Jaki wybrać pulsometr do biegania? Ranking

Jaki wybrać pulsometr do biegania? Ranking

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Na obszarze ostatnich lat pulsometr stał się gadżetem,

bez którego mnóstwo biegaczy nie wyobraża już sobie wycieczki na trening. dawniej urządzenie dla zawodowców, którym sprzęt ten dostarczał informacji o obecnej formie oraz pomagał w uzyskiwaniu lepszych rezultatów. obecnie kupić może go każdy kto uzna, że ta zabawka mu się przyda. Pytanie wyłącznie czy my amatorzy powinniśmy traktować pulsometr właśnie jako zabawkę, czy niebezpieczną pomoc w ćwiczeniach? Postaram się też odpowiedzieć na pytanie, na jakie najistotniejsze rzeczy zwrócić uwagę przy jego użytkowaniu. Dla kogo pulsometr?   Jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie ma. Czasami obejdzie się bez niego zawodnik biegający 2:15 w maratonie, w innym przypadku niezbędny okazuje się on dla amatora, który maraton biega powyżej 5h. Wszystko okazuje się zależna od tego czy rejestrowanie tętna, pilnowanie zakresów oraz analiza treningów okazuje się dla ciebie kwestią istotną. okazuje się to rzecz szczególnie przydatna dla biegaczy wykonujących wszelkie treningi tempowe, interwały oraz podbiegi, w których tętno odgrywa kluczową rolę. trzeba więc rzec, że to urządzenie dobre dla wszystkich, pod warunkiem, że wiesz, czemu ono ma właściwie służyć. Odpowiedź w kolejnym punkcie. Funkcje pulsometru Oczywistą kwestią okazuje się, że fundamentalną funkcją pulsometru okazuje się ranking  pulsometrówpomiar naszego aktualnego tętna. trwające pulsometry posiadają możliwość spersonalizowanego ustawienia swoich zakresów tętna na podstawie wieku oraz płci. Takich stref może być od 3 do nawet 5. Urządzenie wyznacza więc nasze tętno największe (tzw HRmax, czyli z ang. maximal heart rate), które pomoże do wyznaczenia stref, a o przekroczeniu których okazuje się nas informował. ćwiczeniach możemy przeanalizować procentowy udział joggingu w poszczególnych strefach. Nowoczesne pulsometry potrafią na owej podstawie ocenić więc pułap naszej wydolności oraz zasygnalizować ewentualny spadek kondycji. trzeba więc śmiało uznać, że to więc nasz osobisty trener, który uczyni nasze sprint prostszym. Dodatkowymi funkcjami, z których trzeba korzystać okazują się więc: pomiar momentu całego ćwiczeniach oraz poszczególnych odcinków (np. co 1km),   rejestrowanie przebytego dystansu oraz śladu na mapie, na podstawie wbudowanego GPSu, rejestrowanie poziomu n.p.m., na jakiej się aktualnie znajdujemy, licznik spalonych kalorii, obliczanie kadencji (ilości kroków na minutę), wirtualny partner (różne funkcje w zależności od modelu). Jaki sprzęt wybrać? Wszystko okazuje się zależna oczywiście od naszego budżetu, ponieważ ceny pulsometrów wahają się od 200-300zł za podstawowy model do nawet 2000zł za modele z lepszej półki. Bez względu jednak na to, jak grubszy masz portfel, jeśli biegasz na pułapie amatorskim, nie ma wyższego sensu, byś kupował tak kosztowny sprzęt. zwłaszcza znaczącym powodzeniem od kilku lat cieszą się maszyny firmy Timex, Garmin oraz Polar. Na rynku istnieje jednak dużo pozostałych, których oferty opłacalne jest przeanalizować, by wybrać model zwłaszcza odpowiedni dla siebie, np. Suunto, Sigma, TomTom czy Keyros. Ich funkcje okazują się zazwyczaj podobne, największe różnice okazują się w dokładności pomiarów oraz stylistyce. To okazuje się już kwestią indywidualnych upodobań. Timex Ironman Run Trainer GPS Kompatybilność ze sportowymi aplikacjami Jeżeli już decydujesz się na kupno pulsometru, a twoje potrzeby finansowe mogą na wydanie więcej niż 600-700zł, opłacalne jest zwrócić uwagę na to, by twoje urządzenie współpracowało z programami, do których będziesz mógł później zgrać cały trening, w zamiarze jego badania oraz wizualizacji.

Takie aplikacje jak Endomondo, Garmin Connect czy Polarpersonaltrainer to niezwykle

pożyteczne programy, które każdemu treningowi nadadzą profesjonalny charakter. mogą one więc na porównanie własnego biegania z bieganiem pozostałych uczestników, jak więc okazuje się to dodatkowa mobilizacja do Pulsometr do biegania - jaki wybrać? tego, by treningów nie odpuszczać z byle względu. Statystyczne ujęcie biegania - rubiTrack - program do badania treningów posiadasz już własny pulsometr oraz co dalej? Kurier właśnie przyniósł Ci pudełko z twoim nowym cackiem. W środku kilka częściach, z którymi nie do zakończenia wiesz co wykonać. Skład takiego zestawu to zazwyczaj: zegarek, pasek do czujnika tętna, czujnik tętna, ładowarka spełniająca jednocześnie funkcję łącza do transmisji danych w trakcie treningów do laptopa, książeczka z instrukcją oraz płyta z instrukcją w języku polskim. okazuje się tego trochę, ale w gruncie rzeczy nie ma żadnej filozofii. Odpalasz zegarek, personalizujesz w nim własny profil, gdzie podajesz zazwyczaj wiek, płeć, wzrost, masę, rok narodzenia, czasami też rodzaj aktywności. Na podstawie tych danych twój pulsometr okazuje się podliczał zawartość spalonych poprzez ciebie kalorii, warstwy tłuszczowej oraz postępy w ćwiczeniach. Gdy już to zrobisz oraz ogarniesz podstawowe funkcje swego maszyny, wtedy trzeba przypiąć czujnik tętna do paska, założyć na klatkę piersiową, założyć zegarek, wcisnąć start oraz ruszać w teren. Od tego kilku chwilach możesz trenować profesjonalnie oraz z głową. Jakich pulsometrów nie wybierać? nie mam ochoty tu wskazywać określonej firmy, której składniki dobrze wybierać, a której nie. W Polsce dominuje Garmin, Polar oraz Timex, a ich sprzęt okazuje się naprawdę przyzwoitej jakości. W tym temacie istnieje duża dowolność, choć większość konsumentów w Polsce używa z kolejnych pokoleń ze stajni Garmina. Bez względu na to, jaki sprzęt chcesz wybrać, opłacalne jest jednak byś uważał w własnych wyborach. Jeżeli twój potencjalny pulsometr kosztuje 49,90zł, to powinien być to już dla ciebie znak, że możesz nabyć urządzenie, które wkrótce odmówi posłuszeństwa. zaleca się poczekać trochę dłużej oraz wydać 200-300zł mając stuprocentową gwarancję, że zakupimy pulsometr, który okazuje się nam służył poprzez dekady. O czym pamietać w szczególności? Użytkując pulsometr zwrócić należy uwagę na kilka istotnych kwestii: Przed wyruszeniem na trening sprawdzić czy okazuje się już kombinacja zegarka z czujnikiem tętna. Po wyjściu z czterech ścianach czasami trzeba poczekać dłuższą chwilę zanim urządzenie złapie znak GPS z satelity oraz okaże się rejestrować naszą trasę. W tym przypadku przyda się nieco cierpliwości, w tym czasie możesz np. porozciągać się albo popatrzeć z nadzieją w niebo. Niektóre czujniki tętna wymagają wcześniejszego posmarowania naskórka specjalnym żelem w zamiarze uniknięcia otarć – pamiętaj o tym, żeby następnie nie cierpieć. Obserwując swoje zakresy tętna, opłacalne jest uwzględnić różnice mogące wynikać z autonomicznych od nas czynników, jak np. gorsze warunki biometeorologiczne, wyższa temperatura, niewyspanie się albo stres powiązany z pracą albo innymi problemami. wtedy wskazania twego pulsometru mogą nico różnić się od zakładanego poprzez ciebie, co nie znaczy, że masz problemy z aktualną formą. Podobnie okazuje się ze znacznymi skokami tętna rozpocznie przekraczającymi twój HRmax. Jeżeli twój pulsometr nagle zaczyna wskazywać 230, to nie znaczy, że wchodzisz w jakiś kosmiczny V zakres, wyłącznie najwyraźniej sprzęt chwilowo sfiksował – nie ma się czym martwić.   rodzaje  pulsometrów

   Używając pulsometru pamiętaj, że ma on być twoim treningowym kumplem,

ale nigdy mentorem ważniejszym od zdrowego rozsądku. Biegaj z nim, ciesząc się, ze go masz, pamiętając jednak, ze sprint to nie jedynie to co masz na swoim nadgarstku, ale przede wszystkim śliczny świat, który właśnie mijasz. kupno pierwszego pulsometru to jedna z trudniejszych decyzji w doborze sprzętu. Nie dlatego, że bywa ich mało. defektem bywa raczej dość szeroka okazja na rynku oraz coraz wyższa alt2 liczba funkcji, których poznanie zabiera często więcej momentu niż trening. Używam pulsometrów już dość długo, początkowo w kolarstwie, później jako biegacz oraz triathlonista. Pierwszy z nich kupiłem jako gadżet, z którym nie dość wiedziałem, co robić. Był ładny, pokazywał, jak często bije moje serce oraz podobno był dość przydatnym narzędziem treningowym. okazuje się to droga zdecydowanej dużej grupie konsumentów jak na przykład sprzętów, zazwyczaj sprzęt prześcigać ich przygotowanie teoretyczne. Minusów takiego działania bywa kilka. Ta historia słabo sprawdza się jako poradnik dla początkujących, bywa mało edukacyjna. Pierwszy zegarek ląduje zazwyczaj dość szybko na aukcji. Już po krótkim czasie użytkowania okazuje się bardzo często, że nie pełni naszych preferencji. W szczególności odnosi się to do sprzętu tańszego, kupowanego według zasady „bo po co mi droższy”. opłaca się bywa więc nie powielać błędów pozostałych oraz poświęcić kilka chwil na odrobinę teorii, tym więcej że nie będziemy się tu zagłębiać w meandry nowoczesnej elektroniki, gdzie równie prosto się pogubić, co zasnąć. Zorientujemy się raczej, o co wcale w tym sprzęcie chodzi. Tanio oraz prosto Pulsometr w supermarkecie trzeba dziś kupić już za kilkadziesiąt zł.. Wygląda w zasadzie samoczynnie jak każdy inny, bywa zegarek na dłoń oraz opaska na klatkę piersiową z nadajnikiem. Nadajnik mierzy impulsy elektryczne wysyłane poprzez pracujące serce oraz bezprzewodowo przekazuje je do zegarka. Najtańszy sprzęt staje się coraz lepszy, nadal mimo wszystko sprawia dużo problemy w normalnym użytkowaniu. Musimy pogodzić się z gorszymi materiałami (porysowana szybka), słabszą wodoszczelnością (albo jej brakiem) oraz z brakiem kodowania sygnału. Kodowanie pomaga nam na zgranie ze sobą zegarka oraz opaski tak, że będą ignorowały sprzęty ludzi biegnących obok nas. Większość takich pulsometrów dość często wytwarza błędy pomiarowe oraz ma dość ograniczone wymogu badania ćwiczeniach. Płacąc mniejszą cenę, albo świadomy barier. Drogo oraz bogato Cena sprzętu z lepszej półki, to z wyjątkiem rozchodów badawczych, reklamy oraz dystrybucji więc wyższa jakość użytych tkanin – GPS, nowocześniejsze rozwiązania oraz możliwość rozbudowy. Kodowanie sygnału bywa tu standardem. Zegarek ma możliwość łączenia z komputerem, a wszyscy główni producenci oferują darmowe programy do badania ćwiczeniach. To rozpocznie wygodniejsze metody niż przeglądanie danych na niewielkim ekranie w pulsometrze. Bonusem bywa więc możliwość dzielenia się swoimi wyczynami ze znajomymi. jogging staje się wiele „społeczne” oraz odnośniki do danych z treningów stają się pewnego rodzaju odpowiedzią na pytanie: „Co u ciebie?”. GPS pomaga dodatkowo zmierzyć trasę oraz nanieść ją na mapę w komputerze. Takie zegarki mają możliwość rozbudowy o kolejne elementy: czujniki rowerowe, krokomierze, komunikację z wagą, ciśnieniomierzem, oraz czego to dodatkowo producenci nie wymyślą. Początkujący biegacz nie wykorzysta nawet połowy tych funkcji, ale nadal stoję twardo za stwierdzeniem, że nie ma sprzętu nazbyt dobrego, bywa „na chwilę niewykorzystany”. Świadomie pomijam segment „średnio oraz znośnie”, gdyż bywa on mieszanką wad oraz zalet dwóch omawianych grup, w różnych proporcjach, w zależności od wytwórcy. Tanio oraz bogato W tytule bywa szczypta manipulacji. trzeba przecież dokupićnajlepsze  pulsometry opaskę mierzącą tętno, zgodną z naszym smartfonem. Opaska bywa dość tania. Telefon zazwyczaj nie, ale jeżeli już go mamy, to możemy posiadać dość zaawansowane urządzenie za niewielkie gotówkę. Takie opaski robi już kilku producentów, należy dobrać właściwą do naszego modelu telefonu. Minusem bywa oczywiście konieczność biegania z telefonem w kieszeni albo na ramieniu. Po co mi pulsometr? Kiedy już kupimy nasz pierwszy pulsometr, pora zastanowić się, ; po co go alt3 używać. Łatwiejszą odpowiedzią bywa ta dotycząca pytania: „Po co?”.

Dla dużej grupie początkujących monitor serca powinien być hamulcem

dla ich sportowych zapędów. Jedną z w szczególności przydatnych funkcji okaże się alarm włączający się, kiedy wyłącznie zaczniemy przesadzać z treningowym zapałem. Wyznaczenie stref wysiłku nie bywa łatwą sprawą w przypadku ludzi początkujących. Nie dlatego, że procedury okazują się trudne, wyłącznie powodu dość natychmiastowej adaptacji do wysiłku wśród młodych stażem biegaczy. Coś, co bywa wyzwaniem w pierwszym 7 dniach, bywa zwykłą przebieżką po kilku miesiącach zaprawy. Na co zwrócić uwagę? Pierwszy z istotnych parametrów, których będziemy używać, to tętno największe. Ogólnie przyjętą regułą jego wyznaczenia bywa wynik działania 220 minus wiek. okazuje się to zasada dość świetnie sprawdzająca się wobec dużej grupie ludzi, mimo to kilku znajomych z mojego rocznika ma tętno największe różniące się o 15-20 uderzeń na minutę. To pokazuje, jak ostrożnie powinniśmy podchodzić do matematycznych sposobów opisania człowieka. okazuje się to więc przeszkodą w porównywaniu parametrów joggingu pomiędzy różnymi zawodnikami. Pytanie: „Jakie miałeś tętno?” musi być zadane w zestawie z pytaniami o próg tlenowy, tętno spoczynkowe, rezerwę… ale to temat na szerszy artykuł – dziś skupiamy się na podstawach. Założeniem bywa, że staramy się udzielić pomocy początkującym użytkownikom, trzymajmy się więc prostych reguł. Tętno największe najszybciej okaże się nam wyznaczyć w czasie joggingu na 1500 metrów. dobrą nowiną bywa to, że okaże się ono dość stałą wartością w trakcie całej naszej kariery, choć z upływem lat powoli malejącą. Znając swoje tętno największe możemy zaplanować pierwsze treningi z pulsometrem. Świadomy trening z pulsometrem Zadania tempowe to mniej więcej 10-20 minut w strefie 85-90% HRmax, interwały to 5-minutowe mocne biegi z przerwą na trucht albo marsz na tyle długą, aby nasze tętno spadło do mniej więcej 65-70% maksymalnego. Biegi spokojne to okazja do ustawienia alarmu na 70-75% naszego maksimum. To ostatnie zastosowanie bywa w mojej opinii w szczególności przydatne dla początkujących. wyłącznie jeżeli nauczymy się biegać spokojnie, będziemy mogli biegać szybko, kiedy przyjdzie na to właściwy pora. za bardzo mocne codzienne treningi to raczej recepta na biegowego diesla. Nie przywiązujmy więc na początku nazbyt dużej wagi do liczb. Zwracajmy natomiast uwagę, jak będą się one zmieniać z upływem czasu, w dłuższej perspektywie. sprawniej pokonany odcinek ćwiczeniach przy jednakowym tętnie co miesiąc temu to dobry znak oraz zdecydowany przyczyna do radości. skomplikowane plany na ćwiczeniach trzeba zostawić na później, świetnie na kolejny czas. Pulsometr przyda się nam ; podczas ćwiczeniach.

To więc dobry metoda na ocenę zmęczenia, dzięki monitorowaniu tętna spoczynkowego.

Mierzyć je świetnie rano, przed wyjściem z łóżka. razem z poziomem wytrenowania okaże się się ono najlepsze  pulsometry  obkurczać oraz bywa to pozytywny objaw. Jeżeli tętno spoczynkowe rośnie, może być to wywołane zarówno nazbyt mocnym treningiem, ; ogólnym uczucie zmęczenia pracą czy innymi zajęciami. Jakie by nie były tego przyczyny, bywa to wyraźny znak, aby nieco odpuścić, dając organizmowi szansę na minutę odpoczynku. Naszą kondycję kształtujemy ; podczas ćwiczeniach, równie istotny bywa pora odnowy. Te dwie składowe muszą pokazać się w parze, inaczej efekty będą dość mizerne. Jeśli rozpocząłeś swoją przygodę z bieganiem oraz stopniowo wdrażasz się w tajniki ćwiczeń, z pewnością nie ominie cię temat wyboru pierwszego pulsometru. Asortyment okazuje się ogromny, a twoja wiedza limitowana? Nic straconego! Pomogę ci odpowiedzieć na pytanie Jaki najdogodniejszy pulsometr do biegania kupić oraz dlaczego przyda ci alt4 się on nieustannie. Aby nieco przybliżyć ci potrzeby dobrego pulsometru sporządziłem również test wybranego przeze mnie modelu. Jak biegać z pulsometrem? Od prostych po wypełnione funkcjami, w typie zegarka czy opaski połączonej ze smartfonem  – jaki model musi najdogodniejszy dla ludzi zaczynających uprawianie sportu? Wszystko okazuje się zależna od twoich oczekiwań. Najważniejszą funkcją pulsometru okazuje się pomiar tętna kluczowego przy wykonywaniu jakiejkolwiek aktywności. Nie mamy tu na uważa kontrolowania naszego ciała, ale świadome interpretowanie składniki wyświetlanych na urządzeniu. Błędem ludzi początkujących okazuje się kupno prostego oraz taniego pulsometru, który co fakt pokazuje tempo, ale nie zapewnia nam nic więcej. A trzeba nam przyswoić, że to właśnie amatorom przyda się dopasowanie sprzętu do własnych potrzeb tak, by mogli w jasny sposób odczytać niezbędne wiadomości. Nie przywiązuj znacznej wagi do liczb, ale porównuj je w dłuższej perspektywie. W ten sposób sprawdzisz o spadkach oraz wzrostach kondycji. Kto potrzebuje pulsometru? Te małe sprzętu jeszcze paręnaście lat temu były zarezerwowane dla profesjonalnych biegaczy. Dziś każdy z nas może pozwolić sobie na jego kupno w granicach kilkudziesięciu złotych. Dla kogo potrzebny okazuje się pulsometr? Dla ludzi, które pragną: rejestrować tętno pilnować zakresów badać treningi świadomie pracować nad formąTo czy jesteś początkujący czy zaawansowany ma tu drugorzędne wartość. najistotniejsze okazuje się umiejętne wykorzystywanie proponowanych poprzez danego producenta funkcji. Podstawowe z nich to: pomiar tętna (w tym tętno największe) okres ćwiczeń (oraz jego poszczególnych odcinków) licznik spalonych kalorii Im droższy pulsometr, tym więcej potrzeby personalizacji, np. osobiste ustawienie zakresów tętna zgodnych z twoim wiekiem oraz płcią, wyznaczanie stref wysiłkowych, po których przekroczeniu uruchomi się alarm, obliczanie wydolności ludzkiego ustroju na podstawie danego biegu oraz możliwość porównywania go do poprzednio uzyskanych składniki, obliczanie odległości oraz śladu na mapie dzięki nadajnikowi GPS, rejestrowanie poziomu itd. Pulsometr może być więc twoim personalnym trenerem oraz najlepszym wsparciem w biegu, ale do tego potrzebujesz nieco przyrządzenia teoretycznego. Pulsometr do biegania – jaki wybrać? zwłaszcza znaczącym powodzeniem cieszą się sprzętu znanych firm: Timex, Tomtom, Garmin oraz Polar. Ich funkcje okazują się zazwyczaj podobne, a największe różnice okazują się w dokładności pomiarów oraz stylistyce. Jaki wśród nich wybierzemy okazuje się już kwestią indywidualnych upodobań.

Tani pulsometr może sprawiać nieco kłopotu w normalnym użytkowaniu.

Pierwsze mankamenty zauważymy w jakości wykonania (rysujące się szkło, obcierający materiał, przemakalność itd.). kolejne problemy zaważające na ocenie to niedociągnięcie kodowania sygnału (kodowanie pomaga na ignorowanie sprzętów ludzi biegnących obok nas), co musi wpływało na miarodajność pokazywanych osiągnięć. więc mniejsza możliwość badania ćwiczeń po przebiegnięciu trasy nam tego nie uprości. Droższe pulsometry możemy podłączyć do laptopa oraz tam sprawdzać oraz porównywać wyniki z poszczególnych dni, tygodni oraz miesięcy. Pulsometry kosztujące w granicach 200 zł mogą pochwalić się lepszą jakością wykonania, nowoczesnymi rozwiązaniami oraz dodatkowa opcja rozbudowy. Kodowanie sygnału posiadamy w standardzie, podobnie jak możliwość łączenia z komputerem oraz opracowanie osiągnięć w programie, który u wymienionych wcześniej producentów okazuje się udostępniony za darmo. To rozpocznie wygodniejsze metody niż przeglądanie danych na małym ekranie prosto w pulsometrze. Pulsometr bluetooth oraz pulsometr do endomondo posiadają również możliwość dzielenia się swoimi trasami z przyjaciółmi za pośrednictwem mediów społecznościowych. Funkcje takiego pulsometra możemy później poszerzyć o czujnik rowerowy, krokomierz, połączyć z wagą, ciśnieniomierzem etc. jeśli planujesz dłuższą przygodę z bieganiem czy jazdą na rowerze zainwestuj w pulsometr korzystnej marki, który posłuży ci dużo lat, a jego odkrywanie musi sprawiało więcej zadowolenia.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness