Jak ćwiczyć z dzieckiem? Czyli plan treningowy dla mam!

Jak ćwiczyć z dzieckiem? Czyli plan treningowy dla mam!

Redakcja

2017-08-03

brak komentarzy

Aktywność fizyczna młodej mamy…

nie można? Wszystko się da! A jeśli wydaje ci się, że nie, przypomnij sobie, jak ostatnio miałaś energię na coś słodkiego, a domu nawet kostki słodyczy… Dało się? No zapewne! Wystarczyło wysłać męża do sklepu, przyrządzić coś samodzielnie lub wyciągnąć ze spiżarki niepamiętany słoik dżemu. Z ćwiczeniami bywa dokładnie identycznie! Jeśli chcesz – znajdziesz sposób, jeśli nie – tysiące wymówek.trening  z  dzieckiem A przecież fajnie każdego dnia rozruszać się, żeby posiadać energię do wieczora – i to bez dożylnego podłączania się do kawy! Spróbujesz? 1. Wykorzystaj naturalną aktywność potomka. Ok, potomka poprzez pierwsze pół roku nie szczególnie bywa aktywne. Ale to też można wykorzystać! Noś je, ćwicząc triceps, biceps i inne mięśnie, o których nawet nie słyszałaś. definitywnie nikt nie może się pochwalić tak ładnymi ramionami, jak nowiutko upieczona rodzicielka! Możesz wyjść krok dalej i z dzieckiem w ramionach robić…

Brzuszki. Albo squat. Trening z takim słodkim obciążeniem należy do najskuteczniejszych!

Po dziesięciu powtórzeniach odczuwasz się, jakbyś zrobiła ich ze sto… Ze dojrzalszym dzieckiem bywa jeszcze łatwiej, gdyż drugie imię każdego dwulatka to „błyskawica”, a przecież w mnóstwo aktywnościach możemy (czy musimy!) uczestniczyć: pływanie, gra w piłę, jazda na rowerze czy trucht za na rowerze. Czasami trucht z na rowerze na plecach za dzieckiem. Właśnie wkraczamy w ten etap. okazuje się intensywnie, ale nie, żebym się skarżyła. Mój syn po prostu dba o kondycję mamy prawidłowo niż trenerzy kadry narodowej kiedykolwiek dbali o formę Co ćwiczyć, kiedy masz pod opieką małe dziecko? naszych chłopaków. 2. chodź. Jak najwięcej. To naprawdę świetne ćwiczenie, tym bardziej w Polsce, gdzie zazwyczaj mamy do przekroczenia setki schodów bez podjazdów! W międzyczasie krótki odpoczynek… Tfu! Przebieżka po placu zabaw. Padnij, powstań, skacz! Wnoszenie potomka na zjeżdżalnię, asekuracja na linkach, sadzanie i zdejmowanie z huśtawki. Tak, zapewne nie do zakończenia zdajesz sobie z tego sprawę, ale każdego dnia wykonujesz zbędnego „Killera”. 3. trenuj z Ewą w czasie drzemki potomka. Nie ma lepszych zestawów ćwiczeń dla młodych mam. Szybko (jeden trening to około 40 minut), ale na tyle skutecznie, że odczuwasz w mięśniach ogień. A ; posiadasz jeszcze okres na prysznic i kofeinę! 4. lub po powrocie męża z obowiązków. późnymi godzinami czy w weekendy.

Przy ulubionym serialu albo w miejsce serialu.

Ja na przykład wypuszczam chłopaków do CH („na dupeczki” – jak cieszy się mój chłopak, chociaż w efekcie jedyne dupeczki, jakie ogląda, to golonki, gdyż robi zakupy spożywcze) i śmigam w tym czasie na siłownię lub pobiegać. Po godzinie spotykamy się na parkingu. Tak, to wyłącznie godzina, a Twoja doba ma ich aż 24! Tyle samo, co doba Beyonce ;). 5. weź potomka ze sobą na siłownię. Niektóre siłownie umożliwiają zostawienie potomkajakie  ćwiczenia  z  dzieckiem  3+ w umyślnie do tego przygotowanym kąciku zabaw pod opieką wykwalifikowanej przedszkolanki. W Poznaniu bywa to na przykład Fabryka kondycji, gdzie dodatkowo w weekendy okazują się organizowane zajęcia sportowe dla dzieci pod okiem trenera. Świetna sprawa, gdyż posiadasz okres alt2 dla siebie, a przy okazji widzisz, jak Twój niemowlak bawi się z innymi dziećmi. Za rok na pewno zaczniemy z tych opcji korzystać! wyszukaj, może znajdziesz takie miejsce w własnym mieście? Nieważne jak, ważne, żeby się ruszać. gdyż każda aktywność bywa dobra! A rowerek z wpisu – rewelacja! Od zawsze mi się podobał, gdyż bywa najładniejszy na rynku. Drewniany, stabilny z solidnymi, pompowanymi kołami (zapewniającymi amortyzację), a to niemal mission impossible jeśli chodzi o pojazdy od dwóch lat. Jeśli Cię zainteresował, to najtaniej dostaniesz go tu (i w wersji dziewczyńskiej).Kask (także najwyższa półka, bezpieczny, z atestami) i mnóstwo pozostałych – tu. (Wpis był odwiedzony 4 157 razy) posiadasz małe potomek i mało okresu na zrzucenie wagi po ciąży? bywa alternatywa! trenuj z potomkiem. Filmiki fitmam podbijają sieć. lecz także w realu ta aktywność cieszy się opularnością. Młode mamy pragną w podskokach zrzucić nadwaga.

Zastanawiają się wyłącznie,

jak połączyć ćwiczenia z opieką nad niemowlakiem. Inspiracji poszukują w internecie. A w sieci da się znaleźć dużo pomysłowych mam, które znalazły na to swój patent. oraz udowadniają, że zabawę z dziećmi da się połączyć, a nawet np. trójka dość ruchliwych maluchów nie bywa przeszkodą. Pociechy okazują się zachwycone. Już z niemowlakiem da się wykonywać wszystkie jasne ćwiczenia: przysiady, skłony, a nawet brzuszki. krótkiego momentu zajęcia dla mam z niewielkimi dziećmi odbywały się w jednym z olsztyńskich klubów fitness. Olsztyńskie mamy wykonywały ćwiczenia, które da się wykonywać razem z potomkiem „wykorzystując” je jako ciężarek. Dzięki takiej aktywności alt3 miały możliwość wysmuklenia sylwetki, wspólnej zabawy z potomkiem i kształtowania więzi z maluszkiem. Niestety tymczasowo zajęcia okazują się zawieszone, bo mamy z dziećmi po prostu… ustały przychodzić. Może wiosną biegają z wózkami? Na los okazują się plany, by od września reaktywować zajęcia. — Zaczęłam przychodzić z córeczką miesiąc temu. To bywa doskonałe rozwiązanie. Nie musiałam martwić się, że muszę organizować opiekunkę, bo przychodziłyśmy razem — tłumaczy Joanna Jastrzębska, rodzicielka 1,5-rocznej Danusi. — To świetny pomysł, by wyłącznie popracować nad sylwetką, ale też doskonale poprawia humoćwczenia  z  dzieckiemr i wyzwala endorfiny. Kiedy Danusia była mniejsza, wychodziłyśmy na długie spacery. Kiedy dorosła, zaczęłam rozglądać się za inną opcją. Te zajęcia były świetne. Na pewno wrócę tutaj we wrześniu.35-letnia Dorota opowiada, że zaczęła kiedy pewnego dnia chciała przyjąć swoją ulubioną sukienkę w rozmiarze 38 i okazało się, że bywa za mała. — chłopak powiedział wtedy do mnie. Jesteś matką, urodziłaś potomek i wyglądasz prawidłowo. Zaakceptuj to. Zezłościł mnie okropnie? Rozpoczęłam ćwiczenia we własnym domu — wspomina. — Na początek poszła Mel B. Spotykałyśmy się z koleżanką i ćwiczyłyśmy, kiedy pociech miały poobiednią drzemkę. później odkryłam, że znakomitą frajdę i nam, i dzieciom, sprawia wspólne jogging z wózkiem. Założyłyśmy dres, wygodne buty i zaczęłyśmy biegać.

Myślałyśmy, że ludzie będą patrzeć na nas z dezaprobatą.

Myliłyśmy się. Stało się czyli. Na trasie czekało nas dużo pozytywnej energii i uśmiechów. A, i co podstawowe. kobiety, nie chudniecie dla męża czy chłopaka. Robicie to dla siebie. alt4 Ja dzięki temu wyrzucam z siebie cały stres, który nagromadzi się w ciągu dnia i wracam do mieszkania uśmiechnięta. Leon ma już 10 miesięcy i nasze wspólne jogging też mu się podoba. Widzę, że sprawia mu ogromną frajdę. Nie trzeba dużo, by cieszyć się wspólnymi momentami z potomkiem, a przy okazji pracować nad formą. Ja dziś bez aktywności nie wyobrażam sobie życia. Kajot   Tak z zasady prezentują się nasze treningi" - napisała w poście na Facebooku Sportsmama, znana także jako mama Tymka. i powiększa ilość: "Jeśli niewielki nie chce współpracować, wymyślam mu jakieś zabawy, a sama kończę trening". Ćwiczenia z dzieckiem wymagają kreatywności i cierpliwości, ale dzięki temu przenigdy się nie znudzą. zamiast wykonywać te same zestawy ćwiczeń trzeba je lekko zmieniać. Ćwiczenie na mięśnie brzucha? Proszę dość. Sadzamy potomek na konia na biegunach, same układamy się na plecach na podłodze. Ręce podkładamy pod głowę, nogi uginamy pod kątem prostym, kładąc stopy na kołkach przytwierdzonych do łba konia na biegunach. Lekko unosimy głowę i barki, nogami odpychamy bujaną zabawkę. Jeśli chcesz wrócić do formy po ciąży, ale nie posiadasz czasu na poruszanie się do klubu fitness, spróbuj ćwiczyć ; albo podczas spaceru z dzieckiem. Możesz skrzyknąć kilka mam - w grupie będzie prościej. Nie szukaj wymówek, wyłącznie baw się prawidłowo! Możesz inspirować się ćwiczeniami wykonywamy poprzez Sportsmamę, czyli Aleksandrę Pierończyk. To instruktorka i trenerka fitness, która po narodzinach potomka pokazała, że mama może ćwiczyć w każdych warunkach. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness