Najlepsze opony rowerowe - eksperci porpowiadają

Najlepsze opony rowerowe - eksperci porpowiadają

Redakcja

2017-07-04

brak komentarzy

  W oponach ważna okazuje się również jakość gumy. Ciężko okazuje się to uznać, przeglądając oferty sklepach – ale musi nam się zapalić w myślach czerwona lampka, na widok opon poniżej 20 złotych za sztukę. One nie okazują się tanie bez względu. wątpliwie tanie opony będą miały dużo gorszą przyczepność i drogę zatrzymania, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Mam w piwnicy dwie takie opony, używane może kilka razy.

Oddał mi je ktoś, kto skusił się na niską cenę, ale szybko uznał, że jazda na nich okazuje się po prostu niebezpieczna.

Leżą i czekają, aż przygotuję porównanie takich opon, z trochę droższymi. W przedziale 20-30 jakie  opony  rowerowe  wybraćzłotych, też nie wolno się spodziewać cudów, ale budżetowe modele takich producentów jak Kenda, Rubena czy CST – dadzą już sobie radę w lekkiej jeździe. Ale jeżeli chcesz posiadać naprawdę solidne opony, postawiłbym na takich producentów jak Continental, Michelin czy Schwalbe. Niektóre modele opon tych marek, trzeba kupić już za 40 złotych.

  W Polsce sądzi się używanie formatu podawanych w calach.

Najpopularniejsze to 12, 16, 20, 24, 26, 28 cali, okazuje się to mocno umowne nazewnictwo i czasami może doprowadzić Jakie opony rowerowe wybrać? do kupienia złej opony, ale o tym później. Możemy więc trafić na rozmiary 14 i 18 w rowerkach dziecięcych mimo wszystko odradzam ich kupowania, w razie przebicia dętki albo wytarcia opony może być spory problem z dokupieniem świeżej, natomiast kupno całego koła to już nie lada wyczyn. Dodatkowo na rynku coraz popularniejsze stają się rowery MTB z oponami 29 cali, o ich więc wspomnę w dalszej elementy. Jak już wspomniałem rozmiar opony w calach okazuje się mocno umowny, np. opona 12 cali to w rzeczywistości 12.5 cala (12 1/2), natomiast po zakupie opon 26 calowych do starszego roweru - najrozsądniej dodatkowo sprowadzonego z Francji :) - mogą się one okazać za małe pomimo że na obu okazuje się napisane 26 cali. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się przeczytanie ze starej opony wymiaru w standardzie ISO, ma on postać np. 47-559 gdzie 47 oznacza lokalizację opony w milimetrach, natomiast 559 jego średnicę, póki co obchodzi nas jedynie średnica. Odnajdując taki wymiar jesteśmy w stanie równoznacznie określić z jaką oponą mamy do czynienia :) Poniżej przedstawiamy średnicę opon w milimetrach dla najpopularniejszych formatu Opony dętkowe, tubeless i szytki W tym przeglądzie alt2 skupiliśmy się na oponach, które używać musimy albo możemy razem z dętkami.zimowe  opony  rowerowe

Pojawiły się dodatkowo modele opon bezdętkowych,

których oczywiście więc możemy używać z dętkami, więc mieszczą się one w przyjętych poprzez nas kryteriach. Szytki (ang. tubular) to opona zszyta w jednej całości razem z dętką. okazuje się ona przyklejona do obręczy na konkretnym kleju albo taśmie. Aby używać szytek musimy być posiadaczami obręczy, które przystosowane okazują się do ich montażu. Szytek używa przeważająca ilość zawodowców. Posiadają większą odporność na przebica i lepsze właściwości jezdne, bijąc na skroń klasyczny zestaw dętki rowerowej i tradycyjnej opony. Przeznaczone okazują się mimo wszystko dla więcej profesjonalnych konsumentów, a ich montaż przyprawia o ból głowy nawet więcej profesjonalnych mechaników. Jaka opona okazuje się idealna dla mnie? Przede wszystkim zwróćmy uwagę, gdzie chcemy używać oponek. Jeżeli stawiamy na osiągi powinniśmy szukać wśród droższych modeli opon zwijanych, które zapewnią niską sylwetkę i wytrzymałość. Kolejnym istotnym kryterium okazuje się lokalizację opony. Osoby jeżdżące po gładkich i płaskich asfaltach mogą kierować się w stronę węższych modeli jak na przykład 23mm. tymczasem dla jeżdżących w więcej spontaniczny sposób i nie wykluczających wypadów alt3 na szutrowe ścieżki oczywistym wyborem powinno rozmiar 27 mm.

Obecnie na rynku hitem okazują się oponki 25 mm,

EcoSlim cena

łączące luksus jazdy i możliwość agresywnego pokonywania zakrętów. Nie bez względu dominują one dodatkowo wśród prosów. z wyjątkiem odległości powinnyśmy zapoznać się dodatkowo z przeznaczeniem opony, ze względu na to że może ona być dedykowana jedynie na suchy teren gwarantując przy tym największe osiągi w takich warunkach. Nie zapomnijmy sprawdzić wymienionego wcześniej TPI.   Systemy bezdętkowe opony  rowerowePośród systemów bezdętkowych należy wyróżnić 2: UST i No Tubes. UST to skrót od Universal System Tubeless, systemu bezdętkowego wprowadzonego poprzez firmę Mavic. Potrzebujemy specjalnych obręczy, z uszczelnionymi otworami na nyple i specjalnych opon (stopka tworzy wraz z krawędzią obręczy szczelne zestawienie). Zawór okazuje się wkręcony w obręcz, a dętka okazuje się zbędna.

W systemie tym opona ma grubsze ścianki boczne i okazuje się rozpocznie

więcej odporna na dobicie do obręczy, praktycznie takie nadwyrężenia się nie zdarzają. pozwala to na jazdę ze rozpocznie niższym ciśnieniem (nawet poniżej 30 psi) - daje nam to rozpocznie lepszą przyczepność opon i większy luksus jazdy. Niestety opony okazują się cięższe i trzeba je używać jedynie ze alt4 specjalnymi obręczami (droższymi niż standardowe). W systemie No Tubes również nie używamy dętek, ale nie musimy posiadać ani obręczy, ani opon UST. Dostępne okazują się zestawy za pomocą których możemy przerobić klasyczne obręcze i klasyczne opony w system bezdętkowy. Potrzebna okazuje się specjalna opaska na obręcz z wbudowanym zaworem (albo taśma klejąca spełniająca funkcję opaski), której zadaniem okazuje się uszczelnienie otworów na nyple i bazujący na lateksie płyn uszczelniający mikropory standardowej opony. W taki sposób otrzymujemy lekkie opony z "normalnymi" obręczami i mniejszymi szansami na dobicie. Dętka na wszelki wypadek

Trzeba mimo wszystko uważać, gdyż nie wszystkie obręcze i nie wszystkie opony nadają się do przerobienia.

Musimy śledzić rekomendacje producentów systemów No Tubes. Wśród minusów trzeba wymienić też zagrożenie nieuszczelnienia opony w przypadku naprawdę sporych uszkodzeń - w awaryjnych sytuacjach skuteczniej posiadać w pogotowiu klasyczna dętkę. Dodatkowo sam przebieg zakładania i uszczelniania mleczkiem okazuje się dość trudny i osoby mniej majsterkujące mogą posiadać problemy z poprawnym założeniem opony. również trzeba posiadać na uwadze, że mleczko musi być co jakiś moment uzupełniane, a jeśli poprzez dłuższy moment nie używamy roweru, może po prostu zaschnąć na dnie opony.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness