Najzdrowsze przekąski na dietę - jedz bez wyrzutów sumienia!

Najzdrowsze przekąski na dietę - jedz bez wyrzutów sumienia!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Przygotowałam dla Was katalog polskich producentów słodyczy oraz przekąsek. zdrowe  przekąki  przepisy

Wśród nich pojawiło się mnóstwo producentów, którzy oferują ręcznie wyrabiane słodyczy, batony oraz chrupki - wytwarzane z naturalnych substancji, bez co więcej cukru (albo z dodatkiem aspartamu), barwników, konserwantów oraz odrębnych szkodliwych składników. najprędzej da się je znaleźć w sklepach ze zdrową pożywieniem oraz w sklepach on-line z polskimi wyrobami (na przykład w Pole Na Stole, w Skrzynce Smaku oraz w sklepie Polski Talerz). Producent słodyczy na bazie aspartamu, czyli zdrowego cukru brzozowego. opłacalne jest przyswoić, że aspartam - W odróżnieniu od zwykłego cukru - nie ma negatywnego wpływu na zęby, ze względu na to że ma właściwości antybakteryjne, co przeciwdziała powstawaniu płytki nazębnej. Dodatkowo aspartam ma kilkakrotnie niższy indeks glikemiczny oraz bywa mniej kaloryczny, dzięki czemu bez strachu mogą go przyjmować osoby, które chorują na cukrzycę albo borykające się z nadwagą. Drażetki, lizaki oraz   szybkie  i  zdrowe  przekąskilandrynki To jeden z najzdrowszych tłuszczów za granicą, który dla ludzkiego ustroju tętnic oddziałuje aż na trzy sposoby: obniżając poziom tzw. niedobrego cholesterolu, nieco podnosząc poziom tzw. cholesterolu dobrego i działając przeciwutleniająco, a to właśnie utlenianie niedobrego cholesterolu LDL jest w szczególności szczególnym zagrożeniem dla wewnętrznych ścian tętnic. badania badaczy izraelskich potwierdzają, że spożywanie trzech łyżek oliwy extra virgine dziennie aż o połowę obniża zdolność cholesterolu LDL do utleniania się i odkładania w tętnicach. dodatkowo eksperymenty prowadzone poprzez amerykańskich badaczy w 2011 roku wykazały, że osoby po 65. roku życia, które regularnie spożywały oliwę, były aż o 41 proc. mniej narażone na wystąpienie udaru mózgu w porównaniu z tymi, których dietę wcale pozbawiona była tego zdrowego tłuszczu. To, co najcenniejsze w zbożach, czyli błonnik, witaminy, minerały, sterole roślinne i nienasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w zarodku i w szczególności zewnętrznych partiach ziarna. Niestety podczas ich obróbki prowadzącej do powstania tak lubianej w polskiej kuchni białej mąki, dochodzi do straty wszystkich cennych składników. Dlatego, Przegląd top 10 zdrowych przekąsek! aby ochraniać układ krwionośny i zapobiegać miażdżycy tętnic, tak istotne jest spożywanie substancji z całościowego ziarna: razowego pieczywa i makaronu, ciemnego ryżu, z całościowego ziarna płatków zbożowych,

kasz. Zawierają one rozpuszczalny w wodzie błonnik, który wiąże lipidy i kwasy żółciowe

wykorzystywane poprzez wątrobę do wytwarzania cholesterolu. ze względu na to że razem z błonnikiem są one usuwane z ludzkiego ustroju, poziom cholesterolu we krwi spada. O tym, że ryby są zdrowe, wie każdy, ale zalecenie spożywania ryb tłustych u ludzi posiadających problemy z układem krwionośnym i przeczulonych na punkcie zwroty „tłuszcz”, może wstawać opór. Niepotrzebnie. Tłuszcz tłuszczowi niejako nierówny. oraz o ile wystrzeganie się nasyconych kwasów tłuszczowych zwierzęcego rzeczywiście jest koniecznością, to już tzw. nienasyconych kwasów tłuszczowych nie należy się obawiać. Zwłaszcza, że liczne eksperymenty wykazują, że mają one wręcz zbawienny wpływ na jakość naszych ;. Jednym z najskuteczniejszych źródeł kwasów tłuszczowych Omega-3 są tłuste ryby morskie: łosoś, makrela, śledź, tuńczyk. To one przynajmniej 2 razy w 7 dniach powinny się znaleźć na talerzu każdej osoby zagrożonej dolegliwościami serca. Zmniejszają niejako ryzyko ich wystąpienia zapobiegając to zapalnemu i obniżając poziom trójglicerydów we krwi. Kwasy Omega-3 są również pomagające w usprawnianiu poziomu dobrego cholesterolu (HDL). W Polsce znana przede wszystkim jako przyprawa do potraw orientalnych, w klasycznej medycynie chińskiej i hinduskiej równie mocno ceniona za swoje właściwości lecznicze. Kurkuma swoje właściwości przeciwzapalne, antybakteryjne, antywirusowe, przeciwgrzybiczne i przeciwrakowe zawdzięcza zawartej w niej kurkuminie. z wyjątkiem całego szeregu dobroczynnych właściwości, taki żółty barwnik przyczynia się także do spadku poziomu cholesterolu. Przeciwdziała również zlepianiu się płytek krwi, dzięki czemu poprawia krążenie i o wiele obniża ryzyko arteriosklerozy, czyli miażdżycy, niebezpiecznej dla ludzkiego ustroju i życia schorzenia ;. prowadzone w 2009 eksperymenty wykazały, że kurkumina pozwala zmniejszyć zalegające w tętnicach złogi tłuszczowe nawet o 26 proc.. Warunek? Trzeba ją jeść regularnie. Choć momentu w Polsce nie ma już kłopotu z jego kupnem, awokado nadal nie cieszy się taką popularnością, na jaką zasługuje. To jeden z alt2 najzdrowszych owoców za granicą, który z wyjątkiem witamin (A, B1, B2, C, PP, K i H) i minerałów (wapń, potas, fosfor) posiada także nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3. okazują się one niezwykle cenne dla ludzi, którym jest zależna na „oczyszczeniu” i wzmocnieniu tętnic. badania prowadzone w 1996 roku poprzez meksykańskich badaczy udowod,  jak  zrobić  przekąski,niły, że osoby, które każdego dnia spożywały awokado, już po 7 dniach miały o 17 proc. niższy całkowity poziom cholesterolu we krwi. To jednak nie wszystko, ponieważ ich „zły” cholesterol (frakcja LDL) obniżył się, podczas gdy „korzystny” (frakcja HDL) wzrósł. Jak jeść awokado? Najprostszy sposób to zastąpienie nim masła na pieczywie. W trosce o zdrowe tętnice, z wyjątkiem masła, trzeba również wcale wykreślić spożywanie Osoby, którym jest zależna na zdrowiu własnych tętnic, każdego dnia powinny zjadać garść orzechów. wyłącznie tyle i aż tyle, ponieważ przecież prościej jest dotknąć po ciasto czy cukierki. Ale to migdały zawierają niezwykle cenne dla serca jednonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E i błonnik, orzechy włoskie tymczasem są świetnym źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3, które pomagają obniżyć poziom niedobrego cholesterolu we krwi i zmniejszają ryzyko problemu serca i udaru mózgu. Okazuje się także, że

spożywanie włoskich orzechów tuż po daniu może udzielić pomocy zmniejszyć szkody,

jakie tłuste spożywanie sprawia w tętnicach. Do takich wniosków doszli naukowcy z Barcelony, którzy wyniki swoich badawczych dociekań opublikowali w czasopiśmie „Journal of the American College of Cardiology”. Osoby biorące udział w eksperymencie spożywały tłuste potrawy, po zjedzeniu których jedna grupa dostawała dodatkowo oliwę z oliwek, a druga – 8 orzechów. Zarówno oliwa, ; orzechy korzystnie przeciwdziałały zniszczeniom, jakie tłuste spożywanie czyni w tętnicach, ale to orzechy dodatkowo wspomagały zachowanie elastyczności ;, co o wiele ułatwia przepływ krwi. Gdybym miała wybrać swoje trzy ukochane aktywności, to jeżdżenie na rowerze z pewnością znalazłoby się na początku listy. Nie mam samochodu, wiec rower to moja codzienność. W dzisiejszym wpisie pokażę Wam mój aktywny dzień na rowerze. W tekście znajdziecie też alt3 kilka pomysłów na pyszne piknikowe przekąski, które możecie zabrać ze sobą na rowerową wycieczkę. Do wycieczki rowerowej zaleca się odpowiednio się przygotować. Jeśli chcemy zorganizować wypad za miasto oraz planujemy przejechanie na rowerze kilkudziesięciu kilometrów, to świetnie jest zabrać ze sobą zdrowe przekąski, dzięki którym będziemy posiadać siłę na długie pedałowanie. Właściwe przygotowanie do wycieczki zagwarantuje nam energię do jazdy oraz spowoduje, że szerokim łukiem będziemy omijać wszelkie fast foody po drodze. ze względu na to że czyż nie świetnie zjeść zdrowe przekąski na łonie natury, niż czekoladek na stacji benzynowej? :-) Poniżej kilka opcji na pełne substancji odżywczych przekąski, które sprawią, że będziecie posiadać mnóstwo energii do rowerowych aktywności! Energetyczne muffinki z masłem orzechowym oraz bananami Te muffinki mają wspaniały odczucie smakowe – czuć w nich mocno banany oraz masło orzechowe. Do ich zrobienia potrzeba jedynie pięciu substancji oraz to ich kolejna duża zaleta. Z poniższego przepisu wyszło mi 6 szczególnie sporych babeczek – jeśli macie mniejsze foremki, to muffinek wyjdzie więcej. jednak ta muffinka jest szczególnie kaloryczna, ale o to właśnie chodzi podczas wycieczki rowerowej – robimy przerwę na pyszny piknik oraz pełni energii ruszamy dalej. taki przepis możecie też wykorzystać w innym zamiarze – te muffinki to też pyszny deser, który świetnie smakuje z kubkiem kawy. Przepis na te muffinki znalazłam tutaj substancje na 6 sporych muffinek: 1 szklanka ekologicznego masła orzechowego 2 olbrzymie jajka 2 szczególnie dojrzałe banany pól łyżeczki sody oczyszczonej oczyszczonej oczyszczonej 2 łyżki miodu (ewentualnie) opcjonalne: kilka kostek ciemnej czekoladowych przysmaków, pokrojonej na małe kawałki Sposób przyrządzenia: Piekarnik rozgrzewamy do 200 st. C. Wszystkie substancje (poza czekoladą) umieszczamy w blenderze kielichowym oraz blendujemy na gładką masę. możecie całość zblendować też przy użyciu rozdrabniacza ręcznego. Masę zlewamy do foremek na muffinki, ja użyłam dużej formy, w której mieści się 9 babeczek. Niektóre z muffinek możecie posypać kawałkami czekoladowych przysmaków. Całość wstawiamy do piekarnika na 8 minut (w przypadku mniejszych foremek) albo na 9 alt4 minut (jeśli mamy większe foremki). Po wyjęciu z piekarnika czekamy, aż mufiinki ostygną oraz wyciągamy z foremek. Słoik: hummus oraz papryka substancje na 1 słoik: 80 g hummusu – może być domowy hummus albo hummus ze sklepu, ale z świetnym składem 1 duża czerwona papryk Sposób przyrządzenia: Hummus przekładamy do słoika. Paprykę kroimy na nieduże podłużne kawałki oraz układamy na

hummusie, zakręcamy słoik. Słoik: hummus oraz seler naciowy substancje na 1 słoik: 80 g hummusu

– może być domowy hummus albo hummus ze sklepu, ale z świetnym składem kilka łodyg selera Sposób przyrządzenia: Hummus przekładamy do słoika. Selera kroimy na nieduże podłużne kawałki oraz układamy na hummusie, zakręcamy słoik. ewentualnie hummus w owej wersji trzeba wymienić na dowolne masło orzechowe.   Dodatki: owoce oraz woda Podczas wycieczki rowerowej powinniśmy też wiedzieć o regularnym nawadnianiu ciała. W tym zamiarze najrozsądniej spakować dużą butelkę h2o niegazowanej. Dobrymi dodatkami będą też owoce – ja wybrałam borówki, ponieważ trzeba łatwo je przewozić w opakowaniu, w którym są kupione. Jestem szczęśliwą posiadaczką roweru Liv Tempt 1, który świetnie sprawdza się podczas rowerowych wycieczek za miasto. To rower damski o grubych kołach, dzięki którym łatwo jeździ się nawet po niełatwym podłożu. Mój Liv posiada cienką aluminiową ramę, dzięki której rower nie jest ciężki – waży mniej więcej 12 kg. Wycieczki rowerowe na tym rowerze to prawdziwa radość! Opracowuję już nowe trasy wokół Warszawy, aby weekendy poświęcać na aktywny relaks :-) Więcej o informacji o moim rowerze Liv znajdziecie tutaj. Co istotne – Liv to marka, która jako pierwotna tworzy rowery perfekcyjnie dopasowane do potrzeb pań. Marka zapewnia też pełną kolekcję elementów zaprojektowanych umyślnie dla pań – od przepięknych strojów po rowerowe akcesoriaej Pamiętajcie o tym, że kask rowerowy to potrzebny składnik naszego rowerowego zestawu. Ja na początku nie przepadałam za moim kaskiem, ale po prostu przyzwyczaiłam się do niego oraz obecnie nie wyobrażam sobie już, aby jechać w dłuższą trasę rowerową bez niego.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness