Jak zmniejszyć kaloryczność potraw? Skuteczne spodoby

Jak zmniejszyć kaloryczność potraw? Skuteczne spodoby

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Część z nas w trosce o zgrabną sylwetkę niemal na pamięć uczy się tabel z wartościami energetycznymi substancji. A gdyby tak dla ułatwienia zwizualizować kilokalorie? Zobaczyć ile gramów ma masło o wartości energetycznej 200 kcal? Albo jak wygląda porcja chipsów o takiej wartości energetycznej, a jak porcja selera?    Zespół redakcyjny z blogu wiseGEEK pokazał na fotografiach produkty spożywcze, których wartość energii wynosi dokładnie 200 kcal. Zdjęcia okazują się uszeregowane od najmniej do zwłaszcza kalorycznego artykułu. Na fotografiach można zauważyć, że cały talerz brokułów posiada w zawartości tę samą ilość kilokalorii, co mała łyżka masła orzechowego czy garść chipsów. Zatem refleksja nasuwa się jedna – zaleca się zastanowić się dwa razy, zanim pochłoniemy paczkę chipsów, czy kromkę pieczywa z grubą warstwą masła.  mimo wszystko pamiętajmy, że kaloria kalorii nierówna i nie osobiście zawartość spożywanych kalorii decyduje o dietetycznym sukcesie. „Oktan wytwarza więcej energii, dlatego napędzane nim auto bywa poruszać się o mnóstwo sprawniej niż auto napędzane benzyną. Podobnie łyżka stołowa oleju rzepakowegozmniejszenie  kaloryczności (zawierającego ~100 kcal w łyżce stołowej) zaprowadzi was dalej niż ta osobiście łyżka stołowa siekanego selera (~1 kcal w łyżce stołowej).”

– czytamy na stronie mydiet.pl.

  Zdjęcia pochodzą ze strony wiseGEEK.com Większość z nas ma świadomość tego, że mała garść chipsów ma mnóstwo kalorii zamiast których mogłybyśmy zjeść pokaźną porcję warzyw. Co innego mimo wszystko okazuje się wyobrażać sobie, jak w rzeczywistości wygląda różnica w porcji, która ma 200 kcal, a co innego… zobaczyć to naprawdę. Całkowita rezygnacja ze słodyczy, które tak bardzo umilają popołudnie, nie okazuje się łatwa, ale kiedy spostrzeżesz te zdjęcia, przekonasz się, jak mnóstwo zbędnych kalorii zjadasz. możliwe że dojdziesz do wniosku tak jak my, że naprawdę więcej zaleca się zjeść talerz chrupiącej i słodkiej marchewki niż kilka czekoladek lub parę sztuk słonych krakersów. Oczywiście nie wszystkie pełne kalorii przekąski okazują się dla nas niezdrowe. Łyżka masła orzechowego ma nieporównywalnie więcej kalorii od miseczki warzyw, ale czasami zaleca się zjeść go nawet odrobinę więcej, ze względu Mniej kalorii na talerzu na to że posiada w zawartości dużo czynników odżywczych i prawidłowych kwasów tłuszczowych, jak  jeść  mniejpotrzebnych ; funkcjonowaniu przemiany materii. Oczywiście pod warunkiem, że takiej porcji nie spożywasz każdego dnia! Te zdjęcia okazują się najlepszym dowodem na to, że spalenie tłuszczowej nie trzeba być niełatwe. Nie musisz nawet przeprowadzać na specjalną jadłospis, pod warunkiem, że każdego dnia unikasz pustych kalorii i wiesz mniej więcej, jakie zapotrzebowanie ma twój organizm. Widząc, jak na talerzu wygląda 200 kcal, z pewnością łatwiej ocenisz zjadane porcje.   Kalorie, a właściwie ich nadmiar, kojarzą nam się zwykle z dodatkowymi kilogramami. Tymczasem istnieją jarzyny i owoce, które mają „kalorie ujemne”. Co to znaczy? A to, że do procesu ich strawienia i pozbycia się z człowieczego ustroju potrzebujemy więcej kalorii niż posiadają. często więc okazują się składnikami diet odchudzających.   Nie ma chyba kuchni, w której nie spożywa się warzyw i owoców. Czasami nie wiemy, że dużo z tych kwestii diety ma ujemne kalorie.

Tymczasem ich spożywanie to prosty,

gdyż domowy sposób na zrzucenie kilku niepotrzebnych kilogramów. Główną zaletą warzyw i owoców z „ujemnymi kaloriami” okazuje się to, że organizm ich nie magazynuje. na przykład zjadając średniej wielkości ogórka (ok. 180 g) – organizm akceptuje ok. 23 kcal, natomiast, by go strawić i wydalić potrzebuje dwa razy więcej energii. występuje wtenczas deficyt, który należy uzupełnić. Co więc robi nasze ciało? Spala tkankę tłuszczową. Zupełnie zwanych inaczej taki przebieg wygląda, gdy zjemy ciastko. Do jego tego strawienia potrzebujemy dużo mniej kalorii niż znajduje się w tym produkcie. Natomiast niezużyta energia ląduje, nie gdzie indziej, wyłącznie w naszych fałdkach.   mimo wszystko osobiście sałata i brokuł nie zastąpią zbilansowanej diety, która da organizmowi odpowiednią energię do funkcjonowania. Ta gdyż musi składać się z węglowodanów, białek, tłuszczu i minerałów i witamin. Nie łudźmy się też, że odchudzające jarzyny i owoce zastąpią ruch i wyrzeźbią sylwetkę. produkty z ujemnymi kaloriami przede wszystkim przyspieszą nasz przemiana materii i usprawnią nas alt2 w trakcie diety odchudzającej. w miejsce sięgać po orzeszki czy chipsy między posiłkami warto zjeść ogórka czy arbuza. primo kalorii nam nie przybędzie, po drugie – nie będziemy posiadać wyrzutów sumienia.   Co więc jeść, by nie tyć? zwłaszcza popularnym owocem okazuje się arbuz. Ma 36 kalorii w 100 gramach i aż w 92 proc. składa się z wody mineralnej. Na do tego ma właściwości moczopędne, więc szybko oczyszcza organizm z toksyn i poprawia przemianę materii. Do tego okazuje się letnią bombą multiwitaminową, a tego przenigdy za mało. spośród odchudzających warzyw zwłaszcza niezwykłym warzywem z ujemnymi kaloriami okazuje się seler. W 100 gramach ma ok. 16 kcal, a jego strawienie to przebieg, na który organizm potrzebuje aż 93 kcal.   trzeba więc łagodniejszym wzrokiem od okresu do okresu spojrzeć na ogórka, brokuł, sałatę, seler naciowy, szaragi, jarmuż, szpinak, fasolkę czy cukinię. A spośród owoców na naszym stole powinny królować – melon, grejpfrut, kiwi, pomarańcza, borówki, mango, ananas i truskawki. Po mnóstwo latach nierównej zmagania się z nadmiarowymi kilogramami ostatecznie znalazłam sposób – jadłospis liczenia kalorii. wyłącznie ta jadłospis po 30 latach życia pozwoliła mi osiągnąć sukces i zrzucić raz na zawsze (mam nadzieję) 20kg. Dzięki kontroli kaloryczności zrozumiałam jakie popełniałam błędy podczas dowolnej diety i czemu nie mogłam zrzucić sylwetkę.  W Internecie znajdziecie szereg tabel kalorycznych, ale one różnią się między sobą i to czasami rozpocznie. Dlatego z czystym sumieniem mogę polecić Wam niezawodną i profesjonalną stronę www.ilewazy.pl. Ja korzystam wyłącznie z takiej strony i z informacji umieszczonych prosto na produktach, które kupuję. w tym artykule chcę Wam przedstawić trochę inne ujęcie tabel kalorycznych, dla odmiany nie alfabetyczne a produktowe. Nie chodzi mi o to, żebyście z tego korzystali na co dzień. więcej chcę pokazać poglądowo jaka okazuje się piramida narastania kaloryczności w poszczególnych grupach produktowych.

Chodzi o opanowanie wzrokowe tematu,

żeby się rzucały w oczy produkty dobre i złe.  Posegregowałam zwłaszcza znane i zwykle spożywane alt3 produkty wjak  jeść  mniej  kalorii grupy tematyczne i uszeregowałam od najmniej do zwłaszcza kalorycznych. Macie dziś pogląd generalny co można bezkarnie jeść, a z czym być ostrożni. Owoce i jarzyny   Czy owoce okazują się pełne kalorii? Oczywiście, jak wszystko, ale wyłącznie wtedy gdy nie zachowamy zdrowego rozsądku. Mają dużo cukru, jedne mniej, drugie więcej, ale to nie taki sam cukier jak w ciachach, więc nie ma co porównywać. Sami oceńcie, które z nich jeść bez wyższych barier, a które z umiarem. Podobnie z warzywami, bogactwo witamin, a zróżnicowanie pełne kalorii znaczne.  Temat chodził za mną od dłuższego momentu, żeby pokazać Wam jak się wykiwać na kuracji i dodatkowo sobie uwierzyć. To bywa sztuka, co?! przedstawimy Wam własny przykład, co ja robiłam, żeby nie chodzić głodna, nie podjadać byle czego i przeżyć kolejny dzień kuracji odchudzającej. Częściowo okazują się to pomysły wyczytane i polecane przez kogoś, czasem nawet piszą, że to udowodnione naukowo. Ja się nie znam co bywa naukowe, a co nie naukowe. Wiem natomiast, co się sprawdziło u mnie i u kilku znajomych, którzy w ostatnim roku poszli w moje ślady. Mówią, że oddziałuje, więc zaleca się przetestować, może na Was też podziała i okaże się, że jadłospis, to całkiem ładny pora. Mam praktyki z dowolnym tym pieczywem i powiem jedno. Pieczywo chrupkie jadłam, owszem, bo dość je lubię. Ale nie powiem, żebym czuła się po takich kanapkach, że faktycznie to był posiłek i się najadłam. ta więcej przekąska, a nie śniadanie. W ostatnich miesiącach wróciłam do pieczywa, albo nawet do bułek z pełnego ziarna. Chleb jak chleb, dwie kanapki i tyle. Ale z bułką to można wyczyniać optyczne oszustwa. i właśnie taki przykład chcę przedstawić. ejszy metoda na oszustwo samego siebie. Jemy tą kanapkę dwa razy dłużej, dłużej gryziemy, wolniej wprowadzamy do żołądka, to też zdrowiej niż na szybko pochłonąć całą bułę. Podobno (to gdzieś wyczytałam) nasz alt4 mózg także takie powolne menu odbiera tak, jakbyśmy zjedli po prostu więcej

. też takie oszustwo polecam, czy do bułek czy do kanapek.

Osobiście przetestowałam i potwierdzam, że to oddziałuje. A obecnie ta osobiście bułka na dwa inne sposoby, to już więcej takie oszustwo w warunkach domowych i potrzebuje to trochę więcej momentu na przygotowanie. primo dorzucamy zieloną sałatkę. Sałata to praktycznie pełne kalorii zero, więc nawet jej nie liczę. Dla ciekawskich 1 liść sałaty ma 1kcal. i obecnie, cała tajemnica oszustwa tkwi w sposobie pokrojenia bułki. Po lewej bułka pokrojona na 3 częściach, po prawej bułka pokrojone na małe kromeczki, wyszło mi ich 8szt. Do każdego sposobu użyłam dokładnie tyle samo substancji, co przedstawiłam na wstępie. Ale czy nasze oczy i mózg można wykiwać? analizuję, że z powodzeniem. Jak jestem w mieszkania, to zdecydowanie tak przygotowuję swoje kanapki, jem je dłużej i naprawdę emocjonalnie odczuwam jakbym zjadła dość dużo. Spróbujcie i oceńcie sami, czy na to pójdziecie. Podsumowując te nasze kanapeczki - zestawienie zbiorcze wszystkich przygotowanych przeze mnie bułek, na dowolnym talerzu 270kcal. Różnica optyczna bywa, fakt? zamiast kalorycznych przegryzek To, co obecnie zaproponuję, to nie do zakończenia może Wam przypaść do gustu, bo ciężko powiedzieć, że zamiennikiem czekoladki, która za mną chodzi bywa kapusta kiszona. Ale więcej bywa zależne mi na tym, żeby Wam pokazać jak można w miejsce przegryzienia przykładowej bułki z jogurtem w przelocie zjeść o mnóstwo więcej ilościowo, a jednocześnie o mnóstwo mniej kalorycznie. Może nazwę to po imieniu, żeby była jasność. W owej częściach opiszę Wam to, czym zwyczajnie się zapychałam, żeby nie być głodną i nie szperać po schładzarce z myślą: coś mi się chce, coś bym zjadła. Poglądowo ta słynna bułka z jogurtem bywa na takim samym talerzu, na którym przedstawiamy przekąski, żebyście mieli obraz skali i rozmiaru talerza. Wartość kaloryczna całego zestawu (bułka pszenna 50g i niewielki jogurt owocowy 120g) to 255kcal.      


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness