Jak uniknąć kontuzji podczas biegania? - 5 cennych rad

Jak uniknąć kontuzji podczas biegania? - 5 cennych rad

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

etap zapalny okazuje się jak zamaskowany przestępca - nie sposób go nie zauważyć, natomiast zidentyfikować już rozpocznie trudniej. Tym niemniej, trzeba reagować dość szybko. Zobacz, jak się zabezpieczyć przed atakiem oraz jak sobie dać radę, gdy już Ci się przydarzy. Daniela Hirsch, Piotr Pflegel 2016-06-20 fot. Collection Mix Subjects, 3d4medical.Com Flash Press Media, shutterstock.com Zespół pasma biodrowo-piszczelowego Kiedy poczujesz ból w bocznej partiach kolana okazuje się: zapalenie warstwy tkanki, która wychodzi z kości biodrowej (w okolicy biodra), schodzi w kierunku zewnętrznej bocznej partiach uda oraz łączy się z górną częścią piszczeli, zaraz przy kolanie. skutki: Na początku ból pojawia się po kilku minutach joggingu w bocznej, zewnętrznej partiach kolana oraz okazuje się zależne od intensywności ćwiczenia. Gdy biegacz przejdzie do spaceru albo zatrzyma się, ból przechodzi. W stanie zaawansowanym ból okazuje się ciągły oraz pojawia się przy wszelkiego rodzaju ruchach. Przyczyny: Przykurcz mięśnia pośladkowego. Różna długość kończyn (co przynosi zwiększone napięcie oraz w konsekwencji przeciążenie po krótszej stronie). Kolana szpotawe albo krzywe, co może powiększyć napięcie po zewnętrznej stronie nogi. Nadmierna pronacja. gwałtowne zwiększenie obciążenia treningowego albo jogging po nierównym podłożu. Trening na pochyłym podłożu może pogłębić kontuzję, podobnie jak nadto mocne zawiązanie sznurowadeł. „okazuje się tak dlatego, że powtarzalny ruch joggingu obciąża mięsień napinający powięź” – potwierdza Tatiana Abreu, fizjoterapeutka sportowa z Sao Paolo.  kontuzje  u  biegacza

pierwotna pomoc:

Okłady z lodu w kontuzjowanym miejscu, przynajmniej dwa razy dziennie po 20 minut, oraz rozciąganie tylnych oraz bocznych mięśni uda. 15,6% biegaczy zetknęło się z zespołem pasma biodrowo-piszczelowego Już boli. Co dziś? Jeśli zignorujesz ból poprzez kilka dni... nie poczujesz dysproporcji podczas treningów. jednak gdy będziesz trenować częściej albo silniej, okazuje się pojawiać się za każdym kolejnym kolejnym razem coraz wcześniej. Jeśli zignorujesz ból poprzez kilka tygodni... nie będziesz już w stanie trenować. Przy opuchliźnie coraz trudniej okazuje się zginać kolano. nareszcie przestaniesz biegać, ponieważ tarcie mechaniczne w kontuzjowanym miejscu okazuje się wzrastało, a żywotny ból unieruchomi Cię na zawsze. Jeśli chcesz go zlikwidować... zmniejszaj obrzęk okładami z lodu, przynajmniej dwa razy dziennie. Rozciągaj się zawsze podczas ćwiczeń, by poprawić elastyczność, ze szczególnym nastawieniem na mięśnie tyłu uda (mięśnie kulszowo-goleniowe) oraz mięsień boczny, napinający powięź szeroką uda. 5 rad, jak zmniejszyć ryzyko kontuzji w czasie biegania w jednocześnie czasie wzmocnij mięśnie nóg, używając odpowiednich sprzętów do ćwiczenia zginaczy, prostowników oraz odwodzicieli przynajmniej dwa razy w tyg.. Idealny byłby kompleksowy trening mięśni, mający w zamiarze doprowadzenie do równowagi w umięśnieniu nóg. Możesz również używać wkładek do obuwia oraz pod nadzorem lekarza albo fizjoterapeuty pracować nad właściwą postawą podczas joggingu. Podczas rehabilitacji możesz... biegać z mniejszą intensywnością, pływać, pedałować oraz wykorzystywać urządzenie symulujące sprint bez przeciążeń. Kontuzja musi zaniknąć... w najgorszym wypadku po dwóch tyg., pod warunkiem że była leczona w stanie początkowym. W stanach niebezpiecznych oraz przewlekłych kurację może pozostać nawet sześć miesięcy. Z pierwszej ręki „Odczuwałem ból w bocznej partiach kolana, około 50. minuty ćwiczenia, potem jednak ból przechodził. poprzez miesiąc nie zwracałem na to uwagi. Ból wrócił, przestałem biegać, a gdy ponownie zacząłem, on ponownie zaatakował. Nasilił się, gdy trenowałem do półmaratonu Buenos Aires. Podczas jednego z treningów musiałem się zatrzymać oraz wezwać taksówkę: ból był tak silny, że nie byłem w stanie   jak  chronić  się  przed  kontuzjąchodzić. Odpuściłem treningi, rozpocząłem fizjoterapię oraz nie pojechałem do Buenos” - Eduardo Carvalho, 31 lat. zapalenie więzadła rzepki Kiedy odczuwasz ból pod rzepką, w przedniej partiach kolana okazuje się: zapalenie więzadła scalającego rzepkę kolanową kolanową z przednią częścią kości piszczelowej. Kontuzja ta znana okazuje się pod nazwą „kolano skoczka”, gdyż ruchy przeciążeniowe, takie jak skoki, wpływają na zaostrzenie stany zapalne. skutki: Ból z przodu kolana, pod rzepką. Początkowo biegacz czuje ból przy spoczynku, gdy uciska dolny brzeg rzepki, najchętniej po wysiłku – joggingu albo skokach. W zaawansowanym stadium ból wzrasta, zwłaszcza przy schodzeniu ze schodów. W stanach ostrych ból okazuje się stały. Sprawdź, czy Twoja kontuzja to na pewno etap zapalny więzadła rzepki, a nie chondromalacja rzepki (rozmiękanie chrząstki stawowej rzepki), która daje podobne symptomy.   Przyczyny: niedociągnięcie równowagi w umięśnieniu przedniej oraz tylnej partiach uda. Rotacja rzepki w kierunku osi ciała. niewłaściwa postawa w czasie joggingu. Przeciążenie stawu kolanowego bez okresów odpoczynku. Za duża dawka treningów z nadmierną powtarzalnością ruchu. Niepoprawna postawa podczas treningów. „Biegacze, którzy za mocno pochylają ciało do przodu, forsują kolano, co może prowadzić do kontuzji” – twierdzi Tatiana Abreu. Według ortopedy Marcela Filardi, również dość szybki wzrost alt2 w czasie dojrzewania może być czynnikiem sprawczym pojawienia się kontuzji.   Jeśli czytasz ten artykuł, a sam nie biegasz regularnie, na początku skorzystam z okazji, aby Cię do tego zachęcić. Trudno okazuje się wyliczyć wszystkie korzyści płynące z uprawiania tego sportu. bywa ich tak dużo, że jedynym rozsądnym działaniem wydaje się natychmiastowe wybiegnięcie z czterech ścianach oraz rozpoczęcie swojej perypetie z tym niezwykle przyjemnym sposobem aktywności fizycznego.   Dlaczego więc opłaca się biegać? – Ruch rodzaju wzmacnia pracę serca, krwioobiegu oraz płuc. Dzięki temu maleje niebezpieczeństwo wystąpienia choroby układu krążenia. bieg to najdogodniejszy metoda na bycie pełnym kondycji oraz wytrzymałym. – Biegając w prosty sposób możesz się odchudzić. Podczas dłuższego joggingu dość skutecznie spala się tkanka tłuszczowa. – bieg uczyni Cię szczęśliwszą osobą. Podczas takiego wysiłku fizycznego w mózgu wydzielają się endorfiny, neuroprzekaźniki odpowiadające za dobre samopoczucie. Będziesz się rozpocznie mniej stresować, a za to dużo częściej uśmiechać. – pułap Twojej energii w ciągu dnia rozpocznie zwiększy się. w szczególności poczujesz to budząc się każdego poranka. ulotni się zmęczenie oraz zaspanie a pojawi się motywacja oraz chęć do oddziaływania. Dodatkowa energia pojawi się już w oraz 7 dniach biegania. – bieg samo w sobie niezwykle przyjemne. Przemierzając kilometry urozmaiconych tras poczujesz się wolny, a uczucie to okazuje się narkotyczne.  

Biegam regularnie od ponad dwóch lat oraz okazuje się to zdecydowanie mój ukochany sport. Jego uprawianie ma zwłaszcza korzystny wpływ na moje życie oraz wiem, że korzyści te będą mi towarzyszyć poprzez długie dekady. Na początku własnej perypetie z bieganiem zachęcił mnie fakt, że okazuje się ono jednym z najłatwiejszych sportów, jakie okazują się dostępne. Nie potrzebujesz za dość wielkiej wiedzy ani miesięcy ćwiczeń, aby zacząć. Mimo to, od kilku chwilach gdy zacząłem biegać, nauczyłem się licznych ważnych rzeczy na temat tego sportu. Do licznych z nich doszedłem sam, o niektórych dowiedziałem się z książki lub od trenerów. Musisz posiadać świadomość, że aby Twój sprint był zdrowy oraz skuteczny, opłaca się okazuje się przyswoić o kilku ważnych zasadach. Bez tego możesz szybko się zniechęcić lub nabawić nieprzyjemnej kontuzji.   Poniżej znajdziesz 11 najważniejszych według mnie wskazówek, które musi znać amator biegania. okazują się to dość konkretne porady, z których możesz zrobić użytek natychmiast. Niektóre z nich sprawią, że zwiększy się Twoja motywacja aby biegać; dzięki innym sprawisz, że Twoje zdrowie skorzysta więcej na uprawianiu tego rodzaju aktywności. okazują się tu też takie wskazówki, które uczynią sprint dodatkowo przyjemniejszym sportem. poniżej one:   1. Nie jedz daniu na krócej niż 1 godzinę przed bieganiem. Gdy pójdziesz biegać za dość szybko po daniu, Twój organizm nadal musi alt3 zajęty trawieniem, poprzez co mniej energii będziesz mógł poświęcić na wysiłek. Jednocześnie staraj się nie biegać zupełnie na czczo. To również może być czynnikiem sprawczym braku energii. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się zjedzenie normalnego daniu na co najmniej 1,5 60 minut przed bieganiem. Jeśli chcesz, przed treningiem możesz też zjeść pewną małą przegryzkę, wtedy nie musisz się trzymać powyższej zasady. 2. Przed biegiem świetnie się rozgrzej. Twój organizm potrzebuje trochę okresu, aby wejść na wyższe obroty. Rozpoczęcie joggingu normalnym tempem byłoby zbędnym narażaniem się na kontuzje. Dobra rozgrzewka musi przebiegać co najmniej 5 minut. Pamiętaj mimo wszystko, aby nie była ona za dość męcząca. Rozgrzać się możesz poprzez spokojny chód, a potem sprint. Po kilku minutach możesz przejść do normalnego tempa joggingu. Jeśli chcesz się trochę porozciągać przed biegiem, rób to raczej delikatnie oraz tylko po rozgrzaniu swoich mięśni (czyli np. po kilku minutach chodu), przenigdy na początku.Pamiętaj też, aby po ukończeniu joggingu nie zatrzymywać się od razu- trening możesz zakończyć podobnie, jak ćwiczenia rozgrzewające.

Zadbaj o dobre butyjak  uniknąć  kontuzji  podczas  biegania

EcoSlim cena

bywa to praktycznie jedyna inwestycja, którą musisz poczynić aby móc biegać. oraz nie opłaca się na niej oszczędzać, ponieważ złe buty będą czynnikiem sprawczym licznych schorzenia ze stopami oraz nogami. Dobre buty okazują się tak zaprojektowane, aby nacisk na stopę był odpowiednio amortyzowany, dzięki czemu wszystkie stawy pracują, jak trzeba. Ceny porządnych obuwia zwykle zaczynają się od 300zł, mimo wszystko możesz poszukać tańszych w outletach (sklepach z końcówkami serii, znajdziesz je w większych metropoliach)- będą to starsze modele, mimo wszystko nadal dobre. Unikaj mało znanych marek obuwia. Jeśli chodzi o zdrowie, nie opłaca się oszczędzać. Ponadto jak zainwestujesz więcej, będziesz miał buty na dłużej. bywa takie stwierdzenie: „jestem za dość marne, żeby wybierać tanie rzeczy”. oraz dodatkowo jedna wskazówka- przymierzaj buty po południu, wtedy Twoja stopa okazuje się trochę obszerniejsza. Z urazami okazuje się tak jak w słynnym powiedzeniu „mądry Polak po szkodzie”. jednak trzeba uświadomić sobie, że dużo kontuzji da się uniknąć. Trzeba wyłącznie przyswoić skąd się biorą oraz jak im zapobiegać. Unikanie kontuzji to naprawdę sztuka. oraz nawet jak zrobisz wszystko, żeby żadna się nie przytrafiła, to nikt nie zagwarantuje, że wszystkich unikniesz. Jeżeli pewien człowiek Ci powie czyli to zwyczajnie okazuje się oszustem. niebezpieczeństwo okazuje się zawsze, ale da się je zdecydowanie ograniczyć. Podobnie jak z ruchem drogowym. Jeżeli wszyscy stosowaliby się do przepisów, to na pewno policja miałaby mniej obowiązków. alt4 Jeżeli wszyscy działaliby zapobiegawczo na kontuzje, to fizjoterapeuci mieliby mniej obowiązków :) Więc zobaczcie jak wystrzegać się kontuzji.   dawniej jeden fizjoterapeuta powiedział mi śmieszną rzecz. Że dzielą biegaczy na tych przed, w trakcie oraz po kontuzji. Nie sposób nie przyznać mu racji. Ciężko uniknąć wszystkich kontuzji. Ale na pewno da się w znacznym stopniu je ograniczyć. Zobaczcie skąd się biorą oraz jak im zapobiegać. 1) Wzmocnij mięśnie Biegacze okazują się strasznymi słabiakami. Tak, ja też! Biegamy dziesiątki też setki kilometrów co tydzień. Interwały, podbiegi, biegi ciągłe, wybiegania. A ledwo udaje nam się zrobić przysiad z gryfem. Po serii wypadów na drugi dzień większość z nas ma problem, żeby wstać z kanapy.

Wasze stawy, kolano, biodro, staw skokowy oraz inne okazują się wspierane poprzez mięśnie. To one trzymają stawy w ryzach oraz zapewniają im prawidłową oraz stabilną pracę. Mocne mięśnie okazują się mniej podatne na zerwania, naciągnięcia, stany zapalne. Mocny brzuch oraz grzbiet sprawiają, że mamy lepszą sylwetkę podczas joggingu. Mocne zginacze biodra poprawiają technikę każdego kroku. Mogę tak mnożyć oraz mnożyć. Pamiętajcie, sprint to nie tulko pokonywanie kilometrów. To też dbanie o mięśnie, które muszę przenosić ciężar waszego ciała podczas każdego kroku który wykonujecie na ćwiczenia. Oszczędność to drugie imię Polaków. Jak żyć, gdy wszystko dookoła drożeje, a pensja pozostaje ta sama? Trzeba nauczyć się zarządzania swoimi zasobami oraz tak inteligentnie wszystko poukładać, aby bez wyższego wysiłku żyło nam się skuteczniej. Podobnie okazuje się w sporcie. Posiadając pewną bazę wyjściową, modeluje się ją w taki sposób, aby dobudowywane do niej elementy, powodowały wzrost formy zawodnika oraz jego rozwijanie się. bywa to przebieg czasochłonny, dlatego ekonomia odpowiedzi może znacząco oddziaływać na poprawę rezultatów nawet wtedy, gdy sportowiec dysponuje dodatkowo niewielkimi środkami. bywa to ważne zwłaszcza dziś, kiedy nastąpił wielki wzrost liczby hobbystów biegania amatorskiego oraz ludzi, których zamierzeniem okazuje się zakończenie maratonu. Możliwość narażenia się na kontuzje w ich przypadku, nadal pozostaje na stosunkowo wysokim pułapie. Krok oraz kadencja Organizm to złożony mechanizm, a sprint to złożony przebieg w pełni go angażujący. Gdy podstawy techniki (2 linki poniżej) będą już opanowane oraz z sukcesem wcielone w trening, kolejnym elementem okazuje się praca nad krokiem.    

 

Zobacz też 

Nowe gry escape

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness