Jak wybrać model roweru? Na to zwróć uwagę!

Jak wybrać model roweru? Na to zwróć uwagę!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Kupowanie roweru to niełatwa kwestia...jak  wybrać  rower

Postaramy się w jednym artykule przedstawić całą skondensowaną wiedzę na temat selekcjonowania roweru. Osoby zainteresowane zgłębieniem wiedzy na temat konkretnych zagadnień sprzętowych (np. typ roweru, osprzęt, hamulce, amortyzator...) odsyłamy do artykułów dotyczących danego tematu (działo sprzęt). Dzięki temu unikniemy przedzierania się poprzez drobiazgowo opisane tematy takie jak np. typy hydraulicznych hamulców tarczowych czy tez rodzaje amortyzatorów. kupu powinniśmy pomyśleć do czego będziemy wykorzystywać nowy pojazd. W zależności od tego warunku, możemy wybrać typ roweru oraz jego klasę. Obecnie możemy napotkać się z kilkunastoma rodzajami rowerów. szczegółowo ten temat omawiamy w dziale sprzęt/ rodzaje rowerów. W 90% przypadków będziemy jednak wybierać pomiędzy czterema typami rowerów: na rowerze górskim - obecnie (cały pora dodatkowo) najpopularniejszym typem roweru w Polsce na rowerze crossowym - świetnym do przejażdżek w parkach oraz poza miastem na rowerze miejskim - idealnym do poruszania się w miejskiej dżungli na rowerze trekkingowym/turystycznym - przeznaczonym turystyki rowerowej Podana poniżej specyfikacja bywa wyłącznie orientacyjna. Nie ma wyraźnej granicy między modelem górskim a miejskim, oraz trekkingowym. W pewnych zakresach zwroty te pokrywają się. trzeba, że do modelu górskiego dołożym roweru kupić" src="a" />y błotniki, światełka, bagażnik a już musi to nasz miejski rower, na którym dodatkowo możemy wyruszyć w wielomiesięczną wyprawę. jak można dostrzec z tego zestawienia w szczególności ponadczasowym modelem bywa ... właśnie model Rower to nie dzieło sztuki - to akcesorium, które ma służyć określonemu celowi - dojazdom do obowiązkach, startom w wyścigach albo rekreacji. Wydać powinniśmy dokładnie tyle sposobów finansowych, ile trzeba na rower nadający się do naszych zastosowań. Nie ma co przepłacać - droższy rower nie zrobi z nas lepszych rowerzystów oraz nie polepszy naszej kondycji. nie wolno przesadzić w żadną ze stron. za bardzo tani rower, zwłaszcza dla osoby intensywnie jeżdżącej, musi nieustannym źródłem kłopotów. Szybko zużywające się części, niespodziewane awarie, notoryczne wizyty w serwisie. za bardzo tani rower może okazać się droższy w użytkowaniu od tego który kosztuje więcej w dniu zakupu. warto o tym

przyswoić, gdy zdecydujemy się na kupno naszego wymarzonego roweru.modele  rowerów

Ile zatem dokładnie przygotować sposobów finansowych? Jeżeli rower musi nam służył okazjonalnie oraz zdecydujemy się na nowy sprzęt to 1000-1200 zł. zupełnie trzeba. Używany jednoślad spokojnie kupimy nawet za alt2 400-500 zł.. Do więcej regularnego użytkowania, więc w złą pogodę, zaleca się dodać oraz za 1300-2000 zł. odszukamy rower przygotowany już poprzez fabrykę do owej eksploatacji. Pojazd posiadał musi więcej trwały oraz odporny na zasady pogodowe osprzęt. Oczywiście używane rowery więc oraz w tym przypadku będą o wiele tańsze. O ile? reguły nie ma oraz bywa zależne to od wieku oraz stanu roweru. Rowerzyści zamierzający jeździć intensywnie albo startować w mistrzostwach, muszą niestety wydać najwięcej. Oni jednak z reguły sami doskonale wiedzą ile oraz za co płacą. Nie dziwią więc ceny rowerów zaczynające się od 3 tysięcy zł.. zwiększonej granicy sumy jaką trzeba przeznaczyć na wyczynowy rower w regule nie ma... Cóż, najlepsze części oraz technologia po prostu może kosztować. warto dodatkowo powiedzieć słówko o jednej, dość istotnej cesze rowerzysty, mającej wpływ na przedział cenowy roweru - masie cyklisty. Jeżeli jesteśmy prawidłowo zbudowanym mężczyzną, ważącym sto niepotrzebnych kilogramów albo więcej, nasz rower musi musiał być wytrzymalszy, a więc więc droższy. Kilka stówek ekstra, zwłaszcza wydanych na lepszej jakości części budujące koła (mocne obręcze oraz szprychy) na pewno z czasem się zwrócą. Zainteresowanych większą liczbą więcej alt3 szczegółowych informacji zachęcamy do przeczytania naszego przewodnika tematycznego o tym ile sposobów finansowych
 

wydać na rower oraz co trzeba kupić  Jaki typ roweru kupić?

Przede wszystkim dostosowany do naszych potrzeb. Nie ma najmniejszego sensu wybierać Rowery trekkingowe okazują się przeznaczone specjalnie do tego osobom zamierzającym przemierzać obfite odległości w trakcie swoich wypraw co bywa związane odpowiednim wyposażeniem takiego roweru. Co zatem powinien posiadać wspomniany wcześniej typ roweru, aby skutecznie oraz łatwo przemierzać obfite dystanse oraz zabrać niezbędny ekwipunek na nasze wyprawy? Jaki kąt nachylenia powinien posiadać rowerzysta? Czy powinniśmy wybrać model z ramą stalową, aluminiową czy karbonową? Na której klasy osprzęt powinniśmy się zdecydować? Na te oraz inne pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym przewodniku. Zanim mimo wszystko przejdziemy do odpowiedzi, zobaczy najpierw jak wygląda rower trekkingowy:   Rowery trekkingowe rewelacyjnie są odpowiednie do wyruszenia w dalekie wyprawy dlatego też ich nieodłącznym wyposażeniem okazują się bagażniki rowerowe, które okazują się przystosowane do montażu sakw rowerowych. Przeważnie bagażnik umiejscowiony bywa nad tylnym kołem, jednakże aby powiększyć ładowność niekiedy możemy napotkać rowery posiadające bagażniki na przednim widelcu. Wprawdzie nie zamontujemy tam tak wielkich sakw jak na tylne alt4 koło, niemniej mimo wszystko opcja ta pozwoli zabrać następne rzeczy oraz równomiernie rozłożyć masę bagażu na całym rowerze. Kupując rower trekkingowy trzeba bywa wytargować następne akcesoria takie jak torebki podsiodłowe czy multitool. Takie gadżety na 100% przydadzą się w przyszłości oraz jeśli ich nie otrzymamy razem z na rowerze, można być pewni, że prędzej czy później będziecie musieli wydać na nie następne oszczędności.   Dwoma materiałami, które powinniśmy uwzględnić przy kupnie roweru trekkingowego bywa stal oraz aluminium. analizuję, że nie trzeba bywa lokować środki finansowe w ramy karbonowe, ze względu na to że okazują się o dużo droższe oraz ewentualna naprawa w mniej cywilizowanych rejonach świata może być więcej problematyczna. Jeśli pęknie nam rama, najprościej okaże się nam znaleźć kogoś kto zespawa nam ramę stalową. Dodatkowo podczas przewozu rowerów z ramami karbonowymi będziemy musieli je dokładnie zabezpieczyć. Z praktyki wiem, że obsługa lotniska nie pieści się z paczkami oraz nawet dobrze zabezpieczony rower po wyjęciu z kartonu może posiadać nowe zarysowania. Ramy aluminiowe będą lżejsze od ich stalowych odpowiedników oraz wydają się być kompromisem pomiędzy łatwością naprawy oraz wagą.  

 

Zobacz też 

Opinie o EcoSlim

Opaski Tyvek


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness