Jakie wybrać buty do biegania? Poradnik początkującego biegacza

Jakie wybrać buty do biegania? Poradnik początkującego biegacza

Redakcja

2017-08-08

brak komentarzy

  Jedną z najpowszechniejszych dysfunkcji w obrębie kręgosłupa jest skolioza czyli skrzywienie boczne. buty  dla  biegacza

Znaczna część populacji ma niedużą skoliozę (około 16% ludzi w wieku 20-29 lat), która w nie powoduje żadnych problemy. Jeśli mimo wszystko biegasz to nawet tak nieduże skrzywienie może stanowić istotny problem. W wyniku tysięcy kroków, które stawiamy biegając obciążenie przenoszone jest na kręgosłup wynikiem czego będą stany bólowe, stany zapalne korzeni nerwowych, rwa kulszowa, itp. Nie martwcie się mimo wszystko aż tak bardzo. Fizjoterapeuta zaleci odpowiedni zestaw ćwiczeń dzięki czemu zmniejszycie ryzyko kontuzji. Trójkąty talii To figura ukształtowana poprzez linię tułowia oraz kończynę górną. W sytuacji prawidłowej po prawej oraz lewej stronie trójkąty powinny być symetryczne. Jeśli tak nie jest to jest to zwykle wynik krzywego kręgosłupa lub dużej asymetrii w konstrukcji muskulatury (np. praworęczny tenisista, nigdy nie stosujący rozciągania oraz nie ćwiczący lewej strony ciała) Ułożenie łopatek oraz barków oraz głowy krzywe łopatki oraz/lub barki to także wynik skrzywienia kręgosłupa lub asymetrii tkanki mięśniowej. Odstające łopatki (prawidłowo widoczne przy oglądaniu z boku) to wynik osłabionych mięśni grzbietu oraz przykurczonych mięśni klatki piersiowej. Typowa przypadłość wszystkich pracowników Chcesz zacząć biegać? Odpowiednie buty to podstawa!  biurowych, kierowców, krawcowych oraz mnóstwo pozostałych. Jeśli Bardzo częstą przypadłością jest tzw. przodopochylenie miednicy. okazuje się ono wynikiem osłabionych mięśni brzucha oraz przykurczonych mięśni zginających biodro (mięsień biodrowo-piszczelowy) oraz mięśni kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Główną czynnikiem sprawczym takiego stanu rzeczy jest siedzący tryb życia. Jeśli chcesz biegać bez bólu kręgosłupa zacznij ćwiczyć mięśnie brzucha. oraz niech najpierw obejrzy Cię specjalista. Fizjologiczne krzywizny kręgosłupa Z boku każdy kręgosłup wygląda trochę jak litera Nasza stopa w zetknięciu z podłożem przechodzi poprzez różne fazy. Stopa każdego biegacza zachowuje się w innym przypadku, indywidualnie. bardziej lub mniej pronuje lub supinuje. Producenci obuwia starają się wytworzyć buty, które będą zwłaszcza właściwe dla indywidualnych właściwości stopy biegacza. Firmy wytwarzające buty wymyśliły na swoje wymogu różne określenia mające udzielić pomocy nam w doborze właściwego buta. Waga biegacza także ma wartość. w pierwszej kolejności,

wielka waga może pogłębiać niektóre zachowania stopy (pronację), a secundo,   buty  dla  początkującego  biegacza

producenci określają określone przedziały wagowe, dla których przeznaczone umyślnie do tego okazują się materiały, z których wykonana jest podeszwa okazują się mimo wszystko głosy, które sugerują kupno poprzez kobiety obuwia przede wszystkim zapobiegającym alt2 właśnie pronacji, czyli z kategorii stabilizujących (stability). Z drugiej strony pamiętajmy, że sam but nie rozwiąże wszystkich kłopotów. Kobiety okazują się słabsze niż mężczyźni, mniej dbają o trening ogólnorozwojowy, siłowy oraz dlatego z całą pewnością da się uznać, że dużo kłopotów, kontuzji typowych dla pań spowodowanych jest właśnie słabymi mięśniami. Szczególnie słabymi mięśniami uda, które powinny być na tyle silne aby zapobiec uciekaniu kolana w biegu za bardzo daleko ku środkowi. But biegowy a sposób w jaki biegamy But biegowy ma ochraniać stopę, czy całe ciało, przed niechcianymi, niepożądanymi efektami częstego uderzania o ziemię oraz tak wspomagać ustawienie naszego ciała oraz stóp, aby jest one właściwe (najlepsze). Większość biegaczy spada na piętę. oraz to jest powód, dla którego podeszwa pod piętą buta biegowego jest tak gruba, rozbudowana. W tym miejscu skupia się pewnie 60% produktów treningowego buta biegowego. Wszystkie te systemy amortyzacyjne, trakcyjne ulokowane okazują się przede wszystkim w pięcie. Tutaj dygresja – pięta nie jest optymalnym dla ciała obszarem, w którym stopa z dużym impetem chciałaby zderzać się z ziemią. Spróbujcie przebiec się kawałek boso – zobaczycie, że prawdopodobnie natychmiast przejdziecie na spadanie na śródstopie alt3 oraz raczej przednią część stopy. ze względu na to że tam okazują się sprężyste struktury kostno-ściegnowe, które prawidłowo amortyzują. oraz na tym polega podejście nieklasyczne – żeby przenieść punkt styczności stopy z podłożem do przodu. Koniec dygresji. Pięta w bucie biegowym jest zatem chroniona przede wszystkim. Ale but ma jeszcze kilka ważnych właściwości. Drugą jest jego twardość, odporność na skręcanie wzdłuż osi podłużnej. dużo, a właściwie większość biegaczy spadających na piętę – pronuje. Czyli ich kostka odchyla się za bardzo mocno do środka. oraz producenci obuwia stworzyli, że dodadzą określone elementy stabilizujące stopę, zapobiegające temu odchylaniu się do środka. Pronowanie zazwyczaj związane jest z niewielkim sklepieniem stopy, zwłaszcza płaskostopiem.

Jednym z podstawowych stabilizujących partie jest sam kształt podeszwy buta.jakie  buty  do  biegania

Gdyby konkretny człowiek kazał nam biegać na szerokich platformach, niczym rakiety śnieżne, na pewno czulibyśmy się bardzo stabilnie, ale niezbyt zwinnie. Stabilizacja kontra zwinność buta – to jest pewna gra, którą podjąć powinna projektant. Ile odpuścić ze stabilności kosztem zwinności, aby but nadal utrzymywał paczuszkę w pionie a jednocześnie dawał uczucie szybkości oraz zwinności? lub ile zabrać ze zwinności, aby dać butowi niezbędną alt4 stabilność? na zdjęciu z lewej podeszwa lekkiego buta treningowego, z prawej - buta o wysokich stabilizujących cechach. Stabilizujące elementy dodane okazują się w środkowej elementy buta. Typowym jest podeszwa o zwiększonej od środka gęstości (da się to prosto wyczuć czy zobaczyć, zazwyczaj rozróżnia się to kolorystycznie), też nadprogramowe, plastikowe elementy umieszczone w podeszwie, minimalizujące skrętność. jak... ścieramy buty? Buty ścierają się w partiach pięty oraz śródstopia, palców. Poniższy rysunek powinien rozwiać wasze wątpliwości w kwestii tego, jaki but wybrać. Oczywiście, taka analiza jest obarczona pewnym błędem – ale jest to wg mnie najlepsza, publicznie dostępna dla wszystkich metoda.   Poniedziałek, wtorek oraz środa nie jem węglowodanów. Praktycznie wcale. Może trochę z nabiału, trochę z jajek. Ale poza tym nie. Przetrwać to jest niesamowicie trudno. Jem chudy nabiał, jajka, chude mięso, orzechy, białko w serwatce, ryby. Piję kofeinę z mlekiem, żeby jakoś podtrzymać się przy życiu. Poza tym dużo wody mineralnej. oraz tak trzy dni. Trzeciego dnia robię ostatni mocniejszy trening (poniedziałek oraz wtorek to rozbiegania). okazuje się to albo 4*1200 w czasie półmaratonu albo ok. 4 km w czasie maratonu. Po tym ćwiczenia jestem


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness