Właściwości zdrowotne kasz - najnowesze odkrycie!

Właściwości zdrowotne kasz - najnowesze odkrycie!

Redakcja

2017-07-04

brak komentarzy

Asortyment kasz bywa o mnóstwo bogatszy niż nam się wydaje. Ot choćby bulgur, kasza jaglana, amarantus i komosa, ; więcej znany wszystkim orkisz - to właśnie one tryumfalnie powracają na nasze stoły. Zobacz, dlaczego trzeba poznać je bliżej! składników odżywcze kaszy: bulgur Choć bywa jedną z najstarszych kasz, w Polsce raczej rzadko pojawia się na stołach. najsilniejszą popularnością cieszy się w krajach Bliskiego Wschodu, gdzie bywa dodawany praktycznie do każdej dania (przystawek, sałatek, zup, potraw głównych i deserów). taki rodzaj kaszy doskonale sprawdza się jako substytut ryżu i kuskusu, ma też dużo więcej składników odżywczych. składników odżywcze kaszy bulgur składa się z sporo białka wspomagającego zrzucanie nadwagi i niewiele tłuszczów.

Ma niski indeks glikemiczny (IG) - 46,

nie powoduje więc gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi i daje uczucie sytości na długo. To a sprawia, że bywa sprzymierzeńcem ludzi dbających o linię i cierpiących na cukrzycę. Wyróżnia się najsilniejszą wśród opisanych kasz zawartością błonnika, który reguluje trawienie i może zapobiegać zaparciom, ; nowotworom okrężnicy. bywa świetnym źródłem witamin z zespołu B i kwasu foliowego i magnezu, żelaza i fosforu. Dlatego powinny goczy  kasze  są  zdrowe wielokrotnie jadać kobiety spodziewające się dziecka i karmiące piersią. Przygotowanie Kaszę należy dołożyć do wrzącej, lekko osolonej wody mineralnej. Proporcje płynu i kaszy i pora gotowania zależą od wielkości ziaren. Szklankę grubego bulguru należy zalać 2 szklankami wody mineralnej i gotować ok. 6-8 min. Drobną kaszę należy zalać 1,5 filiżanki wrzątku i pozostawić pod przykryciem 20 minut, aż wchłonie cały płyn. później zamieszaj widelcem, by rozdzielić ziarenka. Możesz dodawać ją do sałatek i zup. Doskonale smakuje też jako śniadanie z ciepłym mlekiem, miodem i owocami. składników odżywcze kaszy: komosa ryżowa Proso boliwijskie, czyli komosa ryżowa - pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie uprawia się ją od ponad 5 tys. lat. Inkowie nazywali tę roślinę matką zbóż i traktowali jak świętość. Choć z botanicznego punktu widzenia nie bywa zbożem - podobnie jak one - wytwarza nasiona o wysokiej zawartości skrobi. składników odżywcze komosy ryżowej bywa idealnym źródłem białka. składa się z wszystkie białka egzogenne, czyli takie których nasz organizm nie jest w stanie sam produkować i które musimy dostarczać z pożywieniem. Z tego powodu bywa cennym uzupełnieniem zabiegu odchudzającej wegetarian. Ma sporo tłuszczu - 2,5 raza więcej niż pszenica. Ale to akurat atut komosy. Głównym składnikiem nasion okazują się bowiem zdrowe nienasycone tłuszcze omega-3, które m.in. budują błony komórkowe, Hit! Poznaj wartości odżywcze poszczególnych gatunków kasz wpływają na serce, układ krążenia i pracę mózgu. Wzbogaca posiłki w artykuły mineralne (cynk, żelazo, magnez, miedź, mangan i wit. z zespołu B i witaminę E). bywa bogatym źródłem flawonoidów - składników o cechach przeciwutleniających, które oddziałują przeciwzapalnie i skutecznie zwalczają szkodliwe wolne rodniki, zmniejszając niebezpieczeństwo niektórych nowotworów. Przygotowanie Ziarna można zmielić na mąkę i używać do wypieku pieczywa albo ciast. Nasiona stosowane jako kasza, przed przygotowaniem trzeba namoczyć w gorącej wodzie i osączyć na sicie, by pozbyć się saponin (sprawiają, że kasza bywa gorzka i szkodliwa dla dzieci). Gotuj ją w słonej wodzie 20-30 minut w proporcjach szklanka komosy na dwie filiżanki wody mineralnej. Jeśli w trakcie gotowania na powierzchni stworzy się piana, zbierz ją.

Ugotowaną pozostaw pod przykryciem na 5 min.

świetnie komponuje się z rodzynkami i suszoną żurawiną, może być też podawana z warzywami strączkowymi albo orzechami. składników odżywcze kaszy są imponujące, ale nie wszyscy o nich wiedzą. Kasza jęczmienna, kasza gryczana, kasza jaglana, kasza manna, kasza kukurydziana oraz kuskus zawierają drogocenne odżywcze składniki, które są ważne dla właściwego funkcjonowania człowieczego ustroju. Kasza to zdrowa żywność, którą, niestety, nie każdy lubi. opłacalne jest się mimo wszystko do niej przekonać, ze względu na to że różne rodzaje kaszy od stuleci pojawiały się na polskich stołach i dodawały energii pokoleniom Polaków. Racjonalna dietę nie może obejść się bez kaszy. Polecane wideo:   Spis treści Kasza - składników odżywcze Kasza - rodzaje i właściwości lecznicze Kasza - jak jeść? Kasza - składników odżywcze W istocie pod względem składników odżywczej kasze przewyższają makaron, ziemniaki oraz ryż. Kasze są bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które są potrzebne do badań zawodowej wszystkich komórek człowieczego ustroju. Ze względu na dużą zawartość skrobi kasze są dość pełne kalorii, ale, co ważne, nie tuczą, dlatego są zalecane osobom będącym na kuracji. Kasze zawierają cenny błonnik, który reguluje pracę jelit. okazują się źródłem witamin z zespołu B, kwasu foliowego oraz wit. E. Kasze dostarczają przede wszystkim potas, żelazo, magnez, cynk, miedź i mangan. Zawierają w sobie białko, które należy spożywać z produktami odzwierzęce, na przykład z mlekiem. Różne rodzaje kaszy da się dawać na dużo sposobów, dzięki czemu możliwe okazuje się optymalne wykorzystanie bogactw poszczególnych rodzajów kasz przy jednoczesnym uniknięciu monotonii ;. Kasze  idealnym źródłem węglowodanów złożonych i jednocześnie energii dla naszego człowieczego ustroju. Najlepszą kaszą okazuje się ta, która w najmniejszym nasileniu poddana została procesowi oczyszczania i rozdrabniania. Za najzdrowszą uznaje się alt2 kaszę gryczaną. okazuje się przecież idealnym źródłem białka i licznych cennych białek egzogennych, jak na przykład lizyna i tryptofan. posiada w składzie też największe ilości magnezu. w szczególności cenioną okazuje się kasza jęczmienna. „Wygrywa” ona z innymi kaszami pod względem zawartości błonnika. Przeciwdziała więc zaparciom i wspomaga oddziaływanie układu pokarmowego. Najwięcej soli mineralnych i witamin posiada a kasza jaglana. posiada w składzie ona więc lecytynę, która pozytywnie wpływa na pamięć. okazuje się również idealnym składnikiem kuracji odchudzającej alergików. Najmniej wartościowa okazuje się kasza manna oraz kuskus, lecz zaliczane są do składników kuracji odchudzającej lekkostrawnych. Kasza - rodzaje i właściwości lecznicze Najpopularniejsze rodzaje kasz to: Kasza gryczana. Biała i prażona, występuje jako całość albo w kawałkach. Kasza gryczana posiada w składzie dużo białka oraz kwasu foliowego. Lekarze zalecają ją podczas problemów z czynnościami jelit. Kasza jaglana. Ma żółty kolor jakie  kasz  najzdrowszei słodki odczucie smakowe. Kasza jaglana posiada w składzie białko, lecytynę oraz krzemionkę, która wzmacnia nasze kości. okazuje się świetna dla osób cierpiących na alergię i niedokrwistość. Kasza jaglana najrozsądniej smakuje zapiekana z twarogiem, leguminą oraz jako do tego do mleka. Kasza jęczmienna. okazuje się najlepszym źródłem wit. PP, dostarcza spore ilości rozpuszczalnego błonnika. Kasza jęczmienna najrozsądniej smakuje w postaci farszu albo jako kotlet. Kuskus.

Drobna kasza,

którą podczas wytwarzania gotuje się na parze. Kuskus posiada w składzie dużo białka, węglowodanów, wit. B1 i żelaza. opłacalne jest przetestować go z miodem i orzechami. Kuskus to sposób na codzienne śniadanie. Kasza manna. okazuje się lekka, mnóstwo w niej jodu i skrobi. Kasza manna nadaje się do zup mlecznych, legumin, kremów. Polecana okazuje się podczas choroby trzustki oraz schorzeń, którym towarzyszy gorączka. Kasza kukurydziana. posiada w składzie dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych. Kasza kukurydziana odgrywa znaczącą rolę w profilaktyce miażdżycy. prawidłowo dawać ją z mięsem i warzywami. Kasza - jak jeść? Jeśli chcesz włączyć kaszę do własnego jadłospisu, pamiętaj, że każdy rodzaj kaszy potrzebuje innego traktowania. grube kasze trzeba przebrać z nieobłuskanych ziaren, łusek, później opłukać i szybko dołożyć do garnka. dopilnuj przy tym, by nie przypalić kaszy. okazuje się to przykład treści, który prosto się przypala i traci wtedy odczucie smakowe. Ogólna zasada dotycząca kaszy okazuje się taka, że da się przyrządzić ją na dwa sposoby: na sypko albo w formie bryły. Kaszę da się dodawać do mięs, jarzyn albo grzybów, a sypkie kasze da się potraktować jako samodzielne danie. Z kaszy da się alt3 wykonać więc kotlety, krokiety, zapiekanki oraz desery. Kasza jaglana zaczęła podbijać jadłospisy w Europie Zachodniej oraz za oceanem już w latach 70. mimo wszystko w Polsce stale bywa słabo rozpoznawalna oraz częściej niż za podstawę naszych składników służy za karmę dla kanarków. – Fakt, Polacy stale preferują schabowego z ziemniakami, ale mam wrażenie, że to się zmienia. wzrasta przecież zainteresowanie pełnym zdrowia trybem życia oraz zdrową dietą. Dzięki temu coraz więcej ludzi zaczyna odkrywać zalety kaszy jaglanej – przekonuje Marek Zaremba, założyciel Akademii ludzkiego ustroju oraz Dietoterapii "Rebalans" oraz autor bloga GotujZdrowo.com. To również za sprawą blogerów kuchennych oraz ich pomysłowych przepisów kasza jaglana częściej – jak twierdzi dietetyk – gości na naszych stołach. Pochodzenie kaszy jaglanej Kasza to łuskane nasiona zbóż. O ile kaszę gryczaną, jęczmienną czy kukurydzianą prosto powiązać z konkretnymi ich gatunkami, o tyle przy jaglanej występuje wątpliwość. Wyjaśnień dostarcza etymologia. W języku prasłowiańskim wyraz "jagła" oznaczał proso. Dziś to archaizm, choć czasem wykorzystuje się go w liczbie mnogiej – jagły – na określenie kaszy uzyskiwanej z tego zboża.     mimo wszystko to nie słowiańszczyzna bywa ojczyzną "jaglanki". Proso do Europy przybyło prawdopodobnie z Chin, a jego historia sięga czasów neolitu.

Tak przynajmniej ustalili archeolodzy, którzy w pradawnych magazynach na północy dzisiejszego państwaskładników  odżywcze  kasz

Środka odkryli 50 ton jagłów ze zbiorów datowanych na 8000 lat p.n.e. Podobno proso jest uprawiane w tamtym regionie na większą skalę niż ryż. Z prostej przyczyny: bywa ono znacznie mniej wymagające – dobrze znosi suchy klimat oraz jałową glebę. Dlatego zboże to prawidłowo uważa się również w Afryce oraz Indiach. informacja na jego temat występuje nawet w Starym Testamencie – w Księdze Ezekiela bywa mowa o chlebie jaglanym.   Najstarszy znany opis prosa pochodzi mimo wszystko z tradycji chińskiej. Datowany na 2800 r. p.n.e. dokument "Fan Shen Chih Shu" składa się z instrukcje na temat siania oraz magazynowania ziarna oraz zalicza jagły wśród pięciu "świętych" chińskich zbóż, obok soi, ryżu, pszenicy oraz żyta. Na Starym Kontynencie, w rejonie Morza Czarnego, proso zagościło dodatkowo przed 5000 r. p.n.e. oraz poprzez niekrótki moment miało niewielką konkurencję ze strony pozostałych zbóż. W średniowieczu jest więcej rozpowszechnione od pszenicy. jedynie w XVI w., gdy za sprawą hiszpańskich oraz portugalskich kolonistów do Europy zawitały ziemniaki oraz kukurydza, pozycja kaszy z jagła zaczęła słabnąć. Obecnie największymi producentami prosa są: Indie, Niger, Nigeria, Mali oraz Chiny, a w Europie alt4 – Rosja oraz Ukraina. Niestety duża część zbiorów nie trafia na talerze. Większość dedykowana bywa na paszę dla zwierząt oraz produkcję piwa, w tym popularnego w Azji oraz Afryce piwa jaglanego oraz trunków miejscowych, jak nepalska rakshi czy bałkańska boza.

Proso uprawia się również w Polsce

– zwłaszcza na terenie województw świętokrzyskiego oraz lubuskiego. Areał upraw bywa mimo wszystko skromny: wynosi jedynie ok. 6000 ha – nieporównywalnie mniej niż w przypadku pszenicy, która w naszym kraju rośnie na terenie aż 2,3 miliona ha. Kasza jaglana - samoczynnie zdrowie! Swoją sławę na Zachodzie oraz powolny powrót na polskie stoły kasza jaglana zawdzięcza między innymi... chorobom cywilizacyjnym. W szczególności celiakii, schorzeniu układu pokarmowego związanemu z nietolerancją glutenu (białka występującego w pszenicy, życie, jęczmieniu, orkiszu, a pośrednio, wskutek zanieczyszczenia go poprzez inne zboża, także w owsie). Dla osób borykających się z tym defektem zdrowotnym (ok. 1 proc. światowej populacji), bezglutenowe ziarno prosa stanowi optymalną opcję jako podstawa zabiegu odchudzającej. rozpocznie więcej pożywną od białego ryżu czy kukurydzy, lżej strawną niż gryka oraz tańszą oraz łatwiej dostępną niż quinoa czy amarantus. Właściwości oraz składników odżywcze kaszy jaglanej Właściwości kaszy jaglanej okazują się pomagające również w zapobieganiu innym chorobom chronicznym. Przede wszystkim profilaktyce nowotworowej. - Jaglana jako jedyna kasza bywa zasadotwórcza.

To kolosalna zaleta, biorąc pod uwagę, że większość pokarmów obecnych

; Polaków bywa kwasotwórcza: pieczywo, cukier, mięso, nabiał, mała czarna (więcej o zakwaszeniu ludzkiego ustroju). A kwasica metaboliczna to prosta droga do raka – wyjaśnia Marek Zaremba. także osoby cierpiące na przerost grzybów w organizmie, tzw. kandydozę, powinny zainteresować się ziarnem prosa, które alkalizuje organizm zakwaszony poprzez drożdżaki. Kasza jaglana polecana bywa także przy katarach, przeziębieniach oraz mokrym kaszlu, ze względu na to że usuwa z ludzkiego ustroju zbyt duża dawkę śluzów oraz schorzeniach przewodu pokarmowego, wątroby oraz żołądka ze względu na swoją lekkostrawność. – To prawdziwy wulkan zdrowotny. Kasza jaglana oczyszcza organizm, obniża pułap cholesterolu, wzmacnia pracę jelita grubego dzięki dużej zawartości witamin z zespołu B, bywa liczna w substancje mineralne: wapń, żelazo, fosfor, potas, składa się z lecytynę poprawiającą pamięć oraz rzadki w pożywieniu krzem, odpowiadający za wygląd skóry, włosów oraz paznokci, ; etap ; oraz kości – wylicza Zaremba. Ale w beczce miodu bywa oraz łyżka dziegciu. Kasza jaglana składa się z przecież niewielkie ilości goitrogenów – związków, które zaburzają przemianę materii jodu. Dlatego osoby cierpiące na choroby tarczycowe, powinny spożywać ją z umiarem.

Zobacz też 

Nowe gry escape

EcoSlim

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness