Jak gotować tradycyjnie? Poznaj  5 zasad!

Jak gotować tradycyjnie? Poznaj 5 zasad!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Rosół albo pomidorowa, do tego schabowy albo kurczak, a na deser tradycyjna  kuchnia

- szarlotka albo sernik z lukrem. Na taki posiłek możemy pozwolić sobie wyłącznie raz w 7 dniach. Nie dość, że potrzebuje dłuższych przygotowań, to dodatkowo do dietetycznych pokarmów na pewno nie należy. Ale niedzielny posiłek rządzi się swoimi prawami. trzeba jednak zweryfikować, ile kalorii pochłaniamy oraz co na temat jego składników odżywczych sądzą eksperci. Prezentujemy też zasady, którymi powinny kierować się osoby będące na kuracji. Co tego dnia pojawia się na polskich stołach? Odpowiedzi bywa mnóstwo. licznych ludzi, szczególnie młodych, stołuje się w restauracjach albo zamawia gotowe dania ;. dużo też wśród nas kuchennych poszukiwaczy, którzy odchodzą od tradycyjnej kuchni naszych dziadków. Na ich stołach goszczą dania orientalne. wzrasta też grupa wegetarian, którzy podczas tradycyjnego polskiego obiadu musieliby rodzime  dania  obejść się smakiem. Mimo tych wszystkich zmian, nadal większość Polaków serwuje to, co poprzez letnich miesięcy uważane bywa za wymagany zestaw niedzielny. No może raczej jeden z zestawów. Które dania pretendują zatem do tytułu ż 90 proc. Polaków jada codziennie ciepły posiłek, a 95 proc. z nich przygotowuje posiłek mieszkania – wynika z raportu Zachowania żywieniowe Polaków przeprowadzonego przez CBOS. Czym najchętniej się zajadamy w obiadowej porze? Czy współczesna polska kuchnia korzystnie wpływa na nasze zdrowie? W ciągu dnia, nawet po pożywnym śniadaniu, organizm powoli gubi zapasy energii, dlatego też głównym spożywaniem w jego drugiej   polska  kuchniaczęści bywa posiłek, który zwiększa poziom nam siły oraz ochoty do dalszego oddziaływania. Zanim jednak zasiądziemy do stołu, świetnie zweryfikować, jakie składniki powinny się znaleźć na naszym talerzu. – świetnie dobrany posiłek to taki, który dostarczy nam jak najsilniejszą dawkę składników odżywczych nieodzownych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju. warto zadbać o to, żeby w naszym obiadowym menu znajdowało się pełnowartościowe białko, które bywa podstawowym budulcem mięśni. Dostarczymy go naszemu organizmowi jedząc ryby, mięso z drobiu, indyka czy cielęcinę – mówi Magdalena Truchel, dietetyk oraz ekspert Mission Wraps, międzynarodowego wytwórcy wrapów. – Ważna bywa więc obecność kaszy gryczanej, brązowego ryżu albo makaronu razowego, dzięki którym spożywamy węglowodany złożone – centralny składnik energetyczny. Chociaż czasami o tym zapominamy, obowiązkowym elementem każdego obiadowego dania okazują się warzywa, które powinny Schabowy z ziemniakami i kapustą  – tradycyjny polski obiad pod lupą! zajmować połowę naszego talerza – zwiększa poziom.  Właściwie dobrane menu to podstawa naszej codziennej zabiegu odchudzającej. Jak to wychodzi w praktyce? Na posiłek kartofle z mięsem Kotlet schabowy, bigos oraz pierogi to nieodłączne elementy polskiej kuchni. Czy nadal posiłki te cieszą się dużym powodzeniem u Polaków? Jak wynika z danych GUS na polskich stołach w porze obiadowej królują kartofle z czerwonym mięsem - zazwyczaj wieprzowiną. Mięso to zjadamy w postaci tradycyjnego schabowego, kotletów mielonych, pulpetów, gołąbków czy karkówki. Zaraz po wieprzowinie prym na polskim stole wiedzie kurczak w różnych odsłonach: przyrządzony w piekarniku, obsmażany na patelni, rzadziej gotowany. Choć nie bywa to przyczyna do dumy, nadal nie możemy oprzeć się słodkim specjałom. Niestety statystyczny Polak w ciągu miesiąca zjada aż 1,5 kg cukru. Polska kuchnia kusi wieloma słodkimi obiadami takimi, jak racuchy, pierogi z serem, czy knedle z truskawkami albo śliwkami. W pospolitym menu

Polaka nadal bywa za mało bogatych w ; ryb. rodzime dania więc nie grzeszą dużą zawartością warzyw,

które nadal pozycjonowane okazują się jako nieduży dodatek do naszej zabiegu odchudzającej. Ponad połowę zjadanych przez nas warzyw stanowią kartofle, które po ugotowaniu tracą mnóstwo cennych składników odżywczych. Średnio dziennie spożywamy jedynie od 100 do 150 gramów warzyw. ta dawkę nie wystarcza na pokrycie wszystkich potrzeb żywieniowych w organizmie. Światowa instytucja kondycji zaleca spożywanie co najmniej 400 gramów dziennie warzyw oraz owoców. klasyczny polski posiłek a zdrowie Na pierwsze danie rosół z makaronem, na drugie schabowy z ziemniakami oraz kiszoną kapustą – tak może się prezentować polski zestaw obiadowy serwowany w świąteczne dni. Niektórym Polakom nadal ciężko bywa sobie wyobrazić niedzielę bez zbliżonego zestawu. Choć schabowy z ziemniakami bywa głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej, to jednak nie należy do najzdrowszych dań. Dlaczego? – najsilniejszą dietetyczną zagwozdką polskich dań bywa nazbyt wielka zawartość tłuszczu w posiłkach. Niestety tego składnika nie brakuje więc w tradycyjnym schabowym. Czerwone mięso posiada w zawartości mnóstwo nasyconych kwasów tłuszczowych, które w nadmiarze przyczyniają się do zwiększenia masy ciała oraz zwiększają zagrożenie schorzeń serca – tłumaczy Magdalena Truchel, dietetyk oraz ekspert Mission Wraps, międzynarodwego wytwórcy wrapów. – Dodatkowo panierka kotleta podczas smażenia wchłania utleniony, bezwartościowy tłuszcz z patelni, co dodatkowo więcej wpływa na jego niezdrową odsłonę – zwiększa poziom. Niestety alt2 zazwyczaj stosowaną praktyką w polskiej kuchni bywa polewanie ziemniaków tłuszczem z patelni. Takie oddziaływania zdecydowanie nie pomagają w utrzymaniu pozytywnej kondycji oraz sprawności fizycznej. Nie znaczy to jednak, że polska kuchnia to pasmo niezdrowych oraz tłustych dań. W naszym tradycyjnym menu nie brakuje tzw. bomb witaminowych tj. kiszona kapusta oraz ogórki, chłodniki, zsiadłe mleko. Dodatkowo, choć mnóstwo Polaków o nich zapomniało, to jednak tradycyjna polska kuchnia to więc smaczne oraz zdrowe ryby, które zazwyczaj serwowane okazują się w galarecie, wędzone czy gotowane. Przygotowując dania z naszej rodzimej kuchni możemy je delikatnie zmieniać, by były zdrowsze, np. w miejsce śmietany używać jogurtu normalnego, a do potraw dorzucać większą dawkę warzyw. Kreatywny oraz zdrowy pomysł na posiłek Choć mnóstwo Polaków kocha swoją kuchnię, która wabi rozmaitymi smakami, świetnie pokusić się o nowe, kuchenne inspiracje. świetnie skomponowane menu to takie, które dostarcza organizmowi wszystkich nieodzownych składników, dlatego też nie powinniśmy się ograniczać jedynie do kilku przepisów. Ciekawą oraz zdrową kulinarną odsłoną będą przepisy z użyciem wrapów. Przygotowanie wrapa bywa jasne oraz nie zajmuje dużo okresu, a sposobów na przyrządzenie obiadu bywa mnóstwo. na przykład będzie wystarczająca wrapa posmarować jogurtem bezpiecznym, dodać pokrojone warzywa, np. sałatkę, cebulę ogórek, ugotowaną cukinię, paprykę, marchewkę czy liście szpinaku. Głębię smaku uzyskamy dodając gotowaną na parze gruczoły mlekowe z indyka doprawioną przyprawą curry. Na koniec zawijamy wrapa oraz danie bywa przygotowane do spożycia. Taki posiłek to prawdziwa „bomba witaminowa”, oraz jednocześnie rozkosz dla podniebienia. Wrapy w wersji obiadowej okazują się równie pyszne z użyciem różnego rodzaju ryb, np. tuńczyka czy łososia. Aż 90 procent Polaków spożywa codziennie ciepły posiłek, a 95 procent z nich przygotowuje posiłek we własnym mieszkaniu - wynika z raportu Zachowania żywieniowe Polaków przeprowadzonego poprzez CBOS. Czym najchętniej się zajadamy w obiadowej porze? Czy współczesna polska kuchnia korzystnie wpływa na nasze zdrowie?     W ciągu dnia, nawet po pożywnym śniadaniu, organizm powoli przegrywa zapasy energii, dlatego też głównym daniem w jego drugiej części bywa posiłek, który dorzuca nam siły oraz ochoty do dalszego działania. Zanim jednak zasiądziemy do stołu, dobrze zweryfikować, jakie artykuły powinny się znaleźć na naszym talerzu. – świetnie dobrany posiłek to taki, który dostarczy nam jak największą dawkę składników odżywczych

potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju. alt3 warto zatroszczyć się o to, żeby w naszym

obiadowym menu znajdowało się pełnowartościowe białko, które bywa podstawowym budulcem mięśni. Dostarczymy go naszemu organizmowi jedząc ryby, mięso z drobiu, indyka czy cielęcinę – mówi Magdalena Truchel, dietetyk oraz ekspert Mission Wraps, międzynarodowego wytwórcy wrapów. – Ważna bywa więc obecność kaszy gryczanej, brązowego ryżu albo makaronu razowego, dzięki którym spożywamy węglowodany złożone – centralny składnik energetyczny. Chociaż czasami o tym zapominamy, obowiązkowym elementem każdego obiadowego daniu są warzywa, które powinny zajmować połowę naszego talerza – dorzuca.     REKLAMA       REKLAMA         REKLAMA   inRead invented by Teads Właściwie dobrane menu to podstawa naszej codziennej zabiegu odchudzającej. Jak to wychodzi w praktyce? Na posiłek kartofle z mięsem Kotlet schabowy, bigos oraz pierogi to nieodłączne elementy polskiej kuchni. Czy nadal posiłki te cieszą się dużym powodzeniem u Polaków? Jak wynika z danych GUS na polskich stołach w porze obiadowej królują kartofle z czerwonym mięsem - przeważnie wieprzowiną. Mięso to zjadamy w postaci tradycyjnego schabowego, kotletów mielonych, pulpetów, gołąbków czy karkówki. Zaraz po wieprzowinie prym na polskim stole wiedzie kurczak w różnych odsłonach: przyrządzony w piekarniku, obsmażany na patelni, rzadziej gotowany. Choć nie bywa to przyczyna do dumy, nadal nie możemy oprzeć się słodkim specjałom. Niestety statystyczny Polak na miesiąc zjada aż 1,5 kg cukru. Polska kuchnia kusi wieloma słodkimi obiadami takimi, jak racuchy, pierogi z serem, czy knedle z truskawkami albo śliwkami. Czytaj więcej Smaczne, lekkie, zdrowe: grillowane warzywa   W normalnym menu Polaka nadal bywa za mało bogatych w substancje pokarmowe ryb. rodzime dania więc nie grzeszą dużą zawartością warzyw, które nadal pozycjonowane są jako nieduży dodatek do naszej zabiegu odchudzającej. Ponad połowę zjadanych poprzez nas warzyw stanowią kartofle, które po ugotowaniu tracą dużo cennych składników odżywczych. Średnio dziennie spożywamy jedynie od 100 do 150 gramów warzyw. ta dawkę nie wystarcza na pokrycie wszystkich potrzeb żywieniowych w organizmie. Światowa instytucja sprawności fizycznej zaleca jadłospis co najmniej 400 gramów dziennie warzyw oraz owoców. klasyczny polski posiłek a zdrowie Na pierwsze danie rosół z makaronem, na drugie schabowy z ziemniakami oraz kiszoną kapustą – tak może się prezentować polski zestaw obiadowy serwowany w świąteczne dni. Niektórym Polakom nadal ciężko bywa sobie wyobrazić niedzielę alt4 bez zbliżonego zestawu. Choć schabowy z ziemniakami bywa głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji kulinarnej, to jednak nie należy do najzdrowszych potraw. Dlaczego? – największą dietetyczną zagwozdką polskich potraw bywa nazbyt wielka zawartość tłuszczu w posiłkach. Niestety tego składnika nie brakuje więc w tradycyjnym schabowym. Czerwone mięso posiada dużo nasyconych kwasów tłuszczowych, które w nadmiarze przyczyniają się do zwiększenia masy ciała oraz zwiększają zagrożenie schorzeń serca – tłumaczy Magdalena Truchel, dietetyk oraz ekspert Mission Wraps, międzynarodwego wytwórcy wrapów. – Dodatkowo panierka kotleta podczas smażenia wchłania utleniony, bezwartościowy tłuszcz z patelni, co dodatkowo więcej wpływa na jego niezdrową odsłonę – dorzuca. Czytaj więcej Wreszcie zrzucisz masę. Sposoby na spalanie tłuszczu poprzez cały dzień   Niestety wielokrotnie stosowaną praktyką w polskiej kuchni bywa polewanie ziemniaków tłuszczem z patelni. Takie działania zdecydowanie nie służą w utrzymaniu pozytywnej sprawności fizycznej oraz ludzkiego ustroju. Nie oznacza to jednak, że polska kuchnia to pasmo niezdrowych oraz tłustych

potraw. W naszym tradycyjnym menu nie brakuje tzw. bomb witaminowych tj. kiszona kapusta oraz

ogórki, chłodniki, zsiadłe mleko. Dodatkowo, choć licznych Polaków o nich zapomniało, to jednak tradycyjna polska kuchnia to więc smaczne oraz zdrowe ryby, które zazwyczaj serwowane są w galarecie, wędzone czy gotowane. Przygotowując dania z naszej rodzimej kuchni możemy je subtelnie przekształcać, by były zdrowsze, np. zamiast śmietany używać jogurtu normalnego, a do potraw dorzucać większą dawkę warzyw. Kreatywny oraz zdrowy pomysł na posiłek Choć licznych Polaków kocha swoją kuchnię, która wabi rozmaitymi smakami, dobrze pokusić się o nowe, kuchenne inspiracje. świetnie skomponowane menu to takie, które dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych składników, dlatego też nie powinniśmy się redukować jedynie do kilku przepisów. Ciekawą oraz zdrową kulinarną odsłoną będą przepisy z użyciem wrapów. Przygotowanie wrapa bywa jasne oraz nie zajmuje dużo chwili, a sposobów na przyrządzenie obiadu bywa dużo. na przykład trzeba wrapa posmarować jogurtem sprawdzonym, dodać pokrojone warzywa, np. surówkę, cebulę ogórek, ugotowaną cukinię, paprykę, marchewkę czy liście szpinaku. Głębię smaku uzyskamy dodając gotowaną na parze gruczoły mlekowe z indyka doprawioną przyprawą curry. Na koniec zawijamy wrapa oraz danie bywa przygotowane do spożycia. Taki posiłek to prawdziwa „bomba witaminowa”, oraz jednocześnie rozkosz dla podniebienia. Wrapy w wersji obiadowej są równie pyszne z użyciem różnego rodzaju ryb, np. tuńczyka czy łososia.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness