Jaki rower będzie najlepszy do jazdy po mieście? Ranking!

Jaki rower będzie najlepszy do jazdy po mieście? Ranking!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

hcąc dziś kupić nowy rower, nie mając sprecyzowanych wymagań,rower  miejski

da się złapać się za skroń. dawniej w sklepach były wyłącznie składaki oraz „kolarzówki” (ja mimo wszystko zdecydowanie więcej wolę określenie: szosówki). Później do Polski szturmem weszły rowery mniej albo więcej górskie. oraz na tym wybór się kończył. Ewentualnie najwięksi zapaleńcy ściągali wymarzone maszyny zza granicy, zamawiane na specjalne zamówienie. Dziś polski rynek rowerowy wygląda zupełnie zwanych zwanych inaczej. Możemy przebierać w typach oraz typach rowerów, a sklepowe półki wręcz uginają się pod ciężarem sprzętu. Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem, a nie wiesz do zakończenia jaki typ roweru wybrać, sporządziłem poniższą listę, Rower miejski - najlepszy do jazdy po mieście? która mam nadzieję, że pomoże Ci rozwiać wątpliwości. Wymieniłem najpopularniejsze typy rowerów, jakie da się kupić w polskich sklepach. Przy okazji zapraszam do lektury procesu wpisów, w którym doradzam, jaki rower kupić w danych przedziałach cenowych (od 1000 do 4000 zł.). Drugi wpis, który opłaca się przeczytać, to próba rozwiązania dylematu: jaki rower kupić – górski, trekkingowy czy crossowy? wbrew pozorom nie bywa to łatwe pytanie oraz odpowiedź na nie, też nie bywa prosta. Rower górski (MTB) – takich jak roweru, chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. „Górale” są wyprodukowane do jazdy w terenie, poza asfaltowymi ścieżkami. wyposażone są bardzo często w 26/27.5/29 calowe koła, szerokie opony z agresywnym alt2 bieżnikiem oraz jeden albo 2 amortyzatory. Ze względu na swoją wytrzymałość oraz sporą uniwersalność, stały się niezłym wyborem dodatkowo do jazdy po mieście. dawniej trochę śmiałem się z takiego wyboru, ale po dłuższym przemyśleniu

tego tematu, zmieniłem zdaniemiejskie  rowery

. Więcej na taki temat napisałem w podlinkowanym wpisie. Wśród rowerów górskich, wyróżniamy kilka podgrup:   ATB – nieskomplikowane, tanie, amatorskie rowery do jazdy codzienno-turystycznej. Mają jeden amortyzator, a czasami nie mają go wcale (amortyzator czy sztywny widelec). XC – więcej zaawansowane oraz lżejsze rowery, do ostrzejszej jazdy w terenie (też ścigania się). Tutaj też znajdziemy jeden amortyzator (bywa to rower takich jak hardtail – czyli alt3 w dosłownym tłumaczeniu, z twardym ogonem). DH – downhill to dyscyplina sportu, w której liczy się wyłącznie jazda w dół. Rowery do DH mają dwa amortyzatory (okazują się to rowery takich jak full), bardzo porządną ramę oraz obfite tarcze hamulcowe. FR – czyli freeride, to konstrukcyjnie dość podobne rowery do DH, z tym, że umożliwiają podjeżdżanie pod wzniesienia. Skok amortyzatorów to przynajmniej 170 mm. Enduro – trochę więcej uniwersalny rower, który nadal wypadnie na wymagających ścieżkach. Skok zawieszenia to mniej więcej 160 mm. Trail, All Mountain – lżejsze oraz trochę delikatniejsze rowery ścieżkowe, z

zawieszeniem o skoku w granicach 120 mm.

otwierają perspektywy na więcej żwawe podjeżdżanie, niż alt4 osobiście wskazuje, bywa przeznacrower  do  jazdy  po  mieście  zony do jazdy po asfalcie. Posiada obfite, 28 calowe koła, z wąskimi (23-25 mm) oraz gładkimi oponami. Kierownica (tzw. baranek) w rowerze szosowym bywa zagięta w charakterystyczny sposób, dający możliwość zajęcie więcej aerodynamicznej położenia. W rowerach szosowych hamuje się oraz zmienia przełożenia, za pomocą klamkomanetek, które umożliwiają przeprowadzanie obu działania, bez odrywania rąk od kierownicy. W zależności od geometrii ramy, typowe rowery szosowe trzeba rozpisać na dwie zespoły: sportowe oraz endurance. Różnią się pozycją zajmowaną za kierownicą. Te drugie umożliwiają więcej komfortową, turystyczną pozycję oraz wygodniejsze pokonywanie dłuższych dystansów.  

 

Zobacz też 

4 sposoby na pobudzenie metabolizmu - EcoSlim

Opaski Tyvek


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness