Nordic walking - czy warto trenować? Wypowiedź trenera!

Nordic walking - czy warto trenować? Wypowiedź trenera!

Redakcja

2017-08-08

brak komentarzy

1 komentarzem, jaki usłyszysz podczas treningu nordic walking musi zapewne dowcipnejak  trenować  nordic  walking

: „Zapomniałaś nart?“. Nie przejmuj się. Nordic walking da Ci więcej korzyści niżCi się wydaje. Dlaczego dobrze uprawiać taki sport? 1. Nordic walking funkcjonuje - angażuje więcej grup mięśni niż inne kondycji rekreacji, a przy tym nie obciąża zanadto kości i stawów. spacerując używamy ok. 70 proc.mięśni, podczas prawidłowego treningu nordicu uaktywnia się aż 90 procent! 2. Nordic walking wyszczupla – dzięki treningowi nordicu schudniemy dwa razy prędzej niż wtedy, gdy energicznie spacerujemy. Osoby regularnie uprawiające taki sport dość szybko zdobywają właściwy ciężar ciała. 3. Nordic walking uskrzydla – jeśli kiedykolwiek uprawiałaś jakiś sport, nieobca Ci okazuje się tzw. „euforia biegacza“ – etap radości i uniesienia, odczuwany po zaprzestaniu treningu. Znają go też osoby uprawiające nordic. 4. Nordic walking usprawnia – regularny trening dotlenia mózg i wpływa na jego prawidłowe funkcjonowanie, osoby regularnie chodzące z kijkami twierdzą, że po pewnym czasie nie muszą już tak niejednokrotnie korzystać z agend i notesów – dotlenienie mózgu i regularny ruch poprawiają pamięć i koncentrację. 5. Nordic walking stabilizuje – nordic wymusza prawidłową postawę podczas spaceru, dzięki czemu łapiemy równowagę i korygujemy wady postawy. 6. Nordic walking harmonizuje – podczas „tradycyjnego“ spaceru górna 1/2 ciała okazuje się mało aktywna, w przypadku nordicu energiczny ruch ramion powiększa ruchomość lepszej partii tułowia i niweluje sztywność i napięcie w odcinku piersiowym i szyjnym kręgosłupa. 7. Nordic walking socjalizuje – okazuje się o wiele więcej „towarzyski“ niż trening, nie męczy tak szybko, a jednocześnie ma większość zalet treningu biegowego.  Ostatnio coraz częściej trzeba zauważyć entuzjastów sportu Nordic Walking, maszerujących w parkach, lasach, na ulicach miast. Trening taki staje się coraz popularniejszy Dlaczego warto trenować nordic walking? wśród przedstawicieli wszystkich grup wiekowych. okazuje się on odpowiedni dla każdego, dlatego ćwiczą go zarówno najmłodszych a także osoby starsze. Nordic Walking to zabawa dla wszystkich Nordic Walking może uprawiać praktycznie każdy, od najmłodszych do ludzi w podeszłym wieku.  Przy sprzyjającej pogodzie wędrówka z kijkami staje się czystą przyjemnością i szybko zapominamy o tym, że robimy to dla ćwiczenia, a przecież o to chodzi – im przyjemniejsze ćwiczenie, tym chętniej będziemy je wykonywać!   Najprzyjemniejsze w Nordic Walking bywa to, że ćwiczenie trzeba ćwiczyć w grupach. Możesz poznasz licznych nowych ludzi albo po prostu spędzić moment w gronie dobrych znajomych – trzeba, że przekonasz ich żeby ćwiczyli z Tobą. musi to świetna alternatywa dla siedzenia przy piwie albo przed ekranem telewizora. Nie musisz dojeżdżać na żadną siłownię ani szukać tras przystosowanych do ćwiczeń, ze względu na to że maszerować możesz dosłownie wszędzie! trzeba, że weźmiesz kijki, wyjdziesz z mieszkania i już zaczynasz swój trening! Zalety zdrowotne Lista korzyści płynących z uprawiania Nordic Walking bywa napradę imponująca. Daje te same korzyści co trening, bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa. umożliwia spalić do 40% kalorii więcej niż przy zwykłym chodzeniu. Wzmacnia brzuch, klatkę piersiową, plecy i ramiona. potęguje rozluźnić szyję i ramiona i pozbyć się uczucia odrętwienia i bólu. Polepsza samopoczucie. Nordic Walking bywa korzystny dla ludzi, które przy zwykłym marszu mają problem z uzyskaniem limitu własnego tętna. poszukują urozmaicenia własnego ćwiczeń. muszą zredukować sylwetkę ze względów zdrowotnych (dla ludzi otyłych narażonych na obciążenia stawów i kontuzje, bywa to dobra postać ćwiczeń). nie powinny obciążać stawów. mają problemy z sercem i potrzebują nowoczesnego sposobu rehabilitacji. mają problemy ortopedyczne. mają problemy z utrzymaniem równowagi albo koordynacją ruchową. ze względu na swój alt2 wiek potrzebują aktywności i świeżego powietrza, a nie powinny uprawiać odrębnych sportów.

lubią długie spacery i obcowanie z naturą ordic  jak  chodzić  norgic  walking

Walking to aktywność dla wszystkich, bez względu na wiek- może uprawiać praktycznie każdy, od najmłodszych do ludzi w podeszłym wieku.  Nordic Walking angażuje 90% mięśni człowieczego ustroju oraz podnosi całościową kondycję.  Dzięki kijkom odciążone okazują się stawy, prostujemy i odciążamy kręgosłup, korygujemy wady postawy wzmacniając mięśnie. Kijki chronią przed upadkiem, szczególnie gdy bywa ślisko – da się uniknąć potłuczeń i złamań. Nordic Walking to pozytywny metoda na utrzymanie kondycji fizycznej i zwalczanie nadwagi oraz na efektywną rehabilitację. Odbywa się mnóstwo imprez popularyzujących nordic walking, gminy i dzielnice organizuja stałe marsze pod opieka instruktora. Dzięki temu jesteśmy wiele aktywni ruchowo i wysportowani. Spacer z kijkami to moda na interesujące spędzenie momentu oraz zdrowy tryb funkcjonowania. dobrze zarezerwować sobie minutę na umiarkowany wysiłek fizyczna i odprężenie właśnie w taki sposób. licznych ludzi bierze w ręce kije do nordic walking i maszeruje  poprawiając swoją kondycję i stan psychiczny psychiczny. Nie sposób wymienić wszystkich pozytywnych skutków regularnego uprawiania spaceru nordyckiego Tego po prostu trzeba skosztować! Od nordic walking już jedynie parę kroków by zacząć uprawiać tak przyjemny sport jak narciarstwo biegowe. Sposób odbijania się kijem przy marszu nordic waking bywa szczególnie podobny do odbicia w narciarstwie biegowym. okaże się odpowiednia założyć narty i da się zachwycać się tym wspaniałym sportem. Wędrówka z kijkami, zwłaszcza przy świetnej pogodzie bywa szczególnie przyjemna - zapominamy, że robimy to dla ćwiczenia, a przecież  – im przyjemniejsze ćwiczenie, tym chętniej je wykonujemy. Najprzyjemniejsze w Nordic Walking bywa to, że da się ćwiczyć w grupach. okazuje się to okazja do poznania nowych ludzi lub spędzenia momentu w alt3 gronie znajomych – okaże się wystarczające, że przekonasz ich żeby ćwiczyli z Tobą. Jeżeli gdzieś wyjdziesz na spacer – prosto możesz nawiązać kontakt z innymi ludźmi uprawiającymi taki spacer -bywa to szczególnie istotne w nowych bezosobowych osiedlach i podczas wyjazdów. Spacer na rześkim powietrzu bywa przyjemniejszy i zdrowszy niż robienie ćwiczeń na siłowni czy podskakiwanie do piosenek w dusznej sali. Nordic walking umożliwia spalić 40 % więcej kalorii niż zwykły spacer. Wydatek energetyczny bywa podobny jak przy joggingu z tą zaletą, ze da się maszerować o wiele dłużej niż biec. ordic walking a odchudzanie spalenie tłuszczowej bez kuracji odchudzającej -aktywny ruch umożliwia zmniejszyć sylwetkę ciala - znane okazują się przypadki ludzi które po 3 miesiącach marszy 2 razy w w tyg. gubiły 9 kg. Zalety zdrowotne Przy stosowaniu poprawnej techniki Nordic Walking - ćwiczy i rozwija 90% systemu mięśniowo - szkieletowego poprzez uaktywnienie górnych części ciała w działania chodu. Daje te same korzyści co trening, bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa. pomaga rozluźnić szyję i ramiona oraz pozbyć się uczucia odrętwienia i bólu. Podnosi kondycję systemu krążeniowego.

Ćwiczy siłę mięśni i rozwija górne partii ciała.

Trener Osobisty Oceń

Rozluźnia napięcie mięśni barków, szyi, grzbietu. Osoby pracujące za biurkiem, przy komputerach ą szybko odczuwają korzyści płynące z owej kondycji dynamicznego wypoczynku. umożliwia spalić do 40% kalorii więcej niż przy zwykłym chodzeniu. Wzmacnia talia, klatkę piersiową, plecy i ramiona. Spacer z kijami na rześkim powietrzu, zwłaszcza przy świetnej pogodzie poprawia stan psychiczny i polepsza samopoczucie. Nordic Walking bywa korzystny dla tych,  którzy przy zwykłym marszu mają problem z uzyskaniem limitu swojego tętna. pomaga tym którzy ze względów natury zdrowotnej powinni zrzucić (dla ludzi otyłych narażonych na obciążenia stawów i kontuzje, bywa to dobra postać ćwiczenia). alt4 pomaga osobom które mają problemy z sercem i potrzebują nowoczesnego sposobu rehabilitacji. okazuje się idealny dla ludzi które mają problemy ortopedyczne, problemy z utrzymywaniem równowagi lub koordynacją fizyczną, potrzebują ruchu i świeżego powietrza, a nie okazują się w stanie uprawiać odrębnych sportów. Przy marszu nordic walking  nie następuje takie  obciążenie człowieczego ustroju jak przy bieganiu, dlatego sport nie obciąża stawów, a poprzez to dostępny dla ludzi z nadwagą, nadwagą, problemami ortopedycznymi (np. bóle kolan, bioder, pleców, kręgosłupa. Nordic Walking da się nauczyć się niezwykle szybko, ze względu na to że opiera się na bezpiecznym sposobie poruszania się człowieka. trzeba go uprawiać poprzez cały rok i na każdym przestrzeni, plaża, las, góry, park. Kije mogą być używane do przeróżnych ćwiczeń siłowych, rozciągających, da się więc ćwiczyć w parach, co sprawia więc dużo radości i zabawy. Nrdic walking może być uprawiany na różnych poziomach. poziom zdrowotny, rehabilitacyjny W czasie rehabilitacji po urazach, zmagania się z nadwagą bywa idealnym sportem, który umożliwia w szybki i bezpieczny powrót do kondycji. W czasie marszu dotleniamy organizm, ruch staje się przyjemnością. ważne bywa rozluźnienie szyjno-barkowych napięć, jakie powstają podczas dłuższego siedzenia za biurkiem. Spacer z kijami po długim dniu obowiązkach bywa świetnym środkiem na wyeliminowanie bólu glowy, kręgosłupa czy kolan. wielokrotnie bywa zalecany kuracjuszom po zawałach, przy chorobach układu krążenia jako doskonala terapia, chorym na cukrzycę.  poziom fitness Przeznaczony bywa dla ludzi które zamierzają poprawić swoją kondycję fizyczną, szukających urozmaicenia w treningach. Aby utrzymać i stale poprawiać swoją kondycje należy chodzić 3-4 razy w tyg. po 1,5 60 minut. Przed treningiem należy wykonywać ćwiczenia rozgrzewające, a na zakończenie rozciągające. Część ćwiczeń przeprowadza się przyczy  watro  uprawiać  nordic  walking


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness