Dlaczego warto jeść jabłka? Oto 5 powodów!

Dlaczego warto jeść jabłka? Oto 5 powodów!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Możemy cieszyć się ich smakiem poprzez cały rok, chociaż jesienną porą są tanie. Sprawdzają się w deserach, doskonale nadają do przetworów. spośród wszystkich owoców Polacy wybierają je najchętniej. i dość świetnie: z punktu widzenia naszego organizmu jabłka są nieocenione. 1. Jabłka skutecznie walczą z cholesterolem trzeba każdego dnia zjeść 1-2 znaczne jabłka, by obniżyć stężenie niechcianego cholesterolu LDL o kilka proc. i znacznie zmniejszyć niebezpieczeństwo zawału. Jabłka dostarczają dużo błonnika, a dokładniej pektyn. zwalczają one wchłanianie cholesterolu LDL z jelita, co przeprowadza do zwiększenia wytwarzaniu produktów odżywcze gruszki: miedź, antyoksydant, witamina K, błonnik. Dlaczego jeszcze zaleca się jeść gruszki? Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej 1.

produktów odżywcze gruszki:

miedź Średniej wielkości gruszka składa się z miedź w ilości równej 15 procentachWartości odżywcze jabłek - 5 powodów dla których warto jeść alt="czy warto jeść jabłka" src="a" /> dziennego zapotrzebowania. Miedź okazuje się minerałem koniecznym dla zapewnienia organizmu centralnego układu nerwowego. Jony miedzi biorą udział w przewodzeniu sygnałów nerwowych między synapsami, wzmacniając i osłabiając niektóre łączenia. To wpływa na naszą zdolność uczenia się i pamiętania. Dodatkowo znajdująca się w gruszkach kwercetyna to antyoksydant chroniący przed chorobą Alzheimera, a epikatechina ochrania przed udarami, poprawia ukrwienie mózgu i wzmacnia pamięć. 2. produktów odżywcze gruszki: antyoksydanty Co okazuje się w gruszce najzdrowsze? Skórka! Ma znacznie więcej cennych składników niż sam miąższ. W skórce gruszki okazują się antyoksydanty, flawonoidy, substancje przeciwzapalne,

czy - antynowotworowe, jak kwas cynamonowy.

To dlatego że skórka jest 10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy 10. Korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy W jabłku znajduje alt2 się ogromne stężenie błonnika, który może obniżyć ilość niedobrego cholesterolu we krwi. jednocześnie, spożywanie jabłek może uchronić człowieka przed komplikacjami związanymi z podwyższoną ilością cholesterolu, tj. miażdżycą i dolegliwościami serca. 9. Ochrona przed udarem mózgu 9. Ochrona przed udarem mózgu eksperymenty przeprowadzone poprzez holenderskich badaczy potwierdzają, że niebezpieczeństwo wystąpienia udaru mózgu u ludzi spożywających każdego dnia jedno ogromne jabłko okazuje się zdecydowanie mniejsze niż u ludzi rzadziej jedzących te owoce. 8.

Regulacja rytmu wypróżnieńczy  jabłka  są  zdrowe

8. Regulacja rytmu wypróżnień Zawarty w jabłkach błonnik usprawnia ruchy jelit, a jednocześnie przeciwdziała zaparciom. Poza tym, składnik ten oczyszcza kosmki jelitowe i redukuje zalegające w ich obrębie gnijące resztki pokarmu. 7. zwiększenie odporności 7. zwiększenie odporności W jabłkach obecne okazują się flawonoidy, które wykazują właściwości przeciwzapalne. Jednym z nich okazuje alt3 się kwercetyna, która dodatkowo wzmacnia naturalny  system odpornościowy organizmu.6. Ochrona pamięci 6. Ochrona pamięci eksperymenty naukowe sugerują, że związki obecne w jabłkach mogą zapobiec zaburzeniom pamięci i polepszyć przebieg pamiętania. Co więcej, spożywanie jabłek albo soku z 5. Poprawa kolorytu zębów 5. Poprawa kolorytu zębów Regularne spożywanie jabłek może się przyczynić do redukcji osadu w obrębie zębów. Poza tym, mają one pozytywny wpływ na wzmocnienie zębów, gdyż wspomagają przebieg wchłaniania wapnia w układzie trawiennym.   4. Spowolnienie procesów starzenia W jabłku zawarta okazuje się wielka porcję wit.

C oraz pozostałych przeciwutleniaczy,jabłka  na  diecie

które redukują wolne rodnikiodpowiedzialne za przyśpieszenie procesów starzenia. Co więcej, witamina C okazuje się składnikiem koniecznym dla syntezy prawidłowo zbudowanego kolagenu w powierzchni – składnika warunkującego jej jędrność.   Zdjęcie autorstwa bykst / CC BY 3. Zwiększenie alt4 uczucia sytości 3. Zwiększenie uczucia sytości Jabłka zawierają w zawartości błonnik, który pęcznieje w układzie trawiennym i zapewnia uczucie sytości na długi pora. Poza tym, składnik ten reguluje pracę przewodu pokarmowego oraz maleje ilość cholesterolu LDL.   Zdjęcie autorstwa -Savanna- / CC BY 2. Ochrona przed nowotworami 2. Ochrona przed nowotworami zawarte w jabłkach flawonoidy stanowią grupę związków zmniejszających niebezpieczeństwo wystąpienia ; w organizmie. trzeba jednak zwrócić uwagę na to, aby wybierać ekologiczne owoce, które nie okazują się pryskane pestycydami, które kumulują się w skórce jabłka i wywierają niekorzystny wpływ na zdrowie. REKLAMA     Zdjęcie autorstwa Rob / CC BY 1. świetna przekąska przed ćwiczeniami 1. świetna przekąska przed ćwiczeniami Jabłko podobnie jak banan jest doskonałą przekąskę przed ćwiczeniami. to ono lekki posiłek, a jednocześnie zapewnia odpowiednią porcję energii niezbędną do wykonania ćwiczeń.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness