Jak odżywiają się Polacy? To Cię zaciekawi!

Jak odżywiają się Polacy? To Cię zaciekawi!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Większość z nas deklaruje, że zna podstawowe rekomendacje żywieniowe. jednak niewiele ludzi stosuje tą wiedzę w praktyce. odżywianie  Polaków

Jako społeczeństwo popełniamy wprawdzie kilka, ale groźnych błędów żywieniowych. Sprawdź czy oraz Ty należysz do grona grzeszników. Prawidłowe odżywianie to posiadanie takich ilości substancji pokarmowych oraz energii, które zapewniają utrzymanie właściwej masy ciała oraz odpowiednie funkcjonowanie ludzkiego ustroju. Ponadto odpowiednio zbilansowana jadłospis istotnie wpływa na zachowanie pełni kondycji oraz dobrej sprawności. Każda osoba posiada swoje, osobiste nawyki żywieniowe, czyli sposób, w jaki pokrywa swoje wymogu żywieniowe. Niestety, nasze zachowania pod względem dietetycznym niejednokrotnie okazują się dalekie od ideału. poniżej lista zazwyczaj popełnianych przewinień: 1. nazbyt mała porcję potraw w ciągu dnia. jedynie trzy czwarte Polaków deklaruje spożywanie minimum 3 potraw dziennie. eksperymenty dowodzą natomiast, że u ludzi jedzących rzadziej notowano wyższą sylwetkę. Przy owej częstotliwości niejednokrotnie konsumujemy jednorazowo większe ilości pożywienia, a zbyt wielka dawkę dostarczonych tłuszczów czy cukrów odkładany okazuje się w tkance warstwy tłuszczowej.   2. Omijanie pierwszych oraz drugich śniadań. Niewiele ponad 70% ludzi żywienie  Polakówdeklaruje codzienne rozpoczynanie dnia od jedzeniu. a drugie śniadania spożywa niecała 1/2 z nas. Po nocnym „głodowaniu” nasz organizm potrzebuje energii, by sprostać czekającym go wyzwaniom. 3. Za długie przerwy pomiędzy posiłkami. Regularne dopływy energii, mniej więcej co 3 60 minut, mogą utrzymać prawidłowy pułap cukru we krwi, co zapewnia Żywieniowe grzechy Polaków właściwą wydolność mentalną oraz fizyczną. 4. Podjadanie, czyli jedzenie pomiędzy głównymi posiłkami. przeważnie sięgamy po różnego rodzaju smakołyki, np. chipsy czy słodycze, które poza znacznymi ilościami energii nie wyróżniają się wysoką wartością odżywczą. Takie zachowanie może prowadzić do wzrostu masy ciała. Jeśli trudno nam się oprzeć podjadaniu, to sięgajmy po odżywcze oraz niskokaloryczne artykuły, takie jak np. jarzyny. 5. Nadmierne jedzenie tłuszczu oraz cukru. notoryczne spożywanie czynników bogatych w tłuszcz, a zwłaszcza kwasy tłuszczowe nasycone, cholesterol oraz izomery trans znacząco polepsza ryzyko rozwoju problemu układu

krążenia. Natomiast wysoka podaż cukrów prostych kuracji sprzyja próchnicy, cukrzycy, także podwyższonemu co  jedzą  Polacy

stężeniu triglicerydów we krwi. Tym więcej niepokojący okazuje się fakt, że co czwarty z nas sięga po słodycze codziennie. 6. Niedostateczne jedzenie warzyw oraz owoców, mleka oraz jego przetworów oraz czynników z pełnego ziarna. artykuły te okazują się cennym źródłem witamin, substancji mineralnych oraz włókna pokarmowego. zwykłą obecność warzyw oraz owoców kuracji deklaruje niespełna 40% Polaków, a czynników mlecznych – mniej więcej 44%. Co ciekawe, jarzyny oraz owoce częściej spożywają kobiety. 7. nuda. Spożywanie urozmaiconych pokarmów, pochodzących z każdych grup czynników, ochrania przed wystąpieniem niedoborów, ze względu na to że nie ma jednego treści zawierającego wszystkie niezbędne substancje w odpowiednich proporcjach. Ponadto, jedzenie musi sprawiać radość, a nie stanowić nużący obowiązek. mamy przyswojone już nasze narodowe grzechy dietetyczne. Z pewnością alt2 każdy z nas może podpisać się np. pod kilkoma z nich. Co ciekawe, mimo licznych nieprawidłowości 76% ludzi sądzi, iż ich sposób odżywiania okazuje się zdrowy. Może zatem zaleca się zrobić rachunek sumienia oraz zastanowić się nad poprawą sposobu odżywiania? Powodzenia! wiele interesujemy się leczniczym odżywianiem, zwracamy uwagę na codzienne menu oraz doceniamy ekologiczną żywność. Niestety nadal zdarza nam się popełniać większe oraz mniejsze dietetyczne grzeszki, które ; nie pozwalają na spalenie tłuszczowej, ale w dłuższej perspektywie będą niebezpieczne dla ludzkiego ustroju. moment na rachunek sumienia! Co piąty Polak przyznaje, że zdarza mu się nie jeść śniadań. niejednokrotnie pomijamy też inne posiłki, które co więcej jadamy nieregularnie. Tłumaczymy to sobie brakiem momentu, czy przekonujemy się, że w taki sposób ograniczymy liczbę spożywanych kalorii, a więc schudniemy. okazuje się jednak dokładnie odwrotnie, bo w taki sposób rozregulowujemy przemianę materii. Organizm, któremu nie dostarczamy systematycznie odpowiednich dawek energii, przestawia się na „tryb oszczędzania”. Spala kalorie o mnóstwo wolniej oraz gromadzi zapasy, bo nie wie, kiedy ponownie go nakarmimy. To prosta droga do nadwagi. Towarzyszące długim przerwom pomiędzy posiłkami uczucie pociągania w żołądku sprzyja ponadto podjadaniu, dodatkowo późnowieczornym ucztom, które również nie okazują się łaskawe dla sylwetki. Na takie obiadokolacje zjadamy co więcej zwykle zbyt dużo, poprzez co za dość obciążamy nasz układ trawienny. Pójście spać z pełnym żołądkiem nie okazuje się najlepszym pomysłem. specjaliści alt3 ds. żywienia alarmują: Polacy tyją coraz bardziej. Jeżeli nie zaczniemy dbać o swoją dietę i aktywność fizyczną, w ciągu dekady możemy dogonić pod względem otyłości Brytyjczyków czy Amerykanów. O tym, jakie okazują się nasze główne grzechy żywieniowe i jak zmodyfikować z Justyną Marszałkowska-Jakubik, dietetykiem medycznym i ekspertem z Instytutu Jagiellońskiego rozmawia Joanna Szubierajska z Ekologia.pl. Joanna Szubierajska: otyłość to już choroba cywilizacyjna. zbyt tłusto, nadto słodko, nadto słono – czy to okazują się główne grzechy żywieniowe Polaków? Justyna Marszałkowska-Jakubik: Podstawowe błędy żywieniowe popełniane poprzez Polaków to przede

wszystkim nadmierna dawkę pożywienia przy jednoczesnej nadto niewielkiej składniki odżywczej leczeniu

odchudzającej. w rezultacie przeprowadza to do wzrostu masy ciała przy niedożywieniu ludzkiego ustroju. Paradoksalnie – im grubszy człowiek, tym większe prawdopodobieństwo, że okazuje się nieodżywiony. licznych z nas traktuje swój dosłownie jak „worek na śmieci” wrzucając do niego byle co, byle gdzie i w byle jakiej ilości. Polacy nie dbają o to, co jedzą i nie interesują się zdrową dietą. Ponad 1/2 nas nie czyta etykiet, a wśród tych, którzy czytają, ok. 20% nie rozumie umieszczanych na nich informacji. Ponad 80% Polaków nie sugeruje się więc zdrowotnością czynników podczas robienia zakupów. Wśród ludzi, które starają się dbać o dietę najwięcej okazuje się niewiast, ludzi starszych (regularnie zażywających leki) oraz sportowców. Niestety, aby zmodyfikować te statystyki trzeba zmodyfikować sposób myślenia! A w Polsce niestety non stop alt4 pokutuje przekonanie, że posiłek powinien być porządnie posolony i składać się przynajmniej raz dziennie z czerwonego mięsa (ponieważ przecież „mięso to siła”). Podstawowym napojem Polaków non stop okazuje się herbata z cukrem, dalej słodkie gazowane napoje. Niespełna 1/2 Paradoksalnie – im grubszy człowiek, tym większe prawdopodobieństwo, że okazuje się nieodżywiony. licznych z nas traktuje swój dosłownie jak „worek na śmieci” wrzucając do niego byle co. ryby spożywa przynajmniej raz w tyg., przeważnie mimo wszystko okazuje się to ryba usmażona i w panierce. Tymczasem ryby powinny gościć na naszym stole co najmniej 2 – trzy razy w tyg., powinny być upieczone albo ugotowane na parze. Kolejnym błędem okazuje się częstotliwość spożywania warzyw – ponad 80 % Polaków spożywa warzywa raz w tyg.! Jedynie 37 % mówi, że stara się je jeść codziennie albo niemal codziennie. zalecenia dietetyków mówią natomiast wyraźnie, aby spożywać mniej więcej 0,5 kg warzyw dziennie! Mleko i przetwory mleczne goszczą na naszych stołach raz w tyg., podobnie okazuje się z kaszami i płatkami zbożowymi. oraz tu też okazuje się ogromny błąd – nabiał jemy przeważnie dosładzany – okazują się to z owoców kefiry albo słodkie desery mleczne. Rzadko sięgamy po maślanki albo kefiry o smakach naturalnych. także styl odżywiania zostawia mnóstwo do życzenia, jemy nieregularnie i chodzimy spać objedzeni i ponad 1/2 z nas – po kieliszku „na rozluźnienie”.

 

Zobacz też

Trening we Wrocławiu 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness