Indeks sytości – to pomoże Ci schudnać!

Indeks sytości – to pomoże Ci schudnać!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Jednym z podstawowych kłopotów zwiazanych z utrzymaniem kuracji odchudzającej okazuje się uczucie głodu pojawiające się niedługo po zjedzeniu dania. co  to  jest  Indeks  sytości

Dr Susanna Holt opracowała Indeks Sytości - system mierzący stopień w którym spozycie danej żywności oddziaływuje na odczuwanie głodu. Badanym dawano różne pokarmy, każdorazowo w ilości odpowiadającej dokładnie 240 kcal (1000 kJ). Badani co 15 minut od zjedzenia dania oceniali stopień swego nasycenia, badano również po którym czasie od zjedzenia tego dania sięgali po następny.  W wyniku tych tekstów klinicznych opracowano listę suplementów z oznaczonym Indeksem Sytości, wyniki okazują się dość zastanawiające. Jako punkt odniesienia przyjeto białe pieczywo, dla którego Indeks Sytości przyjeto jako 100 %  artykuły o indeksie poniżej 100 % zabijają uczucie głodu na krócej, te z indeksem powyżej 100 % na dłużej. Gdy artykuł ma indeks 200% znaczy to że syci na 2 razy dłużej niż białe pieczywo.  poniżej lista zbadanych suplementów wraz z ich indeksem :  Białe pieczywo 100 %  Rogaliki 47%  Ciasto 65%  Pączki 68%  Ciastka 120%  Indeks sytości – ważne narzędzie w odchudzaniu Krakersy 127%  chipsy 116%  Makaron 119%  Brązowy ryż 132%  Biały ryż 138%  Chleb z ziarnami 154%  Chleb razowy 157%  Makaron razowy 188%  kartofle gotowane 323%  Baton Mars 70%  Orzeszki ziemne 84%  Jogurt 88%  Lody 96%  Żelki 118%  Popcorn 154%  Fasola 133%  Ser 146%  Jajka 150%  Fasolka 168%  wołowina 176%  Ryba 225%  Muesli 100%  Płatki kukurydziane 118%  Płatki z płatków owsianych 209%  Banany 118%  Winogrona 162%  Jabłka 197%  Pomarańcze 202%  Jakie z tego wnioski ?  * kartofle zaspakajają nieposkromiony apetyt siedem razy dobrze niż słodkie rogaliki  * Chleb razowy syci 2 razy dobrze niż białe pieczywo  * Ciasta, pączki i cukierki okazują się najmniej sycące  * Jabłka i pomarańcze mają przewagę nad bananami  * Ryby okazują się więcej sycące niż wołowina, jajka czy sery  * Popcorn to lepszy snack niż cukierki czy orzeszki ziemne  warto to uwzględnić planując zestaw dań  Najczęstszą czynnikiem sprawczym braku skuteczności diet oraz odchudzania okazuje się nieposkromiony apetyt. nadciąga ta chwila, kiedy trudno nam sobie z nim dać radę oraz sięgamy po początkową lepszą alt2 rzecz. W takim stanie zwykle jesteśmy w stanie pochłonąć ogromną zawartość posiłków.na  czym  polega  Indeks  sytości następnie pojawiają się wyrzuty sumienia oraz świadomość, że znów się nie udało. To często okres, w którym się poddajemy oraz rezygnujemy z dalszego dbania o swoje menu. Oręż do zmagania się z głodem okazuje się dużo metod radzenia sobie z głodem. Poza regularnym jedzeniem parunastu mniejszych porcji w miejsce jednej czy dwóch wielkich, okazuje się również akcesorium zwane INDEKSEM SYTOŚCI. Co to takiego? To bardzo prosty indeks mówiący nam na jak długo zasyca nas dany preparat. Na pomysł stworzenia indeksu wpadła dr Susanna Holt, z Uniwersytetu w

Sydney. Przebadała ona wolontariuszy, podając im 38 różnych części kuracji odchudzającej, każdy o kaloryczności równiej 240 kcalIndeks  sytości    co  to  jest  .

Kawałki miały podobną wielkość, kształt oraz temperaturę, a dodatkowo spożywano je pod konkretnym wyciągiem. Wszystko po to, by każdy z 38 części kuracji odchudzającej był odbierany poprzez nasz mózg w sposób podobny. poprzez następne dwie godziny wolontariuszom alt3 nie wolno jest nić jeść, pytano ich natomiast, co 15 minut, o subiektywne odczucie głodu. A później każdy ochotnik przechodził do pomieszczenia gdzie mógł spożyć dowolną zawartość różnorodnego posiłków. zawartość spożytego pożywienia oczywiście skrzętnie liczono. Tym sposobem powstała skala – Indeks Sytości. Całkiem precyzyjnie nazywa ona, na jak długo syci nas konkretny preparat. Za wartość bazową – 100 procentach – uznano białe pieczywo. Każda wartość powyżej 100 procentach syci na dłużej, a poniżej 100 procentach sprawia, że nieposkromiony apetyt odczuwamy prędzej, niż po spożyciu owej samej ilości jasnego pieczywa. Ziemniak vs. mięso wołowe Okazuje się, że najwyższy indeks sytości – 323 procentach – mają gotowane kartofle, zasycają na ponad 3 razy dłużej, niż jasne pieczywo. Pomarańcze okazały się lepsze niż ciastka czy płatki musli (202 procentach vs. 120 procentach – 100 procentach). Wybierając przekąski, dobrze kierować się w stronę jabłek niż jogurtu (197 procentach vs. 88 procentach), a kiedy mamy chęć na słodycze, pamiętajmy, że na bardzo dłużej zasycą nas żelki, niż baton Mars (118 procentach vs. alt4 70 procentach). Wysoko w rankingu znalazły się również tłuste ryby – 225 procentach, mięso wołowe – 176 procentach czy jaja – 11/2

Natomiast zdecydowanie powinniśmy wystrzegać się pączków – 68 procentach oraz croissant’taki – 47 procentach

Pamiętajmy jednak, że Indeks Sytości to jedynie jeden indeks, poza tym zmienia się on, gdy w grę zaliczają się łączenia różnych części kuracji odchudzającej, a z taką sytuacją mamy zwykle do czynienia w naszych posiłkach, opierają się one przecież o różne składniki. Wato uwzględnić Indeks podczas planowania jadłospisu, jednak okazuje się jeszcze szereg pozostałych, równie ważnych aspektów planowania kuracji odchudzającej. Niemniej, może okazać się intentywnym argumentem w bitwie z napadami wilczego głodu. Indeks sytości to wyjątkowo przydatne akcesorium w czasie leczeniu odchudzającej odchudzającej. kalkulowanie kalorii wychodzi z mody - dzisiaj bierzemy pod uwagę sytość części kuracji odchudzającej. Starajmy się wybierać te, które sprawią, że poczujemy się najedzeni na niekrótki okres. Razem z dietetykiem z zestaw dań bez leczeniu odchudzającej zdecydowaliśmy skontrolować, czym tak naprawdę on jest i czy rzeczywiście służy zrzucić.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness