Czy warto jeść orzechy nerkowca? Musisz to wiedzieć!

Czy warto jeść orzechy nerkowca? Musisz to wiedzieć!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Jesień to czas wyłącznie dyni, także... orzechów. Właśnie obecnie okazują się najpyszniejsze.Orzechy  nerkowca  wartości  odżywcze

My umyślnie dla was wybraliśmy 5 najzdrowszych orzechów i wyjaśniliśmy, dlaczego znalazły się w naszym zestawieniuZastanawiasz się, co przygotować na posiłek? posiadasz chęć na coś zdrowego i wegetariańskiego? Koniecznie sprawdź przepis prowadzącej program Jeśli jesteś na kuracji i chcesz zrzucić to ściągnij już obecnie moje sprawdzone „25 przepisów spalających tłuszcz” i skutecznie zacznij zrzucanie nadwagi. Orzechy dawniej stanowiły przysmak jedynie ludzi zamożnych, na los dziś okazują się łatwo dostępne dla wszystkich i możemy bez kłopotu sięgać po tą zdrową, pełną cennych składniku odżywczych przegryzkę. Istnieje dużo odmian orzechów, a każda ma inne cechy i właściwości. Jedne okazują się zdrowsze, inne odrobinę mniej. Zawierają mnóstwo prawidłowych tłuszczy, białka, witamin i minerałów, ale nadal, część z nich okazuje się zdrowsza niż inne. Dlatego, prawidłowo wybierać takie, które wnoszą dużo dobrych składniku. Co ważne nie wymagają specjalnego wykonania, gotowania, pieczenia ani jakiejkolwiek obróbki. okazują się więc idealną,Orzechy  nerkowca  na  kuracji błyskawiczną i zdrową przekąską. Zalety spożywania orzechów   Orzechy  nerkowca  a  redukcjai ich właściwości 1. Mają działanie przeciwrakowe. dużo tekstów klinicznych badawczych wskazuje na to, iż orzechy okazują się źródłem ważnych mikro i makroelementów, witamin, błonnika pokarmowego, białka i dobrych tłuszczy. Miedzy innymi specjalista Alice Bender z American Institute for Cancer Research potwierdza cudowne właściwości orzechów i ich działanie przeciwrakowe. Orzechy to także przepis na długowieczność czego dowodzi w własnym badaniu dr Charles Fuchs z Dana-Farber Cancer Institute w Bostonie. Pod jego okiem w ciągu ostatnich 30 lat przebadano ok. 119 000 Amerykanów i udowodniono, iż picie mniej więcej 
28 g orzechów dziennie maleje ryzyko zgonu o 20%. Naukowcy wzięli pod uwagę korelację pomiędzy spożyciem orzechów a ryzykiem śmierci w wyniku schorzeń serca, nowotworu i schorzeń układu oddechowego. 2. Pomagają zrzucić i utrzymać sylwetkę. Do krótkiego czasu uważano, iż picie orzechów może powodować wzrost wagi, mimo wszystko eksperymenty naukowe tego nie potwierdzają. Większość tekstów klinicznych, udowodniło, że osoby, które wprowadziły do własnej diety orzechy, ważą mniej niż osoby, które zjadają orzechy szczególnie rzadko. W przeglądzie tekstów klinicznych epidemiologicznych obmyślonym w roku 2006 przez Food and Nutrition Australia, organizację skupiającą dyplomowanych, praktykujących dietetyków (Accredited Practising Dietitians) napisano: „Dowody Orzechy nerkowca - koniecznie warto je jeść! epidemiologiczne sugerują, że osoby, które jedzą orzechy przynajmniej pięć razy na tydzień nie ważą więcej niż osoby, które jedzą orzechy mniej niż raz na tydzień albo nie

jedzą orzechów wcale. Dowody podkreślają także, że osoby, które zazwyczaj jedzą orzechy,

mają niższy indeks masy ciała (Body Mass Index) w porównaniu z tymi, które nie jedzą orzechów”. 3. Obniżają pułap niedobrego cholesterolu LDL i regulują przemianę materii Tłuszcz zawarty w orzechach posiada w zawartości niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają pułap niedobrego cholesterolu LDL, regulują przemianę materii i redukują kumulowanie się nadmiernej tłuszczu. Orzechy wpływają na pracę narządów wewnętrznych np. mózgu, układu nerwowego, układu pokarmowego, układu krążenia, serca. Większość orzechów dostarcza kwas gamma-linolenowy, który funkcjonuje przeciwzakrzepowo i obniża jednakowym ryzyko przypadłości wieńcowej. 4. Orzechy obniżają pułap cukru we krwi Wywierają pozytywny wpływ na stan skóry, włosów czy paznokci. Stanowią doskonałe bogactwo energii dla naszego ludzkiego ustroju 
i sprawdzają się w sytuacjach stresujących, przy dużym wysiłku fizycznym albo psychicznym. Orzechy to także doskonały wybór dla wegetarian, co podkreśla Ellen G. White (znana i wpływowa reformatorka kondycji XIX wieku) która napisała: „Orzechy i pokarmy z użyciem orzechów (nut foods) okazują się często używane w miejsce mięsa. Orzechy trzeba spożywać z wyrobami zbożowymi, owocami i niektórymi warzywami korzennymi, z których trzeba zrobić pokarm, który okazuje się smaczny 
i pożywny”. poniżej najzdrowsze orzechy, które prawidłowo jeść nawet codziennie1. Orzechy włoskie – formą nie bez względu przypominają ludzki mózg. pomagają niejako jego pracę, poprawiają pamięć i koncentrację. Orzechy włoskie zawierają wit. 
z zespołu B, antyutleniacze, magnez, wapń, fosfor i mangan i miedź. W porównaniu 
z innymi orzechami okazują się bogatsze w kwasy tłuszczowe z zespołu omega-3. W 100 g znajduje się 645 kcal, całkiem dużo, ale ze względu na swoje zdrowotne właściwości prawidłowo zjeść 3-4 sztuki każdego dnia. 2. Orzechy laskowe – niezwykle zasobne w witaminę E (ok. 30 g orzechów pokrywa 
80% dziennego zapotrzebowania na witaminę E), która należy do

przeciwutleniaczy i usuwa 
z ludzkiego ustroju wolne rodniki,

opóźniając jednakowym procesy starzenia. Orzechy laskowe zawierają spore ilości błonnika, który wspomaga ruchy jelit, jednakowym niweluje obstrukcje i poprawia przemianę materii. Błonnik daje poczucie sytości, hamuje apatyt co ochrania nas przed nadmiernym podjadaniem. okazują się także źródłem cennych minerałów miedzy innymi: fosforu, wapnia, magnezu, miedzi, cynku, manganu i folanów. 3. Orzechy ziemne alt2 (arachidowe) – na szczególną uwagę zasługują występujące w nich kwasy tłuszczowe: arachidowy i linolenowy, które obniżają pułap niedobrego cholesterolu LDL we krwi dodatkowo obecny kwas foliowy pełniący szczególnie ważną funkcję ; pań planujących ciążę. Orzechy ziemne stymulują także wydzielanie pożywienia u matek karmiących i obniżają ciśnienie tętnicze krwi. okazują się źródłem witamin z zespołu B, magnez, fosfor, mangan i miedź. Oczywiście najlepsze te nieprażone, bez żadnych panierek, tłuszczu i soli. 4. Orzechy nerkowca – odznaczają się wysoką zawartością żelaza, które odgrywa dużą funkcję 
w procesach krwiotwórczych i maleje ryzyko występowania anemii. zasobne okazują się także 
w cynk, miedź i magnez, które wpływają na stan włosów i paznokci dodatkowo w cenne, łatwo absorbowane białko. 5. Migdały – możemy wyróżnić 2 rodzaje: słodkie i gorzkie. Migdały gorzkie zawijają znaczne ilości wit. B17 i z tego względu wykorzystywane okazują się w profilaktyce przeciwnowotworowej i w bitwie z rakiem. okazują się cennym źródłem witamin z zespołu B, wit. E, w także fosforu, magnezu, potasu, sodu, miedzi i manganu. 6. Pistacje – zaliczane okazują się do w szczególności odżywczych orzechów, mimo że jedna sztuka to jedynie 3 kcal. Zawierają spore ilości wit. B6, tiaminy, wit. E dodatkowo związków fenolowych, karotenoidów, zeaksantyny i luteiny.7. Orzechy brazylijskie – wykazują właściwości odżywcze organizm i z tego względu zalecane okazują się przy rehabilitacji, po zabiegach operacyjnych i po poparzeniach skóry. okazują się cennym źródłem selenu dzięki czemu wykazują właściwości przeciwrakowe. Szczególnie polecane okazują się dla facetów ze względu na przeciwdziałanie rakowi prostaty. Orzechy pekan – wyglądem przypominają orzechy włoskie. Porcja kilku orzechów pekan dostarcza ponad 20 % dziennego zapotrzebowania na cynk, i witaminę B1. Zawierają szczególnie dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych i antyoksydantów. Regularne spożywanie orzechów pekan maleje ryzyko zachorowania na nowotwory, szczególnie nowotworu biustu i prostaty. Których orzechów nie prawidłowo jeść?  Według mnie to orzechy makadamia. Mają niewielką zawartość błonnika i białka, a najsilniejszą zawartość tłuszczu spośród wszystkich orzechów (ponad 76 %). Ich wadą okazuje się także prędkie jełczenie i jednakowym niedociągnięcie szans długotrwałego przechowywania i szczególnie twarda skorupka. O czym prawidłowo posiadać na uwadze kupując orzechy? Na pewnością prawidłowo włączyć orzechy do codziennej diety. Należy mimo wszystko posiadać na uwadze, że najlepszym wyborem okazują się orzechy surowe, nie przetworzone, bez dodatków, gdyż zachowują one najwięcej cennych alt3 składniku odżywczych i nie wnoszą zbędnych kalorii czy soli. Producenci żywności zachęcają do spożycia orzechów powlekanych panierkami, czekoladą, prażonych czy solonych mieszanek. Nie dajmy się mimo wszystko skusić, ponieważ ; substancje nie wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie i figurę. Głównym składnikiem panierek okazuje się sól, która jak ogólnie wiadomo sprzyja nadciśnieniu i

zatrzymaniu h2o w organizmie. Czekolada czy dodatkowy tłuszcz użyty do prażenia

albo wykonania mieszanki orzechowej to niepotrzebne kalorie, które przyczyniają się do otyłości i nadwagi. Najlepszym wyborem to orzechy surowe, bez soli. Jak jeść orzechy? zapewne słyszałaś o tym, że orzechy powinna moczyć przed spożywaniem? To fakt. Należy je namoczyć co najmniej mniej więcej 6 godzin przed zjedzeniem, prawidłowo na całą noc. bywa to potrzebne ponieważ moczenie sprawia, że uwalniają się enzymy , które zwiększają wartość odżywczą orzechów, co umożliwia przyswoić o 60% więcej składniku odżywczych. Moczenie ma dodatkowo odmienną korzyść, a mianowicie umożliwia sprawia, że orzechy okazują się prościej strawne. najrozsądniej moczyć je w wodzie  źródlanej, tak, aby woda przykrywała wszystkie orzechy, później należy je wypłukać. Wtedy okazują się kupione zjedzenia. mimo pozorom moczone orzechy nadal chrupią, co fakt nie tak jak niemoczone, ale według mnie mają nieco więcej aksamitną teksturę, która okazuje się szczególnie przyjemna. Orzechy nerkowca to przekąska ciesząca się dużą popularnością wśród ludzi aktywnych i dbających o zdrowie. Mało kto wie, że smaczne orzechy nerkowca to nasiono tropikalnego drzewa o nazwie nanercz zachodni (zwanego także orzechem cashew), będącego bliskim krewniakiem więcej znanego mango i pistacji. warto także wiedzieć, iż korzyści wynikające z regularnej konsumpcji tych orzechów o dużo wykraczają poza miłe odczucia smakowe! Drzewo nanercza pochodzi z przybrzeżnych obszarów Brazylii, a w XVI w zostało introdukowane poprzez portugalskich odkrywców do  odrębnych obszarów tropikalnych Ameryki Południowej, Indii i do niektórych krajów afrykańskich. Początkowo orzech cashew był ceniony przede wszystkim ze względu na szlachetne drewno, walory kuchenne chipsów rozpoczęto doceniać tak naprawdę zaledwie w XX wieku. Dziś głównymi potentatami zajmującymi się handlem orzeszkami nerkowca okazują się Indie, Brazylia, Mozambik, Tanzania i Nigeria. Jak wybierać i przechowywać nerkowce ? Na rynku dostępne okazują się dwie opcje: da się kupić orzechy nerkowca luzem na sylwetkę albo w pudełkach. Kupując luzem, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na zapach – czy nie bywa zjełczały,  i kolor – to alt4 ważne, aby orzechy nieobarczone były przebarwień i nalotów. warto zaobserwować czy sklep, w którym dokonujemy zakupu posiada stosunkowo wielki obrót orzechami – dzięki temu będziemy mieli stuprocentową gwarancję, że trafimy na świeży artykuł, a nie taki, który leży kilka miesięcy i po prostu wietrzeje. Zakupione orzechy najrozsądniej przechowywać w schładzarce w hermetycznym opakowaniu (nawet do 6 miesięcy) , da się je także zamrozić (do 1 roku). Korzyści z pokarmów orzechów nerkowca

Nerkowce, podobnie jak inne orzechy zawierają duże ilości tłuszczu.

Nie należy jednak ich w związku z tym tym uważać ze niezdrowe, kaloryczne czy niedietetyczne. Znaczna część tłuszczów znajdujących się w orzechach nerkowca należy do zespołu nienasyconych kwasów tłuszczowych. Kwas oleinowy, czyli taki, który występuje w oliwie z oliwek posiada korzystny wpływ na funkcjonowanie układu krążenia, także u ludzi chorych na cukrzycę. Naukowcy podkreślają więc, że prozdrowotny wpływ orzechów nerkowca na funkcjonowanie serca i układu krążenie wynika więc z bogactwa związków o charakterze przeciwutleniającym. Specjaliści zalecają spożywanie garści orzechów nerkowca (albo odrębnych) przynajmniej 4 razy w 7 dniach, co pomoże zmniejszyć ryzyko dolegliwości takich jak np. choroba niedokrwienna serca czy choroba wieńcowa. Orzechy nerkowca stanowią więc bogactwo miedzi – składnika mineralnego, którego niedobory mogą łączyć się z groźnymi efektami ze zdrowiem, w tym niedokrwistością, pękaniem naczyń, osteoporozą, podwyższonym poziomem tzw. niedobrego cholesterolu (LDL), arytmiami, zwiększeniem podatności na infekcje. Regularne spożywanie nerkowców, przeciwdziała powstawaniu niedoborów miedzi. Orzechy nerkowca stanowią więc bogactwo magnezu – pierwiastka pełniącego ważną funkcję w gospodarce wapniowej, regulującym odpowiednie napięcie mięśni, wpływającym na kondycję psychiczną. Współcześnie modne bywa używanie suplementów magnezu – tymczasem rozwiązaniem o dużo korzystniejszym bywa uwzględnienie w jadłospisie orzechów nerkowca (i odrębnych orzechów, pestek i nasion). Wskazówki dotyczące spożywania nerkowców Przede wszystkim najwięcej substancji odżywczych będą posiadały orzechy nie poddawane dodatkowym zabiegom kulinarnym czy technologicznym. lepiej bywa zatem zrezygnować z orzechów prażonych i dosalanych albo panierowanych. Nerkowce doskonale sprawdzą się jako przekąska, do tego do sałatek, potraw mięsnych albo porannej owsianki czy domowego musli. Podsumowanie Orzechy nerkowca to cenny składnik jadłospisu – okazują się jedynie smaczne, i pożywne i sycące. Korzystnie wpływają na kondycję organizmu, dostarczając cennych dla sprawności fizycznej substancji odżywczych. Jedyną ich wadą bywa cena. W ciągu ostatnich dwóch lat orzechy te podrożały niemal 2 razy...


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness