Jakie olulary na rower wybrać? Przegląd modeli 2017

Jakie olulary na rower wybrać? Przegląd modeli 2017

Redakcja

2017-08-08

brak komentarzy

moim zdaniem początkową i najważniejszą sprawą przy kupowaniuokulary  rowerowe

okularów jest ich wygoda. Mamy różne kształty głowy, narządu węchu, uszu, tak więc nie ma jednego, uniwersalnego takie jak okularów, które pasowałyby wszystkim. Podczas jazdy na rowerze jest to szczególnie ważne. Gdy przymierza się okulary przed zakupem, a one nawet ostrożnie uciskają – jest to znak, że trzeba przymierzyć inny model. Sam w taki sposób wpadłem na „minę”. Gdy przypadkiem zniszczyły mi się okulary (o których napiszę w dalszej elementy), postanowiłem kupić nowe, ale jakiś inny model, ot tak, z wymogi modyfikacje. Wybrałem się do sklepu i znalazłem wyłącznie jedne, które kosztowały w założonym przeze mnie budżecie i jednocześnie dość mi się podobały. Był wyłącznie nieduży problem – trochę uciskały mi skronie. Ale to jest wyłącznie delikatne smyranie, więc machnąłem na to ręką. Niestety, szybko okazało się, że to był błąd i po godzinie jazdy okulary musiały powędrować do kieszeni. Podczas wysiłku, każde takie ocieranie staje się kilka razy silniejsze. Krew sprawniej płynie w żyłach, głowa trochę puchnie, a niedopasowane okulary stają się narzędziem tortur. Tak więc z okularami powinno być tak jak z kaskiem, najrozsądniej przymierzyć je przed zakupem. oprócz uciskania skroni, ważne jest też to, jak układają się na nosie. Niektóre okulary mają regulowane lub wymienne noski, co umożliwia w pewnym nasileniu dopasować je do formy narządu węchu. Tak czy owak, w tym miejscu także muszą przebywać perfekcyjnie, w przeciwnym razie będą się zsuwać. oprócz bycia Okulary na rower - jakie wybrać? wygodnymi, okulary mają przede wszystkim ochraniać nasze oczy. Z moich doświadczeń wynika, że od palącego słońca  czy łzawiących oczu na wietrze, dodatkowo gorsze jest spotkanie z rozpędzonym owadem. Mucha, czy nie daj Boże osa, która uderzy w oko, okazuje się skutecznie

zepsuć humor albo nawet narobić nam solidnych kłopotów.  jakie  okulary  dla  rowerzysty

samo jest w przypadku kamyków, które potrafią wylecieć spod kół samochodów, też pozostałych rowerzystów, którzy jadą przed nami. znaczącą sprawą przy zakupie okularów, jest sprawdzenie czy szkła posiadają filtr UV400, który ochrania poprzez promieniowaniem UVA, UVB i UVC. Obecnie prawie wszystkie okulary posiadają taki filtr (opłaca się mieć na uwadze o tym, że filtr powinny posiadać każde szkła, także przezroczyste), aczkolwiek z dużą dozą ostrożności podchodziłbym do takich deklaracji producentów okularów za pięć zł.. Kolejna, dość modna ostatnio kwestia, to szkła fotochromatyczne. działają w taki sposób, że w zależności od intensywności promieniowania UV, które pada na szkła, te ciemnieją lub rozjaśniają się. Rozpiętość cenowa okularów z takimi szkłami także jest duża. niedrogie jakie udało mi się znaleźć kosztowały 130 zł., ale okazują się także modele kosztujące 800 zł. i więcej. Wszystkie okulary z soczewkami fotochromatycznymi potrzebują momentu, aby dopasować się do warunków w jakich ruszamy. Producenci raczej unikają deklaracji, czy trwa to 10 sekund czy 10 minut. Z moich obserwacji wynika, że nie trwa to ani tak krótko, ani tak długo. taki moment zależy od tego, jak mocno zmieniły się warunki w jakich ruszamy. Jeżeli alt2 podczas jazdy przeszkadzają Ci odblaski, np. od mokrego czy nagrzanego asfaltu, też śniegu, opłaca się zainteresować się soczewkami z polaryzacją. Poprawiają one kontrast obrazu i zmniejszają powstawanie odblasków, które męczą oczy. dodatkowo jedną, ciekawą opcją bywa powłoka przeciwdziałająca parowaniu szkieł. Co ciekawe, deklaracje, że okulary nie parują znajdują się w opisie ; najdroższych okularów, również tych najtańszych. Więc jak to ostatecznie bywa z parowaniem? Ano różnie. Wszystko jest zależna od jakości okularów, od poziomu w którym się pocimy i warunków zewnętrznych. Niestety cudów nie ma i jeżeli z głowy pot okaże się lał się non stop, to żadne cudowne systemy nie pomogą. Według mnie, aż tak dość nie ma sensu zwracać uwagi na deklaracje producentów. skuteczniej bywa popytać znajomych, którzy jeżdżą w podobnym stylu i używać chusty lub przewiewnej czapeczki pod kask, które ograniczą spływanie potu po czole. A co z osobami, które codziennie noszą okulary korekcyjne? Pierwsze co nadciąga mi do głowy, to soczewki korekcyjne. Ale nie każdy chce albo może ich używać. Rozwiązaniem mogą być okulary przeciwsłoneczne z wbudowanym adapterem na szkła korekcyjne. Dostępnych bywa wiele modeli takie jak, przykładem okazują się okulary Accent Wind, których kupno nie nadwyręży budżetu. inną opcją okazują się okulary, do których zamawia się specjalne soczewki korekcyjne. Dzięki temu nie widać drugich soczewek schowanych pod okularami.

Przykładem okazują się okulary Oakley RadarLock, okulary  dla  rowerzysty

które można zamówić w wersji ze szkłami korekcyjnymi. Jeżeli jeździsz na rowerze więcej niż „trochę” to prawidłowo alt3 wiesz jak ważne okazują się odpowiednie okulary. Podpowiadamy czym kierować się przy zakupie, na jakie cechy zwrócić uwagę, a co tak naprawdę ma znaczenie w praktyce i jak prawidłowo dobrane okulary pomagają urywać cenne sekundy – odpowie Bartosz Janowski. Czy na szosę, czy do MTB, do ścigania i na wycieczki – okulary to nieodzowny składnik wyposażenia każdego kolarza. Odpowiednio dobrane będą chroniły oczy przed słońcem, ale także poprzez wiatrem i deszczem. Ułatwią umiejętne widzenie w różnych warunkach atmosferycznych. Kolejna sprawa to zabezpieczenie poprzez kurzem i pyłem unoszącym się czasem nad naszą trasą czy przed błotem pryskającym spod kół. Muszą być gotowe na wszystko. Na jakie cechy okularów zwrócić uwagę przy zakupie? – filtr UV jest niezbędny do ochrony przed promieniami słonecznymi. Zwracajmy uwagę czy okulary posiadają filtr UV 400, który w 100% wchłania promieniowanie. Taki filtr zagwarantuje pełną ochronę oczu. Informację które okulary okazują się w niego posiadają znajdziesz w katalogu albo na stronie wytwórcy. często także na samych szkłach znajduje się naklejka informująca o filtrze UV. – inne właściwości szkieł opłaca się dotknąć po okulary posiadają w soczewki z powłoką antyrefleksyjną. To niegruba warstwa położona po obu stronach szkieł, podnosząca ich walory użytkowe. Poprawia kontrast widzenia i eliminuje odblaski, a jednocześnie wspiera nam skuteczniej widzieć ścieżkę po której ruszamy nawet gdy pojawiają się refleksy. Druga przydatna cecha to powłoka chroniąca przed parowaniem soczewek. Docenisz ją w wysokich temperaturach i przy zmiennych warunkach pogodowych. Zastosowanie powłok dodatkowo ogranicza osiadanie alt4 kurzu na powierzchni i powiększa odporność na zarysowania. – noski i zauszniki To 2 miejsca styku okularów ze skórną tkanką, dlatego trzeba zwrócić szczególną uwagę na noski i zauszniki. Nie ma jednej recepty jak dobrać odpowiednie dla każdego. ważne okazuje się, żeby przymierzyć okulary przed zakupem i sprawdzić jak leżą. Zauszniki i noski powinny być elastyczne i najdogodniej antyalergiczne. To kwestia wygody, też zabezpieczenia przed otarciami ciała, zwłaszcza przy zwiększonej temperaturze i licznych porach spędzonych na rowerze. – kolor soczewek Zależnie od pogody sprawdzają się różne kolory soczewek. ogrom modeli dostępnych na rynku okazuje się uzbrojonych w wymienne szkła. Dzięki temu okulary okazują się bardziej uniwersalne i z powodzeniem posłużą Ci w różnych warunkach. Przyciemniane sprawdzą się w słoneczne dni, żółte albo pomarańczowe szkła wyostrzą kontrast w pochmurne dni albo gdy powoli zapada zmierzch. opłaca się posiadać też przezroczyste soczewki, które będą po prostu ochraniać przed pyłem, kurzem czy owadami. Możesz rozważyć też fotochromy, przyciemniające się przy zmieniającym się nasłonecznieniu. Trzeba mimo wszystko mieć świadomość, że zawsze potrzebują one chwilę, żeby przyciemnić się albo rozjaśnić, co może być kłopotliwe np. na MTB gdy gwałtownie wjeżdżamy z rozgrzanej słońcem kosztowny do zacienionego lasu. Bartosz Janowski (Romet MTB Team) komentuje: Okulary okazują się naturalnie dość istotnym elementem wyposażenia każdego kolarza, szczególnie w perspektywie urywania sekund z wyniku sportowego uzyskiwanego na mecie wyścigu. Chociaż może się to nie wydawać takie oczywiste :) Maksymalizując osiągi zwracam uwagę na wszelkie szczegóły, także na okulary!

 

Zobacz też 

FormExplode


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness