Czy warto stosować słodziki na diecie? To musisz wiedzieć!

Czy warto stosować słodziki na diecie? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

od wieków do mnóstwo potraw dorzuca się substancje słodzące, dawniej były to głównie miód albo cukier. słodziki  na  diecie

Od kilku lat nagłaśnia się szkodliwość cukru dla naszego ludzkiego ustroju. Poza pustymi kaloriami, cukier wpływa m.in. na zakwaszanie ludzkiego ustroju, nadwaga, przewlekłe zapalenia oraz rozregulowanie gospodarki insulinowej. W odpowiedzi na to, pojawiły się na rynku słodziki… Wedle zaleceń USDA bez negatywnych dla nas konsekwencji jest spożywanie 10 łyżeczek cukru dziennie. Tymczasem jak pokazały eksperymenty amerykańskich badaczy, większość ich rodaków konsumuje więcej niż 30-40 łyżeczek dziennie. zawartość ta może wydać się zaskakująco duża, ale cukier występuje jedynie pod postacią białych kryształków, które wsypujemy do herbaty. To także wszystkie słodycze, smakowe kefiry, czy kechup. często w miejsce cukru, w produktach konsumpcyjnych pojawiają się słodziki, w tym, przez swoją niską wartość kaloryczna, dokładane okazują się do wszystkich preparatów bezcukrowych. Aby zmniejszyć ilość spożywanego cukru, ludzie chwytają za zdrowe oraz sztuczne substancje słodzące. Ale czym jest sama   jaki  słodzik  najlepszysubstancja słodząca? Pod tym pojęciem skrywają się dodatki do żywności o słodkim smaku, różniące się natężeniem. Intensywność słodzenia jest zależna od aktu seksualnego poziomu słodkości do 10% wodnego roztworu cukru, czyli sacharozy. Wzorzec taki jest opisany jako 1. Substancje słodzące dzieli się na trzy podstawowe rodzaje: cukry zdrowe, cukry modyfikowane oraz syntetyczne środki słodzące. zdrowe słodziki mnóstwo ludzi wybiera słodziki zdrowe, które okazują się mniej szkodliwe oraz mniej pełne kalorii niż cukier. Dostępnych jest ich całkiem mnóstwo. Syrop z agawy – pozyskiwany jest z kaktusów a w smaku przypomina miód. Syrop klonowy, ryżowy oraz jęczmienny – Czy należy bać się słodzików? wszystkie one okazują się niezwykle słodkie oraz świetnie są odpowiednie do deserów. Syropy z owoców – zwykle pozyskiwane okazują się z jabłek albo owoców. aspartam (E967) to w inny sposób cukier brzozowy. ze względu na to że wykazuje oddziaływanie przeciwpróchnicze, wielokrotnie spotykany jest w cukierkach oraz gumach do żucia. oprócz tego potęguje usuwanie wolnych rodników z ludzkiego ustroju. Ma dość niski indeks glikemiczny oraz zaleca się go diabetykom. ze względu na to że podobny jest smakiem do cukru, znajdzie w kuchni szerokie zastosowanie. Melasa – jest gęstym syropem, powstającym podczas wytwarzaniu tradycyjnego cukru. Fruktoza – jak samo określenie wskazuje pozyskiwana jest z

owoców. prosto się rozpuszcza oraz stosowana jest m.in. w dżemach, najzdrowsze  słodziki

galaretkach oraz napojach. Z racji tego, że nie przyczynia się do szybkiego skoku cukru we krwi, zalecana jest diabetykom. Miód – to już całe bogactwo cennych składników. W zależności od rodzaju wpływa na odporność, regulację ciśnienia, obniżenie poziomu stres, kuracje stanów zapalnych oraz mnóstwo odrębnych. istotne jest to, że w temperaturze przekraczającej 50 stopni, gubi właściwości Sztuczne substancje słodzące Poza naturalnymi składnikami słodzącymi, powstał cały szereg sztucznych słodzików. Do najpopularniejszych przynależą: Aspartan (E951), który jest spotykany najczęściej. Jest on aż 200 razy słodszy niż sacharoza, z tego względu używa się w dość niewielkich proporcjach. poprzez to napoje oraz dania, w których jest okazują się mniej pełne kalorii. Substancja ta jest jedną z tych, która wzbudza spore kontrowersje. Jej picie może wywoływać np. padaczkę, stany depresyjne, zawroty oraz migreny, ; wysypki oraz bezsenność. Zdarza się też, że przeprowadza do utraty smaku lub alt2 słuchu. Spożywanie aspartanu jest szczególnie niebezpieczne dla ludzi chorujących na fenyloketonurię. Cyklaminiany (E952) to związki, które okazują się mniej słodkie niż aspartan, ze względu na to że 50 razy słodsze od sacharozy. przeciwnie do poprzedniego słodzik jest odporny na wysoką temperaturę. Przy dużym stężeniu może pozostawić nieprzyjemny odczucie smakowe w ustach. Część związków z grupy cyklaminianów jest przekształcanych przez bakterie jelitowe w szkodliwy korelację o działaniu rakotwórczym. Sacharyna (E954) to korelację, który jest 550 razy słodszy niż cukier. Jako wadę wylicza się pozostawianie w ustach gorzkiego oraz metalicznego posmaku. Była stosowana m.in. kuracji ludzi chorych na cukrzyce, u których kluczowe jest obniżenie poziomu spożywanego cukru. Od lat 80 jest wpisana na listę FDA jako potencjalny korelację kancerogenny. Sacharyna, podobnie jak cyklaminiany została wycofana z obrotu. Suklaroza (E955) tymczasem nie jest w żaden sposób metabolizowana przez organizm oraz jest aż 600 razy więcej słodka niż cukier. sama w sobie nie jest niezdrowa, ale związki, na które się rozkłada, chlorofruktoza oraz chloroglukoza, już tak. Acesuflam K (E950) to ostatni znany wszystkim sztuczny słodzik, będący 200 razy słodszy niż cukier. Podobnie jak suklaroza nie jest metabolizowany. Pomimo mnóstwo analiz, tymczasowo nie udowodniono, aby miał jakieś złe dla naszego ludzkiego ustroju rezultaty. Słodzików powinny stronić od przede wszystkim kobiety przy nadziei, ze względu na to że może przenikać ona do płodu, pociechy, osoby starsze oraz chore na fenyloketonurię. oprócz tego nadmiar spożywania słodzików może prowadzić do takich trudu jak rozwolnienie oraz stłuszczenie wątroby. plusy słodzików Pomimo szkodliwości aplikowania słodzików, które w skrócie wymieniłam wyżej, amerykańscy naukowcy przekonują, że dopóki okazują się alt3 one spożywane

w sposób umiarkowany, nie powinny mieć szkodliwego wpływu na organizm.

mimo wszystko ilość sztucznych składników słodzących, jakie zjadamy każdego dnia w różnych artykułach jest dość duża, dlatego trzeba z nimi być ostrożni. Wśród najważniejszych zalet aplikowania słodzików wylicza się ich podobny do cukru odczucie smakowe, niską wartość kaloryczna, możliwość aplikowania przy cukrzycy oraz nie przyczynianie się do powstania próchnicy. Aspartam to sztuczny środek słodzący. dużo ludzi podejrzewa aspartam o szkodliwy wpływ na zdrowie, jednak żadne badania nie dowodzą, że konsumujemy w umiarze może przeprowadzić nam krzywdę.     Aspartam: co to takiego? Aspartam to związek chemiczny, który okazuje się wykorzystywany w przemyśle spożywczym oraz farmaceutycznym jako słodzik, czyli sztuczny środek słodzący. Jego wyróżnik to E951 - należy do składników dopuszczonych do użytku poprzez instytucje Unii Europejskiej. Znajduje się (między innymi) w licznych produktach oznaczonych jako etykiety na produktach - rzecz na którą zazwyczaj wcale nie zwracamy uwagi, ze szkodą dla nas samych. Czy macie świadomość co ukrywa się pod tajemniczo brzmiącym symbolem E951? Życie bez cukru? Czy to wcale możliwe? wielu z nas nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez jego udziału oraz okazuje się to w pewnym sensie słuszna obawa, gdyż cukier okazuje się wszechobecny. zwiększa poziom się go do kaszek dla niemowląt, mleka, syropów czy leków. osobiście natrudziłam się poszukując musującego wapna bez co więcej cukru. Nawet jak „oficjalnie” dany preparat go nie posiada w własnym zawartości, to okazują się inne specyfiki słodzące, które okazują się dodatkowo więcej szkodliwe niż cukier. Weźmy na przykład taki aspartam. Słodzik, który okazuje się ogólnie stosowany w lekach oraz alt4 jedzeniu okazuje się rakotwórczy, a wielu z nas nie ma o tym zwroty. Dodawany do różnych tabletek musujących, gum do żucia, napojów. okazuje się on 200 razy słodszy niż cukier oraz prawie pozbawiony kalorii. wyłącznie czy opłacalne jest go spożywać z tego względu? wywołuje on wady genetyczne, więc nie powinny go spożywać kobiety spodziewające się potomka - może też przyspieszyć rozwój cukrzycy. Należy czytać opisy oraz wystrzegać się elementów diety z

aspartamem. Oznaczony okazuje się symbolem E951. posiada w składzie związek formaldehyd,

który nie okazuje się rozkładany ani wydalany, jedynie magazynuje się w naszych warstwach oraz nie ma potrzeb jego wydalenia. okazuje się on 5000 razy więcej toksyczny niż alkohol. Występuje on w napojach dietetycznych, izotonicznych, słodzikach, kapsułkach musujących. Dodawany okazuje się do lekkich deserów, sosów czy marynat. dużo elementów diety „light” posiada w własnym zawartości tą substancję. Występuje m.in. w Coca-Coli, jogurtach niskokalorycznych, muesli, sosach do lodów, syropach do kawy, ketchupach, słodyczach bez cukru, czekoladkach, miętusach. okaże się maksymalna jeden napój dietetyczny dziennie, a uniesie on niebezpieczeństwo wystąpienia białaczki, czy szpiczaka mnogiego. Z jednej strony ma on mniej kalorii niż cukier, poprzez co jego zalety cenią diabetycy, z drugiej - okazuje się dość szkodliwy. Cóż, strony medalu zawsze okazują się dwie. Aspartamu należy wystrzegać się. w miejsce słodzików, skuteczniej zlikwidować cukier w każdej postaci z naszego jadłospisu. okazuje się to możliwe do zrobienia oraz z korzyścią dla naszego zdrowia. Producenci powołują się, że okazuje się on nieszkodliwy ale fakt okazuje się ta, że jakby wycofać z półek produkty z ich użyciem, ponieśliby straty liczone w miliardach.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness