Dlaczego warto jeść jajka? To Cię zaskoczy!

Dlaczego warto jeść jajka? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

  A co z rolą jaj w tym procesie? czy  warto  jeść  jajka

ch spożywanie przynosi to kumulowanie się cholesterolu w naczyniach? – bywa dokładnie odwrotnie. Człowiek, który je dużo jaj, powinno na skutek tej konsumpcji odkładał mniej cholesterolu w naczyniach. ponieważ cholesterol, jaki dostarczamy organizmowi z pożywieniem, przenigdy nam się nie odkłada w naczyniach, natomiast odkłada się wyłącznie nasz swój, taki produkowany w wątrobie. i to wtenczas, kiedy nasz organizm ma jakiś mankament metaboliczny. Cholesterol okazuje się czynnikiem ryzyka w rozwoju miażdżycy i przypadłości wieńcowej serca zwłaszcza u osób obciążonych genetycznie hipercholesterolemią. Organizm takich ludzi nie radzi sobie z nadprodukcją cholesterolu i odkłada go w naczyniach. Czyli sekwencja zdarzeń wygląda tak: jeśli nasz organizm szwankuje z jakiegoś względu, to w naczyniach odkłada się cholesterol, ale nie dlatego, że jemy jaja. Tak? – Dokładnie tak. Zdrowy organizm nie dopuszcza do odkładania się cholesterolu w naczyniach niezależnie od tego, ile go zjemy w produktach. Każdy z nas codziennie produkuje ok. 3 gramów cholesterolu. Tyle to okazuje się w 15 jajach. Więc na zdrowy rozum: jakie to ma wartość, że zje pani codziennie jedno czy 2 jaja? Problem okazuje się nie w konsumpcji żywności, wyłącznie w naszym wewnętrznym metabolizmie, w tym, Dlaczego wiosną warto jeść jajka? czy jesteśmy zdolni zagospodarować taki cholesterol, czy nie. – Białko i żółtko to zupełnie różne sfery. Natura stworzyła jajo w taki sposób, że białko ma za zadanie ochraniać zarodek, dla przypomnienia – to okazuje się ta plamka na żółtku. Dlatego białko okazuje się dość agresywne wobec wszystkich obcych drobnoustrojów, musi za wszelką cenę ochraniać taki malutki zarodek, aby mógł się rozwijać w warunkach naturalnych. Co okazuje się w białku? – Aż 88% to woda. A te pozostałe 12% stanowią proteiny i one zawierają w regule wszystkie aminokwasy niezbędne do budowy człowieczego ustroju, do odbudowy wszystkich komórek i komórek ciała. Białko jaja jako artykuł żywnościowy dostarcza do naszego człowieczego ustroju niezbędne aminokwasy, jednakowym wpływa na regenerację naszych komórek. (…) W procesie trawienia białka jaj mogą tworzyć się peptydy o cechach leczniczych, na przykład wpływające na regulację ciśnienia krwi czy o działaniu antyutleniającym. W samym białku jaja znajduje się mnóstwo bioaktywnych składniku, które

da się wyizolować i wykorzystać jako preparaty albo leki. Do takich należy cystatyna, która posiadaczy  jajka  są  zdrowe

właściwości przeciwnowotworowe. Natura dała jajkom najlepsze substancje odżywcze zabezpieczające rozwijanie się następnego pokolenia, tj. naturalne witaminy i sole mineralne. trzeba posiadać alt2 świadomość, iż zawartość witamin z zespoły B, A i D i żelaza i fosforu okazuje się wielokrotnie wyższa w ich żółtku niż w białku. dobre okazuje się więc, aby wiosną spożywać więcej jaj, gdyż w tym czasie przechodzi się od zimowej kuracji odchudzającej gromadzącej zapasy tłuszczu do wiosennej odnowy człowieczego ustroju, a wtedy świetnym źródłem witamin i soli mineralnych okazują się właśnie jaja. Jajka nie zawierają witaminy C i węglowodanów, dlatego człowiek nie może żywić się samymi wyłącznie jajkami. Powinio się łączyć ; z jajkami także dania roślinne mające w sobie witaminę C. Jajko w odżywianiu człowieka może odgrywać funkcję szczególną, gdyż okazuje się źródłem białka zawierającego wszystkie niezbędne dla budowy białka człowieczego białka, których brakuje w białku zawartym w potrawach zbożowych i jarzynach. Zatem spożywanie jajek wraz z warzywami i przetworami zbożowymi w całości zaspokaja zapotrzebowanie człowieczego ustroju człowieka na wszystkie niezbędne substancje do budowy potrzebnego mu białka. tymczasem żółtko jaja ma w sobie wysokiej produkty odżywczej tłuszcze, które okazują się świetnie absorbowane. licznych alt3 dietetyków zaleca mimo wszystko powściągliwość w przyjmowaniu jaj, gdyż okazują się zdania,

że żółtko posiada dość dużo cholesterolu mogącego nasilać skłonność do miażdżycy  jajka  a  odchudzanie

(zwłaszcza u łudzi z zaburzeniami gospodarki warstwy tłuszczu). Kiedy i dlaczego wystrzegać się jajek? Chociaż nadal zaleca się zmniejszenie spożycia jaj poprzez ludzi zagrożonych miażdżycą, to dziś mimo wszystko wiadomo, że jajka nie okazują się takie niebezpieczne, jak uważano, ponieważ żółtko jaj posiada - poza cholesterolem - dużo lecytyny, która ma udział we wchłanianiu tłuszczów, dodatkowo sprzyja powstawaniu się tzw. ?dobrego aczany okazuje się kod kraju i weterynaryjny numer identyfikacyjny wytwórcy. Jaja pochodzące z chowu klatkowego oznakowane okazują się cyfrą 3. Jaja z numerem 2 - z chowu ściółkowego pochodzą od kur trzymanych wprawdzie w zamknięciu, ale na ściółce, na której mają znaczną wolność ruchów. Jajka zaznaczone numerem 1 - od kur żyjących na wybiegu i 0 - z hodowli naturalnych karmionych jedynie naturalnymi wyrobami, gdzie kury chodza po podwórku. osoby wybierając jajka zazwyczaj kierują się alt4 ich wielkością i ceną. Ponad 60 proc. jaj w sklepach pochodzi z chowu klatkowego. Jak podkreśla tomek Bożek ze Stowarzyszenia Klub Gaja - kury, które je znoszą, okazują się trzymane w strasznych warunkach. Całe życie spędzają w klatkach wielkości kartki papieru A4, bez potrzeby ruchu - mówi tomek Bożek ze Stowarzyszenia Klub Gaja:  Doktor Magdalena Białkowska z Instytutu Żywności i Żywienia podkreśla, że od nas okazuje się zależna, jaką żywność kupujemy. Jajka z wytwarzania naturalnych okazują się droższe, ; smaczniejsze. mimo wszystko z punktu widzenia składników odżywczych różnica nie okazuje się duża:  W Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szwecji czy Austrii w sklepach konsumpcyjnych nie ma już wcale jajek z chowu klatkowego. W Polsce trudno kupić jaja ekologiczne. Zgodnie z prawem unijnym od 2012 roku zabroniony okaże się chów kur niosek w niewielkich klatkach. Jajka mają moment ważności 28 dni od daty zniesienia, ale okazują się pakowane do 10 dni od daty zniesienia. mch, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR ), Joanna Stankiewicz

 

Zobacz też

Trener Personalny w Krakowie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness