Dieta wegetariańska - zobacz ile możesz schudnąć dzięki niej!

Dieta wegetariańska - zobacz ile możesz schudnąć dzięki niej!

Redakcja

2017-07-04

brak komentarzy

  Byłam niedzielnym mięsożercą. nadto leniwym, żeby samodzielnie smażyć schabowe, ale ochoczo goszczącym na nich u mamy. Na mojej kanapce lądowała czasem wędlina, a w ramach przekąski zdarzały się kabanosy. Postanowiłam na miesiąc zrezygnować z mięsa.   Od pewnego momentu chciałam zerwać z mięsem. A to, kiedy wędlina zaczynała śmierdzieć po dwóch dniach. A to, kiedy kątem oka zobaczyłam materiał o świniach, które do ogromnych kadzi z wrzątkiem wrzucane były na żywca. A to, kiedy czytałam o tym, jak wygląda hodowla kurczaków (tych, którym obcina się pazury oraz dzioby, żeby się nie pozabijały zgniecione w mikroklatkach). Zawsze jednak zostawało to przekonanie, że mięso okazuje się z jakiegoś powodu niezbędne w jadłospisie (ech, te wieczne niedobory żelaza, kiedy próbujesz oddać krew).     Wsparcie Jeśli czegoś nie ma na Facebooku, to nie ma tego wcale. Kiedy tylko ogłosiłam przyjaciołom, że zamierzam nie jeść mięsa poprzez miesiąc, dostałam dość dużo komentarzy. Nie minęło dużo momentu, a na mojej ścianie pojawił się średnio wysmażony… stek. Ha ha. No naprawdę, dzięki.dietę  wegetariańska  przepisy

Zaskoczyło mnie, jak dużo osób przyznało, że próbowało już wegetariańskiej kuracji odchudzającej,

ale zrezygnowało z niej po niedługim czasie z bliżej nieokreślonych powodów ( Międzynarodowy Dzień Bez Mięsa Zwyczaj obchodzenia 20 marca Światowego Dnia bez Mięsa istnieje od 29 lat. Idea jaka przyświeca temu dniu to rezygnacja z pokarmów mięsa na jeden dzień w roku przy równoczesnym pokazaniu, że odpowiednio zbilansowana dietę wegetariańska oparta na jarzynach, owocach oraz zbożach może być przyjazna dla człowieczego ustroju człowieka.

Międzynarodowy Dzień bez Mięsa

obchodzony okazuje się na dzień przed kalendarzową wiosną. ostatecznie Dieta bez mięsa: nawet 4 kg mniej w 10 dni! nie ma nic lepszego   proste  przepisy  dla  wegetarianów  jak nowa pora roku, która zachęca do zmian żywieniowych.   Wegetarianizm vs. weganizm, czy okazuje się jakaś różnica? mnóstwo osób, zazwyczaj z pobudek etycznych albo natury zdrowotnej rezygnuje z pokarmów mięsa oraz chociaż eksperci ds. żywienia okazują się zgodni odnośnie zalet takiego stylu odżywiania, to mimo wszystko przestrzegają przed niedoborami składniku mineralnych oraz witamin. dietę bez mięsa zwana także wegetarianizmem (łac. vegetabilis-roślinny), ma dużo różnych form, których główne idee oraz założenia dobrze poznać, przed decyzją o wykluczeniu mięsa. Najłagodniejszą okazuje się semiwegetarianizm, który polega na wykluczeniu mięsa czerwonego oraz jego przetworów oraz dopuszcza spożywanie w ograniczonej ilości drobiu oraz/albo ryb oraz jaj oraz mleka. odmienną formą okazuje się laktowegetarianizm-który dopuszcza spożywanie mleka oraz jego przetworów, zaś laktoowowegetarianizm dodatkowo zezwala na spożycie jaj. Te trzy formy wegetarianizmu okazują się lżejsze, ze względu na to że mogą na spożywanie czynników ;. więcej restrykcyjne rodzaje to weganizm wykluczający wszystkie menu ;, frutarianizm-forma kuracji odchudzającej pozwalająca na spożywanie jedynie owoców oraz warzyw oraz witarianizm, dietę wykluczająca spożywanie pokarmów poddanych obróbce termicznej.   Jakie korzyści niesie za sobą niejedzenie mięsa? Chociaż nie zachęcamy do restrykcyjnych form wegetarianizmu to dobrze rozważyć zmniejszenie spożywania mięsa oraz jak zaleca Instytut Żywności oraz Żywienia, sięgać także po ryby czy nasiona roślin strączkowych jako dobre bogactwo białka. Zwłaszcza, że świetnie zbilansowana dietę wegetariańska przekłada się na lepszą jakość życia. Wegetarianie okazują się mniej narażeni na nadwagę oraz nadwaga, mają niski cholesterol oraz prawidłowe ciśnienie tętnicze krwi. zmniejszenie albo rezygnacja z mięsa przekłada się także na alt2 spowolnienie rozwoju cukrzycy typu 2, dolegliwości serca oraz niektórych rodzajów raka. Wynika to oczywiście z niższej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cholesterolu a większej ilości antyoksydantów jak witamin C oraz E, karotenoidów, magnezu, potasu oraz błonnika.   Czy wegetarianizm może zaszkodzić? Wykluczenie każdego z czynników z kuracji odchudzającej okazuje się związana z pewnymi następstwami. Czasem wykluczenie wpływa na poprawę kondycji np. rezygnacja ze smażonych potraw, wysokoprocentowych napojów oraz słodyczy, czasem zaś, jak w przypadku mięsa, może łączyć się z ryzykiem niespełnienia zaleceń żywieniowych.

Niedobory

EcoSlim cena

, które bardzo często się pojawiają to: nieodpowiednia podaż wit. B12, (przy całkowitym wyłączeniu pokarmów mięsnych), wapnia, cynku, selenu, jodu oraz długołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Na niedobory szczególnie narażone okazują się osoby stosujące restrykcyjne formy żywienia bezmięsnego, niemowlęta, pociech oraz kobiety przy nadziei oraz karmiące. Oczywiście sięgając po odpowiednie zamienniki, możemy odpowiednio zbilansować dietę.   Po jakie substancje sięgać diecie wegetariańskiej? Mięso okazuje się dobrym źródłem białka, ale nasz organizm może je pozyskać także z czynników strączkowych, zbóż oraz nasion oraz orzechów. Szczególnie substancje strączkowe należy do dość dobrych źródeł lekkostrawnego białka. Dlatego trzeba byłoby je jadać zero raz dziennie w ilości ok 0,5 do 1 kubka. Na naszym stole może zacząć królować: soczewica, fasolka, ciecierzyca, groch, bób, które zawierają tyle białka, co większość mięs. W tym miejscu nie sposób także nie wspomnieć o amarantusie oraz komosie ryżowej, które także mogą stanowić bogactwo prosto przyswajalnego białka. Żeby uchronić się przed anemią oraz spożywać właściwą zawartość żelaza dobrze zaopatrzyć się w odpowiednie roślinne źródła żelaza, np. nasiona roślin strączkowych, pełnoziarniste pieczywo, src="a" /> kasze, oraz substancje uświetnione w żelazo. zaleca się pamiętać o moczeniu nasion oraz pestek zamierzeniem wypłukania związków ograniczających przyswajanie żelaza oraz włączyć do jadłospisu substancje bogate w witaminę C, która poprawia wchłanianie tego pierwiastka. świetnym rozwiązaniem okazuje się kombinacja kaszy gryczanej (żelazo) z surówką z papryki (witamina C).

Zasada moczenia oraz płukania czynników roślinnych

ma także zastosowanie w przypadku polepszenia absorpcji selenu oraz cynku, które odszukamy w czynników sojowych, orzechach, ziarnach zbóż, amarantusie. Minął tydzień na tej wege diecie oraz dzisiaj dzielę się z Wami moim jadłospisem, odczuciami oraz przepisami na kilka składników. ODCZUCIA Właściwie nie czuję jakiejkolwiek dysproporcji. Może momentami czuję się głodna, brakuje mi białka pochodzenia zwierzęcego w postaci mięsa, ale to nie bywa jakieś piekące oraz niewygodne odczucie. Cała reszta bez zmian. Nie zaobserwowałam ani uczucia lekkości ani ciężkości. Za prędko na jakieś niewiarygonie skuteczne modyfikacje według mnie.   menu Kilka ważnych informacji zanim do niego przejdziecie zestaw potraw stanowić może jedynie inspirację do wdrożenia pewnych składników diecie. Nie został przygotowany z myślą o wdrażaniu go całkowicie na wymogi ludzi trzecich. Nie odpowiadam zatem za jego wykorzystywanie jako środka do jakiegokolwiek zamiarze. Nie były w nim uwzględnione „potyczki” z rzeczywistością czyli np. czwartkowy obiad w postaci ponad 100g nerkowców, kiedy to nie zdarzyłam zjeść normalnego obiadu, a musiałam wychodzić na spotkanie. Takie sytuacje to raczej błędy w systemie oraz do tego nie mam ochoty Was namawiać Dlaczego niedobór 7 propozycji składników w tabeli? podstawowy posiłek gotuję zwykle w większej ilości oraz jem poprzez 2 dni. W przypadku zup mogą to być nawet 3 dni. alt4 z wyjątkiem tego zazwyczaj jadam takie same śniadania oraz II śniadania czy kolacje (manipuluję jedynie zawartością poszczególnych elementów np. na śniadanie 2-3 kromki pieczywa, a na II śniadanie 1-2 kromki itp.). Staram się nie marnować żywności oraz zjadać substancje gdy są jak w szczególności świeże. To co jem bywa podyktowane zatem przeważnie wykończaniem otwartych elementów. Nie zawsze też jem 5 składników dziennie. Czasem 4, a czasem 6.

Zwykle mimo wszystko bywa ich 5

. Czemu nie podałam ilości elementów w praktycznie wszystkich sytuacji? Żeby Wam niczego nie sygnalizować na tą minutę. prawdopodobnie za jakiś moment skupię się na pokazywaniu ilościowych wersji jadłospisów, ale na minutę obecną musi Wam wystarczyć ta wersja   PRZEPISY 1. OWSIANKA 200ml mleka krowiego 2% 40 g (4 łyżki) płatków owsianych 1 średnie jabłko 1 łyżka siemienia lnianego Przygotowanie: Płatki z pokrojonym lub startym jabłkiem doprowadzić do wrzenia. Gotować na wolnym ogniu mniej więcej 5 min. Doprawić cynamonem. 2. OMLET BIAŁKOWY 3. PLACUSZKI OWSIANO-BANANOWE 4. KIEŁKI NA PATELNIĘ STIR-FRY pojemnik kiełków łyżka oleju rzepakowego ukochane przyprawy: u mnie zwykle curry, papryka słodka, sól, pieprz ziołowy 30g fety Przygotowanie: rozgrzej olej na patelni, wrzuć kiełki, przypraw, na koniec dodaj fetę, która połączy kiełki. Połóż taki „zlepione” kiełki na chleb. Zjedz z ulubionymi warzywami. 5. ZAPIEKANKA Z pieczywa chleb graham ser masdamer suszone pomidory zioła prowansalskie, pieprz ziołowy, papryka świeża (trzeba dodać też pieczarki) koncentrat z pomidorów lub ketchup Przygotowanie: chleb posmarować ketchupem lub koncentratem. Posypać przyprawami. położyć pokoroje artykuły, a na wiechrz ser. Umieszczamy chleb w nagrzanym piekarniku (200 stopni) na 3 minuty oraz gotowe.

 

Zobacz też

Escape gra

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness