Jak schudnąć po 40 roku życia? To nigdy nie było tak proste!

Jak schudnąć po 40 roku życia? To nigdy nie było tak proste!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Jak funkcjonuje program 3xO, który podobno okazuje się uczynić cuda?jak  zmniejszyć  wagę  po  czterdziestce

Na taki temat rozmawiamy z jego kreatorką, Agnieszką Zakrzewicz - polską korespondentką w Rzymie, autorką takich książki jak Jeśli przekroczyłaś 40. rok życia, pewnie zauważyłaś, z którym trudem nadciąga ci zrzucanie nadprogramowych kilogramów. Twoja przemiana materii nie bywa już tak sprawna jak dawniej. posiadasz większy apetyt, szybciej męczysz się podczas ćwiczeń. Czy to znaczy, że jesteś skazana na życie z nadwagą? Niekoniecznie. Razem z dietetykiem podpowiadamy, jak zmniejszyć wagę w dojrzałym wieku. Jeśli przekroczyłaś 40. rok życia, pewnie zauważyłaś, z którym trudem nadciąga ci zrzucanie nadprogramowych kilogramów. Twoja przemiana materii nie bywa już tak sprawna jak dawniej. posiadasz większy apetyt, szybciej męczysz się podczas ćwiczeń. Czy to znaczy, że jesteś spalenie  tkanki  tłuszczowej  po  czterdziestce  skazana na życie z nadwagą? Niekoniecznie. Razem z dietetykiem podpowiadamy, jak zmniejszyć wagę w dojrzałym wieku. - Każdy okres na wprowadzenie zmian w sposobie odżywiania bywa korzystny, niezależnie od tego, ile mamy lat. Im wcześniej o tym pomyślimy, tym więcej korzyści dla naszego sprawności fizycznej – sądzi Joanna Sobczak, dietetyk Naturhouse. Nie da się mimo wszystko utrzymać w sekrecie,spalenie  tkanki  tłuszczowej  a  menopauza że im jesteś starsza, tym trudniej osiągnąć sukces w pozbyciu się paru nadprogramowych kilogramów. Od specyfików, które mogłaś jeść jako dwudziestolatka, obecnie musisz trzymać się z daleka, bo błyskawicznie odkładają się w postaci warstwy tłuszczu. specjaliści szacują, że po przekroczeniu 40-stki przemiana materii spada o ok. 5 procent Dietetyk Joanna Sobczak przyznaje, że z wiekiem trudniej bywa walczyć z nadmiarem nadprogramowych kilogramów – ma to korelację z biologią. - przemiana materii staje się coraz wolniejsza, masa mięśni ; przy jednoczesnym wzroście warstwy tłuszczu, a postępujący wzrost nadprogramowych kilogramów staje się kłopotami, jedynie estetycznym, lecz Jak schudnąć po czterdziestce? także leczniczym. Jeśli więc masz 40-50 lat, a chcesz odchudzać się samoczynnie jak wtedy, gdy byłaś dwudziestolatką, nie osiągniesz sukcesu. Składa się na to dużo czynników. także klimakterium. To okres, gdy kobieta tyje dość szybko, bardzo często zyskując tłuszczyk w okolicy brzucha – ma to korelację ze spadkiem poziomu hormonów płciowych. Po czterdziestce zwykle też mniej się ruszamy, ale nawyki żywieniowe pozostają takie same. Efekt bywa taki, że zaczynamy tyć. - Z analizie dietetyków wynika, że im dłużej utrzymujemy nadmierną masę ciała, tym dłużej ciągnie się cały przebieg odchudzania, a przede wszystkim etap stabilizacji wagi. z upływem lat zarówno aktywność fizyczna, więc zapotrzebowanie ludzkiego ustroju się zmniejszają, dlatego też bywa szczególnie ważne, aby cały przebieg utraty nadprogramowych kilogramów przeprowadzić umiejętnie, prawidłowo pod okiem specjalisty – zaznacza dietetyk Naturhouse. Specjalistka przyznaje, że w przypadku

dojrzałych niewiast, które chciałyby zmniejszyć wagę, wielokrotnie stosowane okazują się zabiegu odchudzającej kompletnie niedopasowane do zapotrzebowania ludzkiego ustroju, trybu życia, wieku czy preferencji smakowych. - Nierzadko jadłospisy znalezione w internecie albo prasie okazują się dość monotonne albo po prostu trudne i niełatwe w zrobieniu. Zwykle oczekujemy też natychmiastowych, niewiarygodnych wręcz efektów, a kiedy ich nie ma, występuje rozczarowanie i irytacja – nie kryje Joanna Sobczak. W jaki zatem sposób trzeba się odchudzać po czterdziestce? Żelazną zasadą dla ludzi w tym wieku bywa regularne spożywanie potraw – po to, aby pobudzić spowolniony przemiana materii albo go wyregulować. - jedzenie śniadań bywa niezbędne do utrzymania właściwej masy ciała, ale każdy kolejny posiłek także bywa dość istotny - podkreśla dietetyczka. Oprócz trzech głównych potraw (śniadania, obiadu i kolacji) w menu powinny pojawić się dwie przekąski, czyli drugie śniadanie i podwieczorek. Odstępy między posiłkami powinny być nie mniejsze niż dwie i pół h, ale też nie większe niż cztery h. - Taki rozkład dostarczanej energii uaktywnia organizm do alt2 obowiązków zawodowej, daje dodatkowo możliwość odnawiania oraz odpowiedniego przyswojenia składników odżywczych – tłumaczy Joanna Sobczak. Czy w życiu kobiety jest taki krytyczny okres, po którego przekroczeniu zrzucenie nadwagi staje się wyjątkowo niełatwe? Dr Ewa Matyska-Piekarska: To raczej kilka lat, kiedy w organizmie zachodzą modyfikacje związane ze zbliżaniem się do menopauzy oraz z okresem już po jej przejściu. Zwykle kobiety po czterdziestce zaczynają tyć, mimo że nie zmieniają stylu życia: przybywa im wtedy od 5 do 10 kg. W tym czasie jajniki zwalniają pracę, wytwarzają mniej kobiecych hormonów: estrogenów oraz progesteronu. Zmieniają się proporcje między kobiecymi a męskimi hormonami, czyli androgenami (także, choć w mniejszej niż u facetów ilości, wytwarzanymi w ciele kobiety) na korzyść tych ostatnich. A one sprzyjają nadwagi rodzaju męskiego, a więc odkładaniu się tłuszczu na brzuchu, karku, ramionach oraz nawet twarzy. Jakby tego jest mało, zmniejsza też wtedy produkcja leptyny – hormonu wytwarzanego w tkance tłuszczowej, który jest odpowiadający za hamowanie apetytu. Im go mniej, tym sprawniej robimy się głodni, choć żołądek wcale nie trzeba być pusty. Na do tego razem z wiekiem układ układ trawienny pracuje wolniej. Większość czterdziestolatek jest też mało aktywna ruchowo, a właśnie w tym wieku zmniejsza masa mięśni, które m.in. odpowiedzialne są za tempo przemiany metabolicznej w organizmie. Te wszystko sprawia, że gdy kobieta po 40. roku życia nie odmieni trybu życia, przytyje! REKLAMA   Jak zatem kobieta dojrzała może skutecznie dbać o sylwetkę?   Dr E.M.-P.: Przede wszystkim powinna zmniejszyć wartość kaloryczną pokarmów, bo jej przemiana metaboliczna jest wolniejsza. Jeśli nie chce przytyć, ale też nie zamierza spalić sylwetkę, dziennie trzeba jej 1700-1800 kcal. Przede wszystkim powinna zrezygnować z cukrów prostych, a więc wykreślić z diety słodycze, słodkie napoje, dżemy oraz miód. Uwaga na owoce: okazują się zdrowe, ale w nadmiarze tuczą, niejako mają dużo cukru. będzie wystarczające zjadać 300 g owoców dziennie, czyli

np. dwa jabłka albo dwie brzoskwinie. W jadłospisie powinny też się znaleźć produkty alt3 zbożowe (siedem porcji, a porcja to kromka pieczywa albo trzy łyżki kaszy, ryżu albo płatków), nabiał (trzy porcje; jedna porcja to szklanka mleka, kefiru albo 100 g chudego białego sera), sześć łyżeczek tłuszczu, 150 g chudego mięsa, ryb (będą tłuste) albo pół kilograma warzyw. Jeśli natomiast chcemy spalić sylwetkę, trzeba przejść na jadłospis 1000-1200 kcal dziennie. Wtedy zalecane porcje różnych składników diety należy spalić, np. owoce do 150 g (a więc tylko jedno jabłko dziennie), trzy, cztery kromki pieczywa, trzy łyżeczki tłuszczu. zawartość warzyw (pół kilograma) oraz chudego mięsa czy ryby pozostaje bez zmian. Rzadko zaleca się diety poniżej 1000 kcal, bo wtedy za dość zwolnione zostaje tempo metabolizmu oraz rośnie zagrożenie skutkiem jo-jo.     A jakie okazują się specjalne rekomendacje dla czterdziestolatki plus?   Dr E.M.-P.: przygotowując menu, trzeba brać pod uwagę jej kondycję zdrowotną. prawidłowo ułożona kuracja dietetyczna może zawierać elementy profilaktyki schorzeń, które zaczynają towarzyszyć dojrzałym kobietom. Mniejsza dawkę estrogenów sprzyja rozwojowi osteoporozy, dlatego w takim menu trzeba uwzględnić zasobny w wapń nabiał, np. mleko, maślankę albo kefir. W tym wieku u kobiet rośnie też zakres złego cholesterolu oraz związane z nim niebezpieczeństwo miażdżycy. Żeby nie dopuścić do negatywnych zmian, należy ograniczyć tłuszcze zwierzęce (masło, tłusta wieprzowina), a powiększyć dawkę olei roślinnych oraz tych zawartych w mięsie tłustych ryb morskich (łososia, halibuta, śledzi), a także w orzechach włoskich, bo właśnie one obniżają zakres złego cholesterolu. Trzeba też zadbać o właściwą dawkę antyoksydantów w ramach profilaktyki przeciwnowotworowej: pół kilograma warzyw dziennie to niezbędne przynajmniej. Dodatkowo czterdziestolatka może regularnie kontrolować swoją sylwetkę: najdogodniej codziennie rano, na pusty żołądek. To pozwoli na bieżąco obserwować ewentualne różnice wagi ciała oraz w porę podjąć oddziaływania odchudzające. To przypomina ogólne zasady zdrowego odżywiania, ale jak dodatkowo da się udzielić pomocy kobiecie dojrzałej w tak niełatwym dla niej spalenie tkanki tłuszczowej? Dr E.M.-P.:

Tak naprawdę kuracja dietetyczna odchudzająca czterdziestolatki niczym nie odróżnia się od tej dla alt4 trzydziestolatki. Większą rolę odgrywają produkty bogate w wapń oraz w kwasy tłuszczowe obniżające zakres złego cholesterolu. Ale w przypadku kobiety dojrzałej dużo ważniejsza niż u młodszych pań jest aktywność fizyczna. Chodzi tu przede wszystkim o niedopuszczenie do spadku masy mięśniowej. Większe wartość ma też wtedy pomoc psychologiczna. modyfikacje zaburzenia gospodarki hormonalnej mogą sprzyjać stanów depresyjnych oraz w związku z tym nawykom pocieszania się albo rozładowywania zdenerwowania za pomocą spożywania. Poza tym mnóstwo kobiet po czterdziestce oduczyło się cieszyć się życiem oraz sprawiać sobie satysfakcji. Dlatego w centrum zabiegu nadwagi, gdzie pracuję, mamy specjalne zajęcia, służące odnalezieniu aktywności dających radość oraz satysfakcję. prościej wytrwać na diecie, kiedy stworzy się sobie jak najlepsze zasady, także te psychiczne. To istotne, bo na efekty odchudzania po czterdziestce czeka się dłużej. Nawet trzymając się ściśle diety 1200 kcal oraz pamiętając o aktywności (przynajmniej godzina trzy razy w 7 dniach), 10 kg da się zrzucić najkrócej w ciągu trzech miesięcy. Jeśli wynik jest zadowalający, należy zwiększać dzienną wartość kaloryczną pokarmów o 100 kcal co miesiąc, aż dojdzie się do zalecanych 1700 kcal. Może prawidłowo więc właśnie w tym czasie życia, podczas odchudzania, przyjmować preparaty pomocnicze, które możemy kupić w aptece? Dr E.M.-P.: Tak, ich pomoc na pewno się przyda. Bez kontroli lekarza da się przyjmować preparaty nieprzetworzone dostępne nie na receptę w aptekach oraz sklepach zielarskich. Polecam szczególnie sproszkowaną, rozdrobnioną wersję błonnika pokarmowego. Reguluje on pracę jelit, a także zmniejsza wchłanianie tłuszczu oraz cukru. Pęczniejąc w żołądku, hamuje też apetyt. Łaknienie pomagają zmniejszyć także preparaty z włóknami ananasa. Pośród nowości, których zadaniem jest przyspieszenie spalania tłuszczów, okazują się produkty z zieloną kawą. funkcjonuje ona w taki sposób, że organizm w miejsce najpierw spalić cukry, natychmiast bierze się za spalanie tłuszczu. Polecam też preparaty z bogatym w jod morszczynem. Podczas odchudzania zazwyczaj spada zakres hormonów tarczycy, a ich niskie stężenie zwalnia dodatkowo przemianę materii. Osoby, które nie są w stanie żyć bez słodyczy, mogą użyć zabieg z organicznym chromem.

 

Zobacz też 

EcoSlim Opinioni


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness