Zakup roweru - co musisz wiedzieć przed?

Zakup roweru - co musisz wiedzieć przed?

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Rower wydaje się niezbyt skomplikowanym urządzeniem, lecz jego kupno nie jest wcale prostą sprawą.jak  kupić  rower

Jak dobrać rower do własnych potrzeb? Na co zwracać uwagę? Gdzie go kupić? Przeczytasz o tym w informatorze Po co są przerzutki? To odpowiednik samochodowej skrzyni biegów. Umiejętne ich korzystanie z oszczędzi nam wysiłku - dzięki nim prościej powinno nam np. podjechać pod górę. W rowerze bez takiego maszyny kosztowałoby to nas bardzo więcej energii. Przerzutki umożliwią więc utrzymanie zadanej sobie szybkości w różnych warunkach i na różnych trasach. W regule ok. 85 procent rynku takiego osprzętu (przerzutki, tryby, manetki, korbowód) należy do japońskiego Shimano. Innymi uznanymi na tym Co warto wiedzieć przed zakupem roweru? polu firmami są Sram i Sachs. w szczególności godne polecenia są mimo wszystko wyroby japońskiego potentata. Na jego ofertę składają się poniższe linie modelowe: TY (niedrogie), Altus, Acera, Alivio, Deore, Deore LX, Deore XT i wyczynowe XTR. Za złoty środek da się uznać modele Alivio i Deore. UWAGA! Pamiętajmy, że osprzęt może nie pochodzić z jednej linii modelowej - może się zdarzyć, że

jedynie tylna przerzutka jest rodzaju Alivio, zaś reszta to np. Altus  jaki  wybrać  rower

. Wszystkie typy funkcjonują mimo wszystko w obrębie identycznego systemu przełączania przerzutek, więc takie pomieszanie typów nie ma wpływu na ich prawidłowe oddziaływanie. Ile biegów? niegdyś standardem jest alt2 15 przełożeń´ potem 18, później 21, później 24. Dziś jest ich zazwyczaj 27. Rekord to 30 biegów. Jak zmieniać przełożenia? najbardziej znanymi rodzajami manetek są Rapid Fire i Grip Shift. pierwotna ma dwie dźwignie - jedna służy do wrzucenia wyższego joggingu, druga do redukcji. Biegi w Grip Shift zmienia się zaś, obracając do lub od siebie część rączki. Wybór rodzaju manetki jest zależne zwykle od gustu kupującego. 8.Zawieszenie Ma wielki wpływ na wygodę jazdy: różnica między rowerem bez zawieszenia a tym z zawieszeniem na dwa koła jest kolosalna. Rowery, które mają resorowane przednie koło (powyżej 1 tys. zł), są już niemal standardem. Ceny bicykli z zawieszeniem na alt3 oba koła zaczynają się od 3 do 3,5 tys. zł. przeważnie spotyka się trzy rodzaje amortyzatorów: niedrogie z elastomerem (tworzywo tłumiące uderzenia), droższe - olejowo-sprężynowe i zwłaszcza wyrafinowane - olejowo-powietrzne. wszystkie typy różnią się efektywnością tłumienia i masą. W dużej grupie amortyzatorów da się normować siłę, z jaką będą tłumić pofałdowania. W rowerach od ok. 8-10 tys. zł występuje możliwość blokady zawieszenia, tak aby siła, z jaką naciskamy na pedały, nie była tracona na resorowanie (funkcja przydatna zwłaszcza przy podjazdach pod górę lub jeździe po świetnej drodze). 9.Siodełko dodatkowo

niezbędne dla komfortowej jazdy.zakup  roweru

idealne powinno być lekkie, prawidłowo podpierać kość ogonową i miednicę. Niektóre z alt4 siodełek mają amortyzację żelową, co mimo wszystko odbija się na wzroście ich masy. Ze względu na większą przewiewność zdecydowanie lepszym pomysłem podczas jazdy na dłuższych dystansach jest siodło skórzane niż obite tworzywem sztucznym. 10.Opony Im opona ma większą średnicę, tym prędzej się jeździ, ale jednocześnie oznacza to większą sylwetkę i mniejszą manewrowość. W rowerach trekkingowych stosuje się koła 26- lub 28-calowe, w górskich 26- lub 29-calowe, zaś w szosowych zazwyczaj o rozmiarze 28 cali. Istotny jest kształt bieżnik - inny potrzebny jest na gładkie szosy (nawet rodzaju slick, czyli pozbawiony jakiejkolwiek rzeźby), inny do terenu (np. kierunkowy, gdzie opona ma konstrukcyjnie wyznaczony kierunek obrotu, co upraszcza jej


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness