Ile można schudnąć pływając? Tego się nie spodziewałaś!

Ile można schudnąć pływając? Tego się nie spodziewałaś!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

uważa się, że jednym z najlepszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramówokazuje się pływanie. spalenie tkanki tłuszczowej poprzez pływanie okazuje się niezwykle popularne wśród ludzi, które nie cierpią spędzać okresu na siłowni, a które o dużo chętniej wybierają przyjemniejsze kondycji aktywności fizycznej. Wszyscy zakładamy, że podczas pływania spalamy dużo kalorii, a w rzeczywistości nie mamy przyswojone ich dokładnych produkty. Dlatego zanim podejmiemy program odchudzania oparty na pływaniu, zaleca się poznać prawdziwą zależność między tym sportem a utratą wagi.   Basen a zrzucanie nadwagi Pływanie odczuwa się jako świetne ćwiczenie na formowanie sylwetkigłównie ze względu na fakt, że podczas pływania pracują niemal wszystkie grupy mięśni. Jeśli jednak naszym głównym celem okazuje się utrata wagi, należy także uwzględnić jakość i intensywność pływania. spalenie tkanki tłuszczowej jest związane ze spalaniem większej niż zazwyczaj ilości kalorii. Gdy biegasz szybko spalasz więcej kalorii niż gdy biegasz truchtem. Podobnie okazuje się z pływaniem. standardowe pluskanie się w basenie nie wywoła wyższych rezultatów.pływanie  a  spalenie  tkanki  tłuszczowej

zaledwie, gdy pływaniu towarzyszy prawdziwy wysiłek fizyczna, możemy mówić o skutecznym pozbyciu się paru kilogramów.  

Pływanie - style pływackie Różne style pływackie otwierają perspektywy na urozmaicenie ćwiczeń, więc na ćwiczenie różnych partii mięśni. Style da się zmieniać, chociaż niektórzy wybierają... Pływanie a redukowanie kalorie Aby poruszać się w wodzie musimy włączyć takie części mięśni, jak mięśnie ramion, mięśnie klatki piersiowej, mięśnie nóg i dużo pozostałych. Znaczy to, że podczas pływania aktywna okazuje się zarówno górna, ; dolna część ciała. Pływając stylem klasycznym lub grzbietowym spalamy niemal tyle samoczynnie kalorii, co podczas szybkiego spaceru, lub wolnego joggingu. Osoba o wadze mniej Czy pływanie odchudza? Poznaj fakty i mity! więcej 60 kg spala mniej więcej 240 kalorii na 30 minut pływania. Inne style, jak na przykład styl motylkowy, czy kraul wymagają więcej wysiłku, a co za tym, idzie więcej kalorii. Dlatego też podczas pływania kraulem osoba o wadze mniej więcej 60 kg spala aż 350 kalorii w pół h. Trudno jednak by jest pływać tym stylem nieprzerwanie poprzez 30 minut. Z tego względu najlepszym rozwiązaniem okazuje się pływanie na zmianę szybszym i wolniejszym stylem.   Wpływ pływania na organizm spalenie tkanki tłuszczowej na basenie okazuje się niezwykle skuteczne, gdyż opór płynu sprawia, że mięśnie muszą mocniej pracować aby się w niej poruszać. skutkiem okazuje się większe redukowanie tłuszczu i zwiększenie masy mięśniowej. Najnowsze badanie wykazały jednak zaskakujące rezultaty. Porównano osoby pływające na basenie z osobami uprawiającymi inne kondycji sportu. Okazało się, że mimo, iż ćwiczyli na tym samym poziomie, to osoby pływające gubiły mniej na wadze. powodów takiego stanu doszukano się w obniżeniu ciepłoty, które następuje przy zanurzaniu się w wodzie, co doprowadza do wzrostu apetytu. Po pływaniu osoby te zwykle jadły więcej, co wyrównywało bilans strat podczas aktywności fizycznej. Mimo tych rezultatów analiz, nie powinniśmy rezygnować z uprawiania wspaniałego sportu, którym niewątpliwie okazuje się pływanie. spalenie tkanki tłuszczowej na basenie okazuje się non stop możliwe i skuteczne.czy  pływając  trzeba  schudnąć

Należy wyłącznie mieć na uwadze, aby pływać z odpowiednią intensywnością, a

; starać się nie jeść więcej niż zwykle, a wtedy na pewno zauważymy rezultaty. Pływanie okazuje się sportem, który przynosi duże korzyści zdrowotne, a jednocześnie okazuje się delikatną formą spędzania okresu. Regularne poruszanie się na basen pozytywnie wpływa alt2 na figurę, kręgosłup, zwiększa kondycję i poprawia sprawność motoryczną. Pływanie często wykorzystywane okazuje się w celach rehabilitacyjnych, bo angażuje do obowiązkach niemal wszystkie mięśnie ciała. Ta aktywność fizyczna okazuje się również polecana osobom z nadwagą, bo nie obciąża stawów o co prosto okazuje się w przypadku biegania czy ćwiczeń aerobowych, gdy ważymy nazbyt dużo. Jednocześnie pływanie pozwala na spalenie sporych ilości kalorii – godzina pływania to mniej więcej 450 spalonych kalorii! Dlatego też jeśli walczymy ze zbędnymi kaloriami to trzeba wskoczyć do wody mineralnej! Pływanie należy do ćwiczeń aerobowych. da się więc trenować w okresu interwałowym, co uniesie wydajność ćwiczeń i redukowanie ; znacząco się zwiększy. Pływanie to również świetny metoda na relaks. Mięśnie w wodzie rozluźniają się, a woda delikatnie masuje skórę. Po pobycie na basenie poczujesz się jak nowonarodzony! Wreszcie podjąłeś istotną decyzję: do letnich miesięcy zrzucę kilka niepotrzebnych kilogramów. Starasz się zdrowo odżywiać, chcesz regularnie uprawiać sport. „Zapisałam się na basen. Będę pływać 4 razy w tyg.. nareszcie wszyscy mówią, że na basenie da się spalić dość dużo kalorii”. Czy to korzystny pomysł? Czy rzeczywiście szybko wywoła rezultaty? Rozmawiamy ze specjalistą. „Chcesz zmniejszyć wagę?

Zacznij biegać albo zapisz się na basen”spalenie  tkanki  tłuszczowej  w  wodzie

– słyszymy wszędzie. Moda na jogging w Polsce wzrasta z trzydziestu dni na miesiąc, a jak bywa z pływaniem? O to zapytałam specjalistę, Jakuba Drożdża, Master Trainera z Holmes Place w hotelu Hilton.     Mam odczucie, że coraz więcej ludzi zaczyna pływać z trenerem? -Tak, ale w dużej grupie okazują się to albo osoby, które po alt3 prostu pragną się nauczyć pływać, albo szykują się do zawodów stricte pływackich lub do triathlonu. Takich ludzi, które zgłaszają się do nas i mówią, że pragną zacząć pływać, bo jest zależna im na utracie wagi, bywa niewiele, może 5%. A czy pływanie to bywa wcale dobra metoda na spalenie tkanki tłuszczowej? Gdzieś w stereotypowym ujęciu uważa się myślenie, że podczas ćwiczeń w basenie da się spalić dość dużo kalorii.   – Pływanie bywa świetną metodą na spalenie tkanki tłuszczowej, czy rzeźbienie sylwetki ale wyłącznie wtedy, kiedy wiemy, co robimy i pływamy poprawnie technicznie. wtenczas angażujemy do 75% mięśni naszego ciała, dzięki czemu trening rzeczywiście może być dość skuteczny. fakt bywa jednak taka, że sporą cześć ludzi, które tak po prostu chodzą na basen i pływają, nie dba o technikę. Jeśli wejdziemy do wody mineralnej mineralnej i poprzez 40 minut będziemy powoli pływać żabką czy grzbietem, to nie spalimy dużo, tym więcej, jeśli nie potrafimy tego zrobić poprawnie. Co w takim razie powinny zrobić osoby, które pragną zmniejszyć wagę właśnie poprzez pływanie? Przede wszystkim trzeba posiadać dobre podstawy techniczne. Wybrać nawet wyłącznie jeden styl, polecam grzbiet, bo szybko da się się nauczyć pływać tym stylem, a dodatkowo bywa bezpieczny dla ludzi z różnymi wadami postawy.

Kiedy już mamy dość prawidłowo opanowaną technikę,

pora powiększyć intensywność. trzeba korzystać z pulsometru, ale rzadko się go używa podczas pływania. świetnie postawić na zróżnicowany trening: przeplatać ciągłe fragmenty z interwałami. Pływanie wyłącznie metodą ciągłą nie okaże się tak efektywne, jak dodanie kilku intensywnych akcentów. Im więcej zmian tym lepiej. Nie okaże się wtenczas alt4 niebezpieczeństwa adaptacji. Świetna technika, zwiększanie intensywności, różnicowanie ćwiczeń, czy coś dodatkowo? Poza zwiększaniem intensywności czy skracaniem przerw podczas interwałów, które przeznaczamy na odpoczynek, da się też powiększyć obciążenie. Czyli zupełnie jak podczas ćwiczeń siłowego? Tak, tyle wyłącznie, że zamiast hantli, mamy płetwy, łopatki na ręce. Dzięki takiego rodzaju rozwiązaniom trening może być dużo więcej wymagający. Trenujmy intensywnie 2-3 razy w tyg.. W dni, w które nie pływamy, pracujmy nad gibkością, wzmacniajmy talia i pośladki, bo to nam się przyda do poprawienia techniki. Po 4-6 tyg. zróbmy sobie tydzień przerwy od pływania. w miejsce tego, idźmy pobiegać czy na zajęcia fitness. Tym sposobem unikniemy adaptacji, odpoczniemy też emocjonalnie robiąc coś innego. przyjmując, że trenujemy przywołane 3 razy w tyg., możemy raz trenować z trenerem a potem 2 razy samodzielnie?   Jeśli uczymy się pływać poprawnie technicznie, to nie. Mało kto jest w stanie się sam skorygować. Gdy utrwalamy złe nawyki, cała poprzednia lekcja idzie na marne. Najpierw nauczmy się pływać. Zdarza się, że zgłaszają się panie, które pragną wyłącznie wyrzeźbić uda czy pośladki. Wtedy układam dla nich najlepszy plan, bazujący na pływaniu samymi nogami – z deską. W takiej sytuacj ryzyo popełniania niebezpiecznych błędów technicznych bywa mniejsze, dzięki czemu Panie mogą same powtórzyć część ćwiczeń i przyjść tydzień później po następne. Reasumując: jeśli nie pływamy prawidłowo technicznie, możemy pomarzyć o rezultatach? okaże się nam dużo trudniej pozbyć się nadmiaru niepotrzebnych kilogramów, bo trening okaże się mało skuteczny. Ale prezencję to jedno, nie zapominajmy o bezpieczeństwie. Nieprawidłowa technika może sprawić, że zamiast skorygować wady postawy, pogłębimy je.

 

Zobacz też 

Szkoły Jogi w Polsce


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness