Witamina C – dlaczego jest niezbędna?

Witamina C – dlaczego jest niezbędna?

Redakcja

2017-10-02

brak komentarzy

Witamina C kojarzy się nam się z odpornością na infekcje wirusowe albo ze pełnowartościowymi d

ziąsłami (szkorbut!). Natomiast niewiele ludzi wie, że witamina C ma kardynalne znaczenie dla organizmu naszych kości. Aby posiadać mocne i zdrowe kości, odporne na złamania, potrzebujemy dużo wit. C. Zalecana norma marnych 70 miligramów na dobę jak już pisałam wcześniej wystarcza jedynie dla standardowej ochrony przed szkorbutem. Na zdrowe i mocne kości to dawka absolutnie niewystarczająca. Po przekroczeniu 40-stki zmorą współczesnych społeczeństw staje się popularna choroba kości – osteoporoza. Dlaczego, skoro nieustannie pijemy tyle bogatego w wapń mleka i jemy tyle serków i wszelakiego nabiału? Przecież od potomka słyszymy, że najbogatszym źródłem wapnia okazują się mleko i produkty nabiałowe, prawda? Tajemnica tkwi jednak nie w ILOŚCI wapnia w pożywieniu, lecz w tym, jak nasz organizm sobie radzi  z jego PRZYSWOJENIEM. A z tym okazuje się kiepsko przy trzymaniu się zachodniego stylu życia i obowiązującej tradycyjnej leczeniu odchudzającej. Ciągłe zakwaszanie człowieczego ustroju poprzez korzystanie z zasad obowiązującej „piramidy żywieniowej”, czyli dostarczanie mu nadto dużej ilości zakwaszających pokarmów odzwierzęcych (nabiał, mięso, jajka, a ze źródeł odrębnych niż odzwierzęce – większość przetworów zbożowych) ma po latach swój skutek w postaci utraty gęstości poprzez kości. Co zatem jeść aby wdrożyć naturalne leczenie osteoporozy? Czy rację mają ci, którzy namawiają nas do mleka i nabiału aby jej zapobiec? mimo pozorom spożywanie białka pochodzenia zwierzęcego np. w postaci nabiału  wyłącznie nie ochrania przed osteoporozą, ale wręcz okazuje się czynnikiem wspomagającym powstanie tej potężnej schorzenia! Wapń tak wychwalany w reklamach elementów diety nabiałowych okazuje się przecież szczególnie kiepsko przyswajany poprzez nasze organizmy, dodatkowo zaś próbując strawić białko zwierzęce organizm wręcz zmuszony okazuje się pobrać pewne pierwiastki  (m.in wapń) z naszych kości albo zębów. dzieje się tak dlatego, że wprowadzenia do człowieczego ustroju jakiegokolwiek pokarmu zakwaszającego, zawierającego białko zwierzęce Witamina C – niezbędna dla mocnych kości? (nabiał, mięso, jajka itp.) sprawia natychmiastową reakcję polegającą na przywróceniu homeostazy i prawidłowego, zasadowego pH krwi. Stąd spożywanie przemysłowo przetworzonego nabiału nie sprawia dostarczania wapnia lecz jego utratę. Efekt – kości ulegają rzeszotnieniu, zęby stają się kruche. Chrońmy nasze najmłodszych przed szkolnym akcjami takie jak „Szklanka mleka jakiejkolwiek szkole” i nie kupujmy im dosładzanych cukrem serków danonków „dla mocnych kości” ze względu na to że skutek spożywania tych elementów diety na dłuższą metę okazuje się opłakany. Nota bene w krajach o powiększonym spożyciu nabiału odnotowuje się najsilniejszą dawka złamań jak także zachorowań na osteoporozę (USA, Finlandia, Szwecja itd.), co zaś ciekawe schorzenia te okazują się niemal nieznane w

krajach gdzie nie ma tradycji picia krowiego mleka, nabiału zwyczajowo raczej się nie jada,

a już na pewno nie codziennie (np. kraje afrykańskie). Czy ponadto naprawdę potrzebujemy 1000 czy 1200 miligramów wapnia na dobę jak wmawia nam mainstream? W Afryce okazuje się sobie plemię Bantu. Kobiety z tego plemienia rodzą średnio 9 najmłodszych, które karmią piersią witamina  C  na  odpornośćśrednio po 2 dekady każde. Dobowe picie wapnia to ok. 350 miligramów dziennie, ze źródeł  zwłaszcza roślinnych. Osteoporoza okazuje się tam chorobą zupełnie nieznaną, złamania i utrata zębów przynależą do rzadkości. Z drugiej strony eskimoskie plemię Inuitów może pochwalić się najwyższym za granicą wskaźnikiem złamań i zachorowań na osteoporozę. Skąd to się wzięło, skoro spożywają oni szczególnie wysoką porcję wapnia dziennie (ok. 2000 mg)? Otóż źródłem wapnia okazuje się dla Inuitów zwłaszcza ryba, konsumowana najczęściej razem z tkanką kostną. Czyli ponownie mamy odzwierzęce, zakwaszające organizm kopalnia wapnia.zakwaszających), nabiał zaś „dla mocnych kości” niech spożywają naiwni, którzy wierzą reklam Aby Twoje zęby były mocne oraz zdrowe, nie wystarczy ich codzienne szczotkowanie oraz pielęgnacja jamy ustnej. To, co jesz, ma równie istotny wpływ na etap Twojego uzębienia, calt2 alt="produkty które mają witaminę C" src="a" />o higiena. Jaka dietę zagwarantuje Ci świetne zdrowie zębów? Oczywiście obfita w białko oraz wapń, witaminę D oraz B12. Co istotne, dzięki niej, wpłyniesz też korzystnie na swoje kości. Twój menu powinien zawierać produkty, które zawierają ich spore ilości, mimo wszystko co równie istotne – musisz zrezygnować z wysoko przetworzonej żywności, obfitującej w konserwanty. jak na przykład jedzenie wzmaga gromadzenie się bakterii na języku oraz w przestrzeniach międzydziąsłowych. Podobnie jak spożywanie słodyczy, szczególnie tych, zawierających znaczne ilości cukru. Jeśli naprawdę nie umiesz powstrzymać się przed zjedzeniem słodyczy, skuteczniej wybieraj gorzką – z dużą zawartością kakao. Unikaj czekoladek takich jak landrynki, również „krówek”, dobrze zupełnie z nich zrezygnuj. Gazowane słodkie napoje to kolejna nadmierna dawka cukru. W czy  warto  spożywać  witaminę  Cpuszce Coli znajduje się aż 10 łyżeczek cukru! Twoje zęby nie będą z tego względu uszczęśliwione. Jeśli mimo wszystko nie uwielbiasz gorzkich napojów, możesz stosować stewię albo aspartam – zdrowe słodziki, które nie zaszkodzą Twoim zębom. taki drugi nawet może im udzielić pomocy, ponieważ wspomaga zatrzymywanie soli mineralnych w ślinie, które chronią zęby oraz wpływają na kuracja drobnych ubytków. jedynie wit. D oraz B12 okazują się niezbędne dla mocnych zębów oraz kości. Niemniej istotne okazują się też inne minerały oraz wit., takie jak: magnez, witamina K oraz C. Do czego właściwie okazują się nam one potrzebne? Witamina D powstaje w cerze pod oddziaływaniem oddziaływania promieni słonecznych. okazuje się ona tak ważna dla organizmu zębów, ze względu na to że polepsza wchłanianie wapnia oraz pobudza wytwarzanie osteoblastów (komórek budulcowych układu kostnego). idealnym źródłem takiej wit. okazują się tłuste ryby, zwłaszcza: śledź, węgorz, makrela, tuńczyk oraz łosoś, również jaja oraz żółte sery. Witamina B12 umożliwia wiązanie kwasów nukleinowych w warstwach szpiku kostnego, dlatego wzmacnia szkielet, jak także zęby. alt3 Jej jedynymi źródłami okazują się produkty odzwierzęce, takie jak: mięso, jaja, ryby, mleko oraz produkty nabiałowe – sery, kefiry, kefiry, twarogi, itp. Osoby będące na diecie wegańskiej powinny poddać się suplementacji witaminą B12,

ponieważ nie okazują się w stanie dostarczyć jej do organizmu poprzez konsumowanie suplementów roślinnych.

Witamina C zalecana okazuje się jedynie w zamierzenia zachowania młodości skóry, ale też kości, a w tym – zębów. ze względu na to że okazuje się ona konieczna do prawidłowej syntezy kolagenu, który okazuje się podstawowy budulec kości, zapewnia im dostateczną gęstość. Znajdziesz ją w warzywach oraz owocach, przede wszystkim w papryce, porzeczkach, natce pietruszki, również w cytrusach. Witamina K ochrania przed osteoporozą kości, próchnicą zębów, jak także czyni je mocnymi, zapobiegając kruszeniu. idealnym jej źródłem okazują się zielone jarzyny, zwłaszcza szpinak, brokuły, brukselka, również fermentowany nabiał (kefiry, maślanka, kefiry). Magnez okazuje się niezbędny dla mocnych kości oraz zębów, ponieważ wpływa na ich gęstość, również okazuje się odpowiadający za przyswajanie wapnia. Wchłanianie magnezu wspomaga witamina B6, której źródła stanowią m.in. produkty zbożowe, banany, tłuste ryby. Sam magnez znajdziesz w gorzkim kakao, warzywach strączkowych, kaszy gryczanej, orzechach oraz szpinaku. Do stworzenia mocnych kości ważne okazuje się dostarczenie organizmowi ich głównego składnika – wapnia . taki obowiązek kojarzy się nam zwłaszcza z dzieciństwem i zwykłą szklanką mleka dla przedszkolaka czy ucznia. Tymczasem kości potrzebują właściwej diety nie jedynie wtedy, gdy intensywnie rosną, ale poprzez całe nasze życie , a w drugiej jego 50 proc. wymagają wręcz szczególnej uwagi. Podobnie jak inne tkanki, nieustannie niszczą się i regenerują, tyle że z upływem lat przebieg taki okazuje się o wiele spowolniony i potrzebuje wsparcia. ważne by niezbędny kościom wapń pojawiał się na talerzu nie jedynie w odpowiedniej ilości (dla niewiast 1100 mg, dla facetów 800 mg dziennie), ; w świetnym towarzystwie – witamin i alt4 minerałów. To przede wszystkim bezcenna witamina D i magnez, pomocnicze jego wchłanianie, witamina K poprawiająca gęstość i witamina C, niezbędna do prawidłowej syntezy kolagenu. produkty sprzyjające mocnym kościom: Figi szczególnie te suszone, to zasobne kopalnia wapnia . taki niewielką owoc ma go niemal tyle samoczynnie co szklanka krowiego mleka. Ryby morskie takie jak tuńczyk, łosoś i makrela, zawierają kwasy tłuszczowe OMEGA-3 . Dostarczają też pełnowartościowego białka oraz fosforu, potasu, magnezu i żelaza . produkty rodzaju mlecznego okazują się zasobne w mikroelementy . To one wzmacniają układ kostny. Orzechy okazują się prawdziwą skarbnicą minerałów przyjaznych kościom. Jednym z nich okazuje się bor , pierwiastek śladowy, odpowiadający za gospodarkę wapnia w

organizmie. wybieraj orzechy włoskie, brazylijskie, nerkowce, migdały i laskowe

. trwające w roślinach strączkowych (soi, fasoli, grochu) fitoestrogeny pomagają ochronnie na kości. Ciemnozielone jarzyny takie jak brukselka i natka pietruszki , okazują się zasobne w wapń i składniki, które okazują się głównym budulcem układu kostnego. Kapusta okazuje się bombą mineralną . zapewne dlatego w starożytnym Rzymie warzywo to uważano za lekarstwo na wszystkie kłopoty. ochrania m.in. przed przeziębieniem oraz stymuluje odporność. Jarmuż zwany okazuje się też królem zieleniny. Dlaczego? ponieważ garść tego posiada więcej wit. C , niż wynosi jej dzienna norma. Poza tym gdy go jesz skuteczniej wchłaniają się wapno i żelazo, działa też antynowotworowo. Brokuły chronią m.in. przed anemią i nowotworem. duża dawkę wit. C zapewniana okazuje się do organizmu razem z tym warzywem wzmacnia produkcję kolagenu, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania stawów. Pełnoziarniste pieczywo, kasze i sezam nie jedynie obniżają poziom cholesterolu, ale też pozytywnie wpływają na budowę mazi stawowej. Pamiętaj wystrzegać się: papierosów, piwa, kawy, mocnej herbaty, coli, napojów gazowanych, składników fast food, nadmiaru soli, zup i sosów z proszku. ?ród?o: DOZ Magazyn Dbam o Zdrowie Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) 1 / 1


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness