Jak zdrowo przytyć? Wypowiedź dietetyka!

Jak zdrowo przytyć? Wypowiedź dietetyka!

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Przede wszystkim nie wierzyć w porady takich jak: jedz smalec,chipsy,hot-dogi.jak  przytyć  w  zdrowy  sposób

Nie trenuj. Pij napoje z cukrem i gazowane. Nie trzeba codziennie stołować się w restauracjach takich jak McDonald’s, objadać słodyczami, przepijać to wszystko słodkimi, gazowanymi napojami i zupełnie zrezygnować z ćwiczeniach. W taki sposób prędzej zrujnujemy sobie zdrowie niż racjonalnie przybierzemy wagę. Przede wszystkim zdiagnozować przyczynę niedowagi. Niedowaga jako skutek utraty masy ciała może być objawem: - dolegliwości pasożytniczych, - zaburzeń wchłaniania czynników pokarmowych – zespół jelita drażliwego, nieswoiste stany zapalne jelit - zaburzeń endokrynologicznych (np. nadczynności tarczycy-fT3 i fT4-hormony wydzielane poprzez tarczycę- wysoki dawkę ) .Zdrowa i odpowiednio rozwinięta tkanka tłuszczowa okazuje się jednym ze źródeł hormonów estrogenowych. - dolegliwości metabolicznych (cukrzyca takich jak 1 – insulinozależna okazuje się związane między innymi z nagła i znaczną utratą masy ciała - przed włączeniem kuracji insuliną). - nowotwory i ich kuracje - gruźlica - przyczyny genetyczne - stres, zmartwienia Co jeść aby nie roztyć się a przytyć? Przede wszystkim artykuły odżywcze , które w niewielkiej ilości dostarczają dobrych kalorii. By przytyć i nie stracić kondycji nie trzeba przyjmować ogromnej ilości dań, spożywać dużo słodyczy i tłustych pokarmów, bo to może prowadzić do dyspepsji, wzdęć i wymiotów. dieta powinna łączyć artykuły zdrowe i jednocześnie pełne kalorii i w zwłaszcza szczególnym stopniu uwzględniać węglowodany, które przekształcają się w tkankę tłuszczową, zdrowe oleje i odżywcze białko. Przede wszystkim nie jedynie co jeść ; jak jeść!- Jeść konsekwentnie, każdego dnia trzy podstawowe posiłki plus 2 albo trzy dodatkowe posiłki przekąskowe. trzeba pomijać żadnego z dań. poprzez rozszerzenie dieta wysokokaloryczna nie trzeba być niezdrowa, pod warunkiem, ze pozostanie odpowiednio zaplanowana. ta dieta dostarcza organizmowi potrzebnych produkty odżywczych oraz wywołuje wzrost tkanki mięśniowej. Zalecana bywa dla ludzi z niedowagą, które chciałyby odzyskać zdrową wagę. dieta wysokokaloryczna dostarcza organizmowi ponad 2500 do 3000 kcal oraz posiada nadwyżkę kalorii w seksualnego do zapotrzebowania specjaliści ds. żywienia okazują się zgodni, że najlepszym środkiem na zagwarantowanie sobie odpowiedniej ilości czynników odżywczych bywa spożywanie różnych składników, zwłaszcza... dieta wysokokaloryczna umożliwia przytyć od pół do kilograma w ciągu tygodnia, Jak przytyć w zdrowy sposób? gdyż sprawniejsze wagę może odbić się negatywnie na zdrowiu. By organizm dostał potrzebne kalorie, należy zjadać takie dodatki jak żółtko, śmietanka czy mleko w proszku. Posiłki należy jeść regularnie, dostarczając swojemu organizmowi białko oraz energię. Najlepszym sposobem bywa jedzenie pięciu potraw dziennie oraz ostatniego, szóstego przed snem. istotne, by menu ; wysokokalorycznej zawierał wszystkie zespołu składników. Natomiast z cukrem oraz słodyczami

należy uważać oraz wprowadzać je do diety z rozwagą.jak  przytyć  zdrowo  i  szybko

Węglowodany jasne to glukoza oraz fruktoza, które znajdują się w owocach oraz nektarach owocowych. Kalorie dostarczamy organizmowi poprzez węglowodany złożone. wielka ich dawkę bywa w kaszach, ryżu, kartoflach, jasnym oraz z pełnego ziarna pieczywie. Białko musi być pochodzenia zwierzęcego. Jadamy ryby, mięso wołowe oraz drobiowe. Przy nabiale oraz produktach mlecznych możemy sobie pozwolić na większą zawartość tłuszczu. Przy przygotowywaniu potraw mamy pełną dowolność w technikach przyrządzania posiłków, pieczenia oraz obsmażania. Polecane wideo:Co jeść, żeby przytyć? Dzień pierwszy zaczynamy od omletu z 2 łyżek mleka oraz 2 jajek z szynką oraz 3 łyżkami groszku. Do omletu zjadamy dwie kromki razowego pieczywa z margaryną. Na drugie śniadanie pijemy szklankę mleka oraz jemy kanapkę drożdżową z serem. Na posiłek gotujemy zupę pieczarkową z lanym ciastem zabielaną śmietanką. Drugie danie to mintaj z połową woreczka ryżu oraz surówką z marchwi, kiszonej kapusty oraz jabłka. Na podwieczorek mamy budyń o ulubionym smaku z 4 herbatnikami w czekoladzie oraz szklanką soku owocowego. Na kolację jemy 3 placki ziemniaczane zapiekane z mozzarellą oraz pomidorem. Przed snem trzeba zjeść dodatkowo pół grahamki z masłem orzechowym. Śniadanie w drugim dniu to miseczka płatków z mlekiem, bułka z masłem, papryką oraz twarogiem. Na drugie śniadanie zjadamy 2 tosty z serem żółtym, pomidorem oraz szynką oraz pijemy szklankę soku z pomidorów. Na posiłek pierwsze danie to zupa pomidorowa z ryżem zabielana śmietanką, natomiast drugie to pieczone udko z drobiu z ziemniakami oraz surówką z czerwonej kapusty. Na podwieczorek możemy zjeść serek homogenizowany z waniliowymi wafelkami. posiłek wieczorny to jogurt z owocami oraz orzechami. Na koniec dnia jemy dodatkowo pół grahamki z miodem. Dzień trzeci zaczynamy od dwóch alt2 parówek z dwiema bułkami z masłem, twarogiem oraz pomidorem. Do tego wypijamy szklankę soku bananowego. Na drugie śniadanie mamy mniej więcej 15 truskawek ze śmietaną oraz cukrem. Na posiłek przygotowujemy zupę jarzynową z makaronem oraz kopytka w sosie pomidorowym. podwieczorek to jogurt z bananem oraz kiwi oraz kromka pieczywa z masłem. Na kolację mamy trzy naleśniki z serem białym oraz sok owocowy. Przed snem wypijamy szklankę kakao. Koleżanki Ci zazdroszczą. Denerwują się, kiedy Ty zjadasz następną tabliczkę czekoladowych przysmaków, a one zastanawiają się czy zjeść liść sałaty, czy może zaszaleć i skusić się na różyczkę brokuła. A jakże chętne okazują się do komentarzy, kiedy chwalisz się karnetem na siłownię: „po co, obecnie to w ogóle znikniesz?!”, „już obecnie nie posiadasz za pisiont groszy kobiecych kształtów, co tylko jak będziesz ćwiczyć!11!!11!!!!”, „Ty się odchudzasz?! a z czego?!”. bo przecież być na diecie i ćwiczyć okazuje się tożsame ze schudnięciem… Jeśli się zgadzasz, pozwól, że wyprowadzę Cię z błędu. Trenin O co chodzi? Upraszczając: nie masz ochoty zrzucić a jedynie wyrzeźbić ciało. Żeby to okazuje się możliwe musisz podkręcić przewagę treningu siłowego (ciężarki, swoje ciało jako obciążenie, zajęcia z taśmami, ćwiczenia na maszynach) nad aerobowym (bieżnia, orbitrek, rowerek, ergometr/wiosła, gimnastyka, zumba). Trening aerobowy służy zwłaszcza zrzucaniu ;, co u Ciebie byłoby efektem wręcz niepożądanym. Trzy treningi w tyg. to optymalne postanowienie. dodatkowo raz podkreślę – nie bój się nagłego rozrostu tkanki mięśniowej od pomachania ciężarkami czy sztangą. Genetycznie uwarunkowany % udział tkanki mięśniowej okazuje się o mnóstwo niższy u niewiast niż facetów, podobnie jak dawkę głównego męskiego hormonu, który ma własny udział w konstrukcji masy mięśniowej. Zobrazuję Ci to tak: modelki high fashion trenują aerobowo, aniołki Victoria’s Secret siłowo. obecnie rozumiesz? Odżywianie mimo pozorom nie chodzi o to, żebyś spożywała to co zwykle + zestaw powiększony gratis. definitywnie chcesz przytyć, a nie roztyć się czy nabawić cellulitu i oponki na brzuchu. Jakość masy, której nabierzesz poprzez zwiększenie przyswajanych kalorii okazuje się zależna od tego z jakich składników te kalorie będą  pochodzić. Będąc na kalorycznym plusie przy produktach niskiej jakości, fast foodach i słodyczach przytyjesz, ale na brzuchu, alt3 tyłku w boczkach i zdobędziesz nowego przyjaciela – cellulit. Domyślam się, że to nie tego oczekujesz. Chcesz zapewne zostać fit, zamiast skinny.

Jeśli nie posiadasz kłopotów z nerkami albo wątrobą, swobodnie możesz podkręcić  

każdego dnia spożycie białka i wtedy dolną granicą okazuje się właśnie 1,5 g/kg masy ciała. przykładowo, jeśli ważysz 60kg: 60kg x 1,5g białka =  przynajmniej 90g białka dziennie. Dostarczenie odpowiedniej ilości białka diecie podczas procesu treningowego umożliwia maksymalny wzrost tkanki mięśniowej. Jeśli zapomnimy o białku diecie to zamiast budować nowe mięśnie, będziemy sukcesywnie pozbywać się starych. Jeśli odczuwasz, że możesz mieć problem ze zjedzeniem ogromnych ilości białka (chociaż nie musisz przy tak niewielkiej masie ciała), możemy pomyśleć o wspomagaczu – odżywce białkowej. Większość z nich smakuje jak pyszne szejki, dostarcza mnóstwo białka i nie przynosi żadnych skutków ubocznych. Nie myl tego ze sterydami, bo nie ma z nimi nic wspólnego. Uznaj to po prostu za jedną z rodzajów transportu organizmowi tego, czego potrzebuje. Choćbyś chciała to nie obudzisz się na drugi dzień jak Robert Burneika :). Śniadania Śniadanie zakoduj sobie jako bombę kaloryczną zasobną w węglowodany. Zawsze korzystniejszymi węglowodanami okazują się złożone, bo energia z nich uwalniana służy nam na dłużej. Zawierają je produkty takie jak płatki z płatków owsianych, pełne zboża, jarzyny strączkowe, kartofle, większość warzyw. Ale spokojna skroń, węglowodany jasne występujące w owocach też się przydają, bo dość szybko dostarczają organizmowi energii. Należy się wystrzegać tych, które okazują się występujące w produktach mocno przetworzonych. Z resztą im mniej przetworzony preparat, tym dobrze. Owsianka – na mleku, jogurcie bezpiecznym z ulubionymi owocami Musy na bazie jogurtu normalnego z dodatkiem otrębów Jajka pod każdą postacią – jajecznica, omlet, fritatta… Białko występujące w jaju kurzym to zwłaszcza odżywcze białko z każdych naturalnie dostępnych Wcinaj mięcho! wołowina, kurczak, indyk, ryby (dobrze morskie) okazują się jak zwłaszcza wskazane. Umówmy się, że 120 g w porcji to przynajmniej. Do obiadu mile widziane makarony (dobrze z mąki durum), ryż, jarzyny (okazują się też mrożone, ale więcej witamin dostarczą świeże), sałatki z sosami na bazie gęstego jogurtu normalnego (Bakoma produkuje świetny!). Nie okazuje się to zwłaszcza alt4 istotny posiłek dnia, ale dobrze uzupełnić nim makroskładniki (zalecane ilości dziennego spożycia białek, tłuszczów czy węglowodanów). Możesz po prostu potraktować go jako w pełni „Twój” posiłek i spożywać zgodnie z dotychczasowymi przyzwyczajeniami. Ja o takiej porze dnia nie lubię jeść białkowych rzeczy, zwłaszcza kuszące wydają mi się różne koktajle, musy, przeciery. Żeby oprócz węglowodanów prostych dostarczyć czegoś innego organizmowi dobrze dodać migdały, wiórki kokosowe albo dowolne orzechy. Pod koniec dnia możesz poszaleć z białkiem – biały twaróg na różne sposoby, serek wiejski z dodatkami.

To wszystko z dodatkiem pieczywa orkiszowego,

ulubionych warzyw i okazuje się super. Zamienniki + ogólniki Przede wszystkim świetnie wymienić zwykłą sól na sól niskosodową (dostępną w aptekach czy sklepach ze zdrową pożywieniem w cenie mniej więcej 6zł/500g). Wysoka zawartość sodu w soli sprawia, że organizm zatrzymuje w sobie wodę, co okazuje się czynnikiem sprawczym powstawania cellulitu. Jednocześnie nadużywanie zwykłej soli pobudza niebezpieczeństwo wystąpienia dolegliwości układu krwionośnego. W przypadku jogurtów nie dobrze iść na łatwiznę – te smakowe, dostępne w sklepach, własny kolor zawdzięczają koszenili – barwnikowi spożywczemu uzyskiwanego z gotowanych owadów. Szerzej znany jako E-120. Lepszą opcją okazuje się jogurt prawidłowy z dodatkiem owoców, miodu czy dżemu. Napoje gazowane czy „soki” to nie idealny pomysł. Jedyne czego dostarczają to jasne. wit. rzekomo trwające w nektarach to w przewadze zabieg marketingowy – okazują się to na tyle nietrwałe substancje, że podczas procesu technologicznego okazują się pozbawiane swoich właściwości. Zdecydowanie dobrze zaopatrzyć się w sokowirówkę albo wyciskarkę do cytrusów. No i odczucie smakowe nie do pobicia! Smaczne koktajle trzeba robić w zwykłym blenderze. Przede wszystkim jedz wyłącznie czyste, jakościowe, jak zwłaszcza świeże menu. Im więcej świeżej pożywki, niepoddanej obróbce termicznej, tym więcej enzymów, witamin i składników mineralnych dostarczymy organizmowi. Ogranicz to, co przetworzone (słoiki, puszki, proszki). Słodycze dodatkowo należą do takiej zespołu, ale z racji Twoich wymagań (nie masz ochoty redukcji) nie musisz rezygnować z nich zupełnie, grunt, żebyś była uszczęśliwiona! Zwiększona dawka białka może zaburzać równowagę kwasowo-zasadową człowieczego ustroju. Żeby zniwelować niechciane efekty zwiększ dawka warzyw i owoców. bardzo! Banany to idealne bogactwo węglowodanów po wysiłku fizycznym (treningu).

 

Zobacz też 

FormExplode


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness