Zasady savoir-vivre jazdy na rowerze! Bez nich nie lepiej nie jeździj

Zasady savoir-vivre jazdy na rowerze! Bez nich nie lepiej nie jeździj

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

Z tych powodów powinniśmy postępować w sposób przewidywalny dla innych
. Elementarna kwestia to właśnie sygnalizowanie zamiaru skręcenia oraz to zanim zaczniemy   – korzystanie ze ścieżek rowerowych poprzez właścicieli wszelkiej maści „pojazdów kołowych” niekoniecznie będących rowerem. Rolki, hulajnogi, deskorolki, wózki dziecięce (!!!), czy nawet biegacze (ostatecznie sportowe buty więcej lubią taki równiutki, chropowaty asfalt niż paczuszkę chodnikową) albo chodziarze z kijkami – chociaż to akurat przykład maszyny bez kół  Powiem szczerze: skoro ścieżka rowerowa definiuje się

ROWEROWA, zasady  savoir-vivre

to nie bywa to dobre miejsce dla matek z wózkami ani dla rolkarzy 10 zasad savoir-vivre jazdy na rowerze *. Jeśli pewien człowiek przyczepi kółka do rakiety z napędem atomowym i siądzie na niej okrakiem, to też czulibyście się bezpiecznie, kiedy minąłby Was na ścieżce rowerowej? Tu nie chodzi o jakieś abstrakcyjne uprzywilejowanie na regule „ja mam rower, a Ty deskorolkę – zjeżdżaj więc na chodnik”. Chodzi o inne szybkości, inny rodzaj (trajektorię?) aktywności, o nieprzewidywalność tego, co druga strona może nagle zrobić, i związane z tym wszystkim zagrożenie – zarówno dla rowerzystów, jak również „pasażerów na gapę”.  

ło w koło”,

obok swojej drugiej połowy. I czy to nie zrządzenie losu, że ścieżka bywa alt2 akurat takiej szerokości, że oba Wasze rowery mogą się zmieścić jeden obok drugiego? NIE! Ścieżka ma taką lokalizację, żeby rowerzysta jadący z naprzeciwka bez trudu Was minął.

A ten jadący sprawniej bezpiecznie wyprzedził.  bezpieczeństwo  na  rowerze

Blokując całą lokalizację ścieżki pokazujesz niedobór szacunku pozostałym użytkownikom drogi i o ile nie jesteś zupełnie sam na ścieżce i widzisz do przodu i tyłu na pół kilometra, to nie musisz tego robić.   Kolejny punkt żywcem z zasad jazdy po jezdni. Wyprzedzanie na skrzyżowaniach, przed skrzyżowaniami czy wąskich zakrętach okazuje się zwyczajnie niebezpieczne. I przenigdy alt3 nie masz terminy, czy dana osoba nie postanowi mimo wszystko zjechać w lewo bez sygnalizacji.

Albo, czy sygnalizując zamiar skrętujak  bezpiecznie  jeździć  na  rowerze

, nie walnie cię przypadkiem w twarz (raz byłam prawie :)). 7. Nie zajeżdżaj kosztowny. Wydawałoby się oczywiste, ale mimo wszystko nadal wielokrotnie spotykam się z tym na ścieżkach. Wyprzedzanie np. zaraz przed światłami, żeby później ocknąć się 2 sekundy po zapaleniu zielonego i ruszać żółwim tempem. Nie, nie, nie. 8. Ścieżka to nie tor wyścigowy. Miasto, jakie okazuje się, każdy widzi. Mało okazuje się miejsc, w których da się bezpiecznie rozwinąć alt4 większą prędkość, a ścieżki rowerowe, szczególnie te rekreacyjne, okazują się do tego najgorszym możliwym obszarem.

No, niemal najgorszym,

ale chyba nikt normalny nie fantazje poważnie o zapierniczaniu rowerem po chodniku? 9. bądź widoczny Światła, odblaski, kamizelka, cokolwiek. ; przepisy oraz zdrowy rozsądek nakazują oświetlenie się jak wyłącznie przestanie być jasno. I nie, tych mikroskopijnych, gumowych pchełek nie nazwałabym porządnym oświetleniem. 10. … ale bez przesady! posiadasz światełka? Super! obecnie pojedź w jakieś ciemne miejsce (albo zejdź do piwnicy), włącz światła i stań naprzeciw roweru. Bolą Cię oczy? Będą bolały też każdego jadącego z naprzeciwka. Nie zrób nam tego.

 

Zobacz też 

Szkoły Jogi w Polsce


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness