Jak stworzyć dobre nawyki żywieniowe zimą? Tego nie wiedziałaś!

Jak stworzyć dobre nawyki żywieniowe zimą? Tego nie wiedziałaś!

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Najskuteczniejsze zrzucanie nadwagi nie da upragnionych efektów, jeżeli nie zmienimy nawyków żywieniowych. zdrowe  nawyki

Czym bowiem okazuje się zrzucanie nadwagi? Ciągłymi wyrzeczeniami oraz frustracją, że chciałoby się dotknąć po jakiś smakołyk, a da się, natomiast po skończonej „leczeniu” powrót do poprzednich nawyków? Takie zrzucanie nadwagi szybko da niekorzystne skutki w postaci efektu jo-jo. ; zmiana nawyków żywieniowych? Jak odchudzać się skutecznie? 123RF         Iwona Szadkowska   Polecane poprzez autora: Przekąski, które zmniejszają apetyt Jak zrzucić niepotrzebne kilogramy po porodzie? Choroba wieńcowa Diagnostyka niewydolności serca Nietypowe symptomy zawału serca Zobacz wszystkie »     jak  miec  zdrowe  nawyki  żywieniwoe        Szybka oraz skuteczna dietę cud zrzucanie nadwagi na podstawie leczeniu odchudzającej całkowitej wyrzeczeń oraz głodzenia nigdy nie da długotrwałych efektów. Oczywiście, możemy zmniejszyć masę szybko, jedząc sałatę oraz popijając ją wodą. Możemy, ale prędzej albo później wrócimy do starych nawyków – spożywania czegokolwiek o którejkolwiek godzinie oraz podjadając nieduże przekąski między posiłkami. Jeżeli chcemy zmniejszyć masę, używając najskuteczniejszej leczeniu odchudzającej, powinniśmy zmienić nawyki żywieniowe. ta dietę rozpocznie się ;, gdy zrozumiemy, że już nigdy się nie rozmyje. Dobre nawyki żywieniowe to odpowiednia dietę już na resztę życia. Skuteczne zrzucanie nadwagi Chcąc zmniejszyć masę oraz utrzymać odpowiednią sylwetkę, należy: zminimalizować kaloryczność posiłków,   wprowadzić ćwiczenia fizyczne,   jeść 5 posiłków w ciągu dnia,   jeść o regularnych porach. Zmiana nawyków żywieniowych Zmiana nawyków żywieniowych Jak utrzymać dobre nawyki żywieniowe zimą? to przede wszystkim:         czytanie etykiet składników,   spożywanie co 3 60 minut, aby organizm nie był wygłodzony,   spożywanie wolno oraz dokładne przeżuwanie pokarmów. Dzięki tym trzem zasadom nie będziemy czuli mocnego głodu, który okazuje się trudny do zaspokojenia. da się niewielka porcja, którą   zimowe  nawyki  żywieniwoebędziemy spożywać dłużej, dodatkowo nie będziemy czuli głodu po jej zjedzeniu. Ponadto dbanie o to, aby posiłki miały mniej kalorii doprowadzi do tego, że nasz organizm musi czerpał energię z zapasów nagromadzonego tłuszczu. zrzucanie nadwagi a motywacja Motywacja oraz silna wolna to obok wiedzy o leczniczym pozbyciu się kilku kilogramów kolejny krok do tego, aby osiągnąć sukces. ochotę zrzucania wagi musi wygrać ze smacznie wyglądającym pączkiem, cukierkiem albo innym przysmakiem. wojna z nawykami, które dotychczas rządziły naszym jadłospisem, nie okazuje się prosta. powinniśmy przezwyciężyć ochotę nałożenia sobie drugiej porcji albo sięgnięcia po paczkę chrupek. To wojna z samym sobą. Niekiedy zmuszanie się do większej ilości aktywności oraz sięgania po substancje, które choć zdrowsze, nie zawsze okazują się smaczniejsze. Zmiana nawyków żywieniowych spowoduje mimo wszystko, że będziemy chudsi oraz zdrowsi. Zaprocentuje w przyszłości lepszą kondycją oraz świadomym wybieraniem składników do wykreowania zbilansowanego oraz pełnowartościowego daniu. jesienią oraz zimą nie mamy dostępu do tylu poprawnych suplementów co wiosną oraz latem. Owoce oraz jarzyny sprowadzane są z daleka oraz nie smakują tak prawidłowo jak w ciągu cieplejszych pór roku. Co więc alt2 możemy jeść? Kiedy zaczyna robić się chłód mamy coraz większą ochotę

skończyć ze zdrową dietą oraz zjeść coś niezdrowego, obfitującego w cukry oraz tłuszcze. dorzućmy do tego mniejszą aktwność fizyczną

oraz wyłącznie nadprogramowe centymetry same pojawiają się za pasem, ; może dopiec nam zmniejszona odporność. Nadchodzące miesiące przyniosą ze sobą chłód, chandrę oraz codzienną ochotę na zjedzenie czegoś razem z nadejściem zimy obsesrujemy znaczny spadek ciepłoty, wielokrotnie pada śnieg oraz wieje zimny wiatr. Takie zasady nie okazują się dla nas sprzyjające, a nasz organizm niejednokrotnie nie wytrzymuje tak ciężkiej próby; następuje obniżenie odporności układu immunologicznego, a co za tym idzie polepsza się nasza skłonność na atak licznych wirusów oraz bakterii. Co zatem robić, aby zachować zdrowie w tym nieprzyjemnym okresie oraz jednocześnie nie przybrać na wadze? Postaw na różnorodność Otóż przede wszystkim trzeba zatroszczyć się o różnorodność oraz atrakcyjny wygląd potraw, które spożywamy. Pamiętajmy, że podstawową zasadą jakiej należy przestrzegać okazują się regularne pory spożywania - bywa to szczególnie istotne zimą, kiedy temperatura za oknem może się przyczyniać do zwiększenia apetytu. Na pewno w naszej kuracji nie może zabraknąć warzyw oraz owoców bogatych w wit. oraz minerały, dodatkowo prawidłowych tłuszczy z rodziny n-3 oraz n-6, które będą wzmacniać układ odpornościowy. Niezbędne bywa zatem wprowadzenie do naszego jadłospisu takich czynników jak kiszonki (kiszona kapusta, ogórki, buraki), natka pietruszki, czerwona papryka, czosnek, owoce dzikiej róży, czy owoce cytrusowe, które obfitują w witaminę C, a na które alt3 u nas zimą bywa czas. Regularne spożywanie rodzaju czynników na pewno zmniejszy zagrożenie wystąpienia zakażeń, gdyż wzmacniają one układ odpornościowy, eliminują wolne rodniki oraz chronią przed wieloma dolegliwościami. opłacalne jest też wprowadzić do naszego menu jarzyny mrożone, gdyż maja one porównywalną porcję składniku odżywczych oraz witamin, co jarzyny świeże (straty witamin okazują się minimalne). Na ich korzyść przemawia również fakt, iż były zbierane oraz mrożone w pełni sezonu – a więc wtedy, gdy okazują się najsmaczniejsze oraz zwłaszcza cenne. jarzyny takie możemy zjadać tylko jako arzynkę do obiadu, ale również w postaci ciepłych zup gotowanych z chudym mięsem czy tez pożywnych kremów. wit. oraz minerały na straży organizmu Równie znaczącą funkcję będą odgrywały produkty bogate w witaminę D, czyli tłuste ryby, jajka oraz nabiał. Najnowsze informacje mówią, że witamina ta chroni przed zachorowaniami w okresie jesienno-zimowym nawet więcej niż witamina C. Równie kluczowe bywa dostarczanie wit. A, której niedobór może powodować zaburzenia funkcji układu odpornościowego, a w rezultacie zwiększoną zachorowalność na przypadłości zakaźne. Dlatego też, w naszym pospolitym jadłospisie koniecznie muszą objawiać: marchew, papryka, brokuły, czy kapusta.  Cynk, selen oraz żelazo również dopomogą organizm. Cynk znajdują się między innymi w owocach strączkowych, selen w rybach, natomiast żelazo w mięsie (należy mimo wszystko unikać mięsa wieprzowego ze względu na wysoką wartość kaloryczną, lepiej wybrać chudą

wołowinę, zasobną w ten właśnie pierwiastek).

Kwasy tłuszczowe nienasycone z rodziny n-3 oraz n-6 wzmacniając układ immunologiczny, chronią nas alt4 przed wieloma dolegliwościami. Oleje roślinne bogate okazują się w kwasy tłuszczowe omega-6, natomiast kwasy tłuszczowe omega-3 znajdują się w tłustych rybach morskich, skorupiakach, orzechach włoskich, migdałach oraz w niektórych olejach roślinnych, jak lej lniany, rzepakowy, czy arachidowy. Rozgrzewające przyprawy W okresie jesienno-zimowym, kiedy temperatura na dworze nas nie rozpieszcza bardzo istotne bywa, aby spożywane posiłki rozgrzewały nas od środka. W związku z tym, polecam zastąpić kanapki zjadane na śniadanie ciepłą owsianką, na główny posiłek natomiast niech pojawiają się zdrowe zupy na bazie warzyw, bez śmietany oraz zasmażek. Watro wprowadzić do kuracji odchudzającej rozgrzewające przyprawy, takie jak: imbir, cynamon, goździki albo chilli, które również pobudzają przemiana metaboliczna. Woda organizmu doda Kolejna zasada, o jakiej nie możemy zapominać w tym czasie, to dostarczanie do ludzkiego ustroju odpowiedniej ilości substancji. Pamiętajmy, że zero litr musi stanowić woda mineralna, a pozostałą część da się dostarczyć w postaci ciepłych herbat owocowych, rozgrzewających (np.: z pomarańczą oraz imbirem), oraz w postaci zielonej herbaty. Nie rezygnuj z ruchu Zimą da się jednocześnie pozostać na kuracji oraz cieszyć się świetnym zdrowiem. Należy tylko odpowiednio dobierać produkty spożywcze oraz nie tłumaczyć się przed samym sobą, że przecież w tym czasie zawsze nabiera się na wadze. czas zimowy nie nastraja nas niestety do regularnej aktywności fizycznej, ale nie bójmy się ruchu! Nawet krótkie spacery czy codzienna dawka 15 minut ćwiczeń we własnym mieszkaniu pomogą zachować zdrowie oraz szczupłą sylwetkę  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness