Czy warto hodować kiełki? Sprawdź, które są najlepsze!

Czy warto hodować kiełki? Sprawdź, które są najlepsze!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

kupione kiełki okazują się dziś ogólnie dostępne w sklepach, jak  hodować  kiełki

mimo wszystko najwięcej wartościowych dla zdrowia produktów znajduje się tych świeżo wyhodowanych. Poświęcając zaledwie kilka minut dziennie, możemy zapewnić sobie dostęp do pełnej witamin, ekologicznej żywności niezależnie od pory roku. starannie opłukane nasiona namaczamy w letniej, przegotowanej wodzie. Do płukania kiełków także używamy zawsze letniej, przegotowanej wody mineralnej. czas namaczania mniejszych nasion powinien być krótszy (4-6 godzin), wyższych – odpowiednio dłuższy (10-12 godzin). później nasiona dokładnie płuczemy i odstawiamy na cztery do sześciu dni w temperaturze pokojowej. przez taki okres powinna je przepłukiwać 2 do czterech razy dziennie. Po dowolnym płukaniu należy dokładnie odsączyć nadmiar wody mineralnej w pojemniku. Kiełki powinny rosnąć w półcieniu, nie należy zostawiać ich na pełnym słońcu (np. na parapecie), ze względu na za szczególnie dużą dawka ciepła wytwarzaną poprzez kiełkujące nasiona i możliwość powstania pleśni. Powinniśmy zadbać o to, aby nasiona miały stały dopływ tlenu. Z tego względu świetnie bywa rosnące kiełki porozdzielać (pod strumieniem zimnej wody mineralnej), aby zapewnić wszystkim nasionom dostęp powietrza. Przyspieszamy w taki sposób wzrost i efektywność naszej plantacji. Przed spożyciem powinniśmy usunąć nasiona, które nie wykiełkowały. W tym zamierzenia wsypujemy kiełki do głębokiego talerza i zalewamy je wodą. Puste łupinki Sprawdź! Które kiełki warto hodować? nasion wypłyną na powierzchnię i możemy je zebrać łyżką albo odlać. Zawartość miski ostrożnie zlewamy z powrotem do pojemnika i pozbywamy się niewykiełkowanych nasion, które pozostaną na dnie. W przypadku niedużych nasion, wygodniejszym, choć nieco mniej efektywnym sposobem bywa przepłukanie kiełków w durszlaku. Należy przy tym dość intensywnie mieszać, a niewykiełkowane nasiona i część łupinek nasiennych wypłynie poprzez dziurki durszlaka. Najprostszym sposobem hodowli kiełków bywa talerz wyłożony ligniną albo watą. licznych osobom zapewne widok ten skojarzy

się z wielkanocną rzeżuchą, ale hodować w ten sposób da się także i inne kiełki.   jak  jeść  kiełki

Sposób bywa szczególnie prosty. Talerz albo płaską tackę wykładamy ligniną, obficie spryskujemy wodą i wysiewamy na nim poprzednio namoczone i przepłukane nasiona. Naszą uprawę najdogodniej trzymać pod przykryciem do chwili wypuszczenia pierwszych pędów, to bywa jeden, 2 dni. czy  warto  jeść  kiełkiNie zapominajmy o regularnym podlewaniu najdogodniej 2 razy dziennie, a  już po kilku dniach otrzymamy pyszne chrupkie kiełki. Uprawa taka najdogodniej wypadnie dla kiełkowania: rzeżuchy, rzodkiewki, gorczycy i siemienia lnianego. Wadą tego sposobu bywa to, iż  możemy jednocześnie na talerzu zasiać wyłącznie jeden rodzaj kiełków i że powinniśmy je obcinać żeby zjeść a więc tracimy korzonki, które okazują się niemniej zdrowe niż łodyżki.  alt2 To kolejna z metod, do której jest odpowiednia to co mamy w domu. Namoczone i przepłukane nasionka wysypujemy na sitko, które umieszczamy na  naczyniu, do którego może spływać nadmiar płynu. Hodowle przepłukujemy 2 albo trzy razy dziennie. istotne, by sitko bywa płaskie tak, żeby nasionka miały dużo miejsca. mnóstwo sitek kuchennych ma kształt półokrągły, co spowoduje, że wszystkie kiełki zsuną się do środka i będą tam tkwiły stłoczone. Uprawa na sitku zapewnia spory dopływ światła, a więc wypadnie najdogodniej w przypadku wytwarzających chlorofil kiełków zielonych takich jak rzodkiewka, kapusta, brokuł, koniczyna czy lucerna.     Tak naprawdę trudno to ocenić. mnóstwo osób twierdzi, że najzdrowsze okazują się te brokuła, ze względu na to że wykazują silne oddziaływanie antynowotworowe. Ja osobiście stawiam na lucernę. bywa mimo wszystko dużo odrębnych nasion, których kiełki warto hodować. Zatem to od Waszych preferencji, również smakowych, zależy jakie uznacie za najlepsze dla Was. Sami oceńcie: SOCZEWICA – jej delikatne w smaku kiełki, okazują się lekkostrawne, wzmacniają organizm i pozytywnie wpływają na jego prawidłowe funkcjonowanie. Zyskujecie wit.: A, B, C, E i takie substancje mineralne jak żelazo, wapń, fosfor, miedź, cynk i magnez. SOJA – serwuje Wam kiełki ostrożnie chrupkie i takie same w smaku, a będące intentywnym antyutleniaczem, które pozytywnie alt3 wpływają na układ nerwowy, dodają energii. Zmniejszają dawkę niedobrego cholesterolu. Zyskujecie wit.: A, B, B1, C, PP i takie substancje mineralne jak żelazo, wapń, magnez. RZODKIEWKA – to kiełki, które mają oddziaływanie wykrztuśne i czyszczą kosztowny oddechowe. szczególnie świetnie wpływają na prezencję ciała, włosów i paznokci. Przyspieszają przemianę materii. funkcjonują regenerująco i odmładzająco na organizm. Mają trochę ostry odczucie smakowe, przypominający odczucie smakowe korzenia rzodkiewki i okazują się jednymi z moich ulubionych kiełków. Zyskujecie dzięki nim wit.: A, B1, B2, B3, C, E, PP i substancje mineralne: jod, magnez, cynk, żelazo, wapń, związki siarki. LUCERNA – to kiełki, które okazują się spożywane zarówno na chłód, i na ciepło, pamietać tylko w tym drugim przypadku trzeba o tym, by dorzucać je pod koniec przyrządzania posiłków. Kiełki lucerny zalecane okazują się osobom działającym umysłowo i ruchowo i kobietom w ciąży. Poprawiają pamięć i dodają energii. Obniżają zakres niedobrego cholesterolu. Łagodzą symptomy menopauzy dzięki zawartości fitoestrogenów. Zapobiegają również osteoporozie, chorobom serca i chorobom nowotworowym. czyszczą i odtruwają organizm. Znajdziecie w nich wit.: A, B1, B2, B3, B5, B6, C, E i poniższe substancje mineralne: wapń, żelazo, magnez, fosfor,

potas, krzem, sód, mangan, selen. BROKUŁ – to kiełki, które charakteryzuje wspominane już powyżej,

silne oddziaływanie przeciwrakowe. Pomagają obniżyć ciśnienie tętnicze tętnicze krwi, zapobiegają alt4 chorobom układu krążenia. Zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy, dzięki czemu wzmacniają okład odpornościowy i nerwowy. Zapobiegają powstawaniu wrzodów żołądka. Dzięki tym kiełkom zyskujecie wit.: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K i substancje mineralne: potas, fosfor, wapń, żelazo, magnez, cynk, selen, mangan. SŁONECZNIK – jego lekko orzechowe kiełki wzmacniają organizm, kości i zęby. okazują się szczególnie polecane dla wegetarian i dla osób stosujących diety ubogie w substancje pokarmowe. w mojej opinii to jedne ze smaczniejszych kiełków, mimo wszystko te kiełki powinny być wyjątkowo hodowane w ziemi i okazuje się z nimi trochę więcej obowiązkach zawodowej. Zyskujecie z nimi wit.: A, B1, B2, B3, B5, B7, B11, C, D, E, K i substancje mineralne: cynk, żelazo, miedź, fosfor, wapń, kobalt, fluor, jod, selen, sód, krzem. DYNIA – daje nam kiełki, które pozytywnie oddziałują na górne kosztowny oddechowe i generalny stan człowieczego ustroju. Poprawiają przemiana metaboliczna cukrów i zapobiegają chorobom pęcherza. Poprawiają też wydolność fizyczną i mentalną człowieczego ustroju. Zawierają wit.: A, B1,B2, B3, B5, B6 i substancje mineralne: magnez, cynk, żelazo. RZEŻUCHA – jej kiełki hodowane tradycyjnie na Wielkanoc w celach ozdobnych, mają ostry odczucie smakowe, ale okazują się szczególnie drogocenne jako silny przeciwutleniacz. zo, potas, cynk, jod, mangan, lit, selen, miedź, fosfor.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness