Tak tłumaczysz brak treningu: 5 najczęstszych wymówek

Tak tłumaczysz brak treningu: 5 najczęstszych wymówek

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Przeanalizujmy zatem najczęstsze wymówki… 

Nie mam czasu Najczęstsza. i równie absurdalna jakby ktoś powi Żyjemy w współczesnych lat, aktywność fizyczna okazuje się ostatnio „w modzie” i chyba każdy dorosły człowiek wie, że okazuje się ona niezbędna do utrzymania sprawności. A mimo to non stop obserwuję w własnym otoczeniu ludzi, dla których jedyną aktywnością okazuje się spacer z psem dookoła bloku czy podbiegnięcie do autobusu.  w szczególności rozbrajają mnie mimo wszystko wymówki z jakimi się spotykam… motywacja  do  treningu

To oczywiście nie moja kwestia, że ktoś nie ćwiczy, dlatego nikogo nie nawracam. Pozwalam sobie mimo wszystko wykorzystać medium jakim okazuje się dla mnie mój blog i napisać post, który możliwe że komuś da do myślenia i może dzięki niemu ktoś coś zmieni? Fajnie by jest ;). Przeanalizujmy zatem najczęstsze wymówki…  Nie mam okresu Najczęstsza. i równie absurdalna jakby ktoś powiedział „nie mam okresu na spożywanie, korzystanie z łazienki czy jakąś minimalną zawartość snu”. Przecież wszystkie te rzeczy są nam identycznie potrzebne do utrzymania sprawności i powinien wiedzieć o tym każdy człowiek. Nie mamy dziś okresu na ruch, a czy będziemy go posiadać za kilka lat jak przyjdzie nam chodzić na rehabilitację czy leczyć jakąś wynikającą z braku aktywności chorobę? Choć ogólnie jestem zwolenniczką koncentracji na tym co tu i dziś, tak w takiej kwestii zachęcam do myślenia długoterminowego. Tego okresu nie potrzeba tak mnóstwo, da się wygospodarować go np. rano, po wypracowaniu sobie nowych godzin snu (wcześniejsze poruszanie się spać i wcześniejsze wstawanie). Dla chcącego nic trudnego. 

Nie mam gotówki Fakt, niektóre aktywności kosztują, da się temu zaprzeczyć. Ale to też żadna wymówka, gdyż z wyjątkiem tych płatnych możemy wybierać mnóstwo takich, które wymagają jakiejś jednorazowej, zazwyczaj niewielkiej inwestycji (np. rolki, rower, nordic walking, joga), a następnie są już bez wyjątku darmowe. Nie mówiąc już o tak prostych rzeczach jak spacery (które da się odbywać w szybszym czasie) czy ćwiczenia w czterech ścianach przed YouTube. 

Nie ma takiej aktywności, która Tak tłumaczysz brak treningu: 5 najczęstszych wymówek sprawia mi radość Oczywiście nie słyszę tego z ust osób, które spróbowały wszystkiego, począwszy od treningów dywanowych a skończywszy na kalistenice, jeździe konnej czy pole dance. przeważnie mówią to osoby, które zraziły się do aktywności fizycznej podczas w-fu w szkole, a dziś w dorosłym życiu dowolnym powtarzają, że np. lubią biegać. To nic, że jogging w świetnym obuwiu po parku nie ma nic wspólnego z biegiem dookoła sali gimnastycznej w trampkach.   wypalenie  sportowe,

Znam osoby (osobiście jestem jedną z nich), które zarzekały się, że nienawidzą biegać, dopóki nie spróbowały tego tak na serio. Ale zostawmy jogging, poza nim są jeszcze 10tki pozostałych aktywności, należy je po prostu wypróbować. Pożyczyć od koleżanki rolki, kijki, iść na jakieś nowe dla siebie zajęcia, przetestować czegoś nowoczesnego… wyłącznie tu trzeba chcieć znaleźć coś dla siebie, a nie cieszyć się, że ma się taką „świetną” wymówkę usprawiedliwiającą nic-nie-wykonywanie.    Jakie okazują się nasze najczęstsze wymówki, które zatrzymują nas przed zadbaniem o swoje zdrowie?   Nie mam okresu   To chyba jedna z najpopularniejszych wymówek – Mam za bardzo dużo tekstów klinicznych, by zająć się własnym zdrowiem. Gdy wyłącznie zrobi się więcej luzu, zapiszę się na siłownię, pójdę pobiegać, zacznę zdrowiej się odżywiać. wyłącznie często po czasie wzmożonej tekstów klinicznych, nie mamy już siły i motywacji by zacząć działać. Wtedy występuje kolejna wymówka.

  Jestem zmęczona   Jesteś zmęczona i nie posiadasz siły na żadną aktywność, w tym przygotowanie poprawnych substancji. Jesz więc coś na szybko w pobliskiej knajpce, albo co słabsza wybierasz fast food w drodze ;. Po dania siadasz przed telewizorem albo bezcelowo przeglądasz sieć. Kładziesz się spać, by wstać rano wyczerpana. To błędne koło, które trzeba przerwać. Jeśli nie zrobimy czegoś, by podnieść jakość naszego życia, nie poczujemy się dobrze. Mimo zmęczenia wychodzę poćwiczyć albo idę przewietrzyć umysł podczas spaceru.   wypalenie  treningowe,

Przygotowuję obiady w domu i dbam o jakość substancji. Drugie śniadanie to często koktajl warzywno-owocowy alt2 albo świeży sok CYMES, po który sięgam w sytuacji, gdy nie mam odpowiednich produktów. okazują się to składniki maksymalnej jakości. Soki okazują się nowiutko wyciskane i pakowane w szklanych butelkach, mają krótkie terminy przydatności 24-72 h. Staram się mieć przynajmniej dwie buteleczki w schładzarce, by uzupełnić dzienną porcję owoców i warzyw. Mój synek ochoczo pije je na śniadanie. Pisałam Wam, że odkąd zwiększyłam zawartość owoców i warzyw w swojej kuracji, czuję się o mnóstwo dobrze i mam więcej energii. Podczas tekstów klinicznych częściej sięgam po sok, który zagwarantuje mi porcję witamin i minerałów, niż po kofeinę i mocną herbatę, które je wypłukują. Zdrowe składniki okazują się drogie   Niektóre składniki ekologiczne okazują się droższe, ale nie zawsze musimy sięgać po żywność oznaczoną symbolem EKO albo BIO. To że produkt jest ekologiczny, nie znaczy natychmiast, że jest dla nas zdrowy. składniki ekologiczne potrafią zawierać spore ilości cukru, dlatego nie czujmy się zwolnione z czytania składów. niejednokrotnie obok siebie w sklepie ułożone okazują się 2 składniki w podobnych cenach, ale z różnymi składami i to od nas jest zależna, który wybierzemy. Sezonowe owoce i warzywa okazują się tańsze i zdrowsze od tych importowanych. Ceny prawidłowej żywności różnią się w zależności od sklepu, zaleca się zaglądać do różnych punktów i wybierać te w przystępniejszych cenach. Odżywiając się zdrowiej wydajemy mniej na suplementy, które często zastępują nam drogocenne posiłki. swoje uprawy i przetwory dodatkowo odciążą nasz budżet, a dodatkowo mamy stuprocentową stuprocentową pewność co do składu.    wymówki  treningowe

Za szczególnie lubię słodycze, by z nich zrezygnować   Ja też uwielbiam słodycze, ale gdy przeczytałam ile szkody w organizmie bywa wyrządzić cukier, szybko pozbyłam się go z mojego jadłospisu. Możemy zastąpić słodycze zdrowymi przekąskami takimi jak orzechy, owoce, bakalie czy zdrowe soczki. Możemy też przyrządzić ciasto albo bułeczki orkiszowe, które będą znacznie zdrowsze od tych kupowanych w sklepach. Gdy nachodzi mnie nieposkromiony apetyt na słodycze sięgam po suszone daktyle, kanapkę alt3 z masłem orzechowym albo zdrowy sok CYMES. Nie wszystkie sporty będą dla nas atrakcyjne. bywa tyle dyscyplin sportowych, że każdy znajdzie coś dla siebie. trzeba dostosować rodzaj aktywności fizycznej do naszych potrzeb i upodobań. Ja chodzę na siłownię, biegam i jeżdżę na rowerze. By uprzyjemnić sobie trening słucham podcastów lub audiobooków. uwielbiam też wycieczki rowerowe, zabieram wtedy ze sobą pewną powieść, kocyk i coś do picia. Robię przerwę by odpocząć, przeczytać, pomyśleć i podziwiać widoki. To nie znaczy, że ich nie ma. Zmiana nawyków żywieniowych i trybu życia skutkuje lepszym zdrowiem i samopoczuciem, ale na efekty czasem trzeba trochę poczekać. Gdy zaczęłam się zdrowiej odżywiać i ćwiczyć, pierwsze efekty zauważyłam po 30 dni systematycznych ćwiczeń wspartych pełnym zdrowia odżywianiem. Zyskałam więcej energii na pracę, której wówczas jest bardzo dużo. Dzięki takiemu trybowi życia, nie odczuwam zmęczenia tak szybko i jestem więcej skuteczna.   Zdrowe odżywianie bywa pracochłonne   To fałsz! Istnieje mnóstwo prostych i szybkich przepisów na zdrowe dania. By uprościć sobie przebieg gotowania, możemy przygotować posiłek na 2 dni lub część zamrozić.

Staram się mieć zawsze w zapasie jakieś jarzyny, brązowy ryż, kasze, z których mogę szybko wyczarować zdrowy posiłek. Wyciągam z zupy marchewkę, dodaję kaszę jaglaną, cebulkę, czosnek, koncentrat z pomidorów i przygotowuję pastę na kanapki. Wracając z siłowni kupuję substancje na koktajl, lub świeże soki zasobne w witaminy i minerały CYMES. Sok z marchwi CYMES składa się z 100% marchwi, a jego pora przydatności wynosi 24 60 minut, mam więc stuprocentową gwarancję, że bywa świeży i nie były użyte żadne substancje przedłużające jego trwałość. Moim ulubieńcem bywa też sok z marchwi i selera, który z wyjątkiem marchwi składa się z 1,5% do tego selera i to zestawienie bywa przepyszne. często sięgam też po sok jabłkowy lub ananasowy, szczególnie wtedy, gdy mam ochota na coś słodkiego. Soki Cymes dostępne są w sieciach kupieckich i sklepach tradycyjnych. Zdrowe odżywianie nie zajmuje mi więcej czasu niż w czasach kiedy alt4 nie przywiązywałam do niego tak dużej wagi. z upływem czasu przebieg zaopatrywania się w zdrowe składniki i przygotowanie potraw okazał się intuicyjny i prosty. Zdrowe posiłki są monotonne i niesmaczne   odkąd zaczęłam się zdrowiej odżywiać odkryłam mnóstwo ciekawych połączeń smakowych i specyfików, o których istnieniu nawet nie miałam terminy. Polubiłam się z ciecierzycą, soczewicą, dynią piżmową, szparagami, batatami i selerem naciowym, który dodaję do mnóstwo potraw.

EcoSlim cena

Gotuję kaszę jaglaną na posiłek i przygotowuję z niej pudding jaglany na śniadanie. Robię placuszki orkiszowe z bananami lub pieczoną owsiankę. Repertuar substancji rozpocznie się zwiększył. Poznałam też orientalne przyprawy, które wzbogacają smaki – tahini, sos sojowy, curry, kurkumę, ocet jabłkowy i pachnące zioła. spożywanie stało się przyjemnością, a nie przymusem.   Jak pokonać wymówki?   trzeba uświadomić sobie, że powody, dla których rezygnujemy z siebie są zwykle nierealne i tkwią wyłącznie w naszej głowie. Stały się nawykiem powtarzanym poprzez dekady. da się krok po kroku zmieniać nasze przyzwyczajenia. Możemy więcej chodzić w miejsce jeździć, częściej wybierać rower, w miejsce samochodu, sprawdzać składy specyfików dorzucając je do koszyka, próbować nowych smaków i potraw, zacząć się ruszać, choćby to dysponowała być 15 minutowa gimnastyka lub wykorzystać przerwy obowiązkach na rozruch.

Nie zaczynajmy od razu od zmiany wszystkiego, gdyż rzeczywiście możemy się zniechęcić. Zróbmy najpierw jedną rzecz. Niech to powinno spacer po pracy. da się wyjść z mieszkaniu i przewietrzyć umysł, a szybko odczujemy poprawę nastroju. Następnego dnia wprowadźmy następną rzecz. Przygotujmy do pracy zdrową przegryzkę, a w miejsce kawy sięgnijmy po jeden ze świeżych soków CYMES. Nie nastawiajmy się na prędkie efekty, ale wprowadzajmy zmiany długofalowo. Efekty przyjdą w własnym czasie. Jeśli ciężko nam się zmotywować, możemy podjąć wyzwanie zdrowotne wspólnie z kimś bliskim, kto również bywa zdeterminowany do zmiany stylu życia. Razem powinno nam prościej się dopingować w chwilach słabości. Fajnym motywatorem bywa również dokumentowanie swoich osiągnięć. Możemy robić sobie zdjęcia, by po jakimś czasie zauważyć pozytywne zmiany w naszym wyglądzie.

 

Zobacz też 

Nowe gry escape

Pole Dance Warszawa

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness