniej rozbudowane. Na ich prezencję wypływa dawka tłuszczu. Jeżeli okazuje się jej więcej – nasze muskuły chowają się pod jej warstwą. Dlatego powinniśmy im dać szansę się pokazać! Podczas każdego rodzaju ćwiczeniach biegowego spalamy tłuszcz oraz przyczyniamy się do kształtowania mięśni. Robiąc podbiegi, przebieżki, czy standardowe rozbieganie wpływamy na zmianę własnego ciała. Oczywiście jak do wszystkiego, na wyrzeźbienie sylwetki potrzebujemy czasu. Niestety, jeżeli pójdziesz raz na trening, następnego dnia nie obudzisz się szczupła oraz umięśniona. Najważniejsza okazuje się regularność, oraz odpowiednia metodyka. Zaczynamy od spokojnych marszobiegów, stopniowo urozmaicając nasz trening. Dzięki temu, ; będziesz rozwijać się alt2 sportowo, ale przede wszystkim unikniesz niechcianych kontuzji. Poza tym trzeba dbać o zdrową odpowiednią dietę. Sukces gwarantowany! Jedną z najpowszechniejszych motywacji przy bieganiu okazuje się właśnie poprawa sylwetki. potrzebuje to wysiłku, ale uwaga – uzależnia! Jeżeli będziesz, to na pewno wciągniesz się na zawsze. Pamiętaj, że wszystko, co robisz – robisz dla siebie. Biegając na

pewno zmienisz własny prezencję oraz będziesz się świetnie czuć w własnym ciele,

a to przecież podstawowe. Do dekady dodatkowo sporo czasu. Jeśli do tej pory miałaś dodatkowo posiadasz każde wątpliwości, mam nadzieję, że ten tekst Cię zmotywuje do wyjścia z 4 ścianach! By poprawić kondycję, zgubić zbędne kilogramy, rzucić palenie, poznać nowych ludzi, przebyć swoje słabości... To tylko niektóre z 35 powodów, dla których zaleca się zacząć trenować już dziś. poznaj wszystkie, a przekonasz się, jak fantastyczną sprawą okazuje się trening! 1. odczuwasz, że możesz wszystko trening to pewna armatę dla tych, którzy zamierzają nabrać dobrej samooceny. definitywnie fakt, iż udało Ci się z kanapowca leniwca zamienić w długodystansowego biegacza albo biegaczkę, jasno dowodzi, że przy odpowiedniej dozie koncentracji oraz silnej woli trzeba osiągnąć każdy cel. oraz skoro Ci się udało, to znaczy, że jesteś w stanie wybudować wszystko. Dzięki bieganiu poprawiasz też kondycję oraz tracisz tych kilka niechcianych niepotrzebnych kilogramów. Twoje ciało wygląda dużo skuteczniej, a poczucie samooceny szybuje w górę.   "Nie bez przyczyny maratończycy mówią o »ścianie«, którą napotykają powyżej trzydziestego kilometra. wielu z nich wspomina wtedy o rezerwach psychicznych, do których sięgają. Nie bez względu też mówi się o potędze podświadomości. Znane są analizy, które potwierdzają, że ludzie podejmujący aktywność fizyczną wykorzystują 95% swoich potrzeby fizycznych oraz niecałe 10% rezerw psychicznych" – mówi Katarzyna Kajdan-Kosiorek, psycholog sportowy z Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. "Pamiętam jak dziś swój pierwszy trening – mówi Maciej Solarek, 41-letni marketingowiec. – Ubrałem się w nowiutkie buty do biegania, wyszedłem oraz spojrzałem w niebo... Padał deszcz. Powiedziałem wtedy, że albo zacznę biec, albo wrócę na górę oraz nic z tego nie okaże się. Po trzech minutach nie miałem już zupełnie siły. Byłem w szoku! Przecież zawsze byłem chudy, mogłem jeść co chciałem oraz nie miałem kłopotów z wagą. Ale zawziąłem się. Starałem się trenować trzy razy w 7 dniach. Na zakończenie sezonu ukończyłem Kościan Półmaraton z upływem okresu 1:55:20. Nie mogłem uwierzyć, że dokonałem tego, alt3 co dodatkowo kilka miesięcy wcześniej wydawało mi się absolutnie niemożliwe do zrobienia. W tym sezonie przebiegłem już prawie 200 km. taki rok biegania pokazał mi jedno: trzeba wybudować rzeczy, które w pierwszej chwili wyglądają na niewyobrażalne oraz nieosiągalne". 2. To sport praktyczny Możesz biegać wszędzie, gdzie Ci się podoba: wokół domu, w parku, w lesie, na plaży, na bieżni w siłowni, po schodach w bloku, ; na parkingu przy hotelu, jeśli jesteś w podróży. 3. oraz tani Dziś okazuje się cała masa gadżetów dla tych, którzy zamierzają poprawić swoją kondycję, ale nie musisz wydawać fortuny, by biegać. jest wystarczające dobra para butów, które kupisz spokojnie już za ok. 200-300 zł. Całą resztę, czyli skarpetki, spodenki albo dres oraz koszulkę z pewnością znajdziesz gdzieś na dnie szafy. 4. oraz demokratyczny przenigdy nie okazuje się za późno, aby zacząć - niektórzy buty do biegania zakładają po raz pierwszy grubo po osiemdziesiątce! Nie ma też wpływu płeć, religia oraz poglądy. Biegają kobiety oraz panowie, muzułmanie oraz katolicy, politycy wszystkich opcji politycznych oraz bezpartyjni. 5. zapoznajesz nowych ludzi Powstaje ogrom grup biegowych, które spotykają się wyłącznie na zawodach, ale – głównie – na treningach. Ludzi o różnym nasileniu zaawansowania jednoczy wspólna pasja: trening. Owocuje to wspólnymi imprezami oraz wyjazdami, na których trzeba pogadać niekoniecznie tylko o bieganiu. Czasem takie nowe biegowe przyjaźnie kończą się nawet na ślubnym kobiercu... 6. posiadasz mocniejsze kości Ćwiczenia ruchowe, szczególnie takie jak trening, mogą udzielić pomocy utrzymać, ; poprawić gęstość kości oraz w ten sposób zapobiec osteoporozie. Z tego względu polecane okazuje się szczególnie kobietom po menopauzie, które na zrzeszotnienie kości są szczególnie narażone.  7. polepszysz siłę oraz koordynację Jeśli te dwa elementy pomagają u Ciebie bez zarzutu, maleje prawdopodobieństwo, że się wywrócisz albo coś sobie skręcisz. "Mięśnie ud oraz łydek podczas joggingu mocno pracują, co powiększa ich siłę, a nierzadko dodatkowo ich masę. Gdy dodatkowo do tego dołożymy podbiegi czy też modyfikacje tempa, dorzucamy kolejne bodźce do rozwoju pracujących mięśni" – mówi dr Krzysztof Mizera, fizjolog sportowy, specjalista Centrum tekstów klinicznych Wydolnościowych, Planowania diety oraz ćwiczeń "Olimpiakos" oraz Carolina Medical Center. 8. To pora tylko dla Ciebie Wychodząc na trening, możesz zapomnieć o wszystkich problemach tekstów klinicznych oraz ;. zazwyczaj zdarza się nawet tak, że w czasie rytmicznego joggingu najlepsze rozwiązania tych problemu same przychodzą alt4 do głowy. 9. Przedłuża życie Naukowcy z University Stanford School of

Medicine w USA poprzez 21 lat obserwowali 538 biegaczy oraz biegaczek oraz 423

osoby cieszące się świetnym zdrowiem, ale doprowadzające siedzący tryb życia. momencie zakończenia tekstów klinicznych 85% biegaczy oraz biegaczek nadal żyło, podczas gdy wśród pozostałych ludzi odsetek ten wynosił 66. Naukowcy uznali, że niedobór aktywności fizycznej, albo nawet słaba kondycja, to czynniki niebezpieczeństwa przedwczesnej śmierci, o szkodliwości porównywalnej do palenia papierosów czy nadciśnienia tętniczego. "Ponadto treningi dotleniają organizm, w tym większość narządów oraz komórek, co ma wpływa na poprawę kondycji ogólnego" – mówi dr Mizera. 10. przeciwdziała nadciśnieniu oraz pomaga je leczyć trening poprawia funkcjonowanie układu współczulnego oraz przywspółczulnego (partie autonomicznego układu nerwowego) oraz pomaga utrzymać ciśnienie tętnicze tętnicze na stałym pułapie. przeciwdziała dodatkowo odkładaniu się cholesterolu oraz obniża jego pułap. Śródbłonek, czyli tkanka wyściełająca żyły oraz tętnice, wytwarza dwa rodzaje cząsteczek: jedne "złe", a drugie ochronne. Te pierwsze są odpowiadające za wysoki pułap tzw. niedobrego cholesterolu oraz pojawiają się w większej ilości u ludzi prowadzących siedzący tryb życia. Te ochronne natomiast obniżają jego pułap, a pobudza je właśnie aktywność fizyczna. Jeżeli dodatkowo nie biegasz – koniecznie zacznij! Poniższa infografika przedstawia 8 powodów, dla których zaleca się zacząć biegać. mimo wszystko to nie wszystkie dobroczynne właściwości, które dostarcza nam regularne truchtanie, bo okazuje się ich dość więcej! Dlatego tym więcej zachęcamy do biegania! Pamiętaj! Nie musisz biegać na pora, pokonywać dziesiątki kilometrów oraz robić wszystko na siłę, bo robią taki inni! trening ma przede wszystkim dostarczyć Ci radość, uwolnić głowę od stresów, problemu oraz zwyczajnych obowiązków, a że do tego przynosi tyle zalet oraz korzyści, to tym skuteczniej dla Ciebie! Aby powiększyć infografikę – kliknij w obrazek! Aby umilić trening polecamy załadowanie sobie na mp3, mp4, smartfony, itp. urządzenia świetną muzykę! Nie zapomnij o odpowiednich butach oraz wygodnym ubraniu. Zacznij od niewielkich dystansów oraz wolniejszego tempa – nareszcie a sam/a się przekonasz jak dość uwielbiasz biegać! x Jeżeli zgadzasz się z powyższymi zaletami oraz korzyściami biegania – pokochaj, zaplusuj, ćwierknij albo udostępnij to dalej Znasz jakieś inne powody, dla których zaleca się zacząć biegać – podziel się z nimi w komentarzu! * Zdjęcia wykorzystane w artykule pochodzą z serwisu fotolia.com Udostępnij   0   0   4     Read more http://sportowo.e-bloger.pl/8-powodow-dla-ktorych-zaleca się-zaczac-biegac/


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness