Jak wzmocnić kości? Oto odpowiednia suplementacja!

Jak wzmocnić kości? Oto odpowiednia suplementacja!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Odpowiednia podaż wapnia oraz witaminy D3 oraz aktywność fizyczna w dzieciństwie dają szansę by zbudować mocne kości.co  na  wzmocnienie  kości

arrow leftWitamina D polepsza wchłanianie oraz wbudowywanie wapnia w strukturę kości. Wapń nie wchłonie się skutecznie, bez towarzystwa witaminy D. arrow down Wapń Wapń to 5-ty w szczególności rozpowszechniony w biosferze pierwiastek. W przyrodzie występuje przede wszystkim w skałach wapiennych, koralach oraz muszlach morskich w postaci węglanu wapnia (CaCO3).   W organizmie człowieka wapń znajduje się w kościach oraz tkankach, pełniąc 2 funkcje: rola podporowa – 99% wapnia zgromadzone okazuje się w szkielecie rola metaboliczna – 1% wapnia całkowitego decyduje o czynnościach praktycznie wszystkich narządów oraz układów w organizmie Kość zbudowana okazuje się przede wszystkim z wapnia, którego zawartość z upływem lat o wiele spada. w wieku 50 lat człowiek gubi ok. 1% masy kostnej co roku. maleje gęstość mineralna kości oraz zaburza się ich struktura, poprzez co stają się słabsze. Wapń bierze udział w procesie mineralizacji tkanki kostnej oraz potrzebny okazuje się do utrzymania dobrych oraz mocnych kości. O zdrowe kości należy dbać poprzez całe życie dostarczając organizmowi, najrozsądniej z dietą, odpowiednią zawartość wapnia, witaminy D oraz odpowiednią porcję aktywności. bogactwo wapnia artykuły mleczne: mleko, kefir, kefiry, ser feta, sery żółte Owoce: ananasy, morele warzywa: szpinak, brukselka, brokuły Ryby: sardynki, szprotki, śledzie Migdały Siemię lniane Orzechy brazylijskie oraz arachidowe Aby utrzymać zdrowe oraz mocne kości Wapń i witamina D dla mocnych kości należy dostarczać wapń. we właściwym wchłanianiu oraz wykorzystaniu wapnia wspiera witamina D. Witamina D3 - „Witamina Słońca” Witamina D3 okazuje się prowitaminą, którą nasz organizm przeważnie produkuje w cerze pod wpływem słońca oraz zdobywa z kuracji odchudzającej (np. tłustych ryb morskich). Większość analiz epidemiologicznych sugeruje, że niedobór witaminy D3 okazuje się generalny wśród mieszkańców Europy Środkowej względu niewielkiej ilości słońca. W Polsce okazuje się zaledwie 28 dni słonecznych w ciągu roku. Naturalną efektem tego niedoboru okazuje się większe ryzyko występowania licznych dolegliwości, m. in. osteoporo

Wytworzenie witaminy D3 podczas fotosyntezy utrudnia nam także regularne używanie   czym  wzmocnić  końci

filtrów przeciwsłonecznych oraz tryb funkcjonowania. Odpowiednie dawkowanie witaminy D3 warunkuje utrzymanie prawidłowej gospodarki wapniowej , a przede wszystkim utrzymanie prawidłowej sprawności fizycznej układu kostnego. Dawka suplementacyjna witaminy D3 może być wyższa u ludzi starszych, lecz jej minimalna wartość nie może być mniejsza niż 800-1000 j.m./24 h. bogactwo: Nowe rekomendacje dotyczące korzystania z witaminy D3. Utraconą tkankę kostną da się zregenerować, mimo wszystko potrzeba na to wiele czasu oraz badań. Jeśli trudno Ci w to uwierzyć, przeczytaj książkę Niny Meier, doradcy osobistego oraz licencjonowanej specjalistki od akupresury, która pobierała u mnie lekcje we wczesnych latach 80. 6 sposobów na mocne kości Program opracowany poprzez Ninę dla siebie samej przyniósł spektakularne rezultaty, nie byłby mimo wszystko odpowiedni dla każdego. oto 6 strategii pomocnych w utrzymaniu mocnych kości oraz w alt2 przywróceniu im organizmu: Unikaj cukru oraz sztucznych słodzików, białej mąki, tłuszczów trans, napojów bezalkoholowych, kofeiny oraz nadto ogromnych ilości warzyw psiankowatychwzmocnienie  kości; stosuj też kuracji odchudzającej beztłuszczowej lub niskotłuszczowej. Ogranicz przetwory mleczne. Jeśli nie masz ochoty z nich rezygnować, wybierz substancje rodowodu ekologicznego. Nawet jeżeli Twój organizm prawidłowo toleruje mleko oraz jego przetwory, skuteczniej wybierz zdrowe masło, ekologiczny jogurt organiczny oraz ser niepasteryzowany, np. nieco parmezanu raz na jakiś moment. Codziennie jedz zielone jarzyny, zdrowe tłuszcze, substancje pełnoziarniste, orzechy, nasiona oraz zdrowe źródła białka, np. substancje ; oraz fasolę. Zawsze używaj składniku wysokiej jakości, najrozsądniej przetwarzanych czterech ścianach, które zawierają mnóstwo cennych minerałów. Włącz aktywność fizyczną do codziennego życia. Chodź piechotą, podnoś ciężarki, rozciągaj się lub zrób zwyczajne ćwiczenia przynajmniej trzy razy w tyg. – a najrozsądniej rób każdą z tych rzeczy. Przyjrzyj się swojemu życiu. Ty jesteś osobą, która najrozsądniej wie, czego Ci brakuje, w czym potrzebujesz pomocy, oraz które aspekty Twojego życia należy ulepszyć. W 1985 roku, gdy dysponowała 40 lat, zdiagnozowano u niej osteopenię (schorzenie poprzedzające osteoporozę, w którym mineralna gęstość kości okazuje się poniżej normy). Jej etap określono jako dosyć zaawansowany, a jej kości jako

bliskie złamania. Z początku próbowała przyjmować suplementy wapnia na receptę,

mimo wszystko dało to nadto mnóstwo niemiłych efektów ubocznych, np. wzdęcia oraz bóle głowy, zdecydowała się więc poszukać rozwiązania holistycznego. Jej lekarz raczej nie wierzył w takie alt3 podejście, ale wspierał ją mimo wszystko. Dlaczego jej kości były tak łamliwe, mimo że nie przeszła jeszcze menopauzy? Niestety zagrał u niej szereg czynników ryzyko: była dość szczupła, rasy białej, nie dysponowała dzieci, a jej matka cierpiała na osteoporozę. Ponadto Nina osobiście czuła, że ciężka praca oraz żywotny tryb życia, jaki wiodła od dwóch dekad, gruntownie ją wyczerpał oraz zestresował. Chorowała też na tarczycę, dysponowała liczne problemy ze strony układu pokarmowego, cierpiała na nadwrażliwość pokarmową oraz utrzymujące się poczucie wyczerpania - a żadnego z tych stanów nie leczyła. Ponadto dotykał ją Ćwiczenia Nina wykonywała średnio intensywne ćwiczenia poprzez mnóstwo lat, dlatego obecnie postanowiła poświęcić się wykonywaniu więcej systematycznego oraz intensywnego programu. Zaczęła też biegać oraz, po przebiegnięciu maratonu, w końcu wybrała opcję pokonywania 8 kilometrów cztery razy w tyg., co bywa przeciętną odległością dla biegacza. Dużo momentu przeznaczała też na rozciąganie, gdyż dobrze się po nim czuła. Akupresura Nina codziennie wykonywała na sobie akupresurę oraz regularnie uczęszczała do innego zawodowca w zamiarze pobudzenia punktów energetycznych ciała. okazuje się to nieocenione w walce ze stresem oraz w podnoszeniu energii. Zioła Po konsultacjach z fachowcem od chińskiego leczenia ziołami, Nina włączyła określone zioła do codziennej kuracji odchudzającej, co pomogło wzmocnić jej organizm. spożywanie Nina podeszła do wprowadzania zmian do własnej kuracji odchudzającej w dwojaki sposób. primo, wyeliminowała pożywienie wypłukujące wapń z organizmu (kofeinę, warzywa psiankowate, szpinak, alkohol oraz cukier, w alt4 tym soki owocowe) oraz menu, których jej organizm nie tolerował (pszenicę, owies, jęczmień, żyto, kukurydzę, przetwory mleczne, jajka, czerwone mięso, ocet oraz artykuły smażone oraz fermentowane). po drugie, skupiła się na żywieniu bezpiecznym, zbilansowanej diecie oraz produktach organicznych. Jej posiłki składały się ze zbóż wolnych od glutenu (gryka, proso, ryż), ryb, naturalnych kurcząt, tofu, pewnych owoców oraz, jak sama to ujęła, "z warzyw, warzyw oraz dodatkowo raz warzyw". Tak jak jej matka, Ella, codziennie piła też do trzech szklanek bogatego w minerały, zmiksowanego napoju z warzyw: sałaty rzymskiej, pietruszki, rzodkiewki oraz selera (przepis na sąsiedniej stronie).

Każdego dnia spożywała też artykuły bogate w wapń, np. algi oraz ciemne warzywa liściaste, żuła też ości ryb oraz kości drobiu,

zjadając przy tym szpik. Pamiętała też o dużej ilości prażonych nasion sezamu, chia, słonecznika oraz kopru włoskiego. Przyjmowała zdrowe tłuszcze w postaci suplementów oleju ogórecznika (dobrego dla kości oraz łagodzącego artretyzm), włoskich orzechów, oleju rzepakowego w sałatkach oraz podsmażanych jarzynach, oleju sojowego, sezamowego oraz niesystematycznego awokado. Zawsze dysponowała problemy z trawieniem tłuszczów, nawet oliwy extra virgine, więc poprzez mnóstwo lat unikała stosowania ich w własnej diecie. Wtedy jednak zaczęła czuć się źle w inny sposób: zaczął dokuczać jej ból stawów, jej mięśnie osłabły, zmniejszyły swoją objętość oraz stały się obolałe, odczuwała nieprzyjemne symptomy towarzyszące przekwitaniu oraz dysponowała problemy z pamięcią. Gdy z powrotem włączyła zdrowe tłuszcze do kuracji odchudzającej, większość tych symptomów ustąpiła.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness