Jak poprawnie biegać? Te błędy popełniają wszyscy!

Jak poprawnie biegać? Te błędy popełniają wszyscy!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

odpowiednia technika joggingu wpływa na ekonomikę naszych ruchów. Dzięki niej poruszamy się prędzej,jak  biegać

oraz minimalizujemy niebezpieczeństwo kontuzji. Zobacz, jakimi zasadami należy się kierować podczas przemierzania kolejnych kilometrów. Technika joggingu to jedna z podstawowych kwestii, na którą powinniśmy zwrócić uwagę już na początku naszej sportowej perypetie. Nieprawidłowe schematy ruchowe utrwalają się oraz w rezultacie są źródłem objawiania się (oraz nawracania) kontuzji. Ponadto prawidłowe ustawienie ciała, to szybszy, dynamiczniejszy oraz więcej ekonomiczny sprint. Chociaż mówi się o tym, że jogging to najprostszy sport oraz nasze ciało przecież Biegacze, zarówno amatorzy, oraz wyczynowcy, dyskutują o technice. Czy faktycznie istnieje coś takiego, jak odpowiednia postawa w czasie joggingu? Czy musi do niej dążyć oraz zmieniać swoją technikę? Odpowiedź na pierwszy rzut oka może być jedynie jedna: to jest zależna. KUBA WIŚNIEWSKI 2016-09-20 W regule istnieją 3 metody podejścia do techniki biegania. pierwsza zakłada, że skoro jogging okazuje się bezpieczne, to oraz technika okazuje się zakodowana w genach oraz wszyscy mają prawo biegać tak, jak im na to umożliwia ciało. Druga akceptuje, że każdy, ze względu na unikatową budowę anatomiczną, powinien posiadać dobraną własną technikę joggingu, a jej optymalizacja może się odbywać jedynie pod okiem wykwalifikowanego trenera. Przebiegną 450 km, by uratować życie koleżanki! Trzecia metoda to podejście idealistyczne. Według niej istnieje coś takiego jak perfekcyjna technika oraz bez względu na biegacza każdy powinien do niej dążyć. Gdzie leży fakt? Niedługo po tym, jak Ryan Hall został pierwszym w historii białym człowiekiem, który pokonał półmaraton poniżej h (osiągając w 2007 roku w Houston rezultat 59:43), fizjologowie, biomechanicy oraz trenerzy zaczęli głośno mówić o jego technice joggingu. Amerykanin, który ma na własnym koncie także znakomity okres na dystansie maratońskim (2:04:58 w Bostonie, w roku 2011), okazał się obiektem analiz trójwymiarowych, bohaterem filmów poklatkowych oraz żywym synonimem pięknego ruchu. Jego sprint był według dziennikarzy sportowych „studium minimalizmu”, „ideałem płynności oraz rytmu – bezpiecznym oraz nieskazitelnym”. sporo pochwał jak na jednego skromnego chłopaka, który

przebojem wdarł się do czołówki światowego maratonu. W kwietniu 2010 roku dwóch młodych podopiecznychjak  świetnie  biegać

d niego biegacze szybsi, których technika joggingu nawet przeciętnemu obserwatorowi wydaje się niepoprawna. Zresztą zawsze, gdy jakiś sportowiec bije rekordy, znajdą się chętni, którzy na jego przykładzie będą tworzyć wzorzec ruchu gwarantujący zadziwiające wyniki. Gdy Michael Johnson pokonywał 400 m poniżej 44 sekund, licznych dowodziło, że jego kaczkowaty krok należy skopiować. Ale już niewiele ludzi alt2 wierzy, że przyruchy Brytyjki Pauli Radcliffe, absolutnej rekordzistki świata w maratonie (2.15.25), sprzyjają ekonomice jej joggingu. Tak czy siak, patrząc na wyczynowców da się się dużo nauczyć. Wiemy już od lat, jakie metody ćwiczeniowe wykorzystują, wiemy, jak się rozciągają, odżywiają, nie są tajemnicą nowinki techniczne, takie jak kriosauny czy namioty hipoksyjne, dzięki którym trenują ciężej oraz regenerują się prędzej. oraz poprzez dużo lat pokutował pogląd, że zmiana techniki joggingu u amatorów na taką, którą prezentują zawodowcy, okazuje się nieopłacalna, ponieważ niesie za sobą niebezpieczeństwo kontuzji nieprzygotowanego na obciążenia ludzkiego ustroju przeciętnego maratończyka.   jogging to jedna z zwłaszcza naturalnych działania człowieka. Właściwa technika biegu to mimo wszystko już zupełnie inna kwestia. Tak naprawdę niewiele ludzi ją posiada. Sam fakt, że na 1000 ludzi startujących z nami w mistrzostwach 100 ludzi biegnie poprawnie, nie powinien sprawić, że machniemy ręką oraz pomyślimy ?mogę być w grupie 900 ludzi?. Przeciwnie, trzeba wziąć się do analiz, ponieważ prawidłowy bieg, to wyłącznie korzystniejsze wyniki, ale także mniejsze niebezpieczeństwo kontuzji.  Biegacze dzielą się na dwie grupy: biegających po ziemi (starający się ją udeptać) oraz biegających nad ziemią (ziemi używając jak trampoliny). ważne okazuje się to, że poprawna technika różnić alt3 może się u poszczególnych ludzi. Dla wszystkich mimo wszystko przyjęte są cztery główne zasady:  Technika powinna być zindywidualizowana. Co znaczy, że dla niskiego biegacza długość kroku musi inna niż dla najmocniejszego. Technika powinna być dopasowana do tempa. Im nadmierna prędkość, tym więcej biegniemy na przodkowej części stopy, tym wyżej podnosimy kolana oraz silniej ruszamy ramionami. Natomiast im wolniejszy bieg, tym krótsze kroki oraz niżej unosimy kolana. Technika powinna być wydajna z punkty widzenia mechaniki. Człowiek

okazuje się narzędziem wyprostowanym oraz świetnie biega w takiej położenia.  Biegnąc musimy być rozluźnieni. poprawne  jogging

Jeśli szukamy wzorów do trenowania techniki biegu, to najlepszym przykładem będą dla nas biegacze biegający używający ziemi jak trampoliny. Według Richarda L. Browna oraz Joe Hendersona autorów wspomnianej książki, ważne okazuje się, by kolana były rozluźnione. Dzięki czemu, gdy dochodzi do uderzenia stopy o podłoże, nasze kolana będą mogły się ugiąć. Wtedy stopa ląduje prosto pod tułowiem, na śródstopiu, a nie na pięcie. Jeśli mamy rozluźnione kostki przetaczamy się szybko z pięty na palce.  Praca stóp oraz kolan to mimo wszystko nie wszystko. Ważna okazuje się więc odpowiednia sylwetka podczas biegu. zazwyczaj spotykamy biegaczy, którzy biegną patrzą się zgarbieni na swoje alt4 buty. W powieści ?jogging dla początkujących? możemy przeczytać o tym, jak ważne okazuje się to, żeby biegnąc być wyprostowanym oraz patrzeć przed siebie. Dzięki temu swobodniej nam się oddycha oraz skuteczniej pracują nasze nogi. Źródłem sukcesu często okazuje się skroń. nie jedynie w znaczeniu psychicznym, ale dosłownym. Wzrok umożliwia nam zapanować nad sylwetką. Spojrzenie skierowane w horyzont pozwoli nam utrzymać najlepsze ułożenie ciała.   Co do analiz ramion czasem trzymamy je za wysoko, niemal jak pięściarz na ringu. Innym razem wiszą nam one ku ziemi. Natomiast ramiona oraz ich właściwe ułożenie okazuje się szczególnie ważne, gdyż razem z nogami muszą pracować w jednym rytmie. U sprinterów praca ramion przypomina prace tłoków, u długodystansowców to ruch wahadeł. Ramię rusza się prostopadle do klatki piersiowej. Dłoń natomiast sprawdza napięcie mięśni. najrozsądniej gdy barki nie wykonują żadnych zbędnych ruchów. Większość z biegaczy amatorów zaczyna trenować w wieku 25-30 lat, mając wtedy już ?zakodowane? błędy w poruszaniu się. - Im później się zaczyna, tym trudniej okazuje się osiągnąć cel ? mówi arek Daroszewski, trener zrobienia motorycznego oraz fizjoterapeuta w klinice Carolina Medical Center ? Natomiast dużo jest zależna od samego człowieka oraz jego świadomości

 

Zobacz też

Trener Personalny w Krakowie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness