Jaki rower wybrać do jazdy po mieście? Na to zwróć uwagę!

Jaki rower wybrać do jazdy po mieście? Na to zwróć uwagę!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Temat rowerów do danej sumy cieszy się niesłabnącą popularnością.  jaki  wyrbać  rower  miejski

Niestety utrzymujący się niekorzystny kurs dolara i inflacja, wpływają na oferty cenowe producentów. Znalezienie sensownych rowerów do 1000 zł. nie bywa już tak jasne. Gdy dodatkowo 2 dekady temu mogliśmy przebierać wśród ofert, w tym roku trzeba się prawidłowo naszukać (co z przyjemnością uczyniłem). Do pisania tych wskazówek zbierałem się już od bardzo dawna. bardzo ciężko bywa przygotować ponadczasowy poradnik, który powinno aktualny przez mnóstwo lat. Oferty producentów rowerów się zmieniają, ceny idą w górę albo czasem w dół, to co dziś bywa okazją, za rok może okazać się totalną pomyłką. Dlatego podstawowy nacisk postawię na rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę podczas kupowania roweru. Oczywiście podam Wam też kilka propozycji rowerów różnych typów, planuję pisać o rowerach górskich, szosowych, crossowych, trekkingowych i miejskich. Mimo wszystko opłacalne jest pamietać, że rzeczywistość na rynku ulega zmianiom naprawdę dynamicznie. Ceny rowerów po sezonie potrafią spaść nawet o 30-40 proc. i to co wczoraj okazuje się poza zasięgiem Twojego portfela, dziś możesz kupić w świetnej cenie (przeczytaj mój wpis o tym, jak taniej kupić rower). Zacznijmy od tego, że od rowerów za mniej więcej 1000 zł. trzeba wymagać nazbyt mnóstwo. Od takich modeli możesz już spodziewać się, że nie rozpadną się na pierwszym zakręcie, ale nadal nie będą to rowery, na których wygrasz jakiś wyścig czy przejedziesz świat dookoła bez znaczniejszych awarii. Ot, przeciętny sprzęt do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Jak prawidłowo zauważył jeden z czytelników, jeżeli jesteś rowerzystą z kategorii +120 kg, opłacalne jest mimo wszystko rozejrzeć się za trochę droższym i solidniejszym sprzętem. Rowery do 1000 zł. mogą nie spełnić Twoich oczekiwań. Więcej na ten temat napisałem we Na to zwróć uwagę! Jaki rower wybrać do jazdy po mieście? wpisie: Jaki rower kupić dla ciężkiej osoby. Rowery w tej kategorii cenowej zazwyczaj są wyposażone w siedem przełożeń z tyłu i przerzutki z najniższej zespołu Shimano Tourney (przerzutka zewnętrzna) albo trzy przełożenia i przerzutkę planetarną, schowaną w tylnym kole Shimano Nexus-3.  Te przerzutki charakteryzują się niską ceną, ale już akceptowalną jakością. Nawet jeżeli po pewnym czasie uległyby awarii, ich wymiana musi kosztowna. blogu możesz przeczytać czym się różnią wszystkie zespołu osprzętu Shimano. dużo wątpliwości w takich rowerach budzą hamulce tarczowe. przeważnie są bardzo kiepskiej jakości i dość niełatwe w regulacji. Oczywiście odezwą się głosy ludzi, które mają tarczówki w rowerach nawet za 500 zł., które będą twierdzić, że oddziałują świetnie. Ale mogę się przyjąć, że jeżdżą na tych rowerach bardzo, bardzo okazjonalnie. Ja postawiłbym mimo wszystko na jasne, tanie, sprawdzone hamulce szczękowe typu V-brake (wpis o typach hamulców). Kolejna kwestia to amortyzacja. W rowerach w tym przedziale cenowym nie dostaniemy amortyzatora z zwiększonej półki, tak naprawdę będą to zwykłe, sprężynowe uginacze. Możesz zastanowić się czy nie świetnie kupić roweru ze sztywnym widelcem, powinno on

lżejszy i prostszy w konstrukcji niż amortyzowany rower. Ale oczywiście decyzję pozostawiam Tobie. rower  miejski

Zdecydowanie nie opłacalne jest patrzeć na rowery z amortyzatorem przednim i tylnym. W tym przedziale cenowym są to królowie hipermarketów i tandetnych sklepach. Do jazdy po bułki do spożywczaka taki rower dodatkowo się nadaje, ale na ciut dalsze wyjazdy niekoniecznie. Niestety takie rowery są poważne, źle wykonane i jedynie nie pozwalają na jazdę, w miejsce ją uprzyjemniać. Tylny amortyzator, który w droższych rowerach z założenia ma ułatwiać jazdę w terenie, w takim rowerze powinno jedynie służył za bujaczek. W rowerach do 1000 zł. spotkasz rowery z ramami aluminiowymi i stalowymi. Nie ma wyższego nieistotne jaką alt2 wybierzesz. Mówi się, że aluminiowe ramy okazują się sztywniejsze, lżejsze, ale bardziej przenoszą drgania, za to stalowe skuteczniej amortyzują wibracje podczas jazdy po nierównościach, za to okazują się trochę cięższe. Zapewne tak bywa porównując świetną stal z świetnym aluminium, ale w tym przedziale cenowym nie robi to specjalnej dysproporcji. Poszukiwania roweru zawsze świetnie zacząć od internetu. Tutaj okazuje się największy wybór oraz najlepszy przegląd cen na rynku. Ja pierwsze kroki kieruję na Allegro i Ceneo, gdzie w łatwy sposób da się wybrać sobie kilka rowerów oraz spisać ich ceny przed ewentualną wizytą w sklepie stacjonarnym. Pamiętaj też, że rowery, które tutaj pokażę kosztują do 1000 zł. według cen katalogowych. A kupując zwłaszcza poza sezonem, da się swobodnie znaleźć rowery, które prawidłowo kosztowały 1200-1300 zł., a ich cena okazuje się dużo niższa. Tak więc zajrzyj dodatkowo do kolejnej części procesu, gdzie pokazuję rowery do 1500 zł., być może uda Ci się znaleźć je taniej. Ok, podstawy za nami, zabieram się obecnie za nieduży przegląd rynku. natychmiast uprzedzę, pokażę tutaj jedynie kilka modeli z różnych typów rowerów. Jeżeli masz swoje propozycje, swobodnie pisz o nich w komentarzu. Tak jak pisałem, rynek ulega zmianiom bardzo dynamicznie oraz co chwila pojawiają się nowe, interesujące oferty. Na samym końcu tego wpisu, na rozwijanej liście, znajdziesz rowery, które polecałem w poprzednich latach. Rowery, których nie mogę polecić Wszyscy świetnie wiemy, że na rynku dostępne okazują się więc nowe rowery z kategorii „do 500 zł.” (oraz nie analizuję tu o dziecięcych). Z daleka wyglądają identycznie jak rowery za tysiąc, ale po bliższym przyjrzeniu się albo przejażdżce, okazuje się, że mimo wszystko nie okazują się tak solidne. Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma fundusze oraz ochoty by wydać na rower te 800-900 zł. oraz szuka alt3 czegoś tańszego. Z praktyki mojego i mnóstwo moich czytelników świetnie Wam mimo wszystko radzę – pomyślcie nad czymś używanym w świetnym stanie. Jeżeli jeździsz wyłącznie po przysłowiowe bułki do sklepu, to oczywiście kup rower jaki wyłącznie chcesz. Ale jeżeli masz w planach jeździć trochę więcej oraz dalej, przygotuj trochę więcej gotówki, dzięki temu unikniesz sporego rozczarowania. Dodatkowo nie mogę polecić wszelkich wynalazków takiego rodzaju: Taki rower da się kupić już za 500-600 zł.. 2 amortyzatory, hamulce tarczowe na obu kołach, no oraz taki… rasowy prezencję ;) Wiecie, może dzieciaki się cieszą z takich rowerów, ale ja na ich miejscu wolałbym coś bez amortyzatorów oraz

„tarczówek” co okazuje się dużo lżejsze oraz przy okazji szybsze. Ale pal sześć najmłodszych, na takich rower  na  miasto

wynalazkach jeżdżą też dorośli. Nie idźcie tą drogą. takiego rodzaju rowery to najgorszy szajs, który wyjeżdża z fabryk. okazują się ciężkie, toporne, mają amortyzatory z gumy, a hamulce z papieru. W ironiczny oraz zabawny sposób opisał to Tomek Gadowski oraz to już letnich miesięcy temu. ładny materiał przygotował dodatkowo Phil, który kupił tani rower „górski” oraz wybrał się nim na prawdziwą górską trasę. Cóż, mam nadzieję, że taki film uświadomi Wam, że takie rowery są odpowiednie wyłącznie do rekreacyjnej jazdy. Akcja okazuje się od 1:30 Zapraszam do obejrzenia najnowszego odcinka Rowerowych wskazówek. powinno mi bardzo miło, jeżeli zasubskrybujesz mój kanał. w tym wpisie przyjrzę się bliżej rowerom do 1500 zł.. Ceny rowerów o których będę pisał okazują się wzięte z katalogu, dlatego niewykluczone, że poza sezonem uda się je kupić dużo taniej :) wertując oferty producentów rowerów, doszedłem do wniosku, że przedział do 1500 bywa odrobinę dziwny. Rowery w tym segmencie okazują się trochę lepsze od tych do tysiąca, ale nie bywa alt4 to przepaść. gotówkę ukryte okazują się zazwyczaj nie w częściach, które widać pozornie (choćby w przerzutkach), ale w innych, niemniej ważnych elementach. Producenci używają ciut lepszych korb, ciut lepszych opon, ciut lepszych kół, ciut lepszych ram, ciut lepszych hamulców itd. ostatecznie okazuje się, że taki rower bywa ciut lepszy od tańszych braci :) oraz na pewno wytrzyma więcej od nich. W rowerach w tym przedziale cenowym, często możemy znaleźć hamulce tarczowe. Moje podejście do niedrogich tarczówek powinniście znać – jestem zdecydowanie na nie. jednak w tych rowerach nie okazują się to już najsłabszego sortu,

papierowe hamulce. Coś tam sobą reprezentują. Nie są odpowiednie oczywiście do ostrej jazdy w przestrzeni,

ale do codziennego użytku pomogą. Mimo wszystko nadal wolałbym porządne V-brake, jeżeli dzięki temu rower okaże się tańszy, albo reszta osprzętu okaże się lepsza. Od amortyzatorów w tym przedziale cenowym okaże się już dość ciężko uciec. Właściwie wszystkie górale i crossy je mają, czasem uda się znaleźć rower trekkingowy ze sztywnym widelcem. Oczywiście rowery szosowe i fitnessy mają sztywne widelce i niech chociaż tutaj tak pozostanie. Amortyzatory w tych rowerach nadal nie otwierają perspektywy na nazbyt dużo, ale na konkretny stopień komfortu trzeba liczyć. są to cały czas zwykłe uginacze, które dużo ważą i niepotrzebnie absorbują energię podczas jazdy, ale wybór czy chcesz posiadać amortyzator w rowerze czy nie, należy do Ciebie. Jeżeli chodzi o przerzutki, to przeważnie napotkać tu możemy osprzęt Shimano Tourney/Altus/Acera, czasami oczko wyższe Alivio (tu poczytasz o grupach osprzętu Shimano). Zdarzają się też przerzutki SRAM X-3 albo X-4, które okazują się analogiczne klasą do Shimano. Napęd bywa zazwyczaj 7 albo 8 rzędowy, gdy przerzutka bywa zewnętrzna. W przypadku przerzutek planetarnych (schowanych w tylnym kole), przeważnie mają one 3 biegi, czasem 7.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness