Jak pokonać uzależnienie od słodyczy? To proste!

Jak pokonać uzależnienie od słodyczy? To proste!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Kilka dni temu napisała do mnie czytelnicza z prośbą o kilka rad. Jednym z przypadłości Justyny okazują się słodycze,uzależnienei  od  słodyczy

a właściwie wielka miłość do tychże. W pierwszej momencie chciałam zacząć pisać dłuższego emalia ze wskazówkami, ale definitywnie postanowiłam odpowiedzieć na pytanie w formie postu, moje pomysły mogą przydać się większej liczbie ludzi.   Nie jestem specjalistą z zakresy medycyny żywienia (szczególnie żałuję), czytam mimo wszystko dużo książki, artykułów, oglądam filmy i programy. Jeśli bywa w nich mowa o leczniczym stylu życia, zazwyczaj wygląda to mniej więcej tak:   Jedz więcej kwestii z całościowego ziarna, warzyw i owoców. Unikaj kwestii przetworzonych, fast foodów i słodyczy. Więcej się ruszaj i unikaj stresów.   Nie wiem jak Wy, ale ja jestem uczulona na takie porady. Naprawdę chciałabym umieć wystrzegać się stresów. O ile daleka jestem od wyolbrzymiania przypadłości, to na niektóre sytuacje stresowe nie mam przecież wpływu. A co to znaczy więcej warzyw i owoców? Czy jak zjem jedno jabłko to już będzie wystarczające? i jak do cholery mam wystrzegać się słodyczy, skoro czekolada bywa ta pyszna?! No właśnie, to wcale nie bywa takie jasne. Dlatego dziś postaram się zebrać wszystkie porady na temat unikania słodyczy, jakie kiedykolwiek wpadły mi w oczy. Może choć trochę pomogą czekoladoholikom:)   1. UŚWIADOM SOBIE PROBLEM Najczęstszą czynnikiem sprawczym niepohamowanej ochoty na słodycze bywa uzależnienie od cukru. Cukier uzależnia tak samo jak narkotyki, alkohol czy papierosy. okazuje się mimo wszystko bardziej niebezpieczny, ponieważ nie traktowany poważnie. Im więcej go jemy, tym więcej nasze ciało go pragnie (bywa to związane z gwałtownym podnoszeniem poziomu cukru we krwi, a później jego równie gwałtownym spadkiem). Cukier (nie tłuszcz), i wszechobecny, ponieważ tańszy syrop glukozowo-fruktozowy bywa odpowiadający za epidemię nadwagi w krajach wysokorozwiniętych. Cukier powoduję odkładanie się w organizmie szczególnie niebezpiecznego tłuszczu trzewnego, który później może powodować m. 7 rad, jak pokonać uzależnienie od słodyczy in. problemy z sercem czy wątrobą. Jedynym ratunkiem na tak silne uzależnienie bywa wyeliminowanie cukru i syropu (i pszenicy, ale o tym może innym razem) z zabiegu odchudzającej i

włączenie kwestii z niewielkim indeksem glikemicznym, żeby zapobiec gwałtownym skokom ,jak  przestać  jesć  słodycze

poziomu cukry we krwi. Eliminacja bywa mimo wszystko trudna, obecnie słodzi się wszystko. Chleb, ketchup, musztarda, sosy, mleko, kefiry, soki. Te wszystkie substancje mają w składzie cukier.   O cukrze słów kilka Ciągła ochota na słodycze może być też objawem bogatego życia toczącego się w jelitach. Mówię tu o pasożytach i przeroście drożdżaków Candida albicans. Temat bywa ostatnio znany w sieci, trzeba przeczytać więcej o naturalnych kuracjach odrobaczających (czosnkowych, z ziół czy opartych na ziemi okrzemkowej).   4. NAPIJ SIĘsto mylony bywa z pragnieniem. Jeśli macie energię na przegryzkę, najpierw wypijcie szklankę h2o. Całkiem możliwe, że chciało Wam się pić, a nie jeść. Pamiętajcie, że słodkie gazowane napoje nie ugaszą waszego pragnienia. Wręcz wzmogą je, ze względu na to że zawierają sól, maskujący ją cukier, substancje diuretyczne i odwadniające. jedynie po to, żebyście po momencie mieli miejsce na następną butelkę napoju:( ochota na słodycze zazwyczaj pojawia się w chwilach wychłodzenia organizmu. Zanim sięgniecie po następny batonik, zróbcie sobie herbatę z imbirem, do obiadu dorzućcie chilli, zjedzcie ciepłe śniadanie doprawione cynamonem. Wstańcie z kanapy i zróbcie 15 pajacyków. natychmiast robi się cieplej, prawda? Ze słodyczy nie odpowiada się łatwo. ; się też umartwiać i w całości odmawiać sobie słodkiego smaku. Prędzej czy później przyjdzie ta chwila, kiedy bez słodkiego dłużej się nie da. Moim środkiem na takie chwilę okazują się muffiny. Robi się je błyskawicznie i wcale nie trzeba ich słodzić cukrem. w miejsce białego proszku można użyć zmielonych w młynku do kawy rodzynek, namoczonych i zmiksowanych z odrobiną płynu daktyli czy dojrzałego banana. Idealnym rozwiązaniem okazują się też słodycze witariańskie (trufle, serniki z orzechów alt2 nerkowca, makowce, z owoców lody), które z wyjątkiem tego, że okazują się dość smaczne, to dodatkowo dość sycące i zasobne w substancje odżywcze. da się zjeść ich dużo, a doskonale zastępują batoniki czy ciasta. No i oczywiście słodkie owoce w dawkach jakie wyłącznie jesteś w stanie pochłonąć. Przygotuj się też na zastój, który może dopaść cię poza domem. Wychodząc do szkoły/badań przygotuj cie sobie przekąski. Wybierając się na spacer lub zakupy przyjrzyjcie się knajpom w okolicy. Na wypadek głodu dobrze wejść do takiej, która serwuje z owoców koktajl, a wyłącznie nieznośnie słodką szarlotkę z lodami ; trzeba sobie pozwalać na zainteresowania. Wtedy nasz mózg nie potraktuje zdrowej zabiegu odchudzającej jako koniecznego poświęcenia. A im bardziej będziecie celebrować chwilę zainteresowania, tym silniejszym będą dla mózgu pozytywnym bodźcem. Czy zdarzało Wam się pochłonąć bez

zastanowienia opakowanie ciastek lub tabliczkę czekoladowych przysmaków w kilka minut? jak  sobie  radzić  z  uzależnieniem  od  słodyczy

To żadna przyjemność, prawda? Za chwilę pojawiają się wyrzuty sumienia, a w żołądku przewraca się od nadmiaru słodkości. Zjedzenie jabłka czy brzoskwini nie satysfakcjonuje ; jak pączek, prawda? Trzeba to robić zwanych inaczej, odrobinę się pooszukiwać. Wyobraźcie sobie taki deser: Podpieczone jabłko obsypane cynamonem, na wierzchu rozpuszcza się czekolada, obok chrupkie migdały. Całkiem spory deser, prawda? i całkiem długo się go je, a do zrobienia będzie maksymalna jedno jabłko, dwie kostki srogiej lub gorzkiej czekoladowych przysmaków i kilku migdałów. Zanim zdążycie schrupać te pyszności, mózg dostanie znak o sytości i cała tabliczka czekoladowych przysmaków nie okaże się Wam  potrzebna.   Jeśli na jakiś okres zrezygnujecie z kupowania gotowych słodyczy (i pozostałych sztucznie aromatyzowanych czynników), Wasze ciała i kubki smakowe oczyszczą się. Nagle okaże się, że nie jesteście w stanie zjeść dużej grupie gotowych ciastek, nie jesteście w stanie wypić aromatyzowanych herbaty. Wszechobecne sztuczne dodatki zaczną dość, ale to dość przeszkadzać. Może zdarzyć się też tak, że będziecie się po nich alt3 źle czuli. To standardowa i dość pożądana reakcja. Jeśli coś takiego będzie (czego Wam z całego serca życzę), okaże się musieli znaleźć dobre kopalnia prawidłowych przepisów na słodkości. Ja dość lubię sięgać do Smaoterapi, książki To nie bywa jedynie bezwartościowe kopalnia kalorii – cukier wywołuje złudne uczucie pobudzenia, nagłego wzrostu energii, a w wymiarze długoterminowym – pozbawia organizmu witalności, wywołuje problemy ze wstawaniem rano, nie zapominając o tyciu przy nadmiarze energii, o co nie ciężko ze słodyczami w jadłospisie.   Jeśli jesz cukier i bywa on “stałym gościem” w Twojej kuracji, prawdopodobnie ciężko się Tobie od niego zupełnie odsunąć i razem z chęcią rzucenia “nałogu” pojawią się epizody, w których okaże się ciężko się opanować przed zjedzeniem czegoś słodkiego.   Jedną z zazwyczaj powtarzanych rad dotyczących “okiełznania” ochoty na słodkie bywa suplementacja chromem i cynkiem. Ma udzielić pomocy nam ustabilizować dawkę cukru we krwi, dzięki czemu nie ma szybkich spadków poziomu glukozy, a my nie odczuwamy niespodziebwanych “zachcianek”. Czy faktycznie funkcjonuje? prawdopodobnie, ale jedynie wtedy, kiedy posiadasz niedobory tych substancji pokarmowych. okazują się one dosyć powszechne, więc jeśli zwracasz uwagę na dietę i obfituje w nieprzetworzone, ale brdzo podstawowe substancje takie jak warzywa, owoce, jaja, drób, orzechy, ew. zboża (kasza gryczana, płatki z płatków owsianych). Z pewnością ich Tobie nie brakuje Jeśli jednak Twojej kuracji dodatkowo trochę brakuje, trzeba włączyć zwłaszcza ciemne nieprzetworzone kakao, szpinak, jaja, jabłka, kaszę gryczaną, słonecznik i czerwone chude mięso. Jeśli jednak nadal posiadasz “słodki problem“, w miejsce brać suplementy, trzeba zadziałać skutecznie 1. wyeliminuj chleb, zwłaszcza biały i pszenny – odpowiedź glikemiczna na chleb bywa

dość podobna jak na sam cukier. 2. Jedz białko, węglowodany i tłuszcz Nie bój się żadnego

z makroskładników! Białko i tłuszcz dają większe uczucie sytości, tłuszcz pozwala nam naprawdę smakować jadłospis. Ponad to spowalnia / przeciwdziała nagłym zmianom stężenia cukru we alt4 krwi. Jedz tłuszcz świetnej jakości – stawiaj na orzechy, olej lniany, kokos, masło. Nie omijaj węglowodanów, zwłaszcza jeśli jesteś aktywny! Jeśli uważasz, że nie można najeść cukrowymi – spróbuj zjeść na raz 600kcal z bananów – objętość nie okaże się wielka, ale zapewniam, że sytość się pojawi, a ochota na słodkie ulotni się.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness