Jak odpowiednio dobrać narty? Podpowiadamy!

Jak odpowiednio dobrać narty? Podpowiadamy!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

dobrze dobrany sprzęt to podstawa bezpiecznego uprawiania sportów zimowych. jak  kupić  narty

Ani profesjonaliści, ani początkujący narciarze nie powinni wyjeżdżać na stok bez prawidłowo dopasowanego i serwisowanego sprzętu. O czym trzeba mieć na uwadze, kupując narty? Na to pytanie odpowiadają fachowcy z ekipy Ski Team. Prezentujemy dekalog doboru nart - 10 zasad, które pozwolą na wybranie odpowiedniego sprzętu.   Jak dobierać narty? poniżej 10 rzeczy, o których musisz mieć na uwadze:   1. Pamiętaj, że NARTY MAJĄ PŁEĆ i WIEK. Narty kobiece mają inne właściwości niż męskie (waga, ulokowanie środka ciężkości, inne typy wiązań). tymczasem narty dziecięce i młodzieżowe – nawet jeśli odpowiadają długością tym dla osoby dorosłej –  nie mogą być poprzez używane poprzez facetów i kobiety.   2. Pamiętaj, by szacować SWOJE potrzeby i STYL JAZDY WEDŁUG OBIEKTYWNYCH KRYTERIÓW. Szczególnie ich zawyżenie może skutkować doborem niewłaściwego sprzętu i wybraniem za dość trudnych tras. Wszystko to może skutkować kontuzjami, koniecznością stosowania usług służb górskich itd.   3. Pamiętaj, że nazbyt KRÓTKA NARTA NIE GWARANTUJE STABILNOŚCI W SKRĘCIE. Narty w różnych kategoriach dobiera się w oparciu o trzy ,  jakie  narty  wybrać,  podstawowe kryteria: umiejętności, masę i wzrost. kolejność podana tutaj nie okazuje się przypadkowa. Narty dziecięce przy wzroście dziecka od 110 do 150 cm powinny być dobierane od 30 do 10 cm krótsze niż wzrost. Narty dla niewiast mają trzy podstawowe rozmiaru: poniżej 150 cm, 150-160 cm i powyżej 160cm. faceci: poniżej 160cm, 160-170cm, powyżej 170 cm. Te trzy zakresy rozmiaru zabezpieczają większość narciarzy przy uwzględnieniu trzech kryteriów doboru nart (patrz powyżej). 4. Pamiętaj, że WSPÓŁCZESNA NARTA W większości jest NARTĄ WYTALIOWANĄ (CARVINGOWĄ) i POSIADA ROCKER. Dzieki tym cechom okazuje się ona więcej przyjaznjakie  narty  kupić  a narciarzom i w sposób znaczący skraca cykl edukacyjny jazdy na nartach. 5. Pamiętaj, że NARTY POWINNY BYĆ PRZYGOTOWANE PRZED SEZONEM. Zadbaj Jak dobrać narty? Oto porady eksperta o naostrzenie krawędzi, wyrównanie ubytków ślizgów i nasmarowanie nart na gorąco. Niedbanie o narty skraca ich żywotność i sprawia, że stają się one niefunkcjonalne. Sprawdź naszą ofertę serwisowania nart tutaj. 6. Pamiętaj, że twoje WIĄZANIE powinno BYĆ SYSTEMATYCZNIE USTAWIANE NA ZRYWARCE (oczekuj od serwisu informacji o aktualnym kalibrowaniu). Pamiętaj, że z kolejnymi sezonem sprężyny wiązań są coraz słabsze, podeszwy buta więcej zniszczone, a i Twoja wada może się zmodyfikować. Każda zmiana buta powinna skłonić nas do powtórzenia procesu ustawiania wiązań. Szczególnie istotne okazuje się to u pociechy i nastolatków gdzie tolerancja ustawienia wiązań okazuje się minimalna. 7. Pamiętaj, że narty dzielą się na te, które użytkujemy na trasach świetnie przygotowanych (narty wąskie w talii do 70mm) i te, które można używać poza trasami albo na trasach nieprzygotowanych (narty poszerzone w talii powyżej 72mm). JEŚLI CHCESZ mieć NARTĘ UNIWERSALNĄ, WYBIERZ NARTY POSZERZONE. 8. Pamiętaj, że większość współczesnych obuwia narciarskich posiada kanting (możliwość regulacji ustawienia kąta osi cholewki buta do płaszczyzny podeszwy). Kanting naprawia szpotawość albo koślawość Twoich nóg ewentualnie daje możliwość jazdy na niezwykle ustawionych krawędzi w akcie płciowym do stoku. ŹLE USTAWIONY KANTING MOŻE POWODOWAĆ notoryczne UPADKI wywołane ŁAPANIEM WEWNĘTRZNYCH KRAWĘDZI. 9. Pamiętaj, że

PRZEWOŻENIE NART BEZ POKROWCÓW NA BAGAŻNIKU SAMOCHODOWYM

przynosi KOROZJĘ KRAWĘDZI i ma negatywny wpływ na stan ślizgów (środki chemiczne w tym sól i woda). 10. Pamiętaj, że POŻYCZANIE NART i niedobór FACHOWEGO USTAWIENIA WIĄZAŃ MOŻE BYĆ NIEBEZPIECZNE – wiązanie w Twojej narcie nie zadziała zgodnie z oczekiwaniem.   Decydując się na kupno nart, musimy dokładnie określić swoje upodobania i oczekiwania. W punkcie gdy niedobór nam tego praktyki, zdajmy się na wiedzę i doświadczenie pracownika sklepu – to da nam gwarancję, że nie popełnimy błędu.     Ski Team jako profesjonalna sieć sklepach ze sprzętem narciarskim i snowboardowym istnieje od 1989 r. Zatem od ponad 26 sezonów zaopatrujemy naszych stałych konsumentów w najlepszej klasy alt2 odzież i sprzęt narciarski i snowboardowy. Nasze doświadczenie w doborze i sprzedaży sprzętu w przeciągu tych lat przekazaliśmy ponad 500 tysiącom konsumentów z Warszawy i wielu innym w pozostałych metropoliach Polski. Wiemy, jakie aspekty doboru sprzętu są podstawowe. czas świąteczno-noworoczny to dla wielu pierwsza w tym roku okazja, by wybrać się na stok. Na zimowy wypoczynek coraz chętniej latamy samolotem. Jak wynika z danych FRU.PL, sławę lotów do narciarskich kurortów stale wzrasta, nawet o kilkadziesiąt procent co roku. taki trend zauważyły tanie linie, które uruchamiają coraz więcej połączeń do miast położonych w okolicy stoków. Szybko oraz komfortowo Dlaczego tak ochoczo latamy do europejskich stolic sportów zimowych? – Lot na narciarskie wczasy służy oszczędzić mnóstwo chwili. jazda samolotem do takich miast jak Genewa, Bergamo czy Grenoble ciągnie się niewiele ponad dwie h, dzięki czemu amatorzy szusowania mogą zorganizować sobie nawet krótki, weekendowy wypad - wyjaśnia Maciej Knopa, Travel Manager we FRU.PL. Poza tym do Francji, Włoch czy Szwajcarii zaleca się wybrać się nie jedynie ze względu na świetnie przygotowane trasy narciarskie. Taki wypad to także dobra okazja, by zwiedzić tamtejsze miasta czy skosztować miejscowych przysmaków. i tak np. jadący na narty do kurortów w północnych Włoszech ochoczo zwiedzają przy okazji położony w odległości kilkudziesięciu kilometrów Mediolan. Tanimi czy regularnymi liniami? - Zanim dokonamy rezerwacji, zaleca się dokładnie porównać ceny. Zwykle okazują się one więcej atrakcyjne w przypadku tanich przewoźników, mimo wszystko przeciwnie do wielu regularnych linii, nie oferują udogodnień dla ludzi nadających bagaż ze sprzętem narciarskim albo snowboardowym – podkreśla Knopa. cena lotu zależy przede wszystkim od tego, gdzie chcemy spędzić ferie oraz jak prędko dokonamy rezerwacji. Do wielu stolic sportów zimowych polecimy za naprawdę niewielką cenę. - Na przykład bilety w dwie strony do Bergamo możemy upolować za mniej niż 100 zł – mówi ekspert FRU.PL. – Jeśli w wybrane poprzez nas miejsce nie latają alt3 tani przewoźnicy, świetnym rozwiązaniem może być wybór lotu z przesiadką takich jak Smart Connection, łączącej przelot samolotami dwóch linii. W taki sposób możemy zaoszczędzić do 60 proc. ceny, nawet jeśli zdecydujemy się na wyprawa w ostatniej momencie – podkreśla. Choć

przesiadka wielokrotnie kojarzy się z niedogodnością, kilkugodzinne oczekiwanie na kolejny lot w Rzymie cz

y Berlinie to trzeba wykorzystać na zwiedzenie. Jak polecieć z własnym sprzętem? Doświadczeni narciarze oraz snowboardziści zwykle dysponują własnym sprzętem. Dla wielu z nich wypożyczanie nie wchodzi w rachubę. Dodatkowo  w szczycie sezonu taka usługa jest wiele kosztować. Na wyprawa z własnymi nartami, deską oraz pozostałym ekwipunkiem jest związana z dodatkową opłatą za nadanie niewymiarowego albo ciężkiego bagażu. Naprzeciw potrzebom pasażerów wychodzi część regularnych linii lotniczych, oferując ułatwienia osobom  transportującym sprzęt narciarski oraz snowboardowy – należy wybrać właściwą opcję podczas rezerwacji. Ceny za nadanie takiego bagażu okazują się zróżnicowane – od 130 zł nawet do 100 euro. - Opłata ta okazuje się naliczana od każdego odcinka podróży, co oznacza, że będziemy musieli ustabilizować za nadany pakunek podczas przesiadki i lotu powrotnego – mówi Maciej Knopa. z wyjątkiem dokładnego porównania rozchodów, należy też mieć na uwadze o sprawdzeniu zasad danej linii odnoście pakowania sprzętu narciarskiego oraz snowboardowego. dużo linii potrzebuje, by był on przewożony w jednym pokrowcu. wielokrotnie ustalany bywa także limit wagowy sprzętu.   Niektórzy dobierając narty, sugerują się wyłącznie wzrostem, co bywa częstym błędem. O ich rozmiaru może zadecydować przede wszystkim waga narciarza oraz umiejętności. nadto krótka deska okaże się dość wywrotna, a kiedy weźmiemy nazbyt długą, napocimy się przy dowolnym skręcie, uważa michał Nazorek, specjalista od sprzętu narciarskiego. Trzeba też zdecydować, czy marzy nam się jazda na nieoznaczonych szlakach takie jak „off piste”, czy szusowanie po wytyczonych trasach. Do jazdy slalomowej po ubitych nartostradach, czasem gładkich jak stolnica, narta nie może posiadać więcej niż 170 cm rozmiaru. tymczasem do jazdy gigantowej alt4 (łagodne skręty oraz wypuszczanie się na krechę) powinna być dłuższa – 170 do 200 cm. w szczególności pożądanymi poprzez facetów okazują się narty slalomowe oraz crossowe, dość zwrotne, o dużym promieniu skrętu (Dynastar Omeglass, Dynastar Contact 11, Salomon To uniwersalne narty (nieco szersze pod butem, z minimalnie większym promieniem skrętu niż w narcie slalomowej), przeznaczone dla wszystkich grup narciarzy od początkujących aż do ekspertów. przeznaczone specjalnie do tego są tym, którzy chcieliby zaznać zadowolenia szusowania w różnych warunkach. mogą ze względu na to że na dość swobodną jazdę zarówno podczas krótkich, jak także długich skrętów. Okazują się też dość stabilnie przy błyskawicznej jeździe na prosto, np. na nartostradach oraz na  wszelkiego rodzaju podjazdach. świetnie radzą sobie w mokrym, wiosennym śniegu, czy w pu- chu. Dla facetów zalecana długość: 160–170 cm (Dynastar Contact 9, Dynastar D Stinct+, Salomon Xwing, Streetraced). Od kilku lat produkuje się także modele wyłącznie z myślą o paniach (dla mniej zaawansowanych: Dynastar Exclusive 9, Voelkl Attiva, Salomon Sian,), rozmiaru 150–155 cm. Hit! Pływające wiązanie Trudno dziś kupić gołą nartę. Aż 90 proc. desek proponuje się w pakiecie z wiązaniem, odpowiednio dobranym poprzez wytwórcy. wraz z pojawieniem się carvingów, pozwalających śmigać na krawędzi z dużym wychyleniem, odmienił się też system mocowania wiązania. Nie bywa ono już nieruchomo przykute do narty. Przeciwnie, dzięki zaaplikowaniu pod spodem specjalnej płyty z szyną może po niej jeździć. Wiązanie wtedy „pływa”, mówią fachowcy, co praktycznie nie bywa wyczuwalne w jeędzie. To kolejny narciarski hit. Fischer nazywa taką płytę railflex, Salomon – smartrak, Voelkl – motion. odróżnia się ona konstrukcyjnymi szczegółami u producentów, ale funkcjonuje podobnie. dobrze wiedzieć! Im szybsza narta, więcej agresywny styl jazdy, tym mniej ryzykowne powinna być wiązanie. Siła wypięcia może być tak dopasowana, by po regulacji wiązania wskaźnik na podziałce znalazł się powyżej środka skali. Po ustawieniu wiązania zaleca się przeprowadzenie testu w serwisie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness