Jak uniknąć odwodnienia w czasie upałów? To musisz wiedzieć!

Jak uniknąć odwodnienia w czasie upałów? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Nie samą wodą człowiek żyje i nie samą wodę pije.jak  się  nie  odwodnić

Sprawdzimy, jak dodatkowo możemy wzbogacić organizm w płyny i mikro i makroelemety, które tracimy podczas pocenia się, przy ponad 30 stopniach ciepła. 2- 2,5 l dziennie, albo 8 szklanek. Te ilości związane z zawartością potrzebnej do wypicia w ciągu dnia płynu zna chyba każdy. Nie mniej, nie każdy się do tych zaleceń używa. skutkiem czego okazują się omdlenia, udary słoneczne, migreny i permanentne zmęczenie. dodatkowo gorsze jest to, że część ludzi lekceważy rekomendacje o nie wystawianiu się na działanie słońca w porach, kiedy jest najostrzejsze (11-15) i właśnie wtedy „smaży” się, żeby osiągnąć wymarzoną opaleniznę. Słońce potęguje potliwość, więc dodatkowo wytracamy niezbędne do zdrowego funkcjonowania organizmu płyny. Jak je uzupełniać? Jeśli pocimy się obficie i pomimo wypijania spektakularnych ilości płynu, nadal czujemy pragnienie, to sygnał, że zaszło do zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej. A źródłem płynu w organizmie okazują się wyłącznie płyny, które wypijamy, lecz także – jadłospis. Poza wodą, w upalne dni, koniecznie sięgajmy, m.in. po soki z owoców i warzywne, owoce i jarzyny, produkty pełnoziarniste, które uzupełnią potas, sód, wapń, magnez, ale także błonnik, fosfor, mangan i żelazo.Substancje te wpływają na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, niektóre z nich pomagają zapobiec odwodnieniu.  WHO – Światowa instytucja organizmu zaleca spożywać 400 g owoców i warzyw dziennie (jedną z porcji warzyw albo owoców może być świeży sok, ok. 200 ml). Ale latem zaleca się jeść ich dodatkowo więcej. można wzbogacić w nie każdy posiłek. świetnym pomysłem na śniadanie o takiej porze, okazują się na przykład koktajle owocowo-jogurtowe albo tak zwane smoothies, czyli zmiksowane owoce z ziarnami, jak płatki z płatków owsianych, ryżowe czy zarodki pszenne. Wypijając taki koktajl nasycimy żołądek i wzbogacimy jadłospis o drogocenne płyny i minerały. Na drugie śniadanie, ideałem przy tej temperaturze, jest sałatka z owoców albo po prostu świeże owoce. Świetnie się sprawdzają arbuzy, które składają się w 92 procent z płynu i pomimo, że słodkie – okazują się niskokaloryczne (ok. 30 kcal/100 g). Zawierają potas, wapń, magnez, żelazo i sód. W menu obiadowym ; zabraknąć warzyw. Najprostszy posiłek, to ziemniaki z koperkiem, jajko ugotowane albo sadzone i do tego gotowany kalafior albo fasolka szparagowa. Uzupełnią płyny i ochłodzą w upał zupy – chłodniki takie, jak chłodnik litewski Jak nie odwodnić się w czasie upałów? z buraczków, chłodnik ogórkowo-jogurtowy albo hiszpańskie gazpacho (chłodnik z pomidorów). upały  a  odwodnienie  Do tego będą wystarczające grzanki albo kromka rześkiego pełnoziarnistego pieczywa. A co pić? Soki doskonale uzupełniają płyny w organizmie. Dodatkowo dostarczają ogromne ilości substancji mineralnych – zaleca się zwrócić uwagę na potas, szczególnie ważny w kontekście równowagi sodowo-potasowej, jak także całościowej równowagi elektrolitycznej w organizmie człowieka. Przy tym nie zawierają żadnych substancji konserwujących, barwników, ani żadnych sztucznych dodatków, a soki z owoców także co więcej cukru. Czego stronić od, żeby się nie odwodnić? w szczególności niebezpieczny latem jest alkohol, który na organizm oddziałuje odwadniająco. Niestety, zimne piwo w gorący dzień, to nie jest najmocniejszy pomysł, żeby ugasić pragnienie. Owszem, początkowo powinno nam się wydawać, że ugasiliśmy pragnienie, ale po momencie zwiększy się ochotę na następne i następne piwo. Zły wpływ na zawartość płynu w organizmie, także na równowagę elektrolitową mają mają także napoje diuretyczne, czyli nasze ulubione: kawa i herbata (także zielona). Nie dość, że wypłukują magnez, potas i żelazo – dlatego po wypiciu kawy mamy poprzez chwilę energię, a po pewnym czasie odczuwamy jej spadek – to dodatkowo pomagają moczopędnie. Dla zagorzałych fanów kofeiny istnieje rozstrzygnięcie - na każdą szklankę wypitej kawy czy herbaty, wypijamy szklankę płynu. Może być mineralna albo standardowa, przegotowana. Popijając kofeinę czy herbatę wodą, uzupełniamy niedobory. Na koniec, dlaczego woda jest niezbędna, by nasz organizm funkcjonował prawidłowo: - to środowisko dla dużej grupie procesów metabolicznych w ustroju – jest konieczna do zajścia złożonych odpowiedzi chemicznych, to środek transportu dla licznych składników: tlenu, enzymów, hormonów, składników odżywczych, razem z wodą usuwane okazują się toksyczne produkty przemiany materii; - bierze udział w procesach trawienia – jest podstawowym składnikiem enzymów trawiennych, umożliwia formowanie kęsa pokarmowego i wchłanianie składników odżywczych z przewodu pokarmowego; - reguluje temperaturę ciała –

ochrania organizm przed przegrzaniem poprzez usuwanie

FormExplode Recenze

nadmiaru ciepła razem z później. Na podstawie norm uwzględniających zawartość wystarczającego spożycia kobiety powinny dostarczać średnio 2 l, a faceci 2,5 l substancji na 24 h. Moje siostrzenice klika dni temu wylądowały w szpitalu – powalił je rotawirus, który dość szybko bywa – szczególnie małe pociech – doprowadzić do odwodnienia. Tak też się stało w przypadku dziewczynek, które nie nadążyły z piciem i dysproporcje alt2 wody mineralnej przyjmowanej do zwracanej były spore. ; odwodnienie organizmu? Jest to taki etap organizmu, w którym zawartość wody mineralnej jest mniejsza od jej ilości koniecznej do jego funkcjonowania. Niemowlęta i pociech okazują się szczególnie narażone na odwodnienie, ponieważ mają procentowo więcej wody mineralnej w organizmie niż dorośli. Kiedy może dojść do odwodnienia? przeważnie organizm się odwadnia przy wymiotach i biegunce. Ale pamiętaj, że wodę przegrywa się także z moczem, obfitym później, płaczem i podczas oddychania. Dlatego ważna jest rozwaga matek i ojców podczas upałów. Wysoka temperatura potęguje utratę substancji i wtedy naszym zadaniem jest pilnować, by pociech brały odpowiednią ich porcję. Poza tym pociech wielokrotnie w trakcie zabawy po prostu zapominają o piciu! Jak rozpoznać odwodnienie? Początkowo odwodnienie przebiega bez objawów. zaalarmować nas powinien fakt, że dziecko nie piło od dłuższego okresu. następnie występuje intensywne pragnienie i przesuszenie w ustach. ulega zmianiom zachowanie malucha – może być senny, rozdrażniony, płaczliwy. Gdy ubytek wody mineralnej potęguje się, mogą pojawić się zawroty głowy, osłabienie, zmniejszona porcję oddawanego moczu. Gdy odwodnienie jest poważne, jest widoczne także na cerze potomka, która przegrywa swoją elastyczność (po uszczypnięciu i puszczeniu pozostaje fałdka, która dość powoli znika). O dalszym ciągu nawet nie piszę… po prostu nie możemy do tego dopuścić! Zawsze, jeśli podejrzewasz u własnego potomka odwodnienie, jak najprędzej skontaktuj się z lekarzem pediatrą, ponieważ może to zagrażać życiu. Ile powinno pić dziecko? Znalazłam informację o tym, że zgodnie z zaleceniami żywieniowymi powinno to być 100 ml na każdy z pierwszych dziesięciu nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów ciała, 50 ml na każdy z kolejnych dziesięciu i 20 ml na każdy kilogram powyżej 20 kg. Czyli dziecko ważące 23 kg powinno w ciągu doby wypić minimum 1560 ml substancji. Co dawać do picia? najdogodniejsza jest niskozmineralizowana woda mineralna bez co więcej substancji smakowych i cukru. więc soki warzywne, z owoców (najdogodniej te samodzielnie wyciśnięte), woda z sokiem, kompoty, koktajle, smoothies. Jeśli dziecko nie przepada za piciem – opłaca się mu urozmaicać napoje. Pamiętaj, że wodę zawierają też jarzyny i owoce – najwięcej mają jej w sobie arbuzy (ponad 90%), truskawki, grejpfruty, melony, brzoskwinie, pomarańcze, morele, śliwki, ogórki, sałata, pomidory itp. Płyny da się dostarczać też, przygotowując zupy, sosy na bazie alt3 jogurtu czy owoców. Niemowlętom karmionym wyłącznie piersią nie trzeba w upał dodatkowo dawać niczego do picia. istotne jest mimo wszystko, by mogły pić tak wielokrotnie, jak mają na to ochotę! Pamiętajcie, że pociech trzeba wszystkiego nauczyć, wszystko pokazać, nad wszystkim czuwać i dopilnować. Mówmy o tym, jak istotne jest picie, stawiajmy im pod nosek kolorowy kubek/ bidon z płynem i sami dawajmy pozytywny przykład. Wysoka temperatura i suche powietrze wymagają uczucie pragnienia. Czy standardowa woda trzeba by odpowiednio nawodnić organizm? Jak bywa z powszechnymi skokami i słodkimi napojami? Pamiętaj o regularnym nawadnianiu Cz wiesz, że uczucie pragnienia świadczy o 5 % odwodnieniu? Jeśli zakres odwodnienia zwiększy się o następne kilka procent może być ono szczególnie niebezpieczne i skończyć się przymusową wizytą w szpitalu. Dlatego tak ważne bywa pamiętanie o regularnego transportowania wody mineralnej, aby nie dopuścić do tej sytuacji. Dbajmy i troszczmy się ; o  siebie, lecz także o najbliższych. Osoby starsze i najmłodszych okazują się więcej wrażliwe i prędzej się odwadniają i trudniej powrócić im do stanu normalności. rezultaty odwodnienia

Należy pamietać, że nasze ciało potrzebuje h2o do prawidłowego funkcjonowaniajak  się  nawadniać,

ostatecznie jest ona mniej więcej 70% masy naszego ciała. i, wspomnianym wyżej, objawem początków odwodnienia bywa uczucie pragnienia, nastepnie występuje suchość w ustach. Niektórzy obserwują także spadek jędrności i suchość naskórka. Wraz ze wzrostem odwodnienia spada kondycję organizmu. taka osoba bywa osłabiona, nie ma siły wykonywać prostych skutków, nie może się na niczym skupić i skupić. następnie mogą pojawić się bóle i zawroty głowy, a także omdlenia. Dlaczego tak się dzieje? Podczas upałów organizm używa różne działania mające w zamiarze obniżenie i unormowanie własnej ciepłoty. Jednym z nich bywa pocenie się. Dużym minusem tego mechanizmu bywa ; utrata h2o, ale także i substancji mineralnych. Zaburza to równowagę wodno-elektrolitową w organizmie i wpływa na na osłabienie mięśni, w tym także serca. To właśnie ze względu na osłabioną pracę serca odwodnienie bywa tak niebezpieczne i nie należy go ignorować. Copić podczas upałów? eksperci i żywieniowcy stawiają na wodę. jednak sięgając po butelkę należy dokładnie przeczytać etykietę ze względu na to że woda wodzie nierówna. Podczas upałów najdogodniej wybierać h2o średnio i wysoko-zmineralizowane, ze względu na to że dostarczą one elektrolitów alt4 traconych razem z później. zaleca się zwrócić uwagę na jonu sodowe. W codziennej diecie unikane mimo wszystko podczas upału jak zwłaszcza wskazane ze względu na dobre, w tym przypadku, zatrzymywanie h2o. Aby uatrakcyjnić odczucie smakowe h2o można dodać do niej sok lub plastry cytryny, ogórka, miód, owoce, imbir lub miętę. Soki i słodkie napoje okazują się niewskazane podczas upałów.

Wysokie stężenie cukru powinno działało odwadniająco

, ze względu na to że woda powinno wyciągana z komórek, aby obniżyć stężenie cukru. Jeśli chcesz napić się soku owocowego wskazane bywa jego rozcieńczenie w aktu 1:1 z wodą mineralną. W upalne dni opłaca się powiększyć także spożycie warzyw i owoców, które składają się przede wszystkim z h2o. Można je przygotować w postaci zupy lub koktajlu Ciepłe czy chłodne? z wyjątkiem rodzaju płynu pitego podczas upałów szczególnie ważna bywa także jego temperatura. W ciepłe i upalne dni większość sięga po chłodne napoje mając nadzieję na błyskawiczną ochłodę i orzeźwienie. jednak bywa to uczucie chwilowe. Pijąc zimny napój nieznacznie spada temperatura ciała. Organizm  w celu zachowania równowagi w tym sytuacji uruchamia działania obronne przed większym jej spadkiem. W trakcie tych procesów generowane bywa ciepło, które podniesie temperaturę ciała do 36,6 stopni  i poprzez które upał powinno dodatkowo więcej dotkliwy. mądrze bywa wykorzystać odwrotną reakcję w celu ochłodzenia. Pijąc ciepłą herbatę lub ; zwiększy się temperatura    i organizm sam od środka ; ochładzał, aby zapobiec przegrzaniu. także ile pić podczas upałów? rekomendacje żywieniowe dają, że w czasie upału należy wypić mniej więcej 2 litry wody mineralnej. okazuje się to mniej więcej 8 szklanek stołowych. Ich picie należy rozłożyć równomiernie w czasie. Wypicie całości naraz nie pomoże, a wręcz może zaszkodzić. organizm człowieka nie ma potrzeby magazynowania h2o, dlatego trzeba wypić jej na zapas. dość ważny bywa też sposób picia. Nie pij w joggingu.  najrozsądniej stań lub usiądź w cieniu chwilkę odpocznij i napij się na spokojnie. Aby skutecznie się nawadniać dodatkowo pij przynajmniej pół kubka zarówno przed jak także po dowolnym wysiłku lub męczącej skutków Wysoka temperatura i świecące słońce to dla organizmu spore wyzwanie, dlatego próbuj jak zwłaszcza ułatwiać taki okres. Pamiętaj o regularnej podaży wody mineralnej, by bez większych dolegliwości funkcjonował nawet w tak ciężkich warunkach pogodowych.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness