Oddychanie podczas treningów - jak to robić poprawinie?

Oddychanie podczas treningów - jak to robić poprawinie?

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

O tym, że wysiłek ruchowy powinien stanowić istotny element życia każdego człowieka,oddychanie  podczas  ćwiczeń

wie niemal każdy. umożliwia on jedynie poprawić samopoczucie, kształtować odpowiednio sylwetkę, również właściwie dotlenić organizm. W trakcie dnia codziennego wielokrotnie nie zwracamy uwagi na jakość naszego oddechu, wykonujemy go automatycznie. mimo wszystko świadome panowanie nad oddechem okazuje się szczególnie istotne podczas aktywności fizycznej. Jak należy prawidłowo oddychać, aby dostarczyć organizmowi niezbędną porcję tlenu?   Oddychanie wydaje się być tak naturalną i oczywistą czynnością, że wielokrotnie nie zastanawiamy się nad tym, jak przebiega taki proces oraz czy możemy posiadać na niego wpływ. Prawidłowe wdechy oraz wydechy okazują się mimo wszystko bardzo istotne zarówno dla naszego kondycji, i ogólnego samopoczucia. Ma to duże wartość zwłaszcza wtedy, gdy nasz organizm zmuszony okazuje się do zwiększonego wysiłku fizycznego. wtedy sposób w jaki oddychamy – ustami czy poprzez nos – ma kolosalny wpływ na etap naszej kondycji. Od tego bywa zależne m.in. jak szybko się męczymy, czy wykonywane poprzez nas ćwiczenie okazuje się efektywne czy nie. trzeba przyjrzeć Jak oddychać w trakcie uprawiania sportu? się temu zjawisku bliżej. Oddychanie poprzez nos W sprawnie działającym organizmie co około półtorej h ulega zmianiom przepuszczalność dziurek organu węchu, które naprzemiennie podlegają dyspozycji półkul mózgowych. Gdy aktywna okazuje się prawa półkula, w pełni drożna okazuje się lewa dziurka – i odwrotnie. Oddychanie odgryoddychanie  podczas  treninguwa bardzo znaczącą rolę w utrzymaniu stałości otoczenia wewnętrznego, tzw. homeostazy gazowej warunkującej prawidłową czynność wszystkich narządów. Prawidłowe oddychanie i dawka tlenu jaką zapewniamy do naszego ludzkiego ustroju poprzez nos wpływa na kondycję fizyczną i psychiczną, na nasz prezencję, jednocześnie odbudowuje i cofa skutki starzenia organizm. W czasie uprawiania sportu, w najmniej wymagających reżimach w trakcie treningów na każdą z faz aktywności wypada faza oddechowa. Trening bywa dodatkową szansę do prawidłowego, głębokiego oddechu. Oddychanie musi być bezpieczne i regularne, a jego tempo dostosowane do tempa zajęć. Opór organu węchu bywa około 40% całkowitego oporu dróg oddechowych, w związku z czym oddychanie nosem jest związane ze stosunkowo dużym wydatkiem energetycznym ludzkiego ustroju. Dlatego nie wolno przenigdy wstrzymywać oddechu podczas ćwiczeń! Optymalny wysiłek alt2 ruchowy a oddychanie najdogodniej rozpocząć od mało intensywnych ćwiczeń, a w miarę polepszenia kondycji należy wydłużać okres ich trwania oraz zwiększać ich intensywność. Dzięki mechanizmom

regulującym proces wentylacji skład powietrza pęcherzykowego pozostaje w znacznej mierze stały jak  oddychać  w  czasie  ćwiczeń

jedynie w spoczynku, również w warunkach intensywnego metabolizmu jaki towarzyszy wysiłkowi fizycznemu. Optymalny wysiłek ruchowy powinien się mieścić w przedziale 60–80% najwyższej częstości serca. Inna kwalifikacja wysiłku fizycznego jest oparta na ocenie oddechu, co mnóstwo się mówi o technikach oddychania w trakcie uprawiania jakiejś czynności fizycznej. Wszystko, co robimy potrzebuje od nas odpowiedniego pobierania tlenu, aby w w szczególności efektywny sposób wykorzystać potencjał własnego ludzkiego ustroju oraz przeprowadzić daną pracę. Nieważne czy bywa to bieganie, trening na siłowni, jazda na rowerze, pływanie, spacerowanie czy nawet rozciąganie – odpowiednia technika oddychania okaże się bezcenna, a dzięki jej opanowaniu dużo zysk– Nasz układ oddechowy bierze udział w tzw. wymianie gazowej, podczas której dochodzi do przesunięcia tlenu z powietrza atmosferycznego do krwi oraz usunięcia wyprodukowanego w przemianach metabolicznych dwutlenku węgla. alt3 Dodatkowo trzeba zapomnieć o pozostałych ważnych czynnościach układu oddechowego, takich jak ogrzewanie oraz nawilżanie powietrza doprowadzanego do pęcherzyków płucnych. odpowiednia rola układu oddechowego (jak również krążenia) zapewnia utrzymanie równowagi metabolicznej w organizmie podczas wysiłku fizycznego. Tempo oddychania okazuje się regulowane nerwowo oraz metabolicznie. Jeśli spada zawartość tlenu we krwi, a wzrasta stężenie dwutlenku węgla zaczynamy oddychać sprawniej. Ponadto w mięśniach znajdują się zakończenia nerwowe, które okazują się stymulowane poprzez „zakwaszenie” (spadek pH) w tkance mięśniowej oraz na drodze nerwowej również pobudzają ośrodki oddechowe w mózgu – wyjaśnia dr n. med. Agnieszka Wsół. – W trakcie wysiłków ponadprogowych, gdzie dochodzi do przekroczenia progu mleczanowego, zaciągany okazuje się poprzez organizm dług tlenowy, który spłacany okazuje się po zaprzestaniu wysiłku fizycznego poprzez utrzymywanie podwyższonej wentylacji spoczynkowej. Oczywiście im bardziej wytrenowany organizm, tym mniejszy dług tlenowy okazuje się zaciągany oraz tym krócej utrzymuje się podwyższona wentylacja po zaprzestaniu wysiłku – mówi dr n. med. Agnieszka Wsół. 18 – to średnia zawartość oddechów, jaką wykonuje zdrowy człowiek w ciągu jednej minuty. okazuje się to alt4 podstawą naszego życia, a zazwyczaj to o jego jakości.

Dlatego też dobrze zadać sobie pytanie: czy oddycham prawidłowo?

Czy mój oddech pozwala mi czuć się pełnym energii? Pozwól sobie na minutę refleksji i weź pod lupę własny własny oddech. dowolnej sytuacji życiowej towarzyszy inny oddech. Gdy oddychasz świadomie, pozwalasz, by Twój oddech stał się Twoim sprzymierzeńcem- by pomagał Ci efektywnie wypoczywać w czasie spokojnego snu, by dostarczał Ci potężnej porcji energii podczas uprawiania sportu, a w sytuacji stresowej pomagał w opanowaniu własnych emocji. Staraj oddychać poprzez nos, który dzięki posiadaniu specjalnego nabłonka oczyszcza, ogrzewa i nawilża powietrze. Zwracaj uwagę na prawidłowe oddychanie podczas uprawiania sportu – podczas biegania oddychaj próbuj oddychać poprzez nos, utrzymując stały rytm oddechu, natomiast podczas ćwiczeń siłowych zrób wydechy w punkcie, gdy Twoje mięśnie okazują się w największym napięciu. W sytuacji stresowej próbuj opanować własny oddech, aby nie dopuścić do tzw. Hiperwentylacji, czyli sytuacji, gdy Twój oddech bywa szczególnie szybki i nieefektywny – dostarczanie tlenu do płuc staję się wtedy niemożliwe!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness