Gorzka czekolada - czy można ją jeść na diecie?

Gorzka czekolada - czy można ją jeść na diecie?

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

  Nadciśnienie tętnicze występuje zazwyczaj oraz bywa bardzo niebezpieczne - ma korelację z 54 proc.Gorzka  czekolada  na  diecie

udarów oraz 47 proc. sytuacji przypadłości wieńcowej. mimo wszystko na przykład mieszkańcy wyspy San Blas w Ameryce Środkowej codziennie piją napój zawierający kakao oraz zachowują zwyczajne ciśnienie tętnicze tętnicze krwi do późnego wieku. Przeprowadzona przez Karin Ried z National Institute of Integrative Medicine w Melbourne (Australia) analiza 20 krótko trwających eksperymentów wykazała, że codzienne spożywanie gorzkiej słodyczy (powyżej 65 proc. ziarna kakaowego) lub kakao obniża ciśnienie tętnicze tętnicze tętnicze. jest tak, ze względu na to że trwające w ziarnie kakaowca substancje chemiczne - flawanole, funkcjonują na żyły oraz tętnice. Pod oddziaływaniem flawanoli wydzielany bywa tlenek azotu, który powoduje rozkurczanie się mięśni gładkich w ścianach tętnic. naczynia rozszerzają się, co upraszcza przepływ krwi. Analizowane analiz dotyczyły 856 ludzi konsumujących od Gorzka czekolada obniża ciśnienie 3 do 105 gramów kakao lub gorzkiej słodyczy dziennie. stwierdzono u nich obniżenie ciśnienia tętniczego, choć nie była to znaczna zmiana - rzędu 2-3 mm Hg. ze względu na to że analiz trwały w dużej grupie od 2 do 8 tygodni (w jednym przypadku - 18 tygodni), długotrwałe oddziaływanie kakao oraz słodyczy nie bywa dostatecznie poznane. Zdaniem autorów kakao oraz czekolada mogą posiadać wartość wspomagające w leczeniu nadciśnienia. Jak mimo wszystko oznaczają naukowcy, istnieją zdrowsze metody na obniżanie ciśnienia tętniczego - typowa czekolada posiada w składzie nadto wiele tłuszczu oraz cukru. konsumowanie 100 gramów słodyczy dziennie daje 500 kalorii - czyli 1/4 dziennego zapotrzebowania kalorycznego kobiety. Flawanole w fasoli, morelach czy jabłkach powstają w niższych stężeniach, ale produkty te okazują się o wiele mniej pełne kalorii. Opublikowany niedawno na łamach rochę gorzkiej słodyczy albo kakao o może alt2 korzystnie rzutować na ciśnienie tętnicze tętnicze tętnicze krwi, choć nie jest to wielki efekt - powiadamia „The Cochrane Library Czekolada jako lek na nadciśnienie? To nadto piękne, żeby mogło być prawdziwe! poniżej naukowe wyjaśnienie sposobu, w jaki dzienna przypisana porcja słodyczy uspokoi dziką bestię czającą się w Twoich tętnicach. Sposób oddziaływania nr 4:

Większość cierpiących na nadciśnienie ma w organizmie jakiś etap zapalnyGorzka  czekolada  zalety

– chroniczne podrażnienie, które przynosi i pielęgnuje przypadłości układu naczyniowego. Dowiedziono, że kakao tłumi etap zapalny, co potwierdza zmniejszony marker stanu zapalnego nazywany białkiem C – reaktywnym (C-reactive protein, CRP). Obserwacja ponad 2000 poprawnych Włochów odnotowała, że osoby jedzące gorzką czekoladę miały bardzo niższy pułap CRP niż te, które tego nie robiły. Sposób oddziaływania nr 5: Zawał serca czy udar zazwyczaj są następstwem zakrzepu, który tworzy się wokół pękniętej blaszki alt3 miażdżycowej i blokuje przepływ krwi. Komórki położone poniżej zakrzepu obumierają, a kiedy jest śmierć odpowiedniej liczby komórek mięśnia sercowego lub mózgu, udar może spowodować zgon. Czekolada rozrzedza krew i redukuje prawdopodobieństwo zlepiania się płytek krwi. jest tak, ze względu na to że flawan-3-ole wzmagają produkcję tlenku azotu, mocnego inhibitora agregacji płytek. Zastrzeżenia związane z czekoladą: Czekolada, to preparat wysoce energetyczny, co znaczy, że zaledwie kilka kęsów dostarcza mnóstwa kalorii. Batoniki wyrabia się z proszku kakaowego (beztłuszczowy preparat marne w kalorie, który ma właściwości zdrowotne), jak również dużej ilościGorzka  czekolada  czy  warto  ją  jeść tłuszczu kakaowego i cukru. Tłuszcz kakaowy, to tłuszcz nasycony, może więc podnosić pułap “niedobrego” cholesterolu LDL. (Chociaż ponad połowa  tłuszczów nasyconych w kakao to tłuszcz stearynowy, który ma neutralny wpływ na pułap cholesterolu). Co więcej, tłuszcz to nie jedyny wróg czający alt4 się w większości rodzajów słodyczy – cukier to inne dietetyczne zło, które Amerykańskie Towarzystwo Serca wpisało ostatnio

na swoją czarną listę suplementów, które należy ograniczyć, żeby ochraniać serce,

obok tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans, cholesterolu i sodu). Producenci używają cukru, żeby wzmocnić słodki odczucie smakowe gotowych suplementów, jak napoje gazowane, cukierki, napoje z owoców, nabiał (w tym słodzone kefiry, słodzone mleko i lody), płatków śniadaniowych i deserów. Przeciętny Amerykanin zjada dziennie mniej więcej 22 łyżeczek dodatkowego cukru, co znaczy 355 pustych kalorii każdego dnia. Według Amerykańskiego Towarzystwa Serca nadmierne jedzenie cukru może przyczyniać się do rozwoju wysokiego ciśnienia, wzrostu poziomu trójglicerydów, nadwagi, insulinoodporności i cukrzycy rodzaju 2. ATA zaleca, aby dzienna dawka kalorii pochodzących z cukru nie przekraczała 100 w przypadku pań (25 gramów albo 6 łyżeczek) i 150 w przypadku panów (37 gramów albo 9 łyżeczek).


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness