Jak nie podjadać w nocy? Oto 7 skutecznych rad!

Jak nie podjadać w nocy? Oto 7 skutecznych rad!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

Jednym z największych kłopotów ludzi, którzy pragną trzymać kondycję, podjadanie  w  nocy

wcale nie okazuje się to, że zjedzą niezdrowy posiłek albo złe śniadanie. Nie: kłopotem okazuje się to, że między tymi posiłkami wciskają w siebie niezdrowe przekąski – słodycze, słone przysmaki – oraz sprawiają, że drastycznie powiększa się zawartość zjedzonych poprzez nich kalorii, a to z kolei przynosi niedobór efektów albo nawet pogorszenie obecnej sytuacji. Jak sobie radzić z niezdrowym podjadaniem? Jak opanować słodyczowy ssanie w żołądku oraz nie być kuszonym poprzez chipsy? poniżej 5 moich ulubionych sposobów.   Zanim zaczniemy, przypominam – wszystko okazuje się dla ludzi. To, że raz na 2, trzy dni zjesz sobie coś słodkiego w niewielkiej ilości, wcale nie sprawi, że świat się zawali, a razem z nim twoja dieta. Ale jeśli podjadanie ma miejsce codziennie, to nie okazuje się już prawidłowo. w pierwszej kolejności dlatego, że okazuje się to po prostu niezdrowe. oraz tak jemy za dużo cukru, a dołączając do tego codzienne podjadanie słodyczy czy niezdrowych tłuszczy z chipsów lub odrębnych niezdrowych przekąsek wyłącznie całą sytuację psuje. A secundo dlatego, że skutecznie jedynie rujnuje każde spalenie tkanki tłuszczowej, ale też u nie-odchudzających spowodować t  nocne  podjadanieycie oraz to takie najgorsze – bo nie spowodowane budowaniem mięśni, a po prostu zbędnego tłuszczu. JAK PRZESTAĆ PODJADAĆ? Planuj przekąski (oraz posiłki główne) niejednokrotnie podjadanie wynika ze zwykłego braku organizacji. Jeżeli wracamy głodni domu oraz nie czeka na nas posiłek, w międzyczasie, kiedy taki się gotuje, chwytamy po coś szybkiego oraz smacznego – a co okazuje się lepszego niż wafelek czy jakaś biała, pszenna bułka? Jednym z moich sprawdzonych oraz dobrej jakości sposobów na podjadanie okazuje się zaplanowanie całego posiłków na dzień oraz przygotowanie go w pudełkach. świetnie okazuje się to wykonać nawet, kiedy nie odwiedzasz na uczelnię czy do obowiązkach – gotujesz wszystkie posiłki na raz, oraz na zawołanie posiadasz je w schładzarce. Co więcej, oszczędzasz czas oraz środki finansowe, bo rozpisując sobie menu, wydajesz mniej oraz nie stoisz tyle przy garach. Planuj oraz przygotowuj jedynie dania główne, ale też desery oraz drugie śniadania – oraz po prostu trzymaj je w odpowiednich pojemnikach w schładzarce. Nawet, jeśli cię najdzie ochota na coś słodkiego, to sięgniesz po zdrowe ciasto, a nie kupny słodycz. Spróbuj innego śniadania

Zazwyczaj na śniadania jemy owsianki, placki, placuszki, naleśniki, kanapki – jak  nie  podjadać  <img src= nocą " src="a" />

posiłki z dużą zawartością węglowodanów. badania pokazują, że niezależnie od tego, czy okazują się to węglowodany jasne, czy złożone, jeśli okazuje się ich mnóstwo, powodują raptowny skok cukru we krwi. Dlaczego akurat przy śniadaniu okazuje się to kluczowe? Ano dlatego, że po wstaniu mamy też wysoki zakres hormonu – kortyzolu, którego praca okazuje się powiązania z poziomem cukru we krwi. dostajemy więc z samego rano mocny wyrzut cukru do krwi, więc co logiczne – niedługo nastepnie powinna nastąpić wielki spadek, który przynosi właśnie ochota na słodkie, niezdrowe przekąski, które mają usatysfakcjonować organizm. niejednokrotnie okazuje się to nie do przeskoczenia, nawet, jeśli mamy silną wolę – organizm domaga się cukru obecnie, bo okazuje się niski zakres, oraz tyle. Dlatego świetnie skosztować chociaż raz na jakiś czas wymienić śniadanie owsiankowe na śniadanie białkowo-tłuszczowe. Np. awokado zapiekane z jajkiem oraz łososiem, omlet bez mąki, a za to z suszonymi pomidorami czy boczkiem, jajecznicę z dużą zawartością dodatków. PS U mnie na instagramie niejednokrotnie można zobacć węglowodanowe śniadania -to dlatego, że biegam rano oraz ćwiczeniach mój posiłek powinna zawierać węgle. Sprawdź, czy nie chce ci się pić Niestety nie jesteśmy idealni oraz niejednokrotnie uczucie „zjadłbym coś” to tak naprawdę pragnienie. Jeżeli niejednokrotnie zdarza ci się podjadać, sprawdź, czy na pewno spożywasz wystarczającą dawka płynu. Śpij Dużo razy pisałam już o tym, że to, ile śpimy, ma wpływ na nasz ssanie w żołądku oraz nasze rzucanie się na przekąski – to wszystko kwestia hormonów! badania wykazały, że w dwóch grupach, gdzie były osoby śpiące za mało oraz osoby śpiące po 7-8 godzin, grupa niedosypiająca spożywała o 550 kalorii DZIENNIE więcej od drugiej zespołu. zastanów się zastanów się, dlaczego podjadasz. Brzmi głupio, ale okazuje się naprawdę przydatne – niejednokrotnie jemy względu nerwów, smutku, rezygnacji czy dlatego, że się nudzimy. Jeżeli jesz ze nerwów – musisz znaleźć inne sposoby na odstresowanie się. dość polecam jogę. Zajadanie nerwów nie przynosi ulgi, a okazuje się niezwykle szkodliwe dla organizmu oraz może wymienić się w bulimię lub napady obżarstwa ; okazuje się z jedzeniem, które wynika ze smutku. Ja dawniej też niejednokrotnie jadłam, bo jestem drażliwa, bo mam czas, bo pewien człowiek mi powiedział coś niemiłego, bo coś mi się nie udało. Nie tędy droga! Takie menu przynosi nastepnie dodatkowo większy smutek –> bo mamy wyrzuty sumienia. Kiedy okazuje się ci smutno, odetnij się. pójdź alt2 pobiegać, włącz film lub serial, porozmawiaj z bliską osobą, ale na pewno nie wpychaj w siebie posiłków, bo wyłącznie robisz sobie krzywdę. Jeżeli podjadasz niejednokrotnie, ale nie okazuje się to skutek smutku czy nerwów – może się nudzisz? Ja widzę po sobie, że w dni, kiedy cały czas siedzę ;, jem dużo więcej niż wtedy, kiedy jestem na uczelni, treningu, załatwiam sprawy na mieście. To wyłącznie kilka rad, które mogą udzielić pomocy w podjadaniu. Mam nadzieję, że się zakwalifikują – wiem, że dla licznych ludzi mogą brzmieć szczególnie prosto, ale jak sobie to na spokojnie przeanalizujecie to zobaczycie, że mają szczególnie dużo sensu oraz okazują się kołem ratunkowym dla ciągle podjadających. Powodzenia w walczeniu z tym niefajnym zwyczajem! 1. A może da się go wykiwać? To rada, którą słyszałam od więcej profesjonalnych stażem matek i ojców. Nalewałam więc do butelki wody mineralnej - zamiast mleka, a kiedy młody zaczynał się upominać o mleczko, podawałam mu tą wodę w zastępstwie właśnie. Pluł nią początkowo - przyzwyczajony, że nawet za dnia dostaje raczej herbatki ale.. z upływem momentu - o dziwo - nauczył się tą wodę pić, i zrezygnowaliśmy z wszelkich słodkich soków, co mu zostało do dziś. Ma 5,5 roku a kiedy położę przed nim słodki napój, herbatę, i wodę, to ZAWSZE wybierze to ostatnie. Niestety woda wcale nie oduczyła go posiłków w nocy, trzeba jest zatem przetestować pozostałych sposobów. 2. Obfita podwieczorek przed snem Wiecie, że czasami ją zupełnie odpuszczałam? No tak, tak, bo skoro Bąk nie chciał jeść, to przecież nie będę mu wmuszać nadto mocno. Dlatego kładliśmy się spać z pustym brzuszkiem, nic więc dziwnego, że po 2 porach od zaśnięcia upominał się już o porcję mleka. Pozwalałam mu w ciągu dnia na dużo przekąsek, w związku z czym nieustannie coś mielił w buźce i nie miał ochoty na kolację - po prostu. Wtedy wprowadziłam stałe 60 minut składników a jest ich jedynie pięć. od razu rozpoczął jeść Zastanawiasz się jak przestać jeść słodycze? Osobiście

przenigdy nie słodziłam herbaty, aktualnie owoc w owsiance zastępuje mi każdy „słodzik”,

placki twarogowe pociągam cieniuteńką warstwą nisko słodzonego dżemu, na podwieczorek wypijam jagodowy koktajl. Nie zawsze mimo wszystko tak to wyglądało. Poza tym dużo oszukuję, zwłaszcza siebie, ale o tym dalej. Jak zaczęłam zdrowo jeść już Wam dokładnie opisałam. Tym razem mimo wszystko chcę podkreślić, że dopóki osobiście nie podejmiesz decyzji o alt3 zmianie swoich nawyków, też tych żywieniowych, to nici z płaskiego brzucha i białych zębów. Celowo użyłam zwroty zmiana, gdyż eliminacja nawyków nie wchodzi w grę. Jak mi nie wierzysz, przeczytaj książkę Siła Nawyku. Wpis podzieliłam na trzy części, prawdopodobnie po przeczytaniu owej pierwszej, klikniesz w czerwony krzyżyk w rogu ekranu. i posiadasz do tego święte prawo NIE JESTEM IDEALNA, BA! NIE JESTEM NAWET mniej więcej Prawdą okazuje się, że człowiek to ta dziwna konstrukcja, która nie jest wyłączyć pewnych, już prawidłowo zakorzenionych, „opcji”, ale dużo sprawniej wychodzi nam zwyczajna ich podmiana. i tak właśnie przestałam jeść słodycze. Ale zaraz zaraz, żeby nie było nadto różowo, (neonowy odcień różu okazuje się przecież zabójstwem dla oczu!), muszę mocno podkreślić, że ja te słodycze nieustannie jem. zapewne posiadasz dziś dziwną minę i nerwowo zerkasz to na tytuł, to na to ostatnie zdanie i odczuwasz, że kręcę. Przestałam jeść słodycze, ale nieustannie mam okresy, kiedy je podjadam. Na przykład w okresie wzmożonego nerwów i tak zwanego „przeładowania” – spada mi wtedy siła do dbania o proporcje, 60 minut potraw, makro czy mikro składniki. Jak mam doła czy padam zwyczajnie na ryj, własnej głowy nie zaprzątają fantazje w stylu „ej no Natka, dziś było za mało roślinnych tłuszczy”, po czym żwawym krokiem pędzę do kuchni naprawić karygodny błąd i wrzucić na ząb kilka orzechów. NIE. Nie. dość nie. Za to chętnie, pół-leżąc, pół-drzemiąc, spałaszuję kilka chipsów. Jeśli badań dopadnie mnie nadprogramowy nieposkromiony apetyt, a akurat nie mam przy sobie omleta z białkiem, ponad typowym angielskim śniadankiem, postawię frytki. Ewentualnie krakersy. Gdy świętujemy urodziny znajomych, uwierz mi, że jestem pierwotna, która nadstawia talerz na ciasto. Restrykcyjne unikanie cukru też nie wchodzi w grę na wakacjach. Na los, wcale aż tak niejednokrotnie nie wyjeżdżam. :) analizuję, że powyższe opisy, dają Ci konkretny obraz sytuacji. Skoro już usłyszałaś co i ; nadal tu jesteś, chętnie powiem Ci, jak żywię się w okresie pt. 100% dla kondycji, a następnie dodatkowo dlaczego. OSZUKUJĘ WIĘC JESTEM Ekhem, zastępuję! Oszukuję samą siebie, bo odczucie smakowe słodki dość lubię. Okazuje się mimo wszystko, że pomysłów na zdrowe zamienniki nie ma zakończenia. i tak wcinam: Placki na słodko, gofry, omlety – jaglane, z białym serze, z banana, z płatków owsianych, z ciemnej mąki, na jogurcie, maślance, nie pytaj, bo przenigdy nie skończę. przeważnie na śniadanie, razem z ulubionymi owocami. Czasami owoce zamieniam w mus, innym alt4 razem dodaję dżem czy osłodzony jogurt naturalny. Do tego kilka orzechów czy pestek i mamy zdrową bombę. Owsianki, budynie i kasza jaglana – tą ostatnią ubóstwiam z masłem orzechowym, miodem, orzechami i rześkim bananem. Po takim śniadaniu żaden dzień nie straszny. Głodna robię się szybko, po jakiś 2h, a takie śniadania „trzymają mnie” dłużej. Hitem tego dekady była u nas owsianka na chłód – zalewana mlekiem, wstawiana do chłodziarki. nastepnie dodawałam mango i kokosowe wiórki. Nic lepszego zwyczajnie nie istnieje. Ciasta domowej badań – nie popadajmy w skrajności, coś jeść trzeba, ale trzeba zjeść i pysznie i całkiem zdrowo. w pierwszej kolejności staram się wybierać przepisy, które nie angażują znaczących ilości cukru, białej mąki. Ponadto niejednokrotnie kombinuję i osobiście wymieniam białe, na brązowe. Znacząco też zmieniam dawka i proporcje. To poniżej, bajeczne ciasto z gruszkami powstało na dole z

płatków owsianych. Serio, da się i smacznie i zdrowo. Nie trzeba wybierać Woda z cytryną i miodem na pusty żołądek,

pyszne herbaty, naturalne soki, a czasem też te sklepowe. Ponadto na umór chleję niegazowaną wodę, o dowolnej porze roku, dnia i nocy. powyższe zastąpiły mi słodkie napoje, a tych nie piję od mnóstwo lat i wcale nie tęsknię. Pamiętaj, z owoców woda, to też napój słodzony, a nektar to nie sok! naturalne konfitury i przetwory – w tym roku odpuszczam, ale te śliwkowe, z zeszłego, to było coś… absolutnie wspaniałego. Idealny odczucie smakowe, idealny aromat i zero (zero!) cukru czy chemii. Nakładając takie na pieczywo nie mam ani krzty wyrzutów sumienia! Oczywiście, że owoce to też ;, więc należy zachować powściągliwość i proporcje. z owoców koktajle i smoothie – tak to też owoce, też ;, ale jakie pyszne! W takich mieszankach trzeba przemycić też owoce/jarzyny, których każdego dnia nie lubimy, a wypadałoby czasem zjeść. PM nie przepada za szpinakiem (cyt. „ciągnie mnie w zęby” cokolwiek to oznacza), ale w smoothie zupełnie mu nie nie pozwala. Ponadto niejednokrotnie dorzucam płatki z płatków owsianych (wtedy mamy już prawdziwe danie!) albo siemię lniane. ulubione łączenia..  moje 2 przepisy na smoothie. Ostatnimi tygodniami dość smakował mi też szpinak + świeży ananas + sok pomarańczowy + woda. ewentualnie trzeba dodać sok z cytryny albo miód, w zależności od upodobań. Domowa nutella – to nic innego, jak dojrzałe awokado z dużą zawartością prawdziwego kakao i miodem. Delicje! Swoją drogą, tą pierwotną zjadałam za dzieciaka wiadrami, dziś mam wstręt.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness