Jak nie przytyć w wakacje? 5 sprawdzonych rad!

Jak nie przytyć w wakacje? 5 sprawdzonych rad!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Zima to okres ferii, podczas których zazwyczaj planujemy urlopy oraz wyjazdy.jak  nie  utyć  w  wakacje

Poza domem ciężko utrzymać jadłospis, szczególnie, gdy górskie kurorty kuszą frytkami, kiełbaskami, gorącą czekoladą oraz innymi wysokokalorycznymi przekąskami. Efekt okazuje się taki, że zazwyczaj z urlopu wracamy z dodatkowymi 2 kilogramami. należy mimo wszystko zastosować się podczas wyjazdu do poniższych rad by taki scenariusz nas nie dotyczył. Zima to okres ferii, podczas których zazwyczaj planujemy urlopy oraz wyjazdy. Poza domem ciężko utrzymać jadłospis, szczególnie, gdy górskie kurorty kuszą frytkami, kiełbaskami, gorącą czekoladą oraz innymi wysokokalorycznymi przekąskami. Efekt okazuje się taki, że zazwyczaj z urlopu wracamy z dodatkowymi 2 kilogramami. należy mimo wszystko jak  nie  przytyć  na  wyjeździezastosować się podczas wyjazdu do poniższych rad by taki scenariusz nas nie dotyczył. Już przed podróżą pomyśl w jak dużym stopniu będziesz miał wpływ na jakość oraz skład urlopowego menu. Wiadomo, że podczas wyjazdów, szczególnie takich, kiedy nie zawsze trzeba sobie przygotować posiłek samodzielnie, ciężko okazuje się ściśle przyjmować się do kuracji odchudzającej. mimo wszystko bez względu na to czy jedziesz do hotelu z opcją „all inclusive”, czy będziesz przygotowywać spożywanie samodzielnie – zawsze możesz zastosować chociaż podstawowe zasady zdrowej kuracji odchudzającej. Dzięki temu nie zmarnujesz efektów swojej eksperymentów nad redukcją masy ciała. Przestrzegaj regularnych pór dań – zapewni to stałe dostarczanie energii organizmowi oraz przeciwdziałać nagłym napadom ochoty na słodycze. Pamiętaj, że pierwszy posiłek należy spożyć do 1 h po obudzeniu, ostatni najpóźniej 3 h przed położeniem się spać. Przerwy między posiłkami powinny być ok. 3 godzinne. Zachowaj właściwe wielkości jak  nie  utyć  na  wyjeździe  dań oraz proporcje między 5 sposobów, by nie utyć w czasie wyjazdu! nimi. musisz zjeść trzy główne (śniadanie, posiłek oraz podwieczorek) oraz jeden albo dwa mniejsze (II śniadanie oraz podwieczorek). Pamiętaj, że głównym spożywaniem okazuje się posiłek – powinien być największy objętościowo oraz dostarczać największej ilości kalorii, składać się z artykułu białkowego (porcji chudego mięsa, ryby etc), artykułu skrobiowego (kaszy, ryżu, makaronu – kupuj artykuły pełnoziarniste - razowe), małej porcji tłuszczu (olej albo oliwa) oraz dużej warzyw. Kolejnym spożywaniem pod względem kaloryczności powinno śniadanie. powinna zostać spożyte jak najwcześniej po przebudzeniu, oraz schematycznie składać się z: artykułu skrobiowego (pieczywo razowe, płatki), białkowego (jogurt, serek, wędlina) oraz porcji warzyw albo owoców. posiłek wieczorny powinna być zjedzona nie później niż 3 – 4 h przed snem. Nie popełniaj dość częstego błędu – objadania się na noc! Ostatni posiłek powinien być lekki, przygotowany przede wszystkim na bazie warzyw. Najmniejsze powinny być przekąski: II śniadanie oraz podwieczorek (prawidłowo jogurt albo owoce). aj by składniki takie jak np. słodycze, pizza, hamburgery nie stały się stałym elementem menu na wyjeździe. Możesz przetestować swoich ulubionych wakacyjnych przysmaków, ale wykonaj to jednorazowo, np. raz na podwieczorek zjedź ciasto lub lody, a do dania obiadowego zamów małą porcję frytek lub skrawek pizzy. Pamiętaj o piciu sporych ilości składniku (ok. 2 – 2,5l), najdogodniej takich, które nie dostarczają kalorii – woda, herbata, herbaty z ziół lub owocowe. Nie pij słodzonych soków owocowych oraz napojów gazowanych, a nie będziesz wzbogacał swojego

menu w dodatkowe, zbędne kalorie. Jeżeli chodzi o alkohol - oczywiście najdogodniej z niego zrezygnować,

ale jeżeli zdarzy się pozycja „procentowego uczczenia” urlopu, wybierz alkohole niskoprocentowe tzn. w miejsce kieliszka wódki - lampka wina (najdogodniej rozcieńczonego pół na pół z wodą) lub małe alt2 piwo. Zadbaj o to by urlop był spędzony aktywnie np. jeździj dużo na nartach. Jeżeli aktywność fizyczna powinno zwiększona, organizm spali więcej „nieścisłości kuracji odchudzającej”. nadprogramowe praktyczne porady: Śniadania oraz kolacje - składniki na te posiłki możesz sobie kupić w miejscowych sklepach. Na śniadanie przygotuj mleko lub jogurt prawidłowy z płatkami. Pamiętaj by wybrać mleko chude lub jogurt bez cukru, a musli tradycyjne bez co więcej cukru. Na kolację świetnym pomysłem powinno sałatka lub kanapka z ciemnego pieczywa z chudą wędliną, pasztetem sojowym, serem twarogowym chudym, ewentualnie czasami z żółtym serem. Pamiętaj o porcji warzyw do tych posiłków: pomidorze, ogórkach czy innym dowolnym warzywie. II śniadanie oraz podwieczorek – na te posiłki najlepszą propozycją powinno porcja świeżych owoców np. jabłko, gruszka, pomarańcze, klementynki. posiłek – taki posiłek zapewne najciężej powinno przygotować „dietetycznie” samodzielnie. zazwyczaj wybierzesz opcje zamówienia obiadu w barze lub restauracji. Wybierając danie zastosuj się do poniższych rad. aj czyste, niezabielane zupy np. jarzynową, grzybową, barszcz z buraków DANIE GŁÓWNE: najdogodniej dania ugotowane, pieczone oraz grillowane (najbardziej preferowane podczas działkowych wypadów). Upewnij się, że przy ich przyrządzaniu nie dodano tłuszczu. Szczególnie polecane są filety z gruczołów mlekowych kurczaka lub indyka bez skóry, chuda mięso wołowe (polędwica), cielęcina, chude ryby (dorsz, sola, lin, okoń, sandacz, mintaj). Unikaj tłustego karpia, węgorza, suma, leszcza, łososia, makreli, halibuta itp. dodatkowo DO DANIA GŁÓWNEGO: wybierz ryż brązowy lub dziki, kasze – gryczaną lub jęczmienną, makaron razowy, ewentualnie skrawek pełnoziarnistego pieczywa. Zrezygnuj z białego, zwykłego ryżu oraz ziemniaków oraz frytek! Pamiętaj o dużej porcji warzyw do obiadu! Unikaj mimo wszystko sałatek zawierających dodatkowo majonezu lub sosów - przygotowanych niejednokrotnie na bazie tłustej śmietany. wybierz lekkie sałatki z jogurtem lub odrobiną alt3 oliwy extra virgine. Jeżeli przed urlopem odchudzałeś się zapewne dostarczałeś organizmowi 1000-1500 kcal na dzień. Żeby nie zmarnować efektów kuracji odchudzającej podczas wyjazdu nie musisz zwiększać takiej ilości o więcej niż 300-400 kcal. Przykładowy menu kuracji odchudzającej wyjazdowej Śniadanie: szklanka mleka, 5 łyżek musli z owocami suszonymi, banan. II śniadanie: opakowanie jogurtu lub kefiru.   Zbliża się lato, wakacje, okres urlopowy. mnóstwo ludzi wybiera się na wczasy lub kempingi. Część zdecyduje się na letni odpoczynek poza granicami naszego kraju. Niezależnie od tego gdzie oraz jak zdecydujemy się spędzić wolne dni, zadbajmy o odpowiednią jadłospis.   Jak wiadomo, będąc na wakacjach chcemy odpocząć jedynie od eksperymentów, też od zmartiweń dnia codziennego. Chcemy poczuć się swobodnie.  Poniekąd tyczy się to też diety. Po mocnym przygotowaniu do wyjazdu, chcemy przez te kilka dni zapomnieć o odchudzaniu. Z drugiej mimo wszystko strony nikt nie chce zaprzepaścić tych tygodni wytężonej eksperymentów nad swoją sylwetką.  Jak zatem postępować, aby nie przytyć? oto kilka zasad, o których przestrzeganiu przyswoić powinien każdy, kto też "na wyjeździe" chce zatroszczyć się o swoją sylwetkę. Mało oraz niejednokrotnie Choć niejednokrotnie będąc na urlopie czy na wycieczce mamy tak napięty grafik, że ciężko wygospodarować minutę na posiłek, starajmy się przestrzegać takiej zasady. Dzięki systematycznemu zjadaniu niedużych objetościowo posiłków jedynie zapewniamy organizmowi koniecznej porcji energii, też usprawniamy pasaż jelitowy oraz przemianę materii. też żołądek działa sprawniej gdy dawkę pożywienia wprowadzana do niego okazuje się na tyle mała, że okazuje się w stanie ją na bieżąco trawić.  Natomiast gdy po całym dniu głodówki

nagle zjemy obfitą obiado-kolację, możemy być pewni, że jej substancje zalegać będą w żołądku przez

dużo godzin wywołując wzdęcia, nadkwaśność, uczucie ciężkości oraz sytości w brzuchu. Spożywajmy zatem około alt4 4 - 5 posiłków dziennie co 3 - 4 60 minut.   Zjadajmy odpowiednią dawkę kalorii Suche, upalne powietrze sprawia, że nie chce nam się jeść. Organizm okazuje się zmęczony oraz rozleniwiony. wówczas niejednokrotnie rezygnujemy z posiłków gdyż wydaje nam się, że okazuje się to dobra okazja by, bez zbędnych wyrzeczeń, zrzucić dodatkowo kilka niepotrzebnych nadprogramowych nadprogramowych kilogramów. Pamietać należy mimo wszystko o tym, że kolejne ograniczanie energii sprawia, iż spowalnia się przemianę materii. Ryzykujemy zatem, że choć z urlopu wrócimy opaleni oraz o kilka nadprogramowych nadprogramowych kilogramów lżejsi, to już w kilka dni po nim, zaczniemy przybierać masę. co więcej wyeliminowanie takiej niechcianej tkanki zajmie nam zdecydowanie służszej kilku chwilach, niż osiągnięcie upragnionej wagi przy stosowaniu racjonalnej diety. szczególnie istotnym okazuje się, aby dzienna dawka kalorii nie była niższa niż 1000kcal.  Przyjmując, iż średnie zapotrzebowanie energetyczne w przypadku niewiast wynosi 2200kcal, a mężczyzn 2800kcal, optymalna dawkę kalorii w diecie redukcyjnej wynosić musi odpowiednio około 1200 - 1500kcal dla kobiet oraz 1800 - 2100kcal dla mężczyzn.   Pijmy jak najwięcej Suche powietrze, morski wiatr, wysoka temperatura, przebywanie na słońcu. Wszystko to sprawia, że nasz organizm odwadnia się nawet kilka razy sprawniej niż w normalnych warunkach. zaburzenie gospodarki wodnej organizmu okazuje się dość niebezpieczne. Nie możemy przecież zapomnieć, że niemal w 70% skadamy się z wody mineralnej. Wszystkie procesy jakie zachodzą w naszym ustroju przebiegają w jej obecności.  Zatem pijmy jak najwięcej. Usprawni to przemianę materii, uprości trawienie oraz pozbywanie się toksyn z organizmu, przeciwdziałać zaparciom. Woda okazuje się głównym składnikiem komórek naszego ciała. Gdy okazuje się jej za mało skóra staje się sucha, łatwiej tworzą się na niej zmarszczki, okazuje się skłonna do podrażnień.  Pamiętajmy, aby wypijać co najmniej 2,5 l składniku na 24 h.

 

Zobacz też 

Kulturystyka Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness